Turmeltuneet ihmiset (profeettoina)?

Anonyymi

Mieleltään turmeltuneet ihmiset (profeettoina)?

Tästä UT jo kirjoittaa:


”Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo MIELELTÄÄN TURMELTUNEET turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.”

Valheprofeettoja oli jo UT:n uskovien aikana!


Uusi Testamentti valaisee, että jo 2000 vuotta sitten uskonasioiden reviirillä oli joka sortin valheprofeettoja, vääriä profeettoja ja erilaisia ”ennustajia” !
• Into olla ”jotakin” erikoista?
• Himo olla jotenkin ”jumalan profeetta-ääni”?
• Patologinen vääristymä suoralta tieltä?

Tuollaiset ilmiöt olivat näkyvissä. Apostoli Paavali korostaa nuorelle Timoteukselle, sekä Tiitukselle useita kertoja:
• ”terveistä sanoista” (1 Tim 6:3)
• ”terveestä opista” ( 2 Tim 4:3 )
• ”terveellä opilla” ( Tiit 1:9, 2:1)
• ”tervettä ja moitteetonta puhetta” ( Tiit 2:8)

Terve vai ”sairastunut uskonelämä”?

On faktaa, että samalla tavalla kuin ihminen voi sairastua fyysisesti ja psyykkisesti, ihminen on altis myös henkisen ja hengellisen tason patologisille seikoille!

Koska ihminen on kokonaisuuus, usein kaikki paketoituu yksiin uomiin? Jos (uskovalla) ei ole terve henkinen taso? Jos hän ei ole mm. parantunut elämänsä (ja varhaiselämänsä) traumoista, hänen uskonelämänsä on riskeissä vääristyä.
Traumat toimivat vaikutteina; ohjaavat toimintaa. Ne vääristävät sekä ihmissuhteiden, että jumalasuhteen tasolla. Terve realismi hämärtyy ja katoaakin. Ihminen luulee olevansa jopa ”jumalan” asemassa, latelemassa tuomioita, sanktioita, jne. Hän kärsii mm. "suuruusharhoista"? Kuvittelee olevansa Jokin Suuri? Messias-syndrooma on erittäin tunnettu harha... sairaus siis.

Traagisinta on, jos tällainen (uskova) keksii ryhtyä ”profeetaksi”, taikka muilla tavoin ryhtyy sellaiseen, jossa vaikutuspiirissä on muita ihmisiä! Lopputulos, finaali voi olla järkyttävä paketti!

Tuore julkinen esimerkkitapaus on ”profeettana” huseeranneen Juha Ruohosen tapaus!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16993159/tarkeaa-tietoa-quotprofeettaquot-juha-ruohosesta

”Terveen uskonasian” tarkastelu on erittäin tarpeellista!

Mitä pidemmälle lopunajan luopumus ja eksyttävät villitykset paisuvat, sen lujemmin on otettava selkeä linja kaikenlaisten ”sairausoireiston” merkkien edessä. Paavali kirjoittaa eräistä eksyttäjistä:

" ja heidän puheensa jäytää ympäristöään niinkuin syöpä. Niitä ovat Hymeneus ja Filetus, jotka ovat totuudesta eksyneet, kun sanovat, että ylösnousemus jo on tapahtunut, ja he turmelevat useiden uskon".

Syöpä?
Useiden uskon turmeleminen”

Kun jo tuona aikana oli sellaisia ”epäpyhiä ja tyhjiä puheita” joiden puhujat menivät yhä julkeammin jumalattomuuteen? - niin on naiivia edes kuvitella, että tämä lopunaika olisi ”jalompaa, parempaa”? Ei ole.

Mieleltään turmeltuneet ”profeetat”

Paavali viittaa ja muistuttaa valheprofeetoista, jotka esiintyivät jo Mooseksen aikoina.

Jokainen Raamattunsa tunteva muistaa tapauksen? Egyptin ”noidat” ja ”tietäjät” matkivat hämmästyttävällä tavalla niitä ihmeitä, joita Mooses teki faaraon edessä. Tämä matkiminen kuitenkin stoppasi siihen, etteivät nämä ”pimeyden voimissa” toimineet voineet saada syntymään elämää! Siis edes sääskiä! ( 2 Moos 8:17-19) Siinä oli raja! Vain JUMALA voi synnyttää elämää, olkoon se vaikka alkeellistakin! ( 2 Tim 3:8-9)

”Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo MIELELTÄÄN TURMELTUNEET turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.”

Niinkuin Jumala on useille palvelijoilleen osoittanut, täållä Suomi24 profetia-foorumilla on näkynyt erittäin räikeää ja sairasta profeetta-agendaa! Sellaiset tyypit, joita Jumala ei ole kutsunut eikä asettanut eikä lähettänyt ”profeetan” asioille, ovat mielivaltaisesti ja itsensä korottaen julistautuneet ”profeetoiksi”.

Julkinen asia?

Koska nämä tyypit esiintyvät täysin julkisesti, on samalla julkisuuden tasolla lupa ja oikeus arvostella heidän menettelyjään.

Tutkimuksellinen tarkastelu heidän OMISTA teksteistään, se lopuksi tuottaa sen synteesin, jossa on ”paketoituna” näiden tyyppien saldo. Millainen?

Niin ikävää kuin se onkin, he ovat itse antaneet aihetta profilointiin. Jumala kun puuttuu, ennemmin tai myöhemmin sellaiseen, jolla ”mieleltään turmeltuneet” ja eksyneet eksyttävät toisia Herran lampaita.

Julkisesti esiintyvät valheprofeetat, itse itsensä ”profeetoiksi” nimenneet ja nostaneet ovat mm.

• Jouko Piho
• Teuvo Suni
• Jari Tapio Pasanen
• Harri Veijonen
• Juha Ruohonen (äskettäin uutisoitu tapaus)

Näistä kaikista Herra tahtoo varoittaa!
Älkää juosko heidän perässään.
Älkää antako mielenne turmeltua heidän (vääristä ja vääristyneistä) sanoistaan.
Ottakaa etäisyyttä!
Palatkaa terveeseen Raamatun Sanan opetukseen.

55

750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Oikein!


      • Anonyymi

        Rankka ”kehitys”!


      • Anonyymi

        Viha on Teuvon väline.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viha on Teuvon väline.

        Se tässä juuri on hirveintä, että Teuvo kohdistaa rienansa terävimmän kärjen Jeesuksen sovitustyöhön, joka on Jumalan pyhyyden ja evankeliumin ydin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein!

        Mutta Herra on minun linnani, Jumalani on minun suojakallioni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rankka ”kehitys”!

        ” Opeta minut tekemään sitä, mikä sinulle kelpaa, sillä sinä olet minun Jumalani. Sinun hyvä Henkesi johdattakoon minua tasaista maata.”


      • Anonyymi

        ” Kaikki minun viholliseni joutuvat häpeään ja suuren pelon valtaan; äkisti he joutuvat häpeään, kääntyvät pois.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rankka ”kehitys”!

        Aivan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein!

        ” Sinä olet minun suojani, sinä varjelet minut hädästä, sinä ympäröitset minut pelastuksen riemulla. Sela.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Opeta minut tekemään sitä, mikä sinulle kelpaa, sillä sinä olet minun Jumalani. Sinun hyvä Henkesi johdattakoon minua tasaista maata.”

        ” Sillä hänessä iloitsee meidän sydämemme, me turvaamme hänen pyhään nimeensä.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viha on Teuvon väline.

        Pahan väline.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein!

        ” Hoosianna! Herramme,
        meidät kutsut palvelemaan.
        Taivuta, niin taivumme
        tahtoasi tottelemaan.
        Näytä meille vastuumme,
        saata meidät liikkeelle.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Herra on minun linnani, Jumalani on minun suojakallioni.

        Linnojen merkitys loppui liki 500 vuotta sitten, niin toivottavasti myös herrasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Opeta minut tekemään sitä, mikä sinulle kelpaa, sillä sinä olet minun Jumalani. Sinun hyvä Henkesi johdattakoon minua tasaista maata.”

        Joo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Herra on minun linnani, Jumalani on minun suojakallioni.

        Aivan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Opeta minut tekemään sitä, mikä sinulle kelpaa, sillä sinä olet minun Jumalani. Sinun hyvä Henkesi johdattakoon minua tasaista maata.”

        Herrani, armahda,
        ohjaa ja taivuta,
        minne ja milloinka tahtosi vie.
        Neuvoilla Henkesi
        valaise mieleni.
        Tee, Jeesus, rakkaaksi ristisi tie.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Kaikki minun viholliseni joutuvat häpeään ja suuren pelon valtaan; äkisti he joutuvat häpeään, kääntyvät pois.”

        Niin tulee käymään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Sillä hänessä iloitsee meidän sydämemme, me turvaamme hänen pyhään nimeensä.”

        Aamen!


    • Anonyymi

      Hyvää työtä teet.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Ja ihmiselle hän sanoi: 'Katso, Herran pelko - se on viisautta, ja pahan karttaminen on ymmärrystä.'"


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos! Nyt on enää yksi palsta jolla tämä T. lusmuilee, mutta tieto on saatu että ei enää kauan!

        Loppusuora eksytyksille näkyy.
        Ja kiitos olkoon Jumalan, Herramme Jeesuksen nimessä - että nyt on kattavasti kaikki nähneet, mistä pahuuden saasteesta ja Raamatun vääristelystä on kyse!!

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17030708/eksytyksen-harhoja-(osa-14)--vaarien-profeettojen-kohtalo-ja-loppuvisio

        ”Kiitetty olkoon Jumala, joka ei hyljännyt minun rukoustani eikä ottanut minulta pois armoansa.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä voittaa lopulta! Kiitos Jeesus!

        Se on juurikin noinikkäästeen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos! Nyt on enää yksi palsta jolla tämä T. lusmuilee, mutta tieto on saatu että ei enää kauan!

        Loppusuora eksytyksille näkyy.
        Ja kiitos olkoon Jumalan, Herramme Jeesuksen nimessä - että nyt on kattavasti kaikki nähneet, mistä pahuuden saasteesta ja Raamatun vääristelystä on kyse!!

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17030708/eksytyksen-harhoja-(osa-14)--vaarien-profeettojen-kohtalo-ja-loppuvisio

        Voisitkyllä jatkaa, jos suinkin jaksat. Tervettä opetusta on niin vähän muuten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Kiitetty olkoon Jumala, joka ei hyljännyt minun rukoustani eikä ottanut minulta pois armoansa.”

        ” Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitkyllä jatkaa, jos suinkin jaksat. Tervettä opetusta on niin vähän muuten.

        ” Hän saapuu, haudasta nousee
        ja voittonsa meille tuo,
        ja kuoleman varjojen maahan
        pyhä aurinko loiston luo.
        Jo katsele,
        tytär Siion, kirkkauttaan
        ja riemuitse
        ja kuuluta laupeuttaan!”


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Herramme Jeesus jo ennusti, että lopunaikoina valheprofeetat villitsevät! varokaa vääriä profeettoja!

      • Anonyymi

        Aivan!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jotkut eivät kestäneet tosiasioita, eli Osa 17 oli saanut kenkää. Mutta ei ole mihinkään kadonnut, tallessa on!


    • Anonyymi

      Profeetta... tirsk.
      Hörhöjä kaikki, Jeesus sun muut.

    • Anonyymi

      Juurikin noinikkäästeen!

    • Anonyymi

      Mainitut suomalaiset "profeetat" ovat vääriä profeettoja kaikki! Karttakaa heitä!

    • Anonyymi

      Lukekaa aloitus aivan loppuun asti, niin tiedätte.

    • Anonyymi

      Joo

    • Anonyymi

      Välttäkää heitä kuin ruttoa !!

    • Anonyymi

      Itsensä korottaneita eli itsensä ylentäneitä. Miten heidän käy Jeesuksen sanojen mukaan?

    • Anonyymi

      Taisi Jeesus olla niinkun eka sellainen.

    • Anonyymi

      Väärät profeetat alennetaan. Niitä on tuolla aikaisemmin lueteltu, keitä ne ovat. Karttakaa heitä.

    • Anonyymi

      Onkohan sellaisia terveitä profeettoja?

      • Anonyymi

        "terveitä profeettoja"

        raamatun sana.


    • Anonyymi

      ”Sillä Herra rakastaa oikeutta eikä hylkää hurskaitansa; heidät varjellaan iankaikkisesti, mutta jumalattomain siemen hävitetään.”

    • Anonyymi

      Niinpä! Itseään EI pidä ylentää. Siitä on pahat seuraukset!

      Jos jolla kulla on Pyhä Henki (oikeasti) elämässään? Sellainen ei ryhdy
      • valheisiin
      • aviorikokseen (tahalliseen, tietoiseen!)
      • Raamatun Sanan mitätöimiseen
      • Jeesuksen Ristin työn häpäisemiseen
      • Jeesuksen Pyhän sovintoveren pilkkaamiseen
      • saatanan korottamiseen (joka taholla)
      • riitelyyn ja rienaukseen (julkisesti)
      • Jeesuksen opetusten mitätöimiseen
      • Raamatun henkilöiden (Paavali, Pietari, jne) pilkkaamiseen
      • Kaikkia kristittyjä (maailmanlaajuisestikin) koskevaan herjaukseen ja pilkkaan (portoiksi herjaamiseen)
      • Jeesuksen Kristuksen uskovien tuomitsemineen ”saatanan synagoogalaisiksi”.
      • (” Koska jokaisella suomalaisellakin on ikiomat hengelliset halu, on Saatana pystynyt tyydyttämään ne 130 erihenkisellä uskonlahkolla.” (Suni)

    • Anonyymi

      ”Sillä sinun armosi on parempi kuin elämä, minun huuleni ylistäkööt sinua.”

    • Anonyymi

      ” Herra, minä tiedän, että sinun tuomiosi ovat vanhurskaat, ja uskollisuudessasi sinä olet minut nöyryyttänyt.”

    • Anonyymi

      Teuvon turmeltuneisuudesta kertoo paljon se, kun hän kirjoittaa toisina henkilöinä. Hän jopa herjaa itseään, jotta saisi marttyyrinä asemaa.
      MUTTA! JUMALA NÄKEE TEUVON VALHEELLISUUDEN!

    • Anonyymi

      Vihollinen tekee pahaa jatkuvasti. Mutta kerran se vielä tuhotaan.

    • Anonyymi

      Teuvo on ainakin hyvin turmeltunut.

    • Anonyymi

      Mooses olikin melkoinen mulkvist ja kansansa kusettaja. Käytti viikon matkaan 40 pitkää vuotta, jonka ajan passuutti vain itseään .

    • Anonyymi

      Niinpä. UT kirjoittaa mieleltään turmeltuneesta ihmisestä profeettana: Jeesuksesta.

    • Anonyymi

      Muitakin on.

    Ketjusta on poistettu 57 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2759
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      360
      2614
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2190
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1866
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      71
      1788
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1773
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1764
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      139
      1678
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1593
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1432
    Aihe