Mitä tietoja ja lupia sinun pitää antaa että Amazon pystyy SEPA-maksussa ottamaan tililtäsi maksun, pelkillä SEPA-maksun tiedoilla? Annatko pankillesi luvan SEPA-maksuun Amazonin kautta, vai miten tämä toimii?
"SEPA-maksu tehdään samalla tavalla kuin kotimaan sisäinen tilisiirto. Maksu tehdään aina euromääräisenä, joten vaikka maassa olisi käytössä eri valuutta, kuten Ruotsissa, molemmilla osapuolilla on oltava pankissaan silti euromääräinen tili.
SEPA-siirtoja varten seuraavien kohtien täytyy täyttyä:
- Sekä lähettäjän että vastaanottajan pankki on SEPA-alueella
- Maksu tehdään euromääräisenä
Mitä tietoja tarvitsen?
Tavallinen kotimaan tilisiirto onnistuu, kun tiedät vastaanottajan nimen ja tilinumeron. SEPA-alueen sisällä näillä tiedoilla pääsee jo pitkälle, eikä lista vaatimuksista ole kovin pitkä.
Näitä tietoja tarvitset:
- Vastaanottajan tilinumero kansainvälisessä IBAN-muodossa
- Vastaanottajan nimi
- Vastaanottajan pankin BIC-koodi
SEPA-alue koostuu seuraavista maista:
- Kaikki EU-maat
- Lisäksi: Islanti, Liechtenstein, Norja ja Sveitsi"
Miten SEPA-maksu tehdään esim. Amazonissa
4
675
Vastaukset
- Anonyymi
"SEPA-suoraveloitus mahdollistaa Amazon.de suoraveloittavan myös suomalaista tiliä"
Miten tämä otetaan käyttöön? Tuttu väittää että kun laittaa Amazonin sivulle oman tilinumeron, BIC-koodin ja nimen niin SEPA-maksu veloitetaan tililtä vaikka ei ole tehnyt mitään sopimusta pankkinsa verkkopankissa että Amazon voisi tehdä suoraveloituksen. Tuollahan tyhjennettäisiin jokainen tili, jos ilman omalle pankille annettua lupaa Amazon voisi veloittaa pelkästään nimellä, tilinumerolla ja BIC-koodilla jokaisen tilit tyhjäksi, mikäli joku tilaisi toisen nimiin. Käytössä Visa Debit pankkikortti tilillä. - Anonyymi
Tosi hyvin toimi samanlaisessa tilanteessa itselläni https://amzn.to/37hymrn
- Anonyymi
Moi.
Ensin avaat tilin panamaan ja pidät tilinumerosi tallessa.
Annat sen caruna sijoittajalle ja kun rahat ovat tilillä, myyt sähköverkot pilkkahinnalla.
Kyllä ne sijoittajat osaa sen homman, ei ne tarvii sepoja ym juttuja.
T.käteisen jykä ja häävitön pekka- Anonyymi
Oho, tuli väärälle alustalle, piti mennä sijoittajalle tekstiviestinä.
Mitä, nyt on vielä väärä vuosikin, jopas on se kokkeli tujua tavaraa.
Unohtakaa, poistakaa, lähden tästä takaisin sitraan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463959Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363462Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162863Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342709En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142512Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102114IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121196Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451147- 801006