Saksassa Rein-joen pienen sivujoen tulviminen on tappanut puolessa vuorokaudessa lähes 50 ihmistä.
https://yle.fi/uutiset/3-12021636
Tuonne ei ole meiltä kuin vähän yli tuhat kilometriä matkaa. Voiko meillä Helsingin halki mereen laskeva Vantaanjoki alkaa tulvia yli, ja sortaa taloja ja tappaa ihmisiä?
Voiko meillä Vantaanjoki alkaa raivota, ja tappaa kymmeniä ihmisiä?
31
159
Vastaukset
- Anonyymi
Nuo oli kaikki rokotettu, siitä se johtuu.
- Anonyymi
No justiinsa. Varmaankin he kuolivat rokotteisiin, mutta heidän kuolemansa lavastettiin tulvan aiheuttamaksi.
- Anonyymi
Tuosta loiskahduksesta voi vähän päätellä, mitä Nooan maailmanlajuinen tulva teki n. 5000 v. sitten.,,,,
- Anonyymi
Suomesta puuttuu Alppien kaltainen vuoristo, joten vastaus on ei.
- Anonyymi
Tuota samaa katselin uutiskuvista. Joka paikassa oli vuoristoa vierellä.
Sinne vuorille kun sataa, yhdessä päivässä 2-kertaa koko heinäkuun sademäärä, niin se valuu sellaisella voimalla laaksoihin, että talot ja sillat meinaan lähtee.
Uudellamaalla korkein kohta on Karkkilan Loukkumäki, korkeus 174 m. Tuolta nyppylältä on tulvavesillä aika pitkä matka Vantaanjoelle.
- Anonyymi
Vantaanjoki on lähinnä oja oikein kunnon joen rinnalla.
- Anonyymi
Kannattaa verrata Vantaanjoen ja vaikka Kymijoen valuma-alueiden kokoa. Siitä selviää myös, miksi Helsingin vesihuolto tukeutuu Päijänne-tunneliin eikä Vantaanjokeen.
- Anonyymi
Päijänne-tunnelin kautta otetaan nykyisellään vettä noin 3 m3 joka sekunti. Lupaehtojen mukaan vettä voitaisiin ottaa sieltä enimmillään 13 m3/sek.
Vastaavasti Vantaanjoen virtaama on noin 16 m3/sek. Eli Vantaanjoesta riittäisi vettä koko pääkaupunkiseudun tarpeisiin. On tietenkin kertaluokkaa ruskeampaa se vesi, kuin Päijänteestä otettava. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päijänne-tunnelin kautta otetaan nykyisellään vettä noin 3 m3 joka sekunti. Lupaehtojen mukaan vettä voitaisiin ottaa sieltä enimmillään 13 m3/sek.
Vastaavasti Vantaanjoen virtaama on noin 16 m3/sek. Eli Vantaanjoesta riittäisi vettä koko pääkaupunkiseudun tarpeisiin. On tietenkin kertaluokkaa ruskeampaa se vesi, kuin Päijänteestä otettava.Entäs kuivana kautena? Vantaanjoen virtaama vaihtelee aika lailla. Kymijoen virtaama on aivan eri tasolla.
Olen erittäin tyytyväinen Päijänne-tunneliin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaavasti Vantaanjoen virtaama on noin 16 m3/sek. Eli Vantaanjoesta riittäisi vettä koko pääkaupunkiseudun tarpeisiin. On tietenkin kertaluokkaa ruskeampaa se vesi, kuin Päijänteestä otettava.Kyllä Vantaassa juotavaa riittää. Riihimäen ja Hyvinkään jätevedet lasketaan jokeen. Kaupunkien yleisten käymälöiden seinillä on ohje jossa kehoitetaan' vetämään vessa' että Helsingissäkin riittää juotavaa.
- Anonyymi
> Olen erittäin tyytyväinen Päijänne-tunneliin.
Lahtelaisia tuo tunneli on pänninyt alusta saakka. Helsingin herrat söhrineet omat vesistönsä käyttökelvottomiksi, ja nyt tulee ja vie heidän kirkkaat vetet itsellensä..
Asikkalan selän rannoilla on rakenneltu jättimäistä puusta tehtyä tulppaa jo jonkin aikaa. Loppukesästä Asikkalan väki miesvoimin soutaa tulpan sinne paikalleen.
Siihen loppui se Päijänteen veden varastaminen. - Anonyymi
Ai ??
Taitaa kyllä tulevaisuudessakin olla niin, että keitän spagettia, puuroa ja vihreää teetä sekä rentoutan pulskaa vartaloani kylpyammeessani ynnä pesen koneellisesti sekä astiani että kalsarini Päijänteestä tulevalla puhtaalla vedellä!!!
Lämpimiä terkkuja tutuille Lahteen !!!- Anonyymi
(Nyt unohtui kokonaan saniteetti-porsliinin käyttämä vesi. Sori siitä!)
- Anonyymi
Käyn päivittäin uimassa tunnelin aukon lähellä ja virtsaan sinne, että järvi pysyy puhtaana. Onneksi vesi kelpaa teille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyn päivittäin uimassa tunnelin aukon lähellä ja virtsaan sinne, että järvi pysyy puhtaana. Onneksi vesi kelpaa teille.
Tykkäät uida kusessa,omituista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tykkäät uida kusessa,omituista.
Päijännetunnlin ollessa huollossa käytetäänbantaanjoen vrttä
Viimeksi joku 00 tirnoolls
Vesi kuin mutasa maultaan
Tatuoitu Tuki avustus Kokki
- Anonyymi
Ei voi, koska meillä on jo talot ilman jokiakin homeessa.
- Anonyymi
Voi sentään ... Jaxuhalit sit vaan !!!!
- Anonyymi
Ovatko joet, koronaa, tai jopa koronarokotetta vaarallisempi uhka?
- Anonyymi
Kannattaa varautua Vantaanjoen ärjyvin tuhotulviin koska ilmastonmuutos.
- Anonyymi
Rein-joen tulva ihmisten tekosia. Jokiuomaa muokattu ja patoaltaita rakennettu.
https://peda.net/sastamala/peruskoulut/sylvaan-koulu/oppiaineet/maantieto/koppanen-sanni/eurooppa2/8jlm - Anonyymi
Sisämaassa on hyvä asua. Ei Vantaanjoki tulvi päälle eikä meriveden nousu uhkaa.
- Anonyymi
Juu, eräät pelkää kummituksia, toiset humanoideja ja kolmannet noitia. Sitten ihan uutena on nämä jotka maakunnissa asti pelkää Vantaanjokea.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, eräät pelkää kummituksia, toiset humanoideja ja kolmannet noitia. Sitten ihan uutena on nämä jotka maakunnissa asti pelkää Vantaanjokea.
Toisaalla ne pelkää jo kun sanoo sanan arjalainen.
- Anonyymi
Jokivesien nousu ei uhkaa Helsinkiä, mutta meriveden nousu kyllä uhkaa. Merivesi on noussut jo muutamia kertoja niin ylös, että puolet Kauppatoria on lainehtinut veden alla.
Kun tulee sopiva 2 viikon mittainen ilmastomuutospohjainen lounaispasaati, niin silloin nousee vesi jo presidentinlinnan lattioille saakka.
Toivottavasti 72-vuotiaalla Saulilla ja 47-vuotiaalla Jennillä on kotivakuutukset kunnossa. - Anonyymi
Ei voisi. Tässä "eihän tässä näin pitänyt käydä" maassa ei tuollainen olisi ikinä mahdollista. Samoin kuin massiivinen terrori-iskukaan.
- Anonyymi
Suomessa koronatartunnat lisääntyy, vaikka on ollut sulkua, kieltoa ja pakkoa.
Ruotsissa koronatartunnat on jo alle Suomen lukujen, vaikka väkeä on melkein tuplasti.
- Anonyymi
Jos riittävästi sataa nopeasti, niin koko Helsinki voi hukkua. Ei pidä uskotella, että olette turvassa tulvilta. Vain jossain korkeilla kukkuloilla voi olla joku kuiva kohta.
- Anonyymi
Helsinki on semmoinen raamatullisten syntien pesä, että en yhtään ihmettelisi vaikka jonkinlainen vuoksiaalto tulisi pyyhkimään kaikki helsinkiläiset pois maailmankartalta. Vain nopeajalkaiset, hyvän veneen omistavat pystyisivät jäämään henkiin.
- Anonyymi
"Suomesta puuttuu Alppien kaltainen vuoristo, joten vastaus on ei."
Minkähän niminen vuoristo tuolla Lontoon kupeessa mahtaa olla, kun sinne tällainen vuoristotulva noin tulla lojahti?
https://yle.fi/uutiset/3-12034298
Jos Thamesin alkulähteillä sitten vaikka olis joku isopmpi vuoristo tms.- Anonyymi
Jaa mikäkö? Eikös se melkein koko Wales ole vuoristoa? Sieltähän Thames saa alkunsa.
Tuossa nyt kuitenkin oli varmaankin kyse vain normaalista kaupunkitulvasta, kun itse kaupunkiin sataa enemmän kuin viemärit ehtivät vetää, jolloin kadut hetkellisesti tulvivat. Hieman eri asia kuin Reinin tulviminen.
Suomessakin kaupunkitulvia sattuu kesäisin melkein joka vuosi. Yleensä siten, että kun katujen viemärit eivät ehdi imeä, vesi valuu alavaan osaan kaupunkia ja tulvii siellä kellareihin. Autotkin uivat jonkin aikaa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664195
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121226Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006