Parveketupakoija on psykopaatti

Anonyymi

Ulkona 30 C lämmintä, mutta hyvä tuulen vire, jonka johdosta voisi sisätilojakin viilentää, mutta onnistuuko se, kun tupakoiva, lähes ketjupolttaja, käy 24/7 tiuhaan tupakalla?

Mistä näitä itsekkäitä häiriköitä oikein syntyy? Useat nuoret käyvät taloyhtiöiden tupakkapaikoilla ulkona, mutta varsinkin vanhemmat naiset harrastavat parveketupakointia. Onhan se vähän hävettävää toki mennä ulos tupakalle, kun pitää leikkiä fiiniä leidiä ja kännissä kävely ei liisoilta onnistu. Kun on lipitellyt viiniä päivän mittaan, tupakointi parvekkeella vain tihenee. Ongelma on eteenkin omistusasunnoissa, joissa parveketupakointia ei ole uskallettu lähteä kieltämään. Vuokrataloissa sisällä ja parvekkeilla tupakointi on yleensä kielletty.

Mahtaa tällaisten ketjupolttajien asunnot haista kuin ennenmuinoin metsäkämpät, jossa kymmenet äijät poltti tupakkaa ja haisi hieltä. Yleensä tupakoivien asunnoista tupakansavu ja tunkkainen haju siirtyy myös käytäviin.

On se vaan kummaa, kun parveketupakointia ei saada kuriin THL:n tai STM:n toimesta, lailla kieltämällä.

https://www.valvira.fi/ymparistoterveys/terveydensuojelu/asumisterveys/asuntojen_tupakansavu

25

1506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Huomauta asiasta.

      • Anonyymi

        Kenelle voi huomauttaa? Tupakoivalle häiriköivälle ihmiselle, saamattomalle hallitukselle vai laiskalle, mukavuudenhaluiselle innöitsijällekö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenelle voi huomauttaa? Tupakoivalle häiriköivälle ihmiselle, saamattomalle hallitukselle vai laiskalle, mukavuudenhaluiselle innöitsijällekö?

        Ensin tupakoisijalle, sitten hallitus ja isännöitsijä. Isännöitsijän voi vaihtaa, on vain taloyhtiön toimitusjohtaja, jonka osakkeenomistajat ovat valinneet. Sinähän olet yksi isännöitsijän työnantajista. Tsemppiä sulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin tupakoisijalle, sitten hallitus ja isännöitsijä. Isännöitsijän voi vaihtaa, on vain taloyhtiön toimitusjohtaja, jonka osakkeenomistajat ovat valinneet. Sinähän olet yksi isännöitsijän työnantajista. Tsemppiä sulle.

        Tällainen on toki normaali toimintatapa. Tupakoitsija kun ei tähänkään mennessä ole välittänyt muiden ihmisten savuttomuuskoskematttomuuden huomioimisesta, ei aivan varmasti välitä, vaikka kuinka huomauttaisi. (kokeiltaessa huomauttaa, käyttäytyi törkeästi, ja ilmoitti, että tupakoi parvekkeellaan, silloin kun haluaa...eli se sitten siitä).

        Isännöitsijät eivät tee mitään, ellei hallitukset sellaista vaadi, joten jos isännöitsijä tupakoi ja hallituksen jäsenet, varmasti asia ei etene.

        Tupakkalakiin pitäisi saada samat kiellot kuin ravintolatupakointiin, työpaikkatupakointiin jne. Savuttomuus ei valitettavasti tunnu kuuluvan parvekkeilla tupakoivien hyviin käytöstapoihin. Itsekeskeiset tupakoijat eivät noudata mitään yhteisiä suosituksia, vain jyrkkä kielto saattaa tepsiä!


    • Anonyymi

      tällaisia ajatuksia minullakin on ollut. Naapuri käynyt tupakalla noin 40 minuutin välein, hän herää myös yöllä tupakoimaan (!), etenkin nyt helteillä on ollut varsin kiva, kun yöllä oma asunto täyttyy tupakansavusta. Naapuri ei välitä, hänhän "ei suostu yöllä menemään ulos tupakalle". Valitan kuulemma turhasta. Kun sitten tein vuokranantajalle häiriöilmoituksen tupakansavusta, niinkuin vuokranantaja vaatii, tämä tupakoitsija sitten alkoi maalittaa minua, että minun takiani kaikki joutuu nyt olemaan ulkona tupakalla ja senkus vaikka kuolisin, hänhän ei lopeta tupakointia. EI jaksanut muistaa, että vuokranantaja itse sen ilmoituksen tekoa vaati, tottaki tupakoitsija tarvitsee syntipukin, koska ei voi millään uskoa, että se pyhä savuke voisi mitään haittaa kellekään aiheuttaa.

      Kun kuulin miten hän minua maalitti, tiesin, tai tajusin ensi kertaa, miten ensiarvoisen tärkeää on saada tähän maahan todella tiukat tupakointilait ja oikeasti saada tupakointi oletusarvoisesti kiellettyä kaikissa yli yhden asunnon asuntoyhtiöissä. Tupakkalain pitäisi mennä niin päin, että jos joku haluaa tupakoida parvekkeella, siitä pitäisi aloittaa lupaprosessi, jossa pitäisi jokaiselta talon asukkaalta saada lupa. Nythän se on päinvastoin.

      Mutta (!) meillä on nyt parveketupakointikielto voimassa! Voi että on ihanaa, kun omalla parvekkeella ei haise kuin rankkitynnyrissä, siellä voi kuivata vaatteet, tuulettaa vaatteita, sinne voi jättää huoletta peittoja ja tyynyjä pelkäämättä, että ne alkavat haista jne. Puhumattakaan tuuletuksesta. Kun tulee kotiin illalla mistä vain, niin koti tuoksuu raikkaalta. Oikeasti tekisi melkein mieli aloittaa joku riemurukous vaikken uskovainen olekaan).

      Koittakaa jaksaa olla sinnikkäitä, muistakaa, että teillä on ihmisoikeutena oikeus terveyteen ja kukaan ihminen ei saa sitä teiltä viedä pois, ei edes parveketupakoinnilla!

      Teille voi varmasti tulla ikävä maine, mutta muistakaa, että sen maineen teille antoi päihderiippuvainen henkilö, jonka riippuvuuden aste oli niin paha, että hänen mielestään tupakka menee kaiken yli ja hänen mielestään hänellä on oikeus aiheuttaa teille terveyshaittaa. Oikeasti tupakoitsija voi ihan hyvin siirtyä kotoaan ulos tupakoimaan ja jos pitää yölläkin herätä tupakoimaan, niin silloinkin voi mennä ulos, tai vaihtoehtoisesti miettiä, että kumpi on tärkeämpää: katkeamaton yöuni vai tupakka.

      • Anonyymi

        Oikeastihan tupakoinnin sallimisessa rikotaan yhdenvertaisuuslakia. Yksi saa tehdä mitä haluaa ja enemmistö (tupakoimattonat) joutuu sopeutumaan yhden terrorisointiin.


    • Anonyymi

      Pahinta on, kun tupakanhaju tulee asuntoon, kun kaikki ikkunat ja ovet on kiinni. Heräät yöllä kolmelta ja huomaat, kun huoneistossa haisee tupakka. Ongelma tuli, kun yhtiössä teetettiin ikkunaremppa. Isännöitsijä ei ota tosissaan.

      • Anonyymi

        Ei se ongelma ainakaan ratkea kun kirjoitat täällä, toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ongelma ainakaan ratkea kun kirjoitat täällä, toimi.

        Tietysti olen tätä selvitetlly. Olen ollut yhtyedessä yhtiön hallitukseen ja isännöistsijälle olen lähettänyt useamman sähköpostin ja soittanut. Tämän vuoden yhtiökokouksessa asia on ollut esillä. Lisäksi olen olut yhteydessä asista vastaavaan Keski-Uudenmaan ympäristökeskuksen virkamieheen. Nyt kesän säillä tilanne helpottunut. Syksyllä taas pitää edistää asiaa. Edelleenkään en tiedä varmasti kuka se tupakoija on vai onko heitä useampia. Kansalaisaloite 7.7.2021 tupakointikielto kerrostaloihin on olemassa. Aion sen allekirjoittaa. Löytyy haulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ongelma ainakaan ratkea kun kirjoitat täällä, toimi.

        Ai, menenkö tupakoitsijan ovelle, oven avauduttua vedän "otsaan oikean suoran" vai yritän kauniisti puhua 24/7 röökiä vetäjälle, että lopettaisi ?

        Kyllä nuo neuvot on ihan naurettavia, tietysti kaikki muu on kokeiltu paitsi se "oikea suora otsaan".

        Kunnan on lain mukaan tutkittava asia, jossa terveysturvallinen asuminen vaarantuu. Tietysti Keski-Uudenmaan viranomaisesta voi tehdä valituksen kunnanhallitukselle, jonka on asia tutkittava ja sieltä sitten kyllä saa lausunnon, jos homma ei etene. Yleensä virkamies tulee viivana asiaa hoitamaan. Taloyhtiö saa sitten päivämäärän, jolloin asia on oltava korjattu.

        Isännöitsijät ovat valitettavasti laiskoja tarttumaan tehtäviin ja taloyhtiön hallituksiin pesiytyy kaiken maailman veltot besserwissertyypit, joilla osaaminen on heikolla tasolla ja kun ei vaan tarttis tehdä mitään.


      • Anonyymi

        Sama ongelma täällä. Huoneistoon tulee uusittujen ikkunapuitteiden ilmanvaihtoventtiilien kautta kaikki savut olohuoneeseen. Järkyttävää löyhkää joutuu sietämään, koska molemmat seinänaapurit polttavat ja vielä alakerran asukkaat. Molemmat parveketupakoijia, ykdi polttaa sisätiloissa, savut tulevat rakenteiden kautta omaan asuntoon.
        Yritin saada pari vuotta sitten, enen koronaa, taloyhtiötä hakemaan tupakointikieltoa. Ilmoitin toiveeni kirjallisesti taloyhtiön hallitukselle ja isännöitsijälle. Lopputulos oli se, että asiaa ei oltu kirjattu halituksen kokouskutsussa selkeästi vaan asia oli piilotettu " muut asiat" osion alle. Sitten yhtiökokouksessa asia otettiin kyllä esille, mutta hallituksen puheenjohtaja totesi että tulee vaikeaksi toteuttaa, hakea ja valvoa ja vielä maksaa liikaa.
        Pettymys oli todella katkeraa.
        Seuraavaan yhtiökokoukseen oli taas monta kuulautta koronan vuoksi ja nyt olin vaatimalla vaatinut asiaa kirjattavasti erilisenä asiakokonaosuutena, siten, että osakkaat tietäisivät mitä asiaa käsitellään ja mistä äänestetään.
        Tämän kirjaamisvaatimuksen seurauksena vasta, kokouskutsussa luki selkeästi, että kokouksessa päätetään tupakointikiellon hakua, yhdistettynä sekä parveke- että huoneistoissa polttamisen osalta. . Esitin kokouksessa että haettaisiin myös vain parveketupakoinnin kieltoa. Koska se todennäköisesti hyväksyttäisiin. Asiasta äänestettiin ja enemmistö oli haun puolella.
        Olin sitä ennen ottanut kaupungin terveystarkastajaan yhteyttä ja pyytänyt asunnontarkistusta.
        Isännöitsijä tai kuka nyt sitten olikaan, siirtänyt tehtävän hallituksen jäsenelle.
        Tähän päivään mennessä ilmeisesti kaupungille ei ole hakemusta toimitettu, joten en tiedä missä mennään. Hallituksen jäsen tietää kuinka tärkeä asia on minulle, mutta hän ei ole ilmoittanut yhtään mitään. Tai on tavallaan jotain sanonut, kun kysyin asiasta useaan otteeseen erikseen, koska asia vaivasi itseäni. Hänei kuitenkaan ole ilmoittanut sitä, että milloin hakemus sitten on lähetetty. Luulisi että hän ymmärtäisi kuinka tärkeä asia on minulle henkilökohtaisesti ja vaikka sanosi että hän ilmoittaa sitten , kun hakemus on toimitettu, joten ei tarvitse siitä kantaa huolta, pieni asia, jonka sanominen ei paljoa vaadi, mutta helpottaa asianomaista, joka siitä kantaa huolta.
        Ja sama tupakointi alkoi parin kuukauden tauon jälkeen nyt keväällä ja erit.kesällä uudestaan. Ihan järkyttävä haju on olohuoneessa aamuisin. Nyt tupakoidaan ihan estoitta ja urakalla myös päiväsaikaan, kun aiemmin tupakointi keskittyi ilta- ja yöaikoihin. Rapussa on useitakin tupakoivia henkilöitä ja osa käy todella tiuhaa tahtia polttelemassa. Kaikki savut tulevat myös suljetun parvekeoven kautta sisätiloihin. Ikkunaverhot olen poistanut jo aikaa sitten, eikä olohuoneessa muutoinkaan ole kuin niukalti huonekaluja..
        Jossain pahimmassa vaiheessa oli pakko siirtää tv makuuhuoneen pyilelle, koska olohuoneessa ei voinut edes olla savun vuoksi.
        Alan olla todella henkisesti väsynyt tähän kaikkeen, jos parveketupakointikielto saadaan, niin kuka sitä valvoo? Valokuvata ei saa ja terveystarkastaja on kutsuttava paikan päälle joka kerta jne.
        Suomessa on todellakin tehty äärimmäisen vaikeaksi kieltää tupakointi ja tupakoivien oikeuksia suojellaan huomattavasti vahvemmin kuin tupakansavusta kärsivien oikeuksia.
        Välillä tulee niin epätoivoinen ja äärimmäisen turhauttava tunne.
        Minusta on käsittämätöntä , että yksilönvapauden nimissä toisen ihmisen asumisviihtyvyyden ja yksityisen tilan voi pilata kuka tahansa ja koska tahansa vain vetoamalla oikeuteensa poltaa tupakkaa. Tuskin tupakoivakaan suostuisi siihen, että hänen parvekkeelleen ja olohuoneeseen tyltaisiin koska tahansa täysin tuntematon, lupaa kysymättä polttamaan tupakkaa, kuin tulisi omaan asuntoonsa. Hekin haluavat pitää oman tilan koskemattomuudesta ja loukkaamattomuudesta, kiinni, päättää kuka asuntoon tulee "haisemaan" ja koska..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama ongelma täällä. Huoneistoon tulee uusittujen ikkunapuitteiden ilmanvaihtoventtiilien kautta kaikki savut olohuoneeseen. Järkyttävää löyhkää joutuu sietämään, koska molemmat seinänaapurit polttavat ja vielä alakerran asukkaat. Molemmat parveketupakoijia, ykdi polttaa sisätiloissa, savut tulevat rakenteiden kautta omaan asuntoon.
        Yritin saada pari vuotta sitten, enen koronaa, taloyhtiötä hakemaan tupakointikieltoa. Ilmoitin toiveeni kirjallisesti taloyhtiön hallitukselle ja isännöitsijälle. Lopputulos oli se, että asiaa ei oltu kirjattu halituksen kokouskutsussa selkeästi vaan asia oli piilotettu " muut asiat" osion alle. Sitten yhtiökokouksessa asia otettiin kyllä esille, mutta hallituksen puheenjohtaja totesi että tulee vaikeaksi toteuttaa, hakea ja valvoa ja vielä maksaa liikaa.
        Pettymys oli todella katkeraa.
        Seuraavaan yhtiökokoukseen oli taas monta kuulautta koronan vuoksi ja nyt olin vaatimalla vaatinut asiaa kirjattavasti erilisenä asiakokonaosuutena, siten, että osakkaat tietäisivät mitä asiaa käsitellään ja mistä äänestetään.
        Tämän kirjaamisvaatimuksen seurauksena vasta, kokouskutsussa luki selkeästi, että kokouksessa päätetään tupakointikiellon hakua, yhdistettynä sekä parveke- että huoneistoissa polttamisen osalta. . Esitin kokouksessa että haettaisiin myös vain parveketupakoinnin kieltoa. Koska se todennäköisesti hyväksyttäisiin. Asiasta äänestettiin ja enemmistö oli haun puolella.
        Olin sitä ennen ottanut kaupungin terveystarkastajaan yhteyttä ja pyytänyt asunnontarkistusta.
        Isännöitsijä tai kuka nyt sitten olikaan, siirtänyt tehtävän hallituksen jäsenelle.
        Tähän päivään mennessä ilmeisesti kaupungille ei ole hakemusta toimitettu, joten en tiedä missä mennään. Hallituksen jäsen tietää kuinka tärkeä asia on minulle, mutta hän ei ole ilmoittanut yhtään mitään. Tai on tavallaan jotain sanonut, kun kysyin asiasta useaan otteeseen erikseen, koska asia vaivasi itseäni. Hänei kuitenkaan ole ilmoittanut sitä, että milloin hakemus sitten on lähetetty. Luulisi että hän ymmärtäisi kuinka tärkeä asia on minulle henkilökohtaisesti ja vaikka sanosi että hän ilmoittaa sitten , kun hakemus on toimitettu, joten ei tarvitse siitä kantaa huolta, pieni asia, jonka sanominen ei paljoa vaadi, mutta helpottaa asianomaista, joka siitä kantaa huolta.
        Ja sama tupakointi alkoi parin kuukauden tauon jälkeen nyt keväällä ja erit.kesällä uudestaan. Ihan järkyttävä haju on olohuoneessa aamuisin. Nyt tupakoidaan ihan estoitta ja urakalla myös päiväsaikaan, kun aiemmin tupakointi keskittyi ilta- ja yöaikoihin. Rapussa on useitakin tupakoivia henkilöitä ja osa käy todella tiuhaa tahtia polttelemassa. Kaikki savut tulevat myös suljetun parvekeoven kautta sisätiloihin. Ikkunaverhot olen poistanut jo aikaa sitten, eikä olohuoneessa muutoinkaan ole kuin niukalti huonekaluja..
        Jossain pahimmassa vaiheessa oli pakko siirtää tv makuuhuoneen pyilelle, koska olohuoneessa ei voinut edes olla savun vuoksi.
        Alan olla todella henkisesti väsynyt tähän kaikkeen, jos parveketupakointikielto saadaan, niin kuka sitä valvoo? Valokuvata ei saa ja terveystarkastaja on kutsuttava paikan päälle joka kerta jne.
        Suomessa on todellakin tehty äärimmäisen vaikeaksi kieltää tupakointi ja tupakoivien oikeuksia suojellaan huomattavasti vahvemmin kuin tupakansavusta kärsivien oikeuksia.
        Välillä tulee niin epätoivoinen ja äärimmäisen turhauttava tunne.
        Minusta on käsittämätöntä , että yksilönvapauden nimissä toisen ihmisen asumisviihtyvyyden ja yksityisen tilan voi pilata kuka tahansa ja koska tahansa vain vetoamalla oikeuteensa poltaa tupakkaa. Tuskin tupakoivakaan suostuisi siihen, että hänen parvekkeelleen ja olohuoneeseen tyltaisiin koska tahansa täysin tuntematon, lupaa kysymättä polttamaan tupakkaa, kuin tulisi omaan asuntoonsa. Hekin haluavat pitää oman tilan koskemattomuudesta ja loukkaamattomuudesta, kiinni, päättää kuka asuntoon tulee "haisemaan" ja koska..

        Allekirjoitan kaiken mitä kirjoitit. Olen yrittänyt ratkoa asiaa ja olen ollut yhteydessä eri tahoihin. En valita satunnaisesta tupakoinnista. Kyse on jatkuvasta ja säännöllisestä haitasta. Tupakanhaju tulee suljetuista ovista ja ikkunoista huolimatta. En enää jaksa. Pitää laittaa asunto myyntiin ja hankkia asunto muualta missä on voimassa tupakointikielto. Harmi vaan, kun asunto on muuten kiva. Tupakoijat eivät ymmärrä miten heidän tupakointinsa vaikuttaa naapureihin. Kyse on terveyshaitasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Allekirjoitan kaiken mitä kirjoitit. Olen yrittänyt ratkoa asiaa ja olen ollut yhteydessä eri tahoihin. En valita satunnaisesta tupakoinnista. Kyse on jatkuvasta ja säännöllisestä haitasta. Tupakanhaju tulee suljetuista ovista ja ikkunoista huolimatta. En enää jaksa. Pitää laittaa asunto myyntiin ja hankkia asunto muualta missä on voimassa tupakointikielto. Harmi vaan, kun asunto on muuten kiva. Tupakoijat eivät ymmärrä miten heidän tupakointinsa vaikuttaa naapureihin. Kyse on terveyshaitasta.

        Tupakointikielto ei yksistään ratkaise ongelmaa. Sen täytyy myös toteutua käytännössä.
        Oletettavasti, jos taloyhtiö hakee ja tulee saamaan tupakointikiellon, sitä täytyy pystyä myös valvomaan. Aistinvaraisesti toki voi havaita, että sitä nyt jossain rikotaan. Toinen asia onkin sitten osoittaa, että missä asunnossa sitä rikotaan.
        Tupakointikiellon haku on pitkä prosessi. Sen aikana asukkailla on oikeus tupakoida, joten tilanne ei tule helpottumaan moniin kuukausiin, eikä välttämättä sen jälkeenkään, kun päätös on tullut.
        Mitä itseeni tulee, on asuntooni jo vuosia tullut tupakansavua naapureista.
        Aika ajoin tuntuu siltä, että naapurissa kärytetään vähän vahvempaakin ainetta, kuin vain tupakaa: eli heroiinia, kokaiinia tai amfetamiinia. Ei välttämättä siis kannabista vaan jotain muuta. Haju on ällöttävän voimakasta , kuvaislisin sitä vahvan etikkamaiseksi ja hieman makeahkoksi ja tuon jälkeen haju muuttuu vahvan metallimaiseksi eli tuntuu kuin oleskelisi jossain parkkihallissa..
        Eli, herää kyllä nyt kysymys siitä, että voiko sisäänhengitettävä selkeästi aistittava savu, katku myös jotain poltettavaa huumausainetta?

        Asiantuntijoille nyt kysymys:

        Onko mahdollista, että naapurin polttama kokaiini, amfetamiini tai heroiini aiheuttaisi oireita myös muille, täysin sivullisille, jotka joutuvat sitä samaa savua hengittelemään, kuin käyttäjätkin? Eli onko passiivinen huumeidenkäyttö mahdollista samalla tavalla kuin passiivinen tupakointikin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Allekirjoitan kaiken mitä kirjoitit. Olen yrittänyt ratkoa asiaa ja olen ollut yhteydessä eri tahoihin. En valita satunnaisesta tupakoinnista. Kyse on jatkuvasta ja säännöllisestä haitasta. Tupakanhaju tulee suljetuista ovista ja ikkunoista huolimatta. En enää jaksa. Pitää laittaa asunto myyntiin ja hankkia asunto muualta missä on voimassa tupakointikielto. Harmi vaan, kun asunto on muuten kiva. Tupakoijat eivät ymmärrä miten heidän tupakointinsa vaikuttaa naapureihin. Kyse on terveyshaitasta.

        Molemmat ulkovalot päälle ja pian ollaan sinun naapureita ja lupaan ettei jää tupakoitsija tähän.


    • Anonyymi

      Pidä ovi ja ikkunat kiinni, jos häiritsee. Tai muuta omakotitaloon.

      • Anonyymi

        Lukisit tarkemmin mitä kirjoitinVaikka ovi ja ikkunat on kiinni, niin tupakansavu tulee sisälle ikkunoiden raitisilmaventtiilien kautta. Nekin kiinni asennossa, ei mitään vaikutusta. Näinhän ei pitäisi olla. Keskellä yötä,kun herää, huoneistossa selvä tupakansavu.


      • Anonyymi

        Ei auta. Jo auttaisi, niin ei olisikaan mitään suurta ongelmaa/haittaa.


    • Anonyymi

      minä ainakin olen iloinen jokaisesta tupakoitsiasta se tuo rahaa valtion kirstuun, ,taitaa olla vihdeiden ropakandaa tämä keskustelu

      • Anonyymi

        Sekö oikeuttaa tupakoimaan parvekkeella ja häiriköimään naapureita? Tupakoitsijat ovat usein miten sivistymättömiä ja koulua käymättömiä luusereita. Onneksi tupakointi vähenee jatkuvasti. Neuvo muuta omakotitaloon aikaisemmassa viestissä osoittaa tyhmyyttä.
        Häiriköijä (tupakoitsija,joka ei huomioi muita) muuttakoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekö oikeuttaa tupakoimaan parvekkeella ja häiriköimään naapureita? Tupakoitsijat ovat usein miten sivistymättömiä ja koulua käymättömiä luusereita. Onneksi tupakointi vähenee jatkuvasti. Neuvo muuta omakotitaloon aikaisemmassa viestissä osoittaa tyhmyyttä.
        Häiriköijä (tupakoitsija,joka ei huomioi muita) muuttakoon.

        Juuri näin. Kun tupakoitsija on sekä narsisti että psykopaatti, vaatii hän enemmistöltä toimenpiteitä, nöyristelyä! Sellainen ihminen, joka ei normaalin ihmisen tavalla sovellu kerrostaloon, voi ihan itse muuttaa mökkiin vaikka metsän keskelle. Siellä voi polttaa 24/7 ja joskus jopa oman sänkynsä.


      • Anonyymi

        Tuo kaljupää polttelee ja paskoo meidän pihalle saapi pian?


    • Anonyymi

      Jos talossa saa polttaa parvekkeella tupakkaa, niin sitä ei isännöitsijä voi muuttaa.
      Osaketalossa se kuuluu taloyhtiölle.
      Vuokrataloissa se on omistajan päätös.

    • Anonyymi

      Kannattaa käydä naapurille juttelemassa ja ottaa metrinen Karhun pesismaila kaveriksi.

    • Anonyymi

      En suosittele, tulee syyte laittomasta uhkailusta.
      Sen sijaan suosittelen, että ottaa yhteyttä oman kaupunkinsa terveystarkastajaan. Sitä ennen voi toki yrittää keskustella tuoakoivien kanssa, mutta yleensä se ei pitemmän päälle auta. Ratkaisu ei ole se, että poltetaan harvemmin, poltetaan tiettyyn aikaan tai joku muu täysin älytön sopimus.
      Terveystarkastaja paikalle, ei mitään yhtiökokouksen enemmistöpäätösten odottelua, sitä nimittäin voi pahimmillaan joutua odottelemaan toista vuotta.Jos ja kun tarkastaja havaitsee tupakansavun, kielto tulee terveydensuojelulain nojalla.
      Jos toimii siten , että kertoo naapureille, isännöitsijälle tai taloyhtiön hallitukselle ryhtyvänsä toimenpiteisin viranomaisten kanssa, päätyy siihen, että terveystarkastaja ei tule koskaan saamaan näyttöä, tupakoijien ryhtyessä keplottelemaan mm.tupakointiaikojen epämääräisyydellä, myöhään ilta- aikaan tupakoimalla , tämä siksi ettei tarkastajat tunnetusti tee iltakäyntejä.
      Se toinen vaihtoehto onkin sitten erittäin raskas ja pitkä , tupakointikiellon hakeminen.. siinä joudutaan loputtomaan byrokratian rattaisiin jotka jauhavat hitaasti ja vaativat kaikenlaista paperisia nippelinappeli- hommia, näyttöä myös. Naapureita kuullaan ja valtuksoa tehtaillaan, nostetaan kanteita jne.mustamaalataan, valehdellaan..mennään oikeuteen.

      Monia muitakin keinoja on häiritä ja kiusata yksittäisiä tupakoimattomuutta vaativia asukkaita.
      Monet väsyvätkin ja turhautuvat prosessin hitauteen ja hankaluuteen ja muuttavat pois. Vuokralla asuen se olisikin hyvin helppoa, mutta kun omistat asunnon, tilanne muuttuu merkittävästi hankalammaksi ja vaikeammaksi. Asunto pitää saada myytyä, uudelle asunnolle rahoitus ja tulot sovitettua velanmaksuun. Kaikille tämän koko yhtälön osat eivät loksahdakkaan vaivattomasti kohdalleen.

    • Anonyymi

      Tupakkalaki 79§. Pyytäkää isännöitsijää lukemaan se ja toimimaan sen mukaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe