”Jokamiehen oikeudet” ovat menettäneet alkuperäisen merkityksensä ja tätä maanomistajia syrjivää kummajaisoikeutta hyväksikäytetään oudolla tavalla.
Yksittäisten ihmisten marjanpoiminta on pientä, mutta kuka tahansa kapitalisti ja hyväksikäyttäjä voi tuoda pilvinpimein orjatyövoimaa toiselta puolelta maapalloa tänne toisten maille riistämään metsien ja maiden tuottoa ja näin riistämään poimijoilta ja maanomistajilta.
Kyllä metsästyksessä ja kalastuksessa pitää olla maa-ja vesialueiden omistajan lupa, mutta marjanpoiminta on sallittua ilman papereita ja lupia.
EU:n tulisi pikaisesti puuttua tähän vääryyteen. Maat ovat maanomistajien omaisuutta ja marjat ovat maan tuotosta.
Hillat kuuluisivat maanomistajille
13
851
Vastaukset
- Anonyymi
Jotenkinhan tuon sulattas, jos poimija itselleen keräisi marjasankon talveksi, mutta asiahan muuttuu toisenväriseksi kun toiminta on ihan liiketaloudellista pisnestä.
Toivotaan nyt että keskustapuolue heräisi tässäkin asijassa ajamaan maan omistajien etuja.
EU hoitaa kyllä tämän epäkohdan kunhan ehtii muilta kiireiltään.
On se kumma kun linnut kuuluu maanomistajille mutta marjat ei.
Ps. Keskustalaisten järjestö Metsänhoitoyhdistys voisi keskitetysti hommata halpapalkkapoimijoita ulkomaaneläjiä meille että saataisiin marjojen tuotto oikeille omistajilleen. - Anonyymi
Mitäs lupia kuusamon linnustajat tarvii valtion mehtiin ?
- Anonyymi
EU ei ole missään tekemisessä asian kanssa, meidän hallituksella valta rajoittaa jokamiesoikeuksia jotta ne eivät koskisi liiketaloutta harjoittavien firmojen työntekijöitä.
- Anonyymi
Entä porot millä luvalla ne
- Anonyymi
Porot on osa yli 1000 vuotta vanhaa elinkeinon ja elannon harjoittamista Kuusamon alueella. Lantalaiset ovat tulleet alueelle osana vanhaa siirtolaispolitiikaa ja pakoon vainoja. Alkuperäisväestö kolttasaamelaiset ovat sulautuneet valtaväestöön. Joka ei tunne historiaa, ei voi tietää tämän hetkistä päivääkään.
- Anonyymi
Poropaimen taas kitisee, haiskahtaa saamelaiselle? Veikkaan, että seuraavaksi ehdotat, että valtio korvaa menetetyt marjasi??
- Anonyymi
Ulkomaalaiset marjan poimijat altistaa metsän eläimetkin koronalle. He poimivat pihapiireissä marjat ja ajelevat valtion tukeman marjan jalostusteollisuuden vuokra-autoilla yksityisillä teillä maksamatta yksityistie maksuja. Toiminta ei ole jokamiesoikeuden piiriin kuuluvaa toimintaa. Milloin asfaltilla ilmastomuutosaktivistit saa vihreät marjametsiin poimimaan marjoja?
- Anonyymi
Varmaan sulla tulis ne hillat poimittua? Hieman epäilen.
- Anonyymi
Tuskin enään hilloja poimitaan
- Anonyymi
Samallahan maanviljeliät voisivat pitää kaikki tuotteet itellä ettivät pääse naapurit hyötymään mitä häh
- Anonyymi
Missä on siirtolapuutarhat, joista saa käydä jokamiehen oikeudella korjaamassa sadon? Kehäkolmosen sisällä siirtolapuutarhoita sadot on kadonneet kuin marjat metsistä. Hyvä Suomi!
- Anonyymi
Marjanpoimijat peittelee jätteet metsiin ja pitää nuotiota, joista löytyy kannanmunien poltettuja kuoria? Kun marjanpoimijoiden kausi päättyy poimintavaateet jätetään taukopaikoilla luontoon?
- Anonyymi
Kyllä ne marjat kuuluu sille kuka ne ehtii ensin poimia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569