Mitä tämä agregaatti lataa

Anonyymi

Ja 3vaihe pistokkeesta. Jos sähköttömällä mökillä tuota käytän niin millä teholla se lataa vw up akkua ? Mikä on kestävä lataus teho että pysyy agregaatti kunnossa ? Pieni aurinkopaneeli n 900w jolla sähköt invertterillä on saanut tarpeellisiin ja täysin riittävä ollut ja suurempaan aurinkopaneelliin ei ole tarvetta satsata. On varalla timcon pienin 220v vanha salkku aggregaatti ja nyt piti käytetty up hankkia että pääsee sähköilemään. Ison 3 vaihe agregaatin ostan nyt autolle niin saa rauhassa latailla auton täyteen. Dieselin päästöt ei mökillä pahemmin hetkauta ja pitää aina muistaa se kiinan päästömäärä…

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/timco-tcle5500sdg-400v-diesel-aggregaatti-aggregaatti

17

410

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos vaikka ei dieselin päästöt kiinnosta, niin ajattele kuitenkin mökkinaapureita, joita tuo aggregaatin 85 desibelin melu kiusaa. Minulla oli joitain vuosia sitten mökki muuten hiljaisen erämaajärven rannalla, mutta vastarannalla lauloi agregaatti kaiken iltaa ja yötä.

    • Anonyymi

      Voisihan tuollaisella ladata kunhan hommaat sellaisen latausaseman, missä voi asettaa latausvirran kuuteen ampeeriin, mitä tuo agrekaatti antaa ulos (3x6 A).

      • Anonyymi

        Walle ja suomalainen kaiken lisäksi tekee latureita ,pitää kysellä olisiko sopivaa käyttööni tai edes tarvetta jonkin sortin puhdistukseen. Biodiesel my saastuttaakin vähemmän kuten joku voi vetää hernettä nenään tommoisen dieselin käytöstä. Ei kannata vedellä muistakaa esim sitä kiinaa ja muita hypersuper saastutajia,en pysty pelastamaan maapalloa en.


    • Aika harvat sähköautot pystyy lataamaan aggregaatista, muistaakseni luin jostain ryhmästä, että WW-up ei kyennyt lataamaan, kun joku kokeili.
      Ilmeisesti joku maadoitusongelma, joten auto ei anna ladata.

      • Anonyymi

        Walle elektroniikka kenties puhdistaa sähkön,kysymällä selviää kunhan saan aikaiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Walle elektroniikka kenties puhdistaa sähkön,kysymällä selviää kunhan saan aikaiseksi.

        Miten se puhdistus vaikuttaisi siihen maadoitusongelmaan? Kyllä nykyaggregaatit tuottaa aika "puhdasta" sähköä.
        Mutta tämä toimimattomuus on siis muualta luettua, ei itse koettua.


      • Anonyymi

        Maadoitusongelma johtuu siitä, että monessa aggrekaatissa ei ole suojamaajohdinta kytketty ollenkaan, koska sitä ei tarvita. Auto haistelee, onko nollajohto kytketty suojamaajohdon kanssa yhteen ja jos ei ole, kieltäytyy lataamasta. Auto on tyytyväinen, kun aggrekaatin pistorasia nollataan ts suojamaa ja nollajohdin kytketään yhteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maadoitusongelma johtuu siitä, että monessa aggrekaatissa ei ole suojamaajohdinta kytketty ollenkaan, koska sitä ei tarvita. Auto haistelee, onko nollajohto kytketty suojamaajohdon kanssa yhteen ja jos ei ole, kieltäytyy lataamasta. Auto on tyytyväinen, kun aggrekaatin pistorasia nollataan ts suojamaa ja nollajohdin kytketään yhteen.

        Onko omakohtaista kokemusta?


    • Paskamaista itsekin kuunnella 85 dB(A) melua tuntitolkulla. Ei ole hyvä idea.

      • Anonyymi

        Miksi kuunnella? Se on tyhmä idea. Agrekaatistahan ei kuulu mitään kun vaimentaa etäämmälle ja miksi diesel käryttäjää pitäisi terassilla pitää kuten oletat? Tyhmä idea kaha53 olettaa tuommoisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kuunnella? Se on tyhmä idea. Agrekaatistahan ei kuulu mitään kun vaimentaa etäämmälle ja miksi diesel käryttäjää pitäisi terassilla pitää kuten oletat? Tyhmä idea kaha53 olettaa tuommoisia.

        "Vaimentaa etäämmälle", tuo 85 db(A) arvo on 7 metrin päästä mitattu. Aika kauas saa viedä, ettei häiritse....


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        "Vaimentaa etäämmälle", tuo 85 db(A) arvo on 7 metrin päästä mitattu. Aika kauas saa viedä, ettei häiritse....

        Aika hyvä vedätys tuossa. Yleensä melutaso ilmoitetaan metrin päästä mitattuna. Jos meteli olisi metrin päässä 85 dB, niin ei kyseessä olisi paljoakaan äänekkäimpiä pölynimureita tai linkoavaa pesukonetta kummempi juttu. Mutta 85 dB 7 metrin päässä... se on hirveä meteli.

        Periaatteessa ulkoilmassa pitäisi pysyä alle 45 dB ja sehän tarkoittaa, että mölytoosan pitäisi olla noin 50 m etäisyydellä, jos välissä ei ole mitään ääntä vaimentavaa estettä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika hyvä vedätys tuossa. Yleensä melutaso ilmoitetaan metrin päästä mitattuna. Jos meteli olisi metrin päässä 85 dB, niin ei kyseessä olisi paljoakaan äänekkäimpiä pölynimureita tai linkoavaa pesukonetta kummempi juttu. Mutta 85 dB 7 metrin päässä... se on hirveä meteli.

        Periaatteessa ulkoilmassa pitäisi pysyä alle 45 dB ja sehän tarkoittaa, että mölytoosan pitäisi olla noin 50 m etäisyydellä, jos välissä ei ole mitään ääntä vaimentavaa estettä.

        "Melutaso 85 dB(A)(7 m)" Siksi ajattelin, että laite aika hepponen, eikä mahdollisesti sovellu sähköauton lataukseen.
        Ja ohje myös sanoo "Aggregaattia ei ole tarkoitettu koteloitavaksi tai asennettavaksi pieneen suljettuun tilaan kuten kaappiin tai kuomukärryyn, varmista että kone saa aina raitista ilmaa sekä jäähdytykseen että polttoaineen palamiseen"


    • Anonyymi

      Miksi ostaisi sähköauton ja lataisi sitä polttomoottoriaggregaatilla. Kulutuskin on suurempi kuin hybridillä.

    • Anonyymi

      Vetyauto olisi kyllä paras.

      • Anonyymi

        Vetypommiauton on paras kehityksen kelkasta tippuneiden mielestä. Myyntihinta ollut Saksassa 79 000 €. Sillä rahalla saa melkein 2 täyssähköautoa tai 3 metaanikäyttöistä autoa.

        Jenkeissä näitä dumptataan nyt 50-70 tonnin hintapyynnöllä. Mutta niin dumpataan myös käytettyjä. 2017-2019 malleja myydään 9-19 tonnin hintapyynnöillä ts. tämän kammotuksen arvo tippuu 35-40 % vuodessa. Tai -75 % per kolme vuotta.

        Vetypommiauton tankkauksen valehdellaan kestävän 3 minuuttia. Selkeä pilkkuvirhe, koska tankkausaseman valmistajan mukaan yhdellä tankkauspisteellä tankkaa 45 autoa vuorokaudessa. Siis auto per 32 minuuttia.


    • Anonyymi

      Itse lataan Teslani häkäpönttöpuukaasuttimella jonka väsäsin volvon B20 moottorista.
      Koivupilkettä vain pönttö täyteen niin aamulla akku on täysi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe