Minkä takia tallilla jossa käyn niin kaikki pv:t luimii??

Pöperö

Nii miks?? Kuuluuko se Pv: itten luonteeseen??
Kiitti jos viititte vastata!! :)

21

2082

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • CrystalCinnamon

      ...johdu puoliveristen luonteesta. Kaikki hevoset on omia persooniaan rodusta huolimatta. Eli esims. just tuo luimiminen EI kuulu pv: luonteeseen! Se ei kuulu minkään rodun luonteeseen, vaan ympäristö yms. tekee hevosesta sen mitä se on! Hevoset on rauhaa rakastavia eläimiä :)

      • (=

        samaa mieltä!!! (:


    • Veera

      Tallilla missä minä käyn kaikki puoliveriset ovat tosi kilttejä! Ehkä mainitsemasien pv:den kasvatus on ollut jotenkin huonoa tms!? ´Tämä luimistelu saattaa olla semmoista että hepat ovat tylsistyneitä, niillä on liian pienet karsinat, tai vaan yksinkertasesti ne haluaa huomiota! Koska jos omalla järjelläkin ajattelee, kaikki katsovat varmasti hevosta, jonka korvat ovat kääntyneet taaksepäin. Kun luimivaa hevosta menee katsomaan ja rapsuttelemaan, hevonen vaan oppii, että se on tehnyt hyvän työn koska kaikki sitä tulevat katsomaan. En todellakaan tiedä varmaa, ja kun en oikeasti tunne nuita tallinne hevosia, en voi tietenkään varmaa sanoa. Halusin vain ilmaista oman mielipiteeni :)

      • heppatäti

        Mistä ihmeestä oot saanu päähäs että hevonen hakisi huomiota luimistelemalla?Huhhuh sentään!
        Luimisteleva hevonenhan juuri yrittää ajaa "tunkeutujan" eli sitä lähestyvän ihmisen pois!Siis se on kaikkea muuta kuin huomion hakemista...

        Ihan oikeesti,kaikkee sitä kuulee kun vanhaks elää!!!


      • sama
        heppatäti kirjoitti:

        Mistä ihmeestä oot saanu päähäs että hevonen hakisi huomiota luimistelemalla?Huhhuh sentään!
        Luimisteleva hevonenhan juuri yrittää ajaa "tunkeutujan" eli sitä lähestyvän ihmisen pois!Siis se on kaikkea muuta kuin huomion hakemista...

        Ihan oikeesti,kaikkee sitä kuulee kun vanhaks elää!!!

        idea kuin koirilla esim. hampaiden näyttö, joka yleensä on negatiivinen viesti, mutta ihmisten monet koirat "hymyilevät" ihmisille, koska ihmisetkin näyttävät hampaitaan ollessaan iloisia.


      • !:!:!:
        sama kirjoitti:

        idea kuin koirilla esim. hampaiden näyttö, joka yleensä on negatiivinen viesti, mutta ihmisten monet koirat "hymyilevät" ihmisille, koska ihmisetkin näyttävät hampaitaan ollessaan iloisia.

        toi on ihan totta... ja yhel tallilla on sanottu ja kirjoiski et jos hevosel on pää alhaallla ja ne luimii et ne kunniottais tms. sitä henkilöö... niin ainaki mun hevonen tekee ja kaverinki heppa!!


      • ??

        Veera ootko savitaipaleelta?!?


    • 2omaa

      sitä en tiedä miks tallis hepat luimii mut ei mun pv:t kyllä, nää on aina korvat höröllä :)

    • öhöö

      Ei johu! Siinä voi olla monta syytä...

    • super-poni

      en tiä, siellä talli missä mä käyn pv:t on yleensä korvat hörössä, yks niistä luimii joskus

    • pv tamman hoitaja

      heips..
      hassua tuo että KAIKKI luimivat..olisi käsitettävämpää jos vain muutama luimisi...p mutta kai se riippuu hevosesta, koska ei sen luonteeseen (mielestäni)pitäisi kuulua. Itse hoidan belgian puoliveristä, enkä ole nähnyt kyseisen tamman koskaan luimivan kenellekkään ihmiselle, toisille hevosille vain.
      mutta tsemiä sinulle boitten luimistelijoiden kanssa, ja hauskaa kesää :)

    • Johanna

      No ei todellakaan kuulu. en tiedä miksi mutta kai tallillanne kohdellaan niitä kyseisiä pv:itä huonosti jos ne koko ajan luimii.

    • Johanna

      mulla on kaks hoitsua ja kumpikin on ruotsin puliverisiä.. toinen luimii aina välillä ja toisen näkee TOSI harvoin luimivan. ja noi ei suinkan johdu siitä et ne on puliverisiä. Ihan hevosen luonteesta se on kyse ja siitä et mites se voi ja millasena se pitääö sitä ihmistä jolle se luimii jne. kne. voisin kirjottaa vaikka kuinka paljon jos jaksaisin.

      • Minä XD

        Hauska toi Puliverisiä XD


    • hammira

      mullekkin on käynyt ihan samallla tavalla.kai se kuuluu sen luonteeseen

    • Älä välitä :)

      ...on yleinen ongelma. Puoliveriset ovat yleensä kilttejä, mutta ahkera opetushevosen työ saa hevoset helposti luimimaan. Eihän luimistelu kivaa ole, mutta jos ne ei pure/potki yms. niin ei kannata välittää :9 Oma ruunanikin luimistelee välillä, ja on PV

    • emsux

      Ei todellakaan johdu niiden luonteesta. Tallilla, jossa käyn kaikki pv:t ovat mitä ihanimpia. Mikään niistä ei luimi, näyki tai potki. Ne ovat todella rauhallisia ja kilttejä.

      Minkään rodun luonteeseen ei kuulu luimiminen. Se johtuu kohtelusta, tallupaikasta ja muusta. Jospa niitä on kohdeltu jollain tapaa väärin, vaikka jokin tietty ihminen. Ne saattavat olla tylsistyneitä tai muuta vastaavaa.

      Kaikki hevoset luimistelevat kuitenkin välillä. Ja vaikka niillä on korvat takana, ei se aina tarkoita luimistelemista..

    • rodeogirlll

      pv:t o just nii kilttei ja hyvä luontosiii ainaki meijän tallilla ja kaikki mikkä pv:t tiijjän! mut ratsastaesa ovatki aika kyttäilijöitä ja rodeoheppoja mut se on vaan positiivista :P

    • _katherine_

      Puoliverinenhän ei ole mikään yksi rotu, jossa kaikki hevoset olisi hyvin samantyyppisiä.
      puoliverinen kattaa laajasti erilaisia hevosia.

      Yhdenkään hevosen luonteeseen ei kuulu kiukkuisuus.
      Kiukkuisuus johtuu ihan ympäristöstä ja hevosen käsittelijöistä.

      Jos tallilla kaikki hevoset luimivat, on vika talliympäristössä. Talli saattaa olla esim. liian levoton tai käsittelijät kohtelevat hevosia liian kovakouraisesti.

    • pv. opas?? :D

      Moi! Talli jossa käyn, on yli puolet pv:itä. Eeen usko, että se kuuluu niiden luonteeseen, sillä KAIKKI sen tallin hevoset ovat todella kilttejä! Välillä tosin saattaa olla huonokin päivä, mutta ihmisille todella kilttejä! (:

    • Mäinevaan

      Tuota ylläpitohevoseni hymyilee korvet luimussa:) En tiedä mistä johtuu, mutta tein tälläisen huomion:)

      JA puokit on ihania, ratsastan yhtä ja ei luimi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe