Toivon mari ohisalolle kaikkea hyvää siviili elämässä ja onnellista perheen lisäystä.Mutta politiikassa hän elää aivan omissa utopia mailmoissaan,eikä ymmärrä suurimman osan suomlaisten ihmisten realiteeteistä eikä taloudellisesta tillanteesta enempää kuin sika taivaan tähdistä.Toivon hänelle pikaista poistumista suomea koskevista päätöksen teoista ja uskon että niin toivoo myös 90 prosenttia äänestäneistä,sekä 90 prosenttia niistäketkä eivät äänestäneet kuntavaaleissa.
Sähköautoilu
6
120
Vastaukset
- Anonyymi
jep.... Suosittelen kaikkia katsomaan YLE Areena: Likaista vihreää energiaa.
- Anonyymi
Jos valtio tukisi 45000 e.sähkö auton ostoon ja saisin vanhasta volvosta 3000 e. Romutuspalkkiota marssisin huomenna sähkö auton ostoon.Muuten täysi mahdottomuus enkä suinkaan ole aivan minimi eläkkeellä.Meitä on varmasti satoja tuhansia.
- Anonyymi
Sähköautoilun haittapuolista ollaan hyvin hiljaa. Pienoinen talvivaaramme sopii esimerkiksi haitoista pienoismallina vaikkapa chilen kaivosten haitoille.
Lisääntyvä sähköautoilu tietenkin lisää myös kaivosten määrää.
Vihreiden puheet ja teot ovat hyvin ristiriitaisia kaikessa. Vihreiden kansanedustaja ajaa mm. 3.3L maasturilla ja vanhalla kuplavolkkarilla.
Maahanmuuttajien raiskaustilastojen kärkipaikka on meidän vika - olemme epäonnistuneet kotutuksessa ( missä mamun kotimaassa raiskaus on sallittua ? )
- Anonyymi
Parhaiten päästöjä voisi nyt hillitä ,olisi vaatia että kaikki kulkuneuvot oltava täyteen lastattu ennen kuin saa luvan startata matkaan,kuten Afrikassa ikään . Nykyisin niin ei ole missään länsimaassa vaan vajailla kuormilla ajetaan terveisiä sinne tänne. Se jos mikä tuottaa päästöjä moninkertaisesti.
Monessa autossa on vain yksi tai kaksi ihmistä,nuo ihmiset voisivat mennä julkisilla tai esim.moottoripyörillä ,mönkijöillä,sähköpyörillä mitkä ei kuluta paljoa mitään polttoainetta ja siten eivät saastutakaan.
Sama koskee kuorma-autoja,niillä ei pitäisi ajaa ilman kuormaa mihinkään suuntaan ja sama on julkisilla kulkuneuvoilla,niilläkään ei pitäisi liikkua metriäkään ennen kuin ovat täynnä maksaneita matkustajia. Ei lentokoneet, bussit,metrot,junat,laivat,ei mitkään vaan olisi odotettava vaikka seuraavaan päivään kunnes kulkuneuvo on täysin täynnä kuljetettavaa. Ihmiset voi aina sen verran joustaa liikkumisiaan eikä työpaikoillakaan olon pitäisi olla neuroottisen totaalista niillä aloilla missä sitä ei tarvitse olla 100% aina paikalla,lomista puhumattakaan. Turha ajaminen pitäisi kieltää kokonaan juurikin päästö syistä. Monissa kaupoissakin voisi olla että työntekijöiden paikallaoloa ei aina tarvita tai läsnäolo olisi minimaalista vain muutaman päivän viikossa esimerkiksi.
Näin maailman liikennepäästöt voisi vähetä jopa puoleen nykyisestä, ja lisää saisi vielä mahdollisimman pieni päästöisillä,tarkoituksen mukaisimmilla ajoneuvoilla ja vähäpäästöisillä polttoaineilla sekä sähköllä joilla on jo sähköajoneuvoja.- Anonyymi
Koko ilmastovaikutusten näkyvyys on sillä tavalla omituista, koska se esiintyy lähinnä erilaisina uhkakuvina mutta tosiasioita ei esitetä tueksi mitä kotimaan päästöt oikeasti ovat ja miten ne jakautuvat eri päästölähteiden kesken.
Perustelut tulisi olla näkyvillä joka osoittaisi luotettavasti ilmastovaikutusten päälähteet.
Liikenne on ensinnäkin yleistyneenä autokuljetuksina epäkohta, mutta minne rataliikenteen älyliikenne myös tavarakuljetusten vaihtoehtona on hävinnyt ? Myös aluelliset kehityspyrkimykset kasvattavat siirtymäliikennettä ja haittoja, paikallisten vaihtoehtojen puuttuessa.
Selvää on että monien teollisuusprosessien haitat ovat merkittäviä, kuten myös kaivannaisten ja tuotannonkin sekä ilmastolle että vesistöille.
Erikoiselta vaikuttaa se kun haittojen kärki kohdistuu tavallisiin kuluttajiin ja näiden olosuhteisiin sopeutuneeseen ekologiaan, joka on toisaalta mukautunut oman varallisuuden ja elinkustannusten jo nykyiseenkin paineeseen.
Verotus kohdistuu kuluttajien valintoihin, joka pyrkii siirtämään ilmastohaittoja kuluttajien ratkaistavaksi.
Yhtä lailla vastuullisia ovat kuluttajille kohdistetut tuotteet ja palvelut, joita tuottavat eri tahot, mutta haitoista vastaavat kuluttajat.
Olisiko ekologian vaatimukset kohdistettava tuotannon, palveluiden prosesseihin ja niiden haittoihin, koska kuluttaja ei voi vältellä haitallista tarjontaa tai vaihtoehtoja, vaikka tähän tietoisesti olisikin halukas.
Näkisin valtiolliset pyrkimykset kohdistuvat liiallisesti kuluttajien rankaisemiseen, vaikka tosiasiallinen haittojen aiheuttaja onkin haitallinen tuotanto, valmistus ja materiaalien käyttö, lyhentynyt elinkaari, kertakäyttökulutustarjonta, tai korjattavuuden puuttuminen.
Yksilö voi tätä kaikkea vältellä tietoisia valintoja suosimalla, mutta silti elinkustannukset kohdistuvat myös haitallisina myös näille tietoisille välttelijöille.
Vaihtoehtojen määrä on vähäinen jos haittoja pyrkii välttelemään.
- Anonyymi
Juuri nyt tukkusäkkön hinta Suomessa huitelee parinsadan euron tietämillä per megawattitunti . Se tekee 20 senttiä/kWh. Ja tuulimylyt seisoo kuin seinäkello.
Että semmosta säästöä hiilidiosidipäästöissä tänään..
https://www.fingrid.fi/sahkomarkkinat/sahkojarjestelman-tila/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522165
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3381376Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941335- 1581218
- 681041
- 35968
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31919Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos60897Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta27852Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46829