Raamatun Aarteita ( Osa 3) Voittajien voittovirsi soi ikuisesti!

Anonyymi

Tämä on Osa 3, Raamatun aarteita. Edelliset:

Osa 1 – https://keskustelu.suomi24.fi/t/17026537/raamatun-aarteita--(-osa-1)----jeesuksen-sovitustyon-voittovoima!

Osa 2 --- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17026620/raamatun-aarteita--(osa-2)---jeesus-kutsuu-turvaan-tuhon-alta!



Herramme Jeesuksen lunastus kestää, Hän on Korkein!
----------------------------------------------------------------------

Kun lopunajan eksytysten tulva äityy mahdottomuuksiin, ovat nousseet esille jopa täysin uskomattoman tason rienaukset! Paholaisen ja hänen agenttiensa kohteena on – mikä muu? - kuin uskomme keskipiste! Pelastus ja lunastus Herramme Jeesuksen ristin ja Hänen Pyhän sovintoverensä totuus!

• ”Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." (Apt 4:2)

• ”Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen,

• ”… hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi,
- että Jeesus Kristus on Herra.” ( Filipp 2:5-11)


Sukupolvet ennen meitä, tuhansia vuosia ovat uskoneet ja kiittäneet Voitosta!
-------------------------------------------------------------------------------


Näin helteisen kesän kuvioissa mielen maisemiin nousevat lapsuuden kesät mummolassa! Me jälkikasvu, hänen lastensa lapset - vietimme kesäaikana upeita kesähetkiä noissa maisemissa.

Toki töitäkin piti tehdä, jokaisen – joka kynnelle kykeni! Me ahkeroimme heinäpellolla haravoiden kanssa, autoimme monissa muissa maatalon töissä. Keräsimme kanojen munia navetan vintiltä, veimne vettä karjalle laitumelle. Kannoimme puita savusaunaan, ja … ja..

Uskovasta mummosta nousee muistoihin se, että hän lauloi! Karjalaisen taustansa omaavana hän oli laulavaa väkeä! Kun mummo oli tuvassa ruokaa tekemässä, hänen veisuunsa kuului. Navetassakin hän lauloi. Ja kun helteisten päivien kaikki työt oli tehty, mummokin viimein pääsi saunomaan ja lepäämään. Hän viritti saunan kuistilla kiitosvirren, iltavirren.

Nämä kaikki jäivät meidän lasten mieliin ja muistoihin.

Mummolla oli muutama oikein lempivirsi tai hengellinen laulu. Vasta myöhemmin ymmärsin mummon rankkaa taivalta, ja että miksi juuri hän sellaisista sai voimaa ja lohdutusta. Niinkuin mekin - tämän ajan uskovat – saamme uskoomme virvoitusta, jopa satoja vuosia vanhoista sanoista ja sävelistä! Ne ovat Hyvän Jumalan suurta lahjaa, ja tuovat terveisiä edesmenneiltä sukupolvilta. Heiltä, jotka kilvoittelivat, taistelivat, kulkivat kohden voittoa, ja Jeesuksen sovintoveren suojissa voittivat lopullisestikin.

Eräs mummoni lempivirsi oli se, joka löytyy uusimmassa virsikirjassa numerolla 632.

Otan tähän siitä viimeisen säkeistön., 4.

• Siell’ kaunis kannel soi, veisaamme virttä uutta,
ei koskaan lopu se, ei koskaan vanhene.
Täällä en lauluun voi saada sen ihanuutta,
kuitenkin laulan ylistystä Herralle.

Hän verellänsä ja hengellänsä
myös minut Jumalalle lunastanut on.
Kunnia, kirkkaus, voima ja ylistys
sinulle, Jeesus, ikuisesti kaikukoon.
Ja taivas, maa ja meri aamen vastatkoon.


-------------------------------------------------------


Sisaret ja veljet Herramme Jeesuksen Kristuksen laumassa!
Nostakaamme katseemme Hänen - Voittajaan!

Hän verellänsä ja hengellänsä on meidät lunastanut Jumalalle!

Pian saamme levätä ja ylistää Häntä!
Eikä se koskaan lopu eikä vaikene. . .

37

1021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eksytyksiä tulee, isoja ja pieniä, mutta Jeesukseen turvaava on turvassa.

      • Anonyymi

        a men


      • Anonyymi

        Kyllä! Jeesus pitää huolen omistaan!😁


      • Anonyymi

        Siell’ kaunis kannel soi, veisaamme virttä uutta,
        ei koskaan lopu se, ei koskaan vanhene.
        Täällä en lauluun voi saada sen ihanuutta,
        kuitenkin laulan ylistystä Herralle.

        Hän verellänsä ja hengellänsä
        myös minut Jumalalle lunastanut on.
        Kunnia, kirkkaus, voima ja ylistys
        sinulle, Jeesus, ikuisesti kaikukoon.
        Ja taivas, maa ja meri aamen vastatkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä! Jeesus pitää huolen omistaan!😁

        Varmasti!


    • Anonyymi

      On sota Valkeuden ja Pimeyden joukkojen kesken, mutta VOITTAJA on jo Jeesus!

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/17046774/raamattu-palsta-onko-se----siis---mika

      • Anonyymi

        Aamen kiitos Jeesus! 🎚️🩸


    • Anonyymi

      rUISleivän narinavirsi kirkonpenissä karkoitti pakanat.

      • Anonyymi

        Niinkö ihan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö ihan?

        Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.

        Gazassahan sitä anteeksiantoa paraikaa jaetaan, hyppikää nyt hihhulit riemusta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gazassahan sitä anteeksiantoa paraikaa jaetaan, hyppikää nyt hihhulit riemusta!

        Onhan se nähty, että kristityt hihhulit on kaksinaamaista sakkia. Hihhulit itkee, kun Venäjä jakaa anteeksiantoaan Ukrainassa, mutta kun Israel Jumalan valittu kansa vuodattaa verta Gazassa se on aivan ok, josta kiitos kuuluu Jumalalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.

        Kiitos Jeesus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin puhdistetaan lain mukaan miltei kaikki verellä, ja ilman verenvuodatusta ei tapahdu anteeksiantamista.

        Parempi on luottaa Herraan, kuin turvata ihmisiin.


      • Anonyymi

        Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa.


    • Anonyymi

      Jeesusta on hyvä ja oikein ylistää!

      • Anonyymi

        ” Älä ota peräti pois minun suustani totuuden sanaa, sillä sinun oikeuteesi minä panen toivoni.”


      • Anonyymi

        Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Älä ota peräti pois minun suustani totuuden sanaa, sillä sinun oikeuteesi minä panen toivoni.”

        Minä ylistän Herraa kaikesta sydämestäni, ilmoitan kaikki sinun ihmetyösi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ylistän Herraa kaikesta sydämestäni, ilmoitan kaikki sinun ihmetyösi.

        Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.


    • Anonyymi

      Kiitos Herran - Hän pitää huolen omistaan!

      Johannes 10:27-30

      • Anonyymi

        Iha varmasti!


    • Anonyymi

      Jaahah. Ei lopu ylistäminen.
      Jeesuksen kummia tekevä veri tekee eetvarttia.
      Raamattu on miesten uskonto 2000 vuoden takaa. Nainen on lähinnä miehen omaisuutta.
      Monenlaista "pussinkantajaa" pitää kirja sisällään. Ukot näkevät näkyjä tulevasta messiaasta. Tappavat kaikki vääräuskoiset jumalan avustamana, pitävät orjia ja sitten kun maailmankaikkeuden isin poika syntyy, tapetaan kaikki poikalapset. Jumalaa ei paskajuttu haittaa yhtään.
      Onneksemme kirja on ihmisten luomus ja niin jumissa aikaansa, ettei siitä nuoriso ota tolkkua.

      • Anonyymi

        Voi pimeyttäsi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi pimeyttäsi!

        ”Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.”


    • Anonyymi

      Jeesus tuo voiton!

      • Anonyymi

        Missä lajissa?
        Pussihypyssä vai?


    • Anonyymi

      Ihana taivaskaipuu muuttuu pian näkemiseksi!

      • Anonyymi

        Saunatonttu odottaa jo näkemistänne.
        Sauna on jo kuuma.
        Ja papit lauteilla odottamassa teitä.


    • Anonyymi

      Kyllä maar näin on!

    • Anonyymi

      ”Sillä Herran sana on oikea, ja kaikki hänen tekonsa ovat tehdyt uskollisuudessa.”

    • Anonyymi

      Ihan totta!

      Onhan se tietysti vainajaa vastaan aika helppoa. Vainaja kun ei hirveästi ole vastaan laittamassa.
      Apostoli Paavali on ja on ollut aina erittäin merkittävä henkilö kristinuskon kannalta ja Raamatun sisällön kannalta ja maailmanlaajuisen kristityn seurakunnan kannalta.
      Jeesus pelasti, kutsui palvelukseensa ja lähetti Paavalin viemään pelastuksen sanomaa.
      Sotimalla Paavalia vastaan Teuvo ja muut vastustajat sotivat Jeesusta Kristusta vastaan ja saavat suuren vahingon sielulleen iankaikkisesti, kuten apostoli Pietari sanoi.

      2 Piet 3:16
      ”niinkuin hän ( Paavali ) tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.”

    • Anonyymi

      Joh 14:6
      Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2362
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      73
      1980
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      187
      1825
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1747
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1651
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1629
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1534
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe