Luther kannatti upotuskastetta

Anonyymi

Miksi palstalta poistettiin viesti, joka kertoo sen luterilaisille ikävän asian, että Luther oli upotuskasteen kannalla. Onko se liian arka aihe luterilaisille? Hän kirjoitti Iso katekismuksessaan:

" Kasteessa tehdään eli menetellään näin: meidät upotetaan veteen niin, että se peittää meidät kokonaan, ja sitten meidät nostetaan sieltä ylös. Nämä kaksi tilaa, veden alle uppoaminen ja sieltä ylösnouseminen, osoittavat, mitä kasteessa tapahtuu ja mitä se vaikuttaa.

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö paras kaste ole se, että päätä pidetään veden alla niin kauan että kastettava 1) liittyy Jeesuksen seurakuntaan ja 2) pääsee Jeesuksen luo?

Romaniassa on kastettu muutamia lapsia tällä periaatteella, mutta toimii kai se aikuisillakin?

• Anonyymi

"Eikö paras kaste ole se, että päätä pidetään veden alla niin kauan että kastettava 1) liittyy Jeesuksen seurakuntaan ja 2) pääsee Jeesuksen luo?"

Idiootti, näinkö seinerkoulussa opetetaan ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Eikö paras kaste ole se, että päätä pidetään veden alla niin kauan että kastettava 1) liittyy Jeesuksen seurakuntaan ja 2) pääsee Jeesuksen luo?"

Idiootti, näinkö seinerkoulussa opetetaan ?

Romaniassa kävi juuri noin. Vauvaa pidettiin liian kauan veden alla ja vauva tukehtui. Noin käy, kun luovutaan Raamatun opetuksesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Romaniassa kävi juuri noin. Vauvaa pidettiin liian kauan veden alla ja vauva tukehtui. Noin käy, kun luovutaan Raamatun opetuksesta.

Niin, olisi vain valeltu.

• Ateisti taas asiantuntijana, 🤣

• Anonyymi

Vahvasti epäilen, olosiko Luther todella voinut sanoa noin. Jos on sanonut, niin kyseessä ei varmaankaan ollut pysyvä mielipide, oli ehkä katolilaisuuden jäänne.

Lutherin oppeihin kun ei kuulunut luottaa lihaan / aineen määrään, vaan siinä / sen kautta vaikuttavaan Jumalan sanaan / henkeen.

• Anonyymi

Ai tämä kaljaveikko luther kannatti upotuskastetts. Äijä joi litrakaupalla olutta. Pönissään hän teki omaa raamattua satukirjaa

• Anonyymi

Ilman Lutheria me emme olisi vuosisatoihin saaneet suomenkielistä Raamaattua: Luther -> M. Agricola.

• Anonyymi

No sakemannit nyt ovat aina lätränneet kaljatuoppiensa kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilman Lutheria me emme olisi vuosisatoihin saaneet suomenkielistä Raamaattua: Luther -> M. Agricola.

Tuo ei pidä paikkaansa:
        "Ilman Lutheria me emme olisi vuosisatoihin saaneet suomenkielistä Raamaattua: Luther -> M. Agricola.

Kyllä niitä halukkaita Raamatunkääntäjiä olisi tullut, ehkä vähän myöhemmin, mutta kuitenkin. Tuo miekkalähetys ei olisi ollut vaan niin voimakasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sakemannit nyt ovat aina lätränneet kaljatuoppiensa kanssa.

en kyllä helluntailaisena paljo arvostelis TOISTEN kaljatuoppeja, muistakaa vaan minkällaisia olette itse olleet . . . !!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luther ei kääntänyt Raamattua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      6316
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      25
      3847
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      171
      2923
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      29
      2840
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1724
    6. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      9
      1623
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1612
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      148
      1571
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1328
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      21
      1272
    Aihe