Rahastoissa arvo nousee ja se näyttää mukavalta, arvo voi myös laskea.
Et ole saanut rahastoista yhtään mitään, ennen kuin olet myynyt ne voitolla.
Pahimmassa tapauksessa arvo laskee eikä saa myytyä osuuksia lainkaan.
Suorissa osake sijoituksissa saa vuosittaisen osingon, ym.
Itse olen saanut useissa osakkeissa jo sijoittamani pääoman verran osinkoja.
Jos en uudelleen sijoittaisi, voisin laittaa jo pääoman pankkitilille ja se olisi 100 % turvassa. Antaisin vain osinkojen tuottaa osinkoa.
Näin siis osake sijoituksessa.
Rahastoon sijoittaminen on suuren riskin sijoittamista.
8
1322
Vastaukset
- Anonyymi
Sellasta se sijoittaminen on.
Se noissa rahastoissa on hyvää, että niillä saa hajautettua sijoitusta laajalle alueelle ja ite oon tehny niillä paljon parempaa voittoa kuin pankkitilillä makuuttaminen.
Viime vuonna tein pelkillä indeksirahastoilla yli 22 te voiton. Ehkäpä suorilla pörssisijoittamisilla olisin voinu saada vielä paljon enemmänkin, mutta riskikin niissä on aikalailla isompi kun vertaa että joku pörssiyhtiö olisi mennyt konkurssiin.
Nyt kuitenkin kesäkuussa kotoutin 60% pääomaa rahastoista tarkoituksena vaan vähän katella että mitkä rahastot halpenee ja sijoitan niihin sitten lisää mitkä tippuu.
ETF indeksit on aika hyvii esim S&P 500 on nyt ollu usean vuoden aikas hyvä. - Anonyymi
Sijoitusrahastoissa suurin miinus on että sijoitusrahasto ottaa aina palkkiot välistä.
Se palkkio on pois tuotosta.
Parempi vaihtoehto on katsoa mihin kohteisiin sijoistusrahasto on varansa laittanut ja tehdä omat sijoituset täsmälleen samassa suhteessa.
Tällöin saa saman tuoton kuin sijoitusrahasto, mutta ei joudu maksamaan välityspalkkioita.
Sijoittamisen voi aloittaa muutamalla kympillä tässä pörssissä (minimisiirto n. 30 euroa) https://www.binance.com/fi?ref=195929035
Valitettavasti aloitussivulla ei mainita että sijoittaminen onnistuu myös osakkeisiin (mm Microsoft, Apple ym). - Anonyymi
Amazon on hyvä, kuten oli Volvo, mutta nyt on Tesla.
- Anonyymi
Osakerahastojen kautta pääsee kyllä osalliseksi osingoista. Rahastot eivät vaan yleensä tulouta osinkoja osuudenomistajille vaan sjoittavat ne uudelleen. Yleensä tämä tapahtuu vielä maksamatta osinkoveroa. Tämä on siis etu verrattuna suoraan osakeomistukseen.
- Anonyymi
Itselläni on ollut rahastoa vuodesta 2010. Pari kertaa olen vaihtanut ja pari vuotta sitten hajotin kuukausittaisen maksun niin että vähensin rahaston kk maksua ja otin siitä toiseen
Mutta aloittaja nousuun ja laskuun. 13.3.2020 kun korona levähti kunnolla esiin rahaston kurssi oli 142€. Se syöksyi muutamassa päivässä 103€ arvoon. Tietenkin kaikilla on aina jotain ostettavaa ja minäkin möin huonolla kurssilla osuuksia. Muutamassa kuukaudessa tilanne oli takaisin lähtötasossa ja nyt 13€ yli. Kun 2014 vuonna vaihdoin tähän rahastoon, ostohinta oli 118€. Jokainen voi itse miettiä liukkaitten suhteellisen arvoja. Nyt minulla on pienemmällä osuusmäärällä jotakuinkin sama euromäärä kuin 1,5v sitten 3/20. - Anonyymi
Rahastoihin kannattaa sijoittaa, jos haluaa varojensa arvon pysyvän pitkällä aikavälillä likimain samana. Ei sovi pikavoittoja kaipaavalle tai ahkerasti kauppaa käyvälle.
- Anonyymi
Tietenkin rahastoissa on riskinsä lyhyellä aikavälillä, mutta pitkässä juoksussa erittäin kannattavaa toimintaa. https://www.sijoitusviesti.fi/aloita-osakesijoittaminen-oikein/
- Anonyymi
Varokaa uudet sijoittajat sen verran, että älkää laittako osakerahastoihin isoja kertasummia nyt, kun pitkää nousua on takana ja arvostukset todella koholla. Parempi on sijoittaa kerran kuussa 100 euroa nyt kuin 1200 eli vuoden satsi kerralla. Isompien kertasijoitusten puolesta puhuisi tilanne, jossa olisimme ensin pitkäkestoisemmassa laskussa joitakin kuukausia, vaikkapa tämän alkaneen vuoden lopulla. Katsokaapa myös rahastojenne kuluja ja verratkaa niitä vaikkapa seuraaviin rahastoihin: Handelsbanken USA indeksirahasto, Nordet Suomi indeksirahasto.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123710MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar741954Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin821243Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671067Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331008Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60863- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788