Olin kaupan alan työssä ja tein hommia laidasta laitaan. Kuitenkin sain haukut työpaikalla, vaikka tein myös niiden hommat, jotka eivät kyenneet hoitamaan näitä hommia. Joka tapauksessa tein tätä työtä niin, että irtisanomisaika meni umpeen. Etsin toisesta paikkaa töitä ja sain työpaikan heti toisesta paikasta. Teimme pomon kanssa yhdessä sopimuksen, jonka lähetti pomon mukaan lakimies ja siinä työsuhde päättyi yhteistä tuumin. Kävin tekemässä lauantaina viimeisen vuoron työpaikalla sovitusti ja aloitin maanantaina työt uudessa yrityksessä. Siellä olin reilu kuukauden verran ja edellisenä päivänä kysyin missä huomenna jatkuu hommat. Pomolta tuli puhelu, että hommani ovat siirtyneet syksyyn/ensi vuodelle, että urakka oli mennyt pieleen, jonka vuoksi minulle ei ole enää työtä. Teimme uuden määräaikaisen sopimuksen joka päättyi tiettyyn päivään ja asian piti olla sillä selvä, että eikun takaisin kortistoon hakemaan rahoja, kun kerta työt loppuivat kuin seinään. Harmitti sillä kyseisessä työpaikassa hommat sujui ja työkaverit olivat mukavia. Lähetin työkkärille paperit jossa on työsopimus ja kaupan kanssa yhteisesti tehty sopimus työpaikan päättymisestä, sekä uusi työsopimus. Kuitenkin te-toimistosta ja ytk-kassasta tuli viesti, että olen irtisanoutunut työstä ja saan 90päivää karenssia. Mihin kaikkiin nyt pitää olla yhteydessä työkkärin lisäksi. Oikeusasiamiehen? Lakimieheen? Poliisiin? (Tehdä rikosilmoitus harhaanjohtamisesta sen yhdessä tehdyn paperin suhteen)?
Työpaikan vaihto johti karenssiin. Mitä tehdä?
32
1875
Vastaukset
- Anonyymi
Eipä siinä kuule muu auta kuin kärsiä kiltisti karenssi. Ainahan siinä samalla voi uusia töitä etsiä.
- Anonyymi
hae toimeentulotukea
- Anonyymi
Jos minkäänlaisia tuloja ei ole karenssin takia, niin toimeentulotukea kyllä saa. Kannattaa hakea ilman muuta.
- Anonyymi
Paskaset röhönaurut loppuu kun hakee toimeentulotukea niinkun muutkin
- Anonyymi
"Olin kaupan alan työssä ja tein hommia laidasta laitaan. Kuitenkin sain haukut työpaikalla, vaikka tein myös niiden hommat, jotka eivät kyenneet hoitamaan näitä hommia."
Miten tämä asia liittyy otsikkoon?
"Joka tapauksessa tein tätä työtä niin, että irtisanomisaika meni umpeen."
Sinut siis irtisanottiin, mutta jatkoit töissä irtisanomisajan?
"Etsin toisesta paikkaa töitä ja sain työpaikan heti toisesta paikasta. Teimme pomon kanssa yhdessä sopimuksen, jonka lähetti pomon mukaan lakimies ja siinä työsuhde päättyi yhteistä tuumin. Kävin tekemässä lauantaina viimeisen vuoron työpaikalla sovitusti ja aloitin maanantaina työt uudessa yrityksessä. Siellä olin reilu kuukauden verran ja edellisenä päivänä kysyin missä huomenna jatkuu hommat. Pomoltapuhelu, että hommani ovat siirtyneet syksyyn/ensi vuodelle, että urakka oli mennyt pieleen, jonka vuoksi minulle ei ole enää työtä."
Miten tämä asia liittyy otsikkoon?
"Teimme uuden määräaikaisen sopimuksen..."
Miksi teitte uuden työsopimuksen? Mikä oli alkuperäisen työsopimuksen päättymissyy?
"...joka päättyi tiettyyn päivään ja asian piti olla sillä selvä, että eikun takaisin kortistoon hakemaan rahoja, kun kerta työt loppuivat kuin seinään. Harmitti sillä kyseisessä työpaikassa hommat sujui ja työkaverit olivat mukavia."
Miten tämä asia liittyy otsikkoon?- Anonyymi
"Lähetin työkkärille paperit jossa on työsopimus ja kaupan kanssa yhteisesti tehty sopimus työpaikan päättymisestä, sekä uusi työsopimus."
Kaikki kolme työsopimusta? Työtodistuksia et kuitenkaan toimittanut?
"Kuitenkin te-toimistosta ja ytk-kassasta tuli viesti, että olen irtisanoutunut työstä ja saan 90päivää karenssia. Mihin kaikkiin nyt pitää olla yhteydessä työkkärin lisäksi. Oikeusasiamiehen? Lakimieheen? Poliisiin? (Tehdä rikosilmoitus harhaanjohtamisesta sen yhdessä tehdyn paperin suhteen)?"
Oliko työsuhteen päättymisen syy "Oma pyyntö"? Siitä seuraa 90 päivän karenssi, eli ihan oikein meni.
- Anonyymi
Ei mennyt oikein mikään. Vissiin tällä palstalla on ok naljailla muille ja olla työpaikka kiusaaja tai jotenkin henkisesti vammainen toivottavasti kuolette koiran paska suussa
- Anonyymi
Mikä on työtodistuksessa työsuhteen päättymisen syy, sehän ratkaisee. Jos lukee, oma pyyntö - silloin karenssi on ok.
Työtodistus on se tärkein paperi.- Anonyymi
Myös yhteinen sopimus työsuhteen päättämisestä on rinnastettu irtisanoutumiseen, koska siinäkin työntekijä suostuu omalta osaltaan työsuhteen päättämiseen. Periaattessa ainoa tapa jolla pääsee työtodistuksen kanssa suoraan ongelmitta on jos työ on päättynyt tuta-syistä tai muuten selvästi niin, ettei työntekijä ole päättymistä itse aiheuttanut.
- Anonyymi
Vielä kun lisäät lainauksen perustuslaista ja salaliittoteorian Suomessa tapahtuvasta, valtio-ohjauksessa olevasta pakkotyöstä, josta banaanilaatikoitten ja pikavippien, sekä TE-palvelussa tehtyjen laittomien suunnitelmien kautta kerrot mielikuvituksellisen version Espanjan perustulosta, ollaan asian ytimessä.
- Anonyymi
Ne on niitä omia valintoja ne. Ei te keskus ketään määrää minnekään muuttamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ne on niitä omia valintoja ne. Ei te keskus ketään määrää minnekään muuttamaan.
TE toiminnat harrastaa harhaoppia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TE toiminnat harrastaa harhaoppia.
Te toiminnat ei harrasta nykyään yhtään mitään. AIKA hiljasta on ollu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te toiminnat ei uskalla enää
soittaa, kun tietävät millainen lakimiesarmeija niillä on täällä vastassa! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Te toiminnat ei uskalla enää
soittaa, kun tietävät millainen lakimiesarmeija niillä on täällä vastassa!Tulee pesismailasta ja mörssäristä !!!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eilen viimeksi soittivat kuinka ollakkaan kuntouttavasta työtoiminnasta, alku syksystä seuraava yhteydenotto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eilen viimeksi soittivat kuinka ollakkaan kuntouttavasta työtoiminnasta, alku syksystä seuraava yhteydenotto.
Kysyitkö mistä olivat saaneet puhelinnumerosi? Haiskahtaa tietovuodolta!
- Anonyymi
TE palvelut pitää saada pois tästä onnellisten ihmisten maasta, niin paljon rääkkäävät kansaa.
- Anonyymi
Myös pikavippi firmat
- Anonyymi
TE palvelut toimivat verorahoilla ja ne pitää saada oikeasti palvelemaan ei kiusaamaan kansaa.
Viranomaisten kaiken toiminnan tulee perustua lakiin ja myös käytäntöjen tulee olla selkeitä, läpinäkyviä ja ennakoitavia. Tarkoitussidonnaisuuden periaatteen mukaan viranomainen voi käyttää toimivaltaa vain siihen tarkoitukseen, johon se on lain mukaan määritelty tai tarkoitettu käytettäväksi. Viranomainen ei saa ryhtyä edistämään muita tarkoitusperiä kuin niitä, jotka kuuluvat sen tehtäväpiiriin ja sisältyvät tapaukseen sovellettavan lain tavoitteisiin.
Virkamies on kansan palvelija mutta TE-toimiston palvelusväki käyttäytyy usein todella röyhkeästi, sellaista ei tarvitse sietää
- Anonyymi
Ei taida Teillä vatipäillä olla kaikki ruuvit nupissa. Kuntouttavaan siitä hopi hopi! Toivottavasti te paskiaiset osaatte edes kahvia keittää. Tai ainankin vettä teen litkijöille.
- Anonyymi
Olen liian tasokas kahvinkeittäjä sinne hourulaan ei jatkoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen liian tasokas kahvinkeittäjä sinne hourulaan ei jatkoon.
Ammu itsesi
- Anonyymi
Ammu itsesi
- Anonyymi
Ei noilla ö luokan voudin asiakkailla ole mikään reilassa MUIDEN VIKA.
- Anonyymi
Itsekin vaihdoin jokunen vuosi sitten työpaikkaa, ja uudessa paikassa loppui duunit n. pari kuukautta toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen alkamisesta firman talousvaikeuksien takia. Ei tullut karenssia, työkkäri ei edes kysellyt mitään edellisen duunin päättymisen syistä, ainoastaan viimeisen työsuhteen kohdalla kysyttiin työn päättymisen syytä. Edellisestä duunista, josta siis itse irtisanouduin, kysyttiin vain alkamis- ja päättymispäivämäärä.
- Anonyymi
Mutta olitko kaupan alan töissä ja teitkö hommia laidasta laitaan? Tuskin. En myöskään usko, että sait haukkuja työpaikalla, tai että teit myös niiden hommat, jotka eivät kyenneet hoitamaan näitä hommia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta olitko kaupan alan töissä ja teitkö hommia laidasta laitaan? Tuskin. En myöskään usko, että sait haukkuja työpaikalla, tai että teit myös niiden hommat, jotka eivät kyenneet hoitamaan näitä hommia.
Ammu itsesi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä väliä, minkä alan töissä olin tai mitä hommia tein? Samat säännöt työkkärillä ja kassoilla on kaikkien alojen kohdalla.
Miten se vaikuttaa päivärahaan, jos on saanut haukkuja työpaikalla? Eihän työkkäri edes tiedä sitä. Esim. työtodistukseen tulee arviointi vain jos työntekijä itse sitä pyytää, ja ainakaan multa työkkäri ei edes kysellyt työtodistuksia. Palkkatodistustakaan ei tarvinnut toimittaa kassaan, vaan katsoivat tulotiedot suoraan tulorekisteristä.
Miksi ylipäätään lähetit työkkärille noita sopimuksia ym. vai pyydettiinkö niitä erikseen? Ei minulta sellaisia kysytty. Eivät pyytäneet edes työtodistusta. TE-toimiston lausunto oli mennyt suoraan YTK:lle muutama päivä sen jälkeen, kun olin ilmoittautunut työttömäksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tein myyntiä, hyllytystä, varastotyötä, tavaran vastaanottoa, tavaran purkua, varastossa järjestelyä ja siivousta, asiakaspalvelua. Kysyin, että kuka pääsisi jossain välissä hyllyttämään tavaroita sillä oli tulossa yli 12 lavan kuorma tavaraa. Koko varasto oli tukossa ja sen jälkeen olisi ollut koko myymälä. Sain haukut päälle sinä päivänä työkaverilta ja pomolta, että minun olisi pitänyt yksin ottaa yli 200 tuotteen kuorma vastaan sekä hyllyttää ne yksin. Aina, kun joku muu oli vastaanottamassa tavaraa varastolla niin jostain syystä yli puolet tuotteista jäi vastaanottamatta ja jäi pyörimään varastoon. Päätin vaihtaa työpaikkaa pidempiaikaiseen työpaikkaan, jossa oli enemmän työtunteja ja joka olisi kestänyt pidempään muutenkin ja palkka olisi ollut parempi. Teimme sopimuksen, että tulen vielä viikonloppuna tekemään työn loppuun ja menen toiseen firmaan. Kävin sovitusti tekemässä työvuoron silloin loppuun ja aloitin ensi viikolla seuraavassa paikassa. Siellä olin reilun kuukauden verran kunnes kysyin, että missä huomenna jatkuu työt? Sanottiin, että pomo soittaa ja ilmoittaa siitä huomenna. Hän soitti seuraavana päivänä ja kertoi, että urakka oli mennyt pieleen ja minulle ei ole enää työtä. Työpaikalta sanottiin, että kirjoitetaan sopimus työsuhteen alusta siihen päivään, jolloin minulla loppui työt ja sen ei pitäisi vaikuttaa minun työttömyysturvaan. Kaikki oli paskapuhetta ja sain siis 3kk karenssia. Tästä lähtien en anna yhteiskunnan enää pelleillä kustannuksellani.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tein myyntiä, hyllytystä, varastotyötä, tavaran vastaanottoa, tavaran purkua, varastossa järjestelyä ja siivousta, asiakaspalvelua. Kysyin, että kuka pääsisi jossain välissä hyllyttämään tavaroita sillä oli tulossa yli 12 lavan kuorma tavaraa. Koko varasto oli tukossa ja sen jälkeen olisi ollut koko myymälä. Sain haukut päälle sinä päivänä työkaverilta ja pomolta, että minun olisi pitänyt yksin ottaa yli 200 tuotteen kuorma vastaan sekä hyllyttää ne yksin. Aina, kun joku muu oli vastaanottamassa tavaraa varastolla niin jostain syystä yli puolet tuotteista jäi vastaanottamatta ja jäi pyörimään varastoon. Päätin vaihtaa työpaikkaa pidempiaikaiseen työpaikkaan, jossa oli enemmän työtunteja ja joka olisi kestänyt pidempään muutenkin ja palkka olisi ollut parempi. Teimme sopimuksen, että tulen vielä viikonloppuna tekemään työn loppuun ja menen toiseen firmaan. Kävin sovitusti tekemässä työvuoron silloin loppuun ja aloitin ensi viikolla seuraavassa paikassa. Siellä olin reilun kuukauden verran kunnes kysyin, että missä huomenna jatkuu työt? Sanottiin, että pomo soittaa ja ilmoittaa siitä huomenna. Hän soitti seuraavana päivänä ja kertoi, että urakka oli mennyt pieleen ja minulle ei ole enää työtä. Työpaikalta sanottiin, että kirjoitetaan sopimus työsuhteen alusta siihen päivään, jolloin minulla loppui työt ja sen ei pitäisi vaikuttaa minun työttömyysturvaan. Kaikki oli paskapuhetta ja sain siis 3kk karenssia. Tästä lähtien en anna yhteiskunnan enää pelleillä kustannuksellani.
"Kysyin, että kuka pääsisi jossain välissä hyllyttämään tavaroita sillä oli tulossa yli 12 lavan kuorma tavaraa. Koko varasto oli tukossa ja sen jälkeen olisi ollut koko myymälä."
Tossahan se syy sille sun kolmen kuukauden karenssille on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, usein myös rahapussi.
Ongelma on siinä, että vaihdoit toistaiseksi voimassa olevan työsuhteen hyvin lyhyeen määräaikaiseen työsuhteeseen (kuten olitte kirjoittaneet "yhteisymmärryksessä" työsopimukseen TÖIDEN PÄÄTYTTYÄ).
Jos olisit ajatellut asioita edes hiukkasen ennalta, olisit allekirjoittanut uuden työnantajan kanssa toistaiseksi voimassa olevan työsopimuksen ENNEN työn aloittamista tai viimeistään ensimmäisenä työpäivänä. Kun töitä ei enää ollutkaan, työnantaja olisi irtisanonut sinut. Koeajalla ei ole edes irtisanomisaikaa, eli työnatajasikaan ei olisi menettänyt mitään. Sitten olisit ilmoittautunut vain työkkäriin työttömäksi, eikä karenssia olisi tullut.
No, toivottavasti opit tapauksesta edes sen, että tulevaisuudessa teet työsopparit ennen hommien aloittamista.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073195GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351022- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831