Miksi minun pitää tekemälläni työllä elättää sinua?
Olenko huonompi ihminen kun olen koko elämäni tehnyt töitä, ja samalla maksanut veroja, joilla maksetaan myös yhteiskunnan tuet.
Kerro minulle rehellisesti, että miksi olet minua parempi ihminen?
Miten olet minua parempi ihminen?
4
63
Vastaukset
- Anonyymi
Ilmeinen vastaus leipätekstin ensimmäiseen kysymykseen on tietenkin se, että erilaiset lait sosiaaliturvasta johtavat siihen, että kaikki veronmaksajat - niin yritykset kuin kotitaloudetkin - maksavat valtion kautta meidän pienet tulomme. Syvempi vastaus liittyy yhteiskunnalliseen tarpeeseen taata kaikille nykyaikaisen elämän perusvaatimukset, kuten esimerkiksi asunto, ravinto ja osallisuus yhteiskuntaan.
Kyse ei ole siitä, että kukaan olisi toista parempi ihminen, vaan siitä, että kaikkia ei oteta töihin, eikä täystyöllisyyttä taideta edes tavoitella. Itse olen saanut töitä niin vähän, ettei tähän mennessä ansaitsemallani työeläkkeellä makseta edes asumiskulujani, vaikka omistusasujana olen ne pieniksi saanut. Osasyy tähän on se, että alle 23-vuotiaana tekemistäni töistä ei kertynyt senttiäkään eläketurvaa.
Ensimmäiset palkkatyöt tein jo 15-vuotiaana kesäsijaisena, ja sen jälkeen olin joka kesä toivottu sijainen. Muistelen lämmöllä sitä työpaikkaa etenkin siksi, että valmistuttuani ammatillisesta koulutuksesta keskelle laman suurtyöttömyyttä ei ollut toivoakaan saada koulutusta vastaavaa työtä, mutta pääsinpä takaisin kesäpaikkaan moneksi kuukaudeksi, kun vakituiset pitivät lomiaan vuorotellen vielä syksylläkin.
Pitkäaikatyötön - Anonyymi
Minäkin sain aikanaan palkkaa hyvin, hyvin monta tuhatta euroa kuukaudessa, mutta sitten jouduin onnettomuuteen josta en saanut korvauksia ja sitten kaikki muutkin tuet lakkautettiin niin nyt joutuu sitten olemaan vain työttömyyskorvauksella 'koska on vielä toimintakykyä jäljellä' vaikka on selvää että kukaan ei enää minua palkkaa joten menen parvekkeelta alas ihan kohta niin ei tarvitse sitten minullekaan maksaa sitäkään vähää koska sekin näköjään tuntuu niin pahalta. Hei hei!
- Anonyymi
Verot ovat aina ykkösasia perintäjutuissa, taitavinkaan petosmies ei voi muuta kuin ostaa lentoliput.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko vielä kaivata sinua?
Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun418417- 893883
Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa823315Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus3423131- 462463
- 562311
Missä meetwursti on keksitty?
Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo261710Hymyilyttää
Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi361586Riku Rantala OUT, Matti Rönkä IN - Hengaillaan visailuohjelmaan astuu kova nimi: "Olen kasvanut..."
Matti Rönkä jäi eläkkeelle yli 30 vuoden työuran jälkeen loppuvuodesta 2024. Uutistenlukija-toimittaja-kirjailija ei kui311564- 561515