Muutama vuosikymmen sitten 1960- luvulla Jehovan todistajat eivät saaneet tietääkseni kuunnella pop musiikkia. Myöhemmin se kai on jo hyväksyttyä, että sitä saa kuunnella. Rock musiikki oli kiellettyä 1960 ja 1970- luvuilla. Nykyisin 1960 ja 1970- lukujen rock musiikkia sanotaan klassiseksi rock musiikiksi. Eikö sen aikainen rock musiikki ole jo melko hyväksyttyä? Ja eikö se idea ollut se, että sitten Jehovan todistajat saavat tehdä asioita, pukeutumisesta musiikin kuunteluun, kun niistä tulee yleisesti hyväksyttyjä? Yleisillä radiokanavalla soitetaan paljon vanhaa klassista rock musiikkia. Joten eikö klassinen rock musiikki kuulu sallittuun musiikkiin? Tosin ihmettelen sitä, että mitä se kenellekään kuuluu, mitä kukin kotonaan kuuntelee, tai missä konserteissa käy?
Sallittu ja kielletty musiikki
32
1052
Vastaukset
- Anonyymi
Näin jokin aika sitten videon, jossa 1960 ja 1970 lukujen huippuyhteiden rock muusikot olivat kuningatar Elizabethin vieraina. Oli ainakin Led Zeppelinin rock muusikoita. He kelpasivat kuningattaren vieraiksi ja käveltäväksi. Mutta jt ei saa kuunnella heidän musiikkiaan?
- Anonyymi
Tarkoitan kateltäväksi
- Anonyymi
WT on käyttänyt videoissaan musiikkia, jonka se itse muussa yhteydessä tuomitsee saatanallisena.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
WT on käyttänyt videoissaan musiikkia, jonka se itse muussa yhteydessä tuomitsee saatanallisena.
Edesmennyt muusikko Prince sanoi, että hän ihailee Led Zeppeliniä. Tosin en tiedä, oliko se sanottu ennen kuin hän kääntyi Jehovan todistajaksi vai sen jälkeen.
- Anonyymi
Minun nuoruudessa Herätkäässä mainittiin joitain rock-yhtyeitä, joita paheksuttiin. Yksi näistä oli Guns n' Roses, yhtye jota ihailin suuresti jo tuolloin. Muistan kun asiasta mainittiin kokouksessa. Kokouksen jälkeen Welcome To The Jungle kuulosti entistä mahtavammalta. Vaikka olin täysin järjestön mielenhallinnassa, jokin sisälläni kapinoi järjestön järjettömiä sääntöjä vastaan.
Nykyäänhän on ihan ok järjestää valtakunnansalilla kykykilpailut ja käyttää materiaalina Queenin Bohemian Rhapsody -kappaletta. Minun nuoruudessani Queenia paheksuttiin, kun sen solisti oli homoseksuaali. Niin ne ajat muuttuvat, nykyään biisinsä voivat toimia jopa teokraattisten näytösten musiikkina.
Kingdom Rhapsody Skit
https://www.youtube.com/watch?v=poXPSj5S4Q4- Anonyymi
Ja nuorena aikuisena, varsinkin siskoilla oli suuria vaikeuksia olla osoittamatta ihailuaan Mikaeli Jaksonille.
"Oi! Hän on meikäläisiä". Ja sitten kuunneltiin Trilleriä ja muita hänen "jenkkojaan." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nuorena aikuisena, varsinkin siskoilla oli suuria vaikeuksia olla osoittamatta ihailuaan Mikaeli Jaksonille.
"Oi! Hän on meikäläisiä". Ja sitten kuunneltiin Trilleriä ja muita hänen "jenkkojaan."Makunsa kullakin. Mutta kyllä se on jokaisen oma asia, mitä kuuntelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oi! Hän on meikäläisiä". Ja sitten kuunneltiin Trilleriä ja muita hänen "jenkkojaan."Näiden viimeisten kommenttien perusteella ymmärrän hyvin, miksi niin moni jättää Jehovan todistajat. Minäkin olen sitä vakavasti harkitsemassa, ja nuo kommentit antavat vauhtia sen askeleen ottamiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oi! Hän on meikäläisiä". Ja sitten kuunneltiin Trilleriä ja muita hänen "jenkkojaan."No ennemmin Thrilleriä kuin Iltatuulen viestiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ennemmin Thrilleriä kuin Iltatuulen viestiä.
Mitenkäs olis:"miljoona, miljoona, miljoona pulloa. Tuoksua, tuoksua, tuoksua sorbuksen. . . "
Ainakin Anthony Morris Mini kolomonen laulaa sitä mielellään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näiden viimeisten kommenttien perusteella ymmärrän hyvin, miksi niin moni jättää Jehovan todistajat. Minäkin olen sitä vakavasti harkitsemassa, ja nuo kommentit antavat vauhtia sen askeleen ottamiselle.
Ahdasmielinen vanhojen ihmisten uskonto. Harvaa kiinnostaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oi! Hän on meikäläisiä". Ja sitten kuunneltiin Trilleriä ja muita hänen "jenkkojaan."Minä en valitse musiikkia ”meikäläisyyden” perusteella, enkä edes ”meikäläisyyden” perusteella kenenkään konserttiin mene. Michael Jackson ei kuulu suosikkeihini, vaikka onkin tehnyt hyvää musiikkia. Enkä Thrilleriäkään kuuntelisi. Mutta kenelläkään oman ahdasmielisen maun omaavalla ihmisellä ei ole oikeutta tulla toisille tyrkyttämään henkilökohtaisia mielipiteitään, mitä saa kuunnella ja mitä ei. Minäkään en voi sietää Iltatuulen viestiä, kaikenlaisia humppaa ja tangoja ym. niihin kategorioihin kuuluvaa musiikkia. Jos oveni taakse ilmestyy Iltatuulen viestin näköisiä ihmisiä, en edes avaa ovea. Meillä jokaisella on oikeus omaan makuun, eikä joku maaseudun suvaitsemattomilla alueila asuvat ahdasmieliset ihmiset ole oikeita arvioimaan, mitä saa ja mitä ei saa kuunnella. Eivät hekään minua miellytä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en valitse musiikkia ”meikäläisyyden” perusteella, enkä edes ”meikäläisyyden” perusteella kenenkään konserttiin mene. Michael Jackson ei kuulu suosikkeihini, vaikka onkin tehnyt hyvää musiikkia. Enkä Thrilleriäkään kuuntelisi. Mutta kenelläkään oman ahdasmielisen maun omaavalla ihmisellä ei ole oikeutta tulla toisille tyrkyttämään henkilökohtaisia mielipiteitään, mitä saa kuunnella ja mitä ei. Minäkään en voi sietää Iltatuulen viestiä, kaikenlaisia humppaa ja tangoja ym. niihin kategorioihin kuuluvaa musiikkia. Jos oveni taakse ilmestyy Iltatuulen viestin näköisiä ihmisiä, en edes avaa ovea. Meillä jokaisella on oikeus omaan makuun, eikä joku maaseudun suvaitsemattomilla alueila asuvat ahdasmieliset ihmiset ole oikeita arvioimaan, mitä saa ja mitä ei saa kuunnella. Eivät hekään minua miellytä.
Ihan viisaasti kirjoitat.
Mutta mitenkäs olisi Hank Marvinin "kitaratango"? Tuon armoitetun Jehovan todistajan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mitenkäs olisi Hank Marvinin "kitaratango"? Tuon armoitetun Jehovan todistajan.En ole perehtynyt hänen musiikkiinsa. Enkä oikein tunnekaan muusikkona.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mitenkäs olisi Hank Marvinin "kitaratango"? Tuon armoitetun Jehovan todistajan.Katselin tuon videotallenteen, muutaman vuoden takaa.
Liikkuminen esiintymislavalla oli naurettavaa.
Tuli mieleen että herroilla oli vellit housuissa tai sitten;" eihän sitä saa heilua kuin helluntailaisten kokouksessa". Voi mennä jopa vanhimman tehtävät jos liikaa heiluu.
Vanhoja reumatismisiä ukkoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katselin tuon videotallenteen, muutaman vuoden takaa.
Liikkuminen esiintymislavalla oli naurettavaa.
Tuli mieleen että herroilla oli vellit housuissa tai sitten;" eihän sitä saa heilua kuin helluntailaisten kokouksessa". Voi mennä jopa vanhimman tehtävät jos liikaa heiluu.
Vanhoja reumatismisiä ukkoja.Jehovan todistajien kokoukset ovat yhtä Iltatuulen viestiä. He suunnittelevat ja puhuvat paratiisista, joka tulee olemaan yhtä suurta maailmanlaajuista Iltatuulen viestiä. Ei tarvitse ihmetellä, miksi niin moni jättää Jehovan todistajat. Kaikki ihmiset eivät edes vanhoinakaan ole Iltatuulen viesti-ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jehovan todistajien kokoukset ovat yhtä Iltatuulen viestiä. He suunnittelevat ja puhuvat paratiisista, joka tulee olemaan yhtä suurta maailmanlaajuista Iltatuulen viestiä. Ei tarvitse ihmetellä, miksi niin moni jättää Jehovan todistajat. Kaikki ihmiset eivät edes vanhoinakaan ole Iltatuulen viesti-ihmisiä.
Minulla tuli kokouksissa mieleen, kun TAAS kuuntelin sitä esitelmää paratiisista, laulu:" täällä istun mä tunkiolla ja synkkänä katselen". Sitten päätin, etten istu enää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla tuli kokouksissa mieleen, kun TAAS kuuntelin sitä esitelmää paratiisista, laulu:" täällä istun mä tunkiolla ja synkkänä katselen". Sitten päätin, etten istu enää.
??????
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
??????
Tais tulla isku alle vyön?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tais tulla isku alle vyön?
On epäselvästi kirjoitettu. Ei saa selvää, mitä tarkoittaa. Minulla ei ole mitään syytä hävetä omaa musiikkimakuani. Kuunnelkoot humppaveikot humppaa rauhassa. Minä en koe olenai missään tunkiolla. Paremminkin Iltatuulen viesti ja humppa ovat juuri sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On epäselvästi kirjoitettu. Ei saa selvää, mitä tarkoittaa. Minulla ei ole mitään syytä hävetä omaa musiikkimakuani. Kuunnelkoot humppaveikot humppaa rauhassa. Minä en koe olenai missään tunkiolla. Paremminkin Iltatuulen viesti ja humppa ovat juuri sitä.
Vartiotornilahkon kokoustahan minä tarkoitin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vartiotornilahkon kokoustahan minä tarkoitin.
No oli epäselvästi muotoiltu lauseyhteys.
- Anonyymi
Jehovan Todistajat 60 luvulla kuuntelivat sen ajan rock ja pop musiikkia. Minun äitini poltti silloin tupakkaakin vaikka oli JT. Vaikka tupakan poltto ei koskaan ollut heidän keskuudessaan täysin hyväksyttyä, siitä ei joutunut erotetuksi kuin vasta 70-luvulla.
- Anonyymi
Jumppasali luulet kaikkien Jehovan todistajien kuuntelevan? Ei sinne päinkään. Kyllä ihmisillä on paljon laajempi musiikkimaku kuin humpat ka tangot. Johan se olisi älytöntä, että toiset saisivat määrätä, mitä saa kuunnella. Humpat ja letkajenkat lentävät kaaressa roskiin minun asunnostani.
- Anonyymi
Nykyään jos kuuntelee tiukat aluspökät jalassa räppiä, saa vanhimmalta kirjastossa keppiä.
- Anonyymi
Ja jos on varhaisteini, voi saada jopa vanhimman omaa heppiä. Siis keppiä.
- Anonyymi
Monet uskontoon sairastuneet vieraantuvat usein todellisuudesta.
Todellisuus on tuolla ulkona. Esimerkiksi se, että brittiläiset "saatanalliset" bändit, kuten Queen, Iron Maiden ja Motörhead ovat vuosien varrella keränneet rahaa hyväntekeväisyyteen enemmän kuin JT:t koskaan.
- Anonyymi
Niinhän siinä yleensä käy. Joka puolelle asetetaan aitoja, joiden taakse ei saa edes kurkkia, puhumattakaan mistään muusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän siinä yleensä käy. Joka puolelle asetetaan aitoja, joiden taakse ei saa edes kurkkia, puhumattakaan mistään muusta.
Pidetään ihmisiä vankeina.
- Anonyymi
The Rolling Stones ja Lontoon vuotensa, olivat yhä pyhää musaa. Tell me, Ruby Thuesday, She's like rainbow...
Meille suurien ikäluokkien lopuille ei humppa veikkoineen, eikä hengellinen hapatus riittänyt. Niitä oli tarjoiltu kurkusta alas vuosia.
Kaleidoskooppi sekä Kahdeksan kärjessä- ohjelmat olivat niitä harvoja musiikkiohjelmia, joita nuorisolle tarjottiin.
Sodan käynyt isäni katsoi hieman viistoon kasvavaa tukkaani. Mutta hyväksyi sen sanomalla, että paras nuoruus siellä meni. Nuori oli kun astui riviin.
Toisin kun joillakin, joiden uskomuksiin kuului olla puolustamatta kotikontujaan...
Putin se täälläkin määräisi miten uskotaan. - Anonyymi
Joku mainitsi Guns n Rosesin.
Muistaakseni VT kirjoitti - vai Herätkää kirjoitti - että kyseessä on agressiivinen nimi.
Heh. Bädin perustivat Joe Guns - joka perusti myöhemmin L.A Guns:in - ja Axel Rose.
Eli jannujen sukunimet. Tai taitelija sukunimet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1114359
- 793543
Oletko koskaan stalkannut kaivattuasi?
Jos olet, miten olet stalkannut? Jäitkö kiinni? Onko hän stalkannut sinua? Jos on, miten suhtauduit?843395Just alkoi ottamaan päähän
Miten voikin mennä näin, että koko päivän haluaa vain nähdä toisen ja lähelle. Sitten aivan salamana mieleen tulee kaikk223381Karhuryhmä
Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?273286- 762954
Raisionkaaren koira hyökkäys
Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim662841"Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"
Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m452800- 852749
Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti
Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.852589