Rakas Kristitty, älä anna kastaa itseäsi uudestaan harhaoppisiin Amerikanlahkoihin!

Anonyymi

Jeesuksen viimeiset sanat maan päällä on evankeliumin tärkein asia.

Kastekäsky kannattaa jokaisen opetella ulkoa ja lausua se kuin "vettä vaan."

Matt.28
18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Ylipäällikön (Jeesuksen) itsensä antamaan kastekäskyyn ei edes opetuslapsilla ole mitään valtaa tehdä korjauksia, täydennyksiä tai poistoja sen alkuperäisen merkityksen muuttamiseksi.
Jeesuksen itsensä antama kastekäsky on käsky ja sitä on toteltava.

61

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mutta jos ihan avannossa kastaa ?

    • Anonyymi

      Tuossa on käännösvirhe. Siinä puuttuu piste tärkeässä kohdasta, joka muuttaa asian toiseksi

      oikea käännös:
      Raamattu kansalle. Matt. 28:
      19. Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minun opetuslapsiani. Kastakaa heidät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

      Opetuslapsia ei tehdä kastamalla.

      Alkutekstin selitys Novum:
      19. Kasteen sisältönä on Herralle vihkiminen ja edellytyksenä evankeliumin julistaminen ja sen vastaanottaminen. Opetuslasten ei enää ollut mentävä ainoastaan Israelin huoneen kadonneitten lammasten luo (10:6), vaan heidän tuli julistaa pelastuksen sanomaa kaikille ihmisille."Menkää siis" - siksi, että Herra on käskenyt, siksi, että hän on luvannut antaa heille tarvittavan voiman ja siksi, että hänen palvelijoidensa tulee tehdä kaikkensa hänelle.

      • Anonyymi

        Parhamin novumit on kirjoitettu sodomian hengen inspiroimina.

        Oikea Luterilaiste käyttämä Kirkkoraamatussa ei ole yhtään virhettä, se on Jumalan sanaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parhamin novumit on kirjoitettu sodomian hengen inspiroimina.

        Oikea Luterilaiste käyttämä Kirkkoraamatussa ei ole yhtään virhettä, se on Jumalan sanaa.

        Öh, vapaiden suuntien käyttämissä 33/38- ja 92-käännäksissä sitten kaiketi on virheitä, vai mitä tarkoitat? :o


    • Anonyymi

      Lahkolaisten hurmostelut on itseaiheutettua, ja sillä saadaan ihmisen tajunnan tilan alenemaan, niin ettei ihminen enää hallitse itseään eikä omaisuuttaa.
      Amerikasta tulleiden kaatajalahkojen teltat ja temppelit kannattaa kiertää kaukaa, eikä niihin pidä mennä edes uteliaisuuttaan.

      Kun oikea lääkäri tutki helluntailaisten väittämiä 1403 ihmeparanemistapausta, ne osoittautui vain paranoidisiksi tiloiksi ja tunnelmointiefektiksi, kute lääkäri asian kauniisti ilmaisi.

      • Anonyymi

        Hihhuloinnin aiheuttama hurmostila on vaarallista terveydelle ja lompakolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihhuloinnin aiheuttama hurmostila on vaarallista terveydelle ja lompakolle.

        siitä olenkin varoittanut että ei pidä pomppia liian korkealle siellä sleyn kesäpileissä!

        ohjelmassa kun oli kehoitus pomppia ja hyppiä.


      • Jumala paransi isäni peräsuolisyövästä. Minun serkkuni parantui aivosyövästä 1950 luvulla.


    • Anonyymi

      Jumala on järjestyksen Jumala.

      Jeesus ei käynyt missään hurmahenkien kaatobileissä

      Jeesus oli uskonnoltaa Juutalainen, ympärileikattu lapsena.(nyk.kaste)

      Jeesuksen tapana oli käydä sapatinpäivänä synagoogassa ja lukea Tooraa.''

      "Jeesus tuli Nasaretiin, missä hän oli kasvanut, ja meni sapattina tapansa mukaan synagogaan. Hän nousi lukemaan"

      Kannattaa pysyä siinä uskossa, johon on jo lapsena kasteessa liitetty.

      Esikoisoikeuttaan ei kannata vaihtaa lahkolaisten höyryäviin hernekeittoihin.

      • Anonyymi

        Raamattu taas kehottaa luopumaan turhista isiltä perityistä vaelluksista!

        suomalaiset eivät pääsääntöisesti tiedä yhtään mitään siitä kaikesta mihin heidät on vauvana kastettu lupaa kysymättä ja ilman omaa tahtoa.

        jos on yhdenkin vuoden käynyt kansakoulua tämä pitäisi olla selvä asia.


      • Mikä on se usko, johon on lapsena kastettu.

        Mien minun olisi käynyt, kun yritin itsemurhaa. Jos olisin kuollut, olisiko kaste minut pelastanut.

        Ympärileikkaus kuului vain pojille, kuuluisiko tämän mukaan kastekin vain pojille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu taas kehottaa luopumaan turhista isiltä perityistä vaelluksista!

        suomalaiset eivät pääsääntöisesti tiedä yhtään mitään siitä kaikesta mihin heidät on vauvana kastettu lupaa kysymättä ja ilman omaa tahtoa.

        jos on yhdenkin vuoden käynyt kansakoulua tämä pitäisi olla selvä asia.

        Puhuttiin juutalaisten perinnäissäännöistä, joista piti puhua. Konteksti pitää ottaa huomioon, mistä puhutaan.


      • Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

        Mikä on se usko, johon on lapsena kastettu.

        Mien minun olisi käynyt, kun yritin itsemurhaa. Jos olisin kuollut, olisiko kaste minut pelastanut.

        Ympärileikkaus kuului vain pojille, kuuluisiko tämän mukaan kastekin vain pojille.

        ympäleikkaus pojille 8 pv. iässä sisälle pääsyyn Jumalan valtakuntaan

        tytöistä uhrattiin kaksi puhdasta kyyhkysenpoikasta syntiuhriksi Jumalalle samaan tarkoitukseen kuin poikien ymrileikkaus, ei pelastusta ilman verenvuodatusta silloin.

        Jos siellä olisi ollut harhaoppisia helluntailaisia, niin he olisivat tehneet poikien ympärileikkauksen monta kertaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        ympäleikkaus pojille 8 pv. iässä sisälle pääsyyn Jumalan valtakuntaan

        tytöistä uhrattiin kaksi puhdasta kyyhkysenpoikasta syntiuhriksi Jumalalle samaan tarkoitukseen kuin poikien ymrileikkaus, ei pelastusta ilman verenvuodatusta silloin.

        Jos siellä olisi ollut harhaoppisia helluntailaisia, niin he olisivat tehneet poikien ympärileikkauksen monta kertaa

        Samoin nyt, meidän tulee ottaa Jeesus vastaan elämäämme, että pelastumme. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hänessä ainoastaan me pelastumme.

        Eivät kaikki ympärileikatut pojat päässeet Jumalan valtakuntaan, ainakin olen niin lukenut Vanhasta Testamentista. Jeesus sanoi aika voimakkaita sanoja fariseuksille, vaikka he olivat ympärileikattuja ja yrittivät kaikin voimin totella Jumalan lakia.

        Matt. 23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!


      • Monkki kirjoitti:

        Samoin nyt, meidän tulee ottaa Jeesus vastaan elämäämme, että pelastumme. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hänessä ainoastaan me pelastumme.

        Eivät kaikki ympärileikatut pojat päässeet Jumalan valtakuntaan, ainakin olen niin lukenut Vanhasta Testamentista. Jeesus sanoi aika voimakkaita sanoja fariseuksille, vaikka he olivat ympärileikattuja ja yrittivät kaikin voimin totella Jumalan lakia.

        Matt. 23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

        Kyllä poikien puolestakin uhrattiin. Mutta, jos pidetään kiinni siitä, että ympärileikkaus ainoastaan on ovi Jumalan luo, silloin tytöt eivät pääse sinne.

        Molempien puolesta uhrattiin, mutta ainoastaan pojat ympärileikattiin. Jos lapsikaste on otettu ympärileikkauksesta, niin silloin pitäisi vain pojat kastaa. Jeesus uhrasi henkensä meidän puolestamme ja se riittää. Hänen päällään oli meidän kaikkien synnit ja Jumala tuomitsi ne siellä ristillä. Hän on ainoa pelastus meille ihmisille, hän on tie Jumalan luo.


      • Jos olisin pysynyt siinä uskossa, mihin minut oli lapsena kastettu, en välittäisi uskon asioista ollenkaan. Missä olisin kuullut Jeesuksesta pienenä lapsena, jos äitini ja isäni eivät olisi uskossa. Olisin kuunnellut heidän maallisia puheitaan ja oppinut elämään niiden mukaan. En eläisi ainakaan raamatun mukaan.

        Mutta, kun Jeesus pelasti minut, sen jälkeen alkoi raamatun opetus kiinnostaa minua. Se, mikä ennen oli mielestäni oikein, ei ollutkaan enää. Huomasin raamattua lukiessani, että, ihmisviha, joka oli siälläni, ei ollut oikein. Jeesus on auttanut minua pääsemään vihastani, itse en olisi siihen pystynyt.

        Minun mielestäni on turha riidellä oppikysymyksistä. Mitähän uskomattomat ihmiset miettivät, kun näkevät meidät uskovaiset verissäpäin sotivan toisiamme vastaan. Haluaako kukaan tulla uskoon, jos lukee näitä uskovien parjaamisviestejä ? Eihän meillä pitäisi olla vihaa toisiamme vastaan, vaan rakkautta uskonveljiä ja -sisaria kohtaan. Vaikka jostain olemme eri mieltä, ei sen pitäisi tehdä meitä vihollisiksi. Olkamme ystäviä, Jeesuksen tulo on lähellä. Hän tulee kohta hakemaan seurakuntansa luokseen. Olkaamme valmiina joka hetki. Aikaa emme tiedä, mutta ajan merkit me osaamme lukea. Älkäämme olko fariseuksia, jotka eivät osanneet lukea aikain merkkejä.


    • Anonyymi

      Totta, suosikaamme vain suomalaisia vapaita seurakuntia, jos haluamme seurata Jeesusta.

    • Anonyymi

      "19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

      Tässä jakeessa on mielenkiintoinen virhe, kirkko tehnyt kaiketi tarkoituksella. Vääntänyt Raamatun jaetta omiin opetuksiin sopimaan. Samaa taktiikkaa käyttävät myös Jehovan todistajat.

      Olin joskus luottamusmieskursseilla missä opetettiin kuinka tärkeä asia pilkkukin on lauseessa.

      Tuomari antoi tuomion, että "Armahdusta, ei Siperiaan!". Eli tuomari antoi vapauttavan tuomion. Kirjuri teki kuitenkin virheen ja muutti pilkun paikkaa eli tuomiosta tuli "Armahdusta ei, Siperiaan!". Ja näin tämä henkilö joutui yhden pilkunpaikan vuoksi Siperiaan.

      Myös tuossa Raamatun jakeesta kirkko on poistanut ratkaisevan pilkun, mikä on alkuperäistekstissä.

      Oikeasti Raamatun jae kuuluu ...

      "19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla sitten heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"

      Näin saadaan aikaan se oikea merkitys! Eli aina ensin tehdään, julistetaan henkilö Jeesuksen opetuslapseksi eli uskoon ja sitten hänet kastetaan eli upotetaan.

      • Anonyymi

        KR92:n mukaan; >>19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen...<<

        Kielitoimiston ohjepankin mukaan kaksoispiste osoittaa, että sen jäljessä tuleva tekstin osa täydentää, täsmentää tai perustelee edellä esitettyä.

        KR92:n mukaan lähetyskäskyssä ei käytettyjen sanamuotojen mukaan mainita esittämääsi merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR92:n mukaan; >>19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen...<<

        Kielitoimiston ohjepankin mukaan kaksoispiste osoittaa, että sen jäljessä tuleva tekstin osa täydentää, täsmentää tai perustelee edellä esitettyä.

        KR92:n mukaan lähetyskäskyssä ei käytettyjen sanamuotojen mukaan mainita esittämääsi merkitystä.

        Totta - alkuperäistekstissä, mikä on vanhaa kreikkaa, on tuo välimerkki, mikä on ratkaiseva ja oleellinen merkityksen kannalta.

        Jehovan todistajat ja luterilaiset ainakin muuttavat Raamatun sanomaa omien eli ihmisoppien mukaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta - alkuperäistekstissä, mikä on vanhaa kreikkaa, on tuo välimerkki, mikä on ratkaiseva ja oleellinen merkityksen kannalta.

        Jehovan todistajat ja luterilaiset ainakin muuttavat Raamatun sanomaa omien eli ihmisoppien mukaiseksi.

        Jeesus ei ollut kreikkalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KR92:n mukaan; >>19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen...<<

        Kielitoimiston ohjepankin mukaan kaksoispiste osoittaa, että sen jäljessä tuleva tekstin osa täydentää, täsmentää tai perustelee edellä esitettyä.

        KR92:n mukaan lähetyskäskyssä ei käytettyjen sanamuotojen mukaan mainita esittämääsi merkitystä.

        Sanotaanko siellä kielitoimistossa myös, että tuossa puhutaan vauvakasteesta?


    • Anonyymi

      Lapsikaste on pakkokaste ja pakkolunastus. Kohde ei voi kieltäytyä siitä, että hänet ostetaan ja myydään, hän siirtyy pois omasta omistuksestaan ja päätösvallastaan jonkun Kristuksen omaisuudeksi ja olemukseksi, koska kristus muuttaa kohteeseen asumaan. Myytyä /ostettua ei enää ole, hän ei voi itse päättää ajatuksistaan tai teoistaan, vaikka ne olisivat oikeampia kuin vallanhaltijan ajatukset.

      Kun lisäksi ruumiin jäsenet ovat hyvin riitaisia sen suhteen mitä tämä yhteinen ruumis on milloinkin mieltä, niin sitä ei voi sanoa muuksi, kuin että ruumis on hyvin sairas ja se on kääntynyt itseään vastaan.

    • Kuinka moni vanhempi Suomessa opettaa lapsiaan pitämään kaikki, mitä Jeesus raamatussa on käskenyt pitää ? Ei taida olla kovin paljon sellaisia vanhempia.

      Ei olisi huumeongelmaa, ei viinaongelmaa, jos vanhemmat olisivat opettaneet lapsilleen Jeesuksen opetuksia. Aviopuolisot eivät pettäisi toisiaan, ei olisi haureuden harjoittamista, ei olisi varastelua, ei olisi murhia, jos he tottelisivat Jeesuksen opetuksia.

      MInun esi-isäni ja -äitini murhasivat yhdessä miehen. Heidät mestattiin. Pelastuivatko he, koska heidät oli kastettu ?

      • Anonyymi

        Nuoriso on kyseenalaistanut vanhempiensa opetuksen maailman sivu...
        Ymmärtäessään vanhempiensa elävän itse antamiensa kasvatusohjeiden vastaisesti, ohjeet tapaavat menettää merkityksensä (alkoholi, tupakka, lääkeaineet etc)... aina siihen saakka jos/kun kokeilut johtavat saatujen kokemuksien kautta päihdyttävien aineiden käytön lopettamiseen.
        Suuri merkitys on myös muulla sosiaaliseen lähiverkkoon kuuluvilla ihmisillä.
        Ihminen tarvitsee virheitä oppiakseen ja erityisesti nuorena virheet saattavat osoittautua todella kallisarvoisiksi niin hyvässä kuin pahassa. Toinen ottaa opikseen muuntaen elämässään suuntaa ja toinen jatkaa entisellään, osaakohan kukaan varmuudella sanoa mistä tahto kehittyneen riippuvuuden katkaisemiseen syntyy?


      • Anonyymi

        "Ei olisi huumeongelmaa, ei viinaongelmaa, jos vanhemmat olisivat opettaneet lapsilleen Jeesuksen opetuksia. Aviopuolisot eivät pettäisi toisiaan, ei olisi haureuden harjoittamista, ei olisi varastelua, ei olisi murhia, jos he tottelisivat Jeesuksen opetuksia."

        Tämä on totta! Jeesuksen rakkautta opetettaisiin ja uskoa Häneen, niin näitäkään ongelmia yhteiskunnassa ei olisi ollenkaan kuten ennen vanhaa ei ollut. Mitä nyt alkoholi tuotti ongelmia jumalattomien ihmisten keskuudessa. Mutta hehän ovatkin matkalla helvettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei olisi huumeongelmaa, ei viinaongelmaa, jos vanhemmat olisivat opettaneet lapsilleen Jeesuksen opetuksia. Aviopuolisot eivät pettäisi toisiaan, ei olisi haureuden harjoittamista, ei olisi varastelua, ei olisi murhia, jos he tottelisivat Jeesuksen opetuksia."

        Tämä on totta! Jeesuksen rakkautta opetettaisiin ja uskoa Häneen, niin näitäkään ongelmia yhteiskunnassa ei olisi ollenkaan kuten ennen vanhaa ei ollut. Mitä nyt alkoholi tuotti ongelmia jumalattomien ihmisten keskuudessa. Mutta hehän ovatkin matkalla helvettiin.

        Jeesus ei käskenyt opettamaan mitään pelkkää rakkautta ja hippiliikettä.
        Jeesus käski opettamaan käskyt ja pitämään ne.

        Hurmahenkiinsä luottavat karkotetaan Jeesuksen edestä : Menkää pois minun luotani, te laittomuuden tekijät.
        laittomuus=Jumalan lakien rikkojia


      • Anonyymi

        Viettelykset tulee ja koettelut, ei sitä mikään opetus poista.

        Helluntailaisillakin oli oma huumediileri, joka tuomittiin syksyllä 5 v. vankeuteen.

        Joko seuraaja on nimitetty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viettelykset tulee ja koettelut, ei sitä mikään opetus poista.

        Helluntailaisillakin oli oma huumediileri, joka tuomittiin syksyllä 5 v. vankeuteen.

        Joko seuraaja on nimitetty?

        "Helluntailaisillakin oli oma huumediileri, joka tuomittiin syksyllä 5 v. vankeuteen."

        Totta, helluntaiseurakunnissa on paljon ex-rikollisia ja entisiä huumeorjia, joilla monella on vielä tuomioita menossa tai tulossa entisistä rikoksista.


    • Anonyymi

      "Ei olisi huumeongelmaa, ei viinaongelmaa, jos vanhemmat olisivat opettaneet lapsilleen Jeesuksen opetuksia. Aviopuolisot eivät pettäisi toisiaan, ei olisi haureuden harjoittamista, ei olisi varastelua, ei olisi murhia, jos he tottelisivat Jeesuksen opetuksia. "

      Jeesus muutti veden viiniksi, Jeesus ei tuominnut naista, joka oli tavattu itseteossa.
      Jeesus varasti sanansa toisten profeettojen suusta ja ihaili väärää huoneenhaltijaa. Jeesus kertoi vertauksessaan Kuninkaan paluu omasta toiminnastaan toisessa tulemisessaan, jossa käskee tuoda kaikki jotka eivät huolineet häntä kuninkaaksi, hänen eteensä ja teloittaa. Ja jossain toisaalla heidät heitetään helvetin ikuiseen tuleen.

      • Anonyymi

        Jeesus ei myöskään tuominnut miestä joka petti vaimoaan kyseisen naisen kanssa...


      • Anonyymi

        "Ja jossain toisaalla heidät heitetään helvetin ikuiseen tuleen."

        Totta tuo, että Jeesus heittää helvettiin kaikki joille Hänen rakkautensa ja uhrinsa ei kelvannutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei myöskään tuominnut miestä joka petti vaimoaan kyseisen naisen kanssa...

        Tuomio tulee kaikille kerran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuomio tulee kaikille kerran.

        Naista ei tuomittu kyseisestä teosta, miksi mies tuomittaisiin siitä?


    • Anonyymi

      Eikö teillä ole todellakaan muuta mietittävää???

    • Anonyymi

      Viettelykset tulee ja koettelut, ei sitä mikään opetus poista.

      Helluntailaisillakin oli oma huumediileri, joka tuomittiin syksyllä 5 v. vankeuteen.

      Joko seuraaja on nimitetty?

      • Anonyymi

        Olisikohan se se luterilainen huumediileri, joka sai 12 vuotta törkeästä salakuljetysyrityksestä. Isolla kirkolla on isommat rikolliset.


    • Anonyymi

      Aika on paha ja valta on saatanalla ja antikristuksella. Danielin kirjassa on kuvattu Pukin ja Pässin kaksinkamppailu joka oli Yhdysvallat vs Neuvostoliitto eli kylmä sota.
      Lampaiden ja pukkien erottelu tapahtuu vasta 4000 jKr tienoilla kuitenkin.
      Ei Luterilainen Saksa pääse sekään kuitenkaan mainekirjoihin, vaan on GOOG.
      Ainoat jotka nyt on profetoitu saarnaavan oikeaa evankeliumia kirkastetuin kasvoin ja kunniassa erottaen Kristuksen ruumiin muusta ovat Imaami Mahdi ja Profeetta Isa. Heidän tulonsa on vielä epävarmaa.
      Lampaille ei TAIDA muuta pyhää saarnaajaa voivan tulla. Vaan uskosta luopuneet ja antikristukset pitävät kaikkea valtansa alla.

      • Anonyymi

        Sammakon näköiset lahkohenget tuli sieltä Amerikasta tänne Suomeen 100 v. sitten pahan sodomiahengen sammakot ja se paha yksisarvinen vuohipukki heidän edellään, jonka Daniel näyssä jo näki tuhansia vuosia sitten.

        Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sammakon näköiset lahkohenget tuli sieltä Amerikasta tänne Suomeen 100 v. sitten pahan sodomiahengen sammakot ja se paha yksisarvinen vuohipukki heidän edellään, jonka Daniel näyssä jo näki tuhansia vuosia sitten.

        Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi.

        Yritin valottaa asiassa sitä puolta ETTÄ AIKA ON PAHA JA VALTA ON PAHOISSA KÄSISSÄ. Se vaikuttaa jokaiseen ja jopa kirkot kuten Helluntaikirkko ovat maineeltaan tuon pahuuden saastuttamat, VAIKKA KYLLÄKIN TEKEVÄT HYVÄÄ TYÖTÄ.
        Vuonna 1998 Isä antoi saatanalle koko voimansa käyttöön ja sanoi langeta keinoja kaihtamatta jokainen taikuuteen ja noituuteen valtasi alaisiksi.

        Kirkko on Kristuksen ruumis niin myös Helluntaikirkko, mutta AIKA ON TODELLA PAHA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritin valottaa asiassa sitä puolta ETTÄ AIKA ON PAHA JA VALTA ON PAHOISSA KÄSISSÄ. Se vaikuttaa jokaiseen ja jopa kirkot kuten Helluntaikirkko ovat maineeltaan tuon pahuuden saastuttamat, VAIKKA KYLLÄKIN TEKEVÄT HYVÄÄ TYÖTÄ.
        Vuonna 1998 Isä antoi saatanalle koko voimansa käyttöön ja sanoi langeta keinoja kaihtamatta jokainen taikuuteen ja noituuteen valtasi alaisiksi.

        Kirkko on Kristuksen ruumis niin myös Helluntaikirkko, mutta AIKA ON TODELLA PAHA.

        ???


    • Anonyymi

      Väärä profeetta Charles Fox Parham sai syytteen sodomiasta.
      Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä.

      • Anonyymi

        Juuri syntisiä ja maailmaa Jeesus tuli pelastamaan. Ja Paavali oli syntisistä suurin.
        Se kirkkaus ja kunnia on Imaami Mahdin ja Profeetta Isan asia niille jotka kaipaavat alkuperäistä evankeliumia tai lakia.
        Kristinusko perustuu Paavalin ansiosta syntien armahtamiseen. Mutta joka kaipaa kirkkautta lain voi sitä saada Imaami Mahdin ansiosta. Kun ja jos hän tulee. Hänen kasvonsa loistavat kirkkautta. Josta Paavali profetoi esim. 2 Kor 3.


      • Anonyymi

        Olisikohan sinun syytä käydä tutkituttamassa nuppisi? Siellä saattaa olla niitä sammakon näköisiä otuksia.


    • Anonyymi

      Pentecostalismin perustaja ja opettaja Charles Fox Parham on väärä profeetta.
      Sai syytteen sodomiasta. Ks. sanakirja, mitä se tarkoittaa.

      Taitaa jo odotella seuraajiaan siellä Punaisen Meren pohjassa egyptiläisten kanssa.

      Matt. 18:6

      "Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

      • Anonyymi

        "Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä."

        "Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minä näin, kuinka lohikäärmeen suusta, pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähti kolme saastaista henkeä, jotka olivat sammakon näköisiä."

        "Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi."

        Tuntuu tuo vuohipukki olevan sinun idolisi, kun päivästä toiseen pusket noita satoja kertoja toistamiasi satuja. Eikö sinulla ole muuta tekemistä?
        Se johtuu varmaan niistä saastaisista hengistä, joita sinussa on.


    • Anonyymi

      Jos Israelisssa olisi ollut parhamilaisia eli harhaoppisia helluntailaisia, niin he olisivat tehneet poikien ympärileikkauksen monta kertaa.

    • Anonyymi

      Kristillinen kaste vie lapsen Jumalan valtakuntaan.

      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

      Helluntailaisuuden perustaja Charles Fox Parham ei pitänyt lapsia ihmisinä.

    • Anonyymi

      Viides eli Sardes. Ilmestys kertoo ei anna kaikkea anteeksi , vaan rukoilee MILLOIN KOSTAT VEREMME. Mutta Nikean tunnustus.
      TUNNUSTAMME YHDEN KASTEEN SYNTIEN ANTEEKSIANTAMISEKSI.
      Eli ne jotka Ilmestystä ovat retostelleet eivät pääse elämän puulle asti, vaan elämän veden lähteille. He ei anna elämää Viinipuussa kiinni pysyen hyvän asian takia, vaan vaativat kostoa.
      Uudestikastajat ovat ei elämää suosiolla antavia vaan kostoa vaativia.

    • Anonyymi

      "älä anna kastaa u u d e s t i.

      jokainen, joka kristillisen kasteen on, hänessä myös on Pyhä Henki, niin raamattu lupaa:
      Kaste:

      "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
      Matt: 28: 19

      kaikki ihmiset tekee virheitä, virhevalintoja, virhearviointeja, jne.
      Raamatussa:
      "Älkää saattako murheelliseksi Jumala Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka".
      Ef: 4: 30

      siis, Pyhä Henki voi kyllä, MUREHTUA, mutta ei jätä ketään !!

      "jos me olemme uskottomat, on HÄN uskollinen, sillä itseänsä kieltää hän ei saata"

      siis; JOKAINEN, joka kristillisen kasteen saanut, hänessä ON Pyhä Henki (jo), että
      älkää anatko uudestaan kastaa itseänne.

      JOS, raamuttuun, Jumalan SANAAN, uskoo !?

      • Anonyymi

        Häh: "JOS, raamuttuun, Jumalan SANAAN, uskoo !?"

        Onko tuo "raamuttu" teidän vedenpalvojien uusi käsikirja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häh: "JOS, raamuttuun, Jumalan SANAAN, uskoo !?"

        Onko tuo "raamuttu" teidän vedenpalvojien uusi käsikirja?

        Kristityillä on tosiaan Raamattu käytössä

        Sinulla vedenpalvojalla on sitten omat kirjasi.


    • Anonyymi

      Kuinka vanhassa liitossa mentiin sisälle Jumalan valtakuntaan.'

      Ympärärileikkaus pojille 8 pv. iässä Jumalan valtakuntaan siirtymiseksi on kristillisen kasteen esikuva. Miksi 8 pv. ikäisenä. Silloin lapsen veressä on K-vitamiinia, joka estää jatkuvan verenvuodon. Jumala on viisas.

      Yksi ympärileikkaus riitti, ei toista (vrt. anabaptismi eli uudestikaste lahkoon)
      Tytöistä uhrattiin syntiuhrina Jumalalle kaksi kyyhkysen poikasta.
      Ilman verenvuodatusta ei menty Jumalan valtakuntaan.

      Uusi liitto Jeesuksen veressä nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen (Mt.28:18-20) Jeesuksen kastekäsky kastaa ja sitten opettaa.

      Mitä se tarkoittaa:

      Kristittyjen kaste vie lapsen Jumalan valtakuntaan uuden liiton aikana.

      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. "

      Kasteessa lapsi saa Jumalalta kalliin lahjan; Pyhän Hengen.
      Pyhän Hengen ominaisuuksia ovat, usko, toivo, rakkaus, ilo ja rauha.

      Jumala antaa kalliit lahjansa jo seimen lapselle - armosta - ilman, että lahjansaajan tarvitsee tehdä yhtään mitään lahjan ansaitakseen.

      • Anonyymi

        Tuo kirjoittaja sekoittaa nyt pahasti kaksi ERI ASIAA: "Kuinka vanhassa liitossa mentiin sisälle Jumalan valtakuntaan.'"

        Juutalaiseen kansaan kuuluminen on eri asia kuin Jumalan valtakunta. Siihen tarvittiin eläinuhreja ja lain noudattamista.
        Siksi vauvakastekin kuuluu vanhaan liittoon, joka oli hierarkinen systeemi ja johonka kuuluttiin syntymän perusteella.
        Uusi liitto perustuu VAPAAEHTOISUUTEEN ja uskoon Herraan Jeesukseen, joka on uuden liiton alkaja ja sen perusta. Jeesuksen kaste oli ensimmäinen uuden liiton kaste ja esimerkki kaikille uuden liiton uskoville.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo kirjoittaja sekoittaa nyt pahasti kaksi ERI ASIAA: "Kuinka vanhassa liitossa mentiin sisälle Jumalan valtakuntaan.'"

        Juutalaiseen kansaan kuuluminen on eri asia kuin Jumalan valtakunta. Siihen tarvittiin eläinuhreja ja lain noudattamista.
        Siksi vauvakastekin kuuluu vanhaan liittoon, joka oli hierarkinen systeemi ja johonka kuuluttiin syntymän perusteella.
        Uusi liitto perustuu VAPAAEHTOISUUTEEN ja uskoon Herraan Jeesukseen, joka on uuden liiton alkaja ja sen perusta. Jeesuksen kaste oli ensimmäinen uuden liiton kaste ja esimerkki kaikille uuden liiton uskoville.

        Kristityt ovat Jumlalan kansa ja uuden liiton kaste, joka alkoi lähetyskäskystä on portti sinne.

        Uusi liitto perustuu Jeesuksen vapaaehtoiseen kärsimykseen, ei ihmisen vapaaehtoisuuteen.


    • Anonyymi

      Aloittajaja kärsii "uskovaisten taudista", eli kovasta tarpeesta säädellä muiden elämää. Kyseenalaistan itsekin uudesti kastamisen tarpeellisuuden, mutta tokko tuosta suurta haittaakaan on.

      • Anonyymi

        Kyse ei vain mitättömästä toisesta kasteesta, eksytys vakava on hengellinen, mikä anabaptismiin liittyy. Toinen kaste tuo mukanaan toisen hengen, vieraan hengen, vieraan kielen, kaatohengen, valheelliset ihmeparanemiset.

        Ei Raamattu turhaan hurmahenkisistä lahkolaisista varoita.

        helluntailaisilta nämä enemmän vaikuttaa kuin "uskonnollisilta" Luterilaisilta uskovilta

        Mt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


    • Anonyymi

      Jeesuksen puheista 1/3 on varoituksia harhaoppisista hurmahenkisistä lahkolaisista,
      Jotka esiintyvät hänen nimessään tehden tunnustekoja ja jonkinlaisia ihmeitä eksyttääkseen, jos mahdollista valitut (juutalaiset).

      Nuo uudestikastetut sudet lampaiden vaatteissa kiertelevät kirkkojen ympärillä silmät kiiluen, etsien kenet saisivat uudestikastaa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      87
      2417
    2. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      23
      1640
    3. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      78
      1564
    4. Kenen kanssa haluaisit suhteeseen?

      Laita omasi ja hänen nimensä ensimmäinen kirjain 😊
      Ikävä
      70
      1491
    5. Valmistaudu syyskuun OrpoPurraan: Hamstraa näitä ennen syyskuuta - Isossa osassa tuotteita hinnat..

      ..ovat kallistumassa, jopa satojen eurojen lovi IL: Hamstraa näitä https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/175f5038-fe22-498
      Maailman menoa
      30
      1411
    6. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      350
      1383
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1184
    8. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      33
      1096
    9. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      62
      1089
    10. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      227
      1073
    Aihe