Oletko uskova ja et kuulu kirkkoon tai muuhun tunnettuun seurakuntaan?

Anonyymi

Minä olen. Katson kuuluvani Jeesuksen seurakuntaan, eli Häneen uskoviin (kaikkine synteineni). Erosin tuossa muutama vuosi sitten luterilaisesta kansankirkosta, kun katsoin että sen johtajat eivät seuraa enää Raamattua. No, oikeastaan jo naispappeudesta lähtien, mutta viime vuosina homma on vaan pahentunut koko ajan sateenkaariliputuksineen ja harhaoppeineen. Eipä se ole katolista kirkkoa juuri kummempi enää. Suuri portto ja hänen tyttärensä tjsp. Olen etsiskellyt itselleni uutta seurakuntaa, mutta kun jokaisella tuntuu olevan se oma doktriini joka jossain määrin irtautuu Sanasta. Tämähän on tietenkin tulkinnallista, ei kai eri lahkoja tai haaroja olisikaan muuten...Raamatussakin sanotaan, että älkää kiistelkö keskenänne eri näkemyksestä. Ymmärrän myös sen, ettei ole täydellistä seurakuntaa. Seurakuntaa pitäisi kai yrittää muuttaa tekemällä parhaansa Raamatun sanan mukaan. En ole kuitenkaan opettaja, ei ole opettamisen lahjaa minulla. Ja jos ollaan rehellisiä, niin suurin osa luterilaisesta kirkosta on nimikristittyjä, kirkossa vain perinteiden vuoksi. Ei Jeesuksen. Siihen nähden monet "lahkot" kuten helluntalaiset, adventistit ja lestadiolaiset ovat tuntuman mukaan aktiivisempia uskossaan, mutta niissäkin on elementtejä jotka eivät minusta ole Sanan mukaisia. Eikä niihin ole mitään tartuntapintaa, paitsi isosetäni ja hänen vaimonsa olivat adventisteja. Isosetä pyöräili kylän taloihin aina viikonloppuna puhelemaan uskosta samoja juttuja vuodesta toiseen ja muistan, kuinka hän ei ollut kovin toivottu vieras vaikka ei hänessä sinänsä mitään vikaa ollut, se on se perinteinen tarina että hänet nähtiin "hihhulina". Yleensä ainoastaan mummo otti hänet vastaan ja kuunteli, ainakin kohteliaisuudesta ja taisi tarjota kahvitkin. Ehkä hän otti sanoman vastaan, mutta ei kehdannut siitä puhua koskaan.

No, jaarittelun jälkeen miten näette itse asian, pitäisikö välttämättä kuulua johonkin ihmisen luomaan seurakuntaan, jotta voi aidosti uskoa Kristukseen? Entäs alkuseurakunta, eipä heillä ollut mitään sen kummempaa instituutiota, koreita tiloja tai omaa oppiaan? Tai ojensihan mm. Paavali monia seurakuntia tai käytti heitä esimerkkinä harhautumisesta.

10

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä ateistina hyväksyn uskosi, et ole organisaatio, joka kahmii rahaa ja valtaa.

    • Anonyymi

      Sinut. On aivopesty. On vain luonnonlait jotka ovat olemassa kuten karma ja reinkarnaatio. ❤️💯❤️💯❤️💯

    • Anonyymi

      Uskomiseen ei tarvita mitään kirkkoa tai seurakuntaa. Kirkko on ihmisen kehittämä asia verovarojen ja vallan saamiseksi.

    • Anonyymi

      KIRKON MIEHET JA NAISET SEKOILEVAT - EI IHME JOS ALKAA SUOMESSAKIN POLTELLA KUN ON TÄMÄN SORTIN LEIPÄPAPPEJA VAILLA JÄRKEÄ - HEIDÄN PITÄISI PYSYÄ LESTISSÄÄN EIKÄ JAKAA KUOLEMAN PIIKKIEN TYRKYTYSTÄ.

      Piispa Teemu Laajasalo: ”Kiitos Jeesus toisesta piikistä”

      Pro gradu -tutkielmansa itsetyydytyksestä tehnyt Helsingin hiippakunnan piispa Teemu Laajasalo vetää jälleen kerran korkealta ja kovaa globalistien agendojen edistämiseksi: "Kiitos Helsingin sote, osalliset ja Jeesus toisesta piikistä", hän kirjoittaa sosiaalisessa mediassa.

      Piispa Teemu Laajasalo, joka on puhunut julkisuudesta voimakkaasti sen puolesta, että ”kirkolla pitäisi olla radikaalisti erilaisia kasvoja”, vaatii kaikkia seurakuntalaisia ottamaan ylikansallisten läntisten lääkejättien tuottama kokeellinen COVID-mRNA-rokote.

      ME OLEMME HÄNET LEIMANNEET JO SAIRAAKSI .- KAI KÄYTTÄÄ MASKEJA JA ON OTTANUT NÄHTÄVÄSTI MYRKKYINJEKTIONKIN!

      • Anonyymi

        Niin, mikä pointti on kuulua tuollaiseen seurakuntaan? Johtajat ovat täysin eksyneitä ja eksyttävät lisää. Moni tuohon Helsigin seurakuntaan kuuluva on siellä vain perinteiden vuoksi, tai liittyvät lisää sellaisia joita Laajasalon ja muiden johtajien maailmaa kosiskeleva paatos puhuttelee. Taitaa olla kaikki suuret kaupungit samanlaisia.


    • Anonyymi

      Minä olen uskossa ja mietin samaa asiaa, kai sitä aina jokin tilaisuus jostakin löytyy, ainakin jossakin on kotikokouksia.

      • Anonyymi

        Kotikokouksillahan se alkuseurakuntakin taisi pärjätä. Ja tietenkin tukivat toisiaan.


    • Anonyymi

      Työnpuolesta törmäsin aikoinaan usein "seurakunnattomiin". Sieltä se usko tuntui löytyvän. Ammattipaimenien kanssa jutustellessa on aina selvinnyt ettei uskota samaan jumalaan. Moni ei tuo epäuskoaan esille aktiivisesti, joten itse täytyy vähän koetella pappien ja pastorien uskoa.

    • Anonyymi

      Nykyään ei tarvitse sitoutua trukin penkkiinkään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9139
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3799
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      86
      2665
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2494
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1773
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1602
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe