Raamattu-palstan valheita ( Osa 2) Mitä Paavali ”uhrasi” Jesusalemissa?
Tämä on Osa 2, koskien apostoli Paavalista kirjoitettuja valheita (8.7.2021, tällä palstalla)
Osa 1 löytyy tästä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17033647/raamattu-palstan-valheita-(-osa-1)--valheita-paavalista-versus-raamatun-totuus!
Eksyttäjän ammuksia harhaopin poterosta!
--------------------------------------------------
Eilen (8.7.2021) oli jälleen räikeä hyökkäys Raamatun Sanaa vastaan (tällä palstalla). Tällä kertaa Eksyttäjä koetti anonyyminä ampua harhauttavaa tekstiä Paavalista. Ei jäänyt epäselväksi se, että sama ”käärmeen ääni” oli liikkeellä! Paholaisen kirjeopiston pikakurssin perästä esitetty väite Paavalista kaatui ja kaatuu Raamatun Sanan - Hengen Miekan edessä. Piste.
Otsikon väite oli: ”Paavali uhrasi eläinuhreja”.
Tietenkään Eksyttäjän agendaan ei kuulu tuoda mitään ”todisteita”, saati ”kahden tai kolmen” todistajan sanaa! Pelkkä valheellinen väite vain! Johon on tavan mukaan sotkettu ”omien korvien” ja oman harhaisen mielen sepustuksia!
Näinhän ne ”harhaopit” syntyvät! Otetaan yksi tai pari Raamatun lausetta. Erotetaan se kontekstista, asiayhteydestä, kokonaisuudesta! Ja näin nämä käärmeen apulaiset koettavat horjuttaa toisten uskoa. Eksytysyritys ei ”tehoa” niihin, joilla vankka Raamatun Sanan tuntemus. Mutta ”horjuville, heikkouskoisille ja etsiville” tuollaiset ”käärmeen pika-annokset” voivat olla ansaksi?
Mutta nyt - analyysiä siitä, mistä Paavalin ”uhraamisessa” oli kysymys? Valheet vastaan Sanan Totuus!
Lyhyt katsaus Paavalin henkilöhistoriaan! Asiayhteyden avartamiseksi!
-------------------------------------------------------------------------------------
Kun Jeesus kutsui Paavalin palvelukseen apostoliksi ( Jeesuksen kavaltaneen Juudaksen tilalle) Paavalin kääntymys oli 100 % radikaali. Vaikka hänellä oli ollut juutalaiset juuret ja sen uskonnon mukaiset tavat, hänestä tuli kääntymyksensä perästä täydellinen ”ristin ja Jeesuksen ristintyön” lähettiläs!
Hän siis jätti juutalaisen uskonnon taakseen, eläinuhreineen, jne, (joita Laki vaati).
• ”Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!” (Galat 6:14)
• ”Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.” ( Galat 2.19-20)
• ”Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
• - Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.” ( 2 Korintt 5:19-21)
Paavali oli vallankumouksellisen kääntymyksensä perästä Jeesuksen ristintyön ja sovituksen julistaja! Jeesus ristillä täytti ”kaikki lain vaatimukset”, sekä Jeesus täytti esikuvat niistä ”uhreista” joita juutalaisessa uskossa oli uhrattu! (Apostolien teot, luku 9 = Paavalin kääntymys!)
• ” Ja kohta hän saarnasi synagoogissa Jeesusta, julistaen, että hän on Jumalan Poika.” (Apt 9:20)
Juutalaisten uskontojohtajien viha Paavalia vastaan!
---------------------------------------------------------------------
Kun Sulus Tarsolaisesta tuli näin vahvan kääntymyksen ja uskon kautta Jeesuksen ja Hänen ristintyönsä ja sovituksen lähettiläs, mitä siitä muun muassa seurasi? Hänen oman kansansa viha!
Juutalaisen uskonnon pääpäsmärit, jotka olivat jo vihanneet Jeesusta – Totuuden tuojaa - saivat nyt uuden vihaamisen kohteen: apostoli Paavalin, joka saarnasi Kristusta! Joka opetti, että Jeesus uhrasi itsensä ristillä syntisten ja syntien puolesta - ja muita ”uhreja” ei enää tarvittu. Tässä Uudessa Liitossa!
Paavali, ensin Damaskossa – sitten Jerusalemissa, viha ja vaino seurasivat häntä kuin vainukoirat! ( Apt 9:23, 29)
Jumalan suunnitelma oli, että Paavalista tulisi ”pakanain apostoli” suunnitelma toteutui. Hyvän yleissivistyksensä ja laajan kielitaitonsa ansiosta hän menestyi, kun Herra lähetti hänet lähetysmatkoille.
Hän voimansa oli – vain Herrassa! Silti hän kertoo keissiään, (2 Korinttolaiskirje luvut 11:18 ---, luku 12) joista käyvät ilmi hänen meriittinsä ajallisella tasolla!
(Aloitus jatkuu)
Raamattu-palstan valheita ( Osa 2) Mitä Paavali uhrasi Jesusalemissa?
5
<50
Vastaukset
- Anonyymi
(jatkoa aloitukseen, Osa 2)
Mitä Paavali ”uhrasi” ollessaan Jerusalemissa?
--------------------------------------------------------------
Uuden Testamentin huolellinen tutkimus ja analyysi ei kerro ainuttakaan todistetta, että Paavali olisi ”uhrannut eläinuhreja” - kääntymyksensä perästä! Ei yhtä ainoaa todistetta. Ei Paavalin itsnesä omista sanoista, eikä muidenkaan. Paavali oli ”Jeesuksen todistaja”. Hän opetti sovituksen sanaa, Jeesuksen täydellistäUHROA RISTILLÄ! Mitä tapahtui?
Paavali tuli lähetysmatkalta, 14 vuoden perästä Jerusalemiin, toi ”uhrilahjaa”!
Hän toi mukanaan Antiokian seurakunnan ”uhrilahjaa” siis kerättyjä varoja Juudean veljille:
• ”Niin opetuslapset päättivät kukin varojensa mukaan lähettää avustusta Juudeassa asuville veljille. Ja niin he tekivätkin ja lähettivät sen vanhimmille Barnabaan ja Sauluksen kätten kautta.” (Apt 11:29-30)
• ” Mutta me saatamme teidän tietoonne, veljet, mitä Jumalan armo on vaikuttanut Makedonian seurakunnissa: että, vaikka he olivatkin monessa ahdistuksen koetuksessa, niin oli heidän ilonsa heidän suuressa köyhyydessäänkin niin ylenpalttinen, että he alttiisti antoivat runsaita lahjoja. Sillä voimiensa mukaan, sen minä todistan, jopa yli voimiensakin he antoivat omasta halustansa.” ( 2 Korintt 8:1-4)
”Valheveljien luikerteleva sabotaasi”!
----------------------------------------------
Kun Paavali sitten tuli Jerusalemiin, häntä vastaan tietysti hyökättiin. Juutalaisten opeissa kiinni olevat koettivat saada häntä ansaan! Provosoivasti he sanoivat:
• ”Tee siis tämä, minkä me nyt sinulle sanomme. Meillä on täällä neljä miestä, joilla on lupaus täytettävänä. Ota ne luoksesi ja puhdista itsesi heidän kanssansa ja maksa kulut heidän puolestaan, että he saisivat leikkauttaa tukkansa; siitä kaikki huomaavat, ettei ole mitään perää siinä, mitä heille on kerrottu sinusta, vaan että sinäkin vaellat lain mukaan ja noudatat sitä. ” (Apostolien teot 21:20-24)
Kunnioittaakseen toisten uskoa, Paavali itsekin ”puhdisti itsensä ja leikkautti tukkansa”, mutta mistään ”eläinuhreista” ei tuo Apostolien Tekojen kuvaus kerro! (Se olisi mainittu kyllä!)
Nämä ”neljä miestä” joilla juutalainen tausta, olivat lupautuneet uhraamaan, mutta Paavalista ei sellaista sanota! Ja juuri siksi häneen kohdistui juutalaiskristittyjen viha ja vaino. Ja tämä vaino puhkesikin kuin raivokas tulipalo. Näin:
• ”Juuri kun seitsemän päivän määräaika oli päättymässä, Aasian maakunnasta tulleet juutalaiset näkivät Paavalin temppelissä. He yllyttivät väkijoukkoa mukaansa, kävivät käsiksi Paavaliin ja huusivat:
- »Israelilaiset, tulkaa auttamaan! Tässä on se mies, joka kaikkialla levittää oppiaan ja puhuu meidän kansaamme ja lakiamme ja tätä paikkaa vastaan. Nyt hän on jopa tuonut kreikkalaisia temppeliin ja saastuttanut tämän pyhän paikan.» ( Apt 21:28)
Juutalaisten ja juutalaisuskosta kristityiksi kääntyneiden viha oli silmitön, Paavalia kohtaan!
Syystä, että hän oli sanoutunut irti juutalaisista traditioista. Hän ei enää ”uhrannut” eläinuhreja, hän ei enää ”lain alla” - vaan oli armosta uskon saanut! Jeesuksen, Jumalan Karitsan täydellisen uhrin, ristillä annetun uhrin ansiosta! Silti häntä painostettiin, vaadittiin noudattamaan ”vanhoja tapoja”!
Paavali ei uhrannut eläinuhreja! (Kuten valheellisesti väitetään!)
--------------------------------------------------------------------------------
Näin Paavali kertoo tapauksesta. Galatalaiskirje 2:2-7
”Sitten, neljäntoista vuoden kuluttua, minä taas menin ylös Jerusalemiin Barnabaan kanssa ja otin Tiituksenkin mukaani.
Mutta minä menin sinne ilmestyksen johdosta ja esitin heille sen evankeliumin, jota julistan pakanain keskuudessa; esitin sen yksityisesti arvokkaimmille heistä, etten ehkä juoksisi tai olisi juossut turhaan.
Mutta ei edes seuralaistani Tiitusta, joka oli kreikkalainen, pakotettu ympärileikkauttamaan itseänsä.”
”Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden,
----------------------------------------------------------------
- jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa, me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne.
Ja nuo, joita jonakin pidettiin — millaisia lienevät olleet, ei kuulu minuun; Jumala ei katso henkilöön — nuo arvossapidetyt eivät velvoittaneet minua mihinkään enempään,
vaan päinvastoin, kun näkivät, että minulle oli uskottu evankeliumin julistaminen ympärileikkaamattomille, samoin kuin Pietarille sen julistaminen ympärileikatuille.”
(aloitus jatkuu) - Anonyymi
(Jatkoa aloitukseen, Osa 2)
Paavalin todistus syyttäjä Tertulluksen edessä!
----------------------------------------------------------
Kun sitten Paavalia syytettiin näin:
• ”Me olemme havainneet, että tämä mies on ruttotauti ja metelinnostaja kaikkien koko maailman juutalaisten keskuudessa ja nasaretilaisten lahkon päämies, ja hän on koettanut pyhäkönkin saastuttaa. Sentähden me otimme hänet kiinni.” ( Apt 24:5)
- Niin Paavali oikaisi perättömät väitteet, valheet, näin:
• ” Niin minä nyt useampien vuosien kuluttua tulin tuomaan almuja kansalleni ja toimittamaan uhreja. Näitä toimittaessani muutamat Aasiasta tulleet juutalaiset tapasivat minut puhdistautuneena pyhäkössä, eikä ollut mitään väentungosta tai meteliä.” (Apt 24:17-18)
• ”Mutta nyt minä matkustan Jerusalemiin viemään pyhille avustusta. Sillä Makedonia ja Akaia ovat halunneet kerätä yhteisen lahjan niille Jerusalemin pyhille, jotka ovat köyhyydessä.” ( Room 15:25-26)
Kyseessä oleva "uhri" oli pyhien avustamiseen tarkoitettu taloudellinen avustus!
Sellaisia uhreja annettiin. Muistamme "lesken rovonkin"... ja muut!
LOPUKSI
Ajattelevalle ihmiselle; kristitylle nousee kysymys, MIKSI Paavalia koetetaan edelleen tyrmätä ja tallata? Eihän hän toki ollut mikään täydellinen luomus? Koska ”täydellistä” ihmistä ole koskaan ollut, eikä tule olemaan!
• ”Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä...” ( Room 3:20)
Johtopäätökseksi tulee, että kyseessä on paholaisen kattava agenda! Pimeys ja pimeyden ruhtinas vihaa Totuutta ja Valkeutta! Ja paholaisen palvelukseen eksyneet apulaiset tottelevat pimeyden ruhtinasta.
• Pilkataan ja rienataan Jeesusta,
• Jeesuksen sovitustyötä, ristillä!
• Jeesuksen Pyhän sovintoveren voimaa, kaikkea!
• Paavalia ja Pietariakin!
• Mikään ei jää rienaajilta repimättä!
Voimme kuitenkin ihan rauhassa ottaa opiksemme Paavalin viisaat opetukset! Hän ei korottanut ITSEÄÄN! Hän korotti Jeesusta Kristusta, Häntäkin ristille naulittuna, ylösnousseena!
• ” Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin. ”
• ” Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.” ( 1 Tim 1:15) - Anonyymi
Kyllä totuus Raamatusta selviää!
- Anonyymi
Valeprofeetta eksyttää edelleen jos joku on vastaanottavainen. Karttakaa häntä, hänen sanansa ovat valhetta ja vihaa.
- Anonyymi
” Saata minut ymmärtämään asetustesi tie, niin minä tutkistelen sinun ihmeitäsi.”
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3127272Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662136- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151337- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81213Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541136Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009