Diabetes ja itsetuhoisuus

Anonyymi

Olen nuori diabeetikko jolla on vuosien kokemus sairauden kanssa elämisestä. Olen viimeisten parin vuoden aikana kärsinyt itsetuhoisista ajatuksista ja kokenut muutenkin epäreiluutta siinä, että olen saanut niin vaikean sairauden. Olen siksi jopa harkinnut itsemurhaa, koska parannuskeinoa diabetekseen ei ole (paitsi haimansiirto mutta se onkin vain eliitille) ja pelkään jatkuvasti sitä, että saan shokin tai että sokerini ovat sekaisin. Suoraan sanoen, en jaksa sellaista.

4

1422

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletko saanut tukea ja apua hoitajalta tai lääkäriltä? Vertaistukea? Kannattaa puhua diabeteshoitajalle ihan suoraan peloista ja hoitoväsymyksestä, varmasti lähes jokainen diabeetikko kokee näitä tunteita joskus, minä myös. Turvallisuuden ja hallinnan tunne kasvaa, kun saat käyttöösi sinulle parhaat mahdolliset hoitovälineet ja insuliinit. Ja rutiinit, ne tasoittaa diabeetikon elämää, vaikka tuntuu että saattavat rajoittaakin.

• Anonyymi

Kyllä ykköstyypin diabeetikkokin voi elää hyvän elämän vanhuuteen saakka. Jos hoito pistoksineen tuntuu hankalalta, kerro siitä hoitohenkilökunnalle, voisit ehkä saada insuliinipumpun, jolloin ei tarvitsisi enää murehtia noita verensokeriarvojen heilahteluja. Insuliinipumppu vastaa jo melko paljon haiman toimintaa ja niitä kehitellään vielä lähemmäs tekohaimaa.

• Anonyymi

Alhaiset kolesterolit aiheuttavat itsemurha viettiä.

• Elämä ei ole reilua eikä koskaan tule olemaan reilua. Tuosta huolimatta ykkösten elämä helpottuu koko ajan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      79
      1292
    2. 72
      1184
    3. Mitä vuosimallia kaivattusi on?

🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      78
      1031
    4. 95
      879
    5. Jasmin vauhdissa

Kyllä pitää Jassulla kiirettä, kun yhtenään menoa mun äidin, isäpuolen ja Markon kanssa Ossianin ollessa tietysti sulois
      Kotimaiset julkkisjuorut
      256
      825
    6. Kuinka hyvin te sopisitte

Toisillenne vai sopisivatko ollenkaan? Mitä eroja
      Ikävä
      49
      767
    7. Onko kaivattusi

seksuaalisesti vetovoimainen?
      Ikävä
      29
      739
    8. Vinkkiä miehelle

Huomenna olen kuudesta eteenpäin kotona, yksin… Pääsetkö/uskallatko tutustua?
      Ikävä
      55
      683
    9. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      72
      669
    10. 44
      602
    Aihe