Eipä ole tuulimyllärit kehua retostelleet uusilla ennätyksillä viime aikoina.
Tuulivoima hellejakson aikana
15
238
Vastaukset
- Anonyymi
Tukkusähkön Suomen aluehinta pyörii satasen tienoilla ja tuulimyllyt seisoo kuin seinäkello
https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/sahkojarjestelman-tila/ - Anonyymi
Kyllä täällä on puhallellut useina päivinä ihan kohtuullisesti.
- Anonyymi
Viime viikolla tuulisähkön keskiteho on ollut 337MW, mikä on vaatimatomat 15% tuulivoiman kokonaiskapasiteetista.
https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/sahkomarkkinainformaatio/tuulivoiman-tuotanto/- Anonyymi
Tarkennus: Vuoden 2020 lopussa tuulivoimaa oli 2586MW. Siitä 337MW on 13%.
Kun myllyjä on rakennettu tuon ajankohden jälkeenkin jää viime viikon keskiteho prosentteina vieläkin alemmaksi.
https://www.motiva.fi/ratkaisut/uusiutuva_energia/tuulivoima/tuulivoima_suomessa
- Anonyymi
Toisaalta aurinkoenergiaa tulee aika mukavasti.
Lämmitys ja valaistus hoituu todellisuudessa täysinilmaiseksi ja päästöttömästi koska minulla ei ole minkäänlaisia keräimiä tai aurinkopaneeleita.- Anonyymi
Aurinkoenergian tuotanto on ollut 0...160 MW.
Yöllä nolla, keskipäivällä tyo n.160 MW
Tuuli ja aurinko tuotanto 16.08.2021 klo 9:00
334 MW joka on alle 4 % kulutuksesta.
Sähkö on nyt hävyttömän kallista koko Nordpool alueella. Tilannetta voi tarkasella:
https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/sahkojarjestelman-tila/pohjoismainen-sahkojarjestelman-tila/
Jos linkki ei toimi, sen löytää Fingridin sivuilta Sähkömarkkinat - Sähköjärjestelmän tila, Itämeren alueen.... Valitettavasti historiaa näytetään vain 24 h.- Anonyymi
On vissiin aurinko paistanut ihan kivasti kuitenkin?
- Anonyymi
Kyllä on paistanut, tuotanto 1,5% luokkaa kulutuksesta.
Että moisesta jaksetaan mediassa rummuttaa, se pelastaa Suomen energiatalouden.
- Anonyymi
Kovalla tuulella tuulimyllyt seisoo ja hiljaisella tuulella ne taas seisoo paikallaan.
Millainen on se tuulirako että tuulimyllyjä voi käyttää kun kuukauden toteutuneet energiat ovat vain 10-15 % ilmoitetuista maksituotoista. - Anonyymi
https://yle.fi/uutiset/3-12030286
Kohta on sähkö kallista suomessa Tanskan ja Saksan malliin näiden tuulimyllykokeilujen vuoksi. Suomi on hittäytynyt maksumieheksi tässäkin asiassa. - Anonyymi
No eivät ole turveyrittäjätkään kehuen retostelleet vaan ovat itkupotkuraivarin saaneet.
- Anonyymi
Kaikkien talojen ikkunat pitäisi muuttaa aurinkosähköä tuottaviksi,nyt helteillä niistä saisi paljon sähköä,talojen ikkunoita on miljoonia Suomessakin,eivätkä rumenna ympäristöä kuten joskus paneelifarmit.
Suomessakin voitaisiin puhua jopa yli 80 GW yhteistuotosta jos kaikki maan ikkunat olisi myös aurinkopaneeleita. Kaikkia omakoti,kerrostaloja ja kauppoja, toimistoja on miljoonia ja niissä kymmeniä miljoonia ikkunoita. Yksi normi ikkuna pinta-ala pystyy tuottamaan jo yli 1 kwn tehon,jopa 2kw. Tuo 80 GW olisi jo aika hurja teho ja ratkaisisi energia pulaa aika tavalla ,sähköä riittäisi vientiinkin vaikka kuinka paljon.- Anonyymi
Kaikenlaista huuhaata. Eipä noista ikkunapaleistakaan olisi mitääh hyötyä öiseen aikaan.
- Anonyymi
Propellit pyörii liian hitaasti niiden pitää pyöriä kuten koti tuulettimien.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa113910- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten279679- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54556Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38520- 72483