Olen nuori diabeetikko jolla on vuosien kokemus sairauden kanssa elämisestä. Olen viimeisten parin vuoden aikana kärsinyt itsetuhoisista ajatuksista ja kokenut muutenkin epäreiluutta siinä, että olen saanut niin vaikean sairauden. Olen siksi jopa harkinnut itsemurhaa, koska parannuskeinoa diabetekseen ei ole (paitsi haimansiirto mutta se onkin vain eliitille) ja pelkään jatkuvasti sitä, että saan shokin tai että sokerini ovat sekaisin. Suoraan sanoen, en jaksa sellaista.
Diabetes ja itsetuhoisuus
4
1383
Vastaukset
- Anonyymi
Oletko saanut tukea ja apua hoitajalta tai lääkäriltä? Vertaistukea? Kannattaa puhua diabeteshoitajalle ihan suoraan peloista ja hoitoväsymyksestä, varmasti lähes jokainen diabeetikko kokee näitä tunteita joskus, minä myös. Turvallisuuden ja hallinnan tunne kasvaa, kun saat käyttöösi sinulle parhaat mahdolliset hoitovälineet ja insuliinit. Ja rutiinit, ne tasoittaa diabeetikon elämää, vaikka tuntuu että saattavat rajoittaakin.
- Anonyymi
Kyllä ykköstyypin diabeetikkokin voi elää hyvän elämän vanhuuteen saakka. Jos hoito pistoksineen tuntuu hankalalta, kerro siitä hoitohenkilökunnalle, voisit ehkä saada insuliinipumpun, jolloin ei tarvitsisi enää murehtia noita verensokeriarvojen heilahteluja. Insuliinipumppu vastaa jo melko paljon haiman toimintaa ja niitä kehitellään vielä lähemmäs tekohaimaa.
- Anonyymi
Alhaiset kolesterolit aiheuttavat itsemurha viettiä.
Elämä ei ole reilua eikä koskaan tule olemaan reilua. Tuosta huolimatta ykkösten elämä helpottuu koko ajan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse1174898Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1163979Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2223913Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202275Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801396- 1371374
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1741374En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851269- 531155