Raamatun aarteita ( Osa 5) Sana rististä? Hullutus vai voittovoiman salaisuus?

Anonyymi

Raamatun aarteita ( Osa 5) Sana rististä? Hullutus vai voittovoiman salaisuus?

Tämä on Osa 5, Raamatun aarteita.
Edellinen Osa 4 – https://keskustelu.suomi24.fi/t/17050271/raamatun-aarteita-(-osa-4)-----uskomme-perustus-ja-ilo!

Mikä ”salaisuus” kätkeytyy ”ristiin” ja sen voittovoimaan?
-------------------------------------------------------------------------

Voi todeta, että sanaan risti, ja varsinkin ristiin yhdistyvä Herramme Jeesuksen Kristuksen sovitustyö – se on ollut paholaisen vimmaisen vihan kohteena. Jo liki 2000 vuotta!

Ei siis ole mitään ”uutta auringon alla” jos – kun - näinä lopunaikoina eksytys-ja harha-agendojen managerit hyökkäävät räikeästi. Juurikin ristin sanomaa vastaan! Jeesuksen saamaa ja hankkimaa VOITTOA vastaan. Sitä salaisuutta vastaan, että Jeesuksen – Jumalan Karitsan – Pyhä sovintoveri on VOITON merkki. Loppuun saakka! ( Ilm 17:14)

Mutta nyt hiukan taustaa? Mitä ”ristin asia” oikein tarkoittaa?

Roomalaisten maailmanvallan kukoistusaika!
-----------------------------

Herramme Jeesuksen Kristuksen syntymän aikoihin Rooman Imperiumi, maailmanvalta oli laajimmillaan! Roomalaiset olivat vallanneet ja miehittäneet itsenäisiä kansallisvaltioita joka puolella, ja laajentaneet alueitaan.

* Idässä rajat ulottuivat Kaspianmeren länsirannalle, Armeniaan asti. Sieltä Mustanmeren pohjoisreunaa länteen päin ja etelään. Nykyiset Turkin, Kreikan, Balkanin alueet aina Atlantin valtameren rannalle. Galliaan (=Ranska), Belgiaan (ei Brittein saaria!) ja Hispaniaan ( =Espanja) ja Portugaliin saakka.

* Välimeren eteläpuolella Rooman valtakunta ulottui nykyisen Algerian ja Tunisian alueelta Egyptiin ja aina Nubiaan (= Etiopia) saakka!

Myös jo 1100 (eKr) vuotta itsenäisenä ollut ISRAELIN kuningaskunta oli miehitettynä, Jeesuksen syntymän aikoihin. Tuona aikana Roomassa aloitettiin 1. kollektiivinen ”verotusjärjestelmä”. ( Rooma perustettiin 753 eKr)

Levottomuudet ja kapinat? Ristille naulitseminen!
-------------------------------------------------------------

On täysin ymmärrettävää, että silloisessa ”maailmassa” oli kuohuntaa ja kapinointia? Lukuisat itsenäiset kansat ja heimot oli pakotettu Rooman vallan alle. Ja se oli rautainen komento. Rooman sotilasjärjestelmä oli ihan omaa luokkaansa! Ei auttanut kitistä ja rutista sen vallankäytön edessä.. .

Roomalaisten ylivalta ja julmuus on historiassa todettu. Mutta kapinointia ja valitusta kuitenkin nousi? Sorron ja komennon alle ympätyt ihmiset kärsivät. Miehitysvaltaa vastaan syntyi ihan aseellisiakin kapinoita. Mutta Rooman komentovalta kukisti ne.

Oli otettu käyttöön RISTILLE naulitseminen. Kuolemantuomion täytäntöönpanemisen keino. Tämä oli tehty julkiseksi ja pelottavaksi, sillä tarkoituksella, että ihmiset oppisivat PELKÄÄMÄLLÄ teloitusta, ristille naulitsemista, ja oppisivat ”kilteiksi” alamaisiksi ja tottelevaisiksi julkisen vallan edessä!

Historiasta tiedetään, että näitä ristejä oli riveissä ja jonossa Roomaan johtavien teiden varrella! Kuuluisin päätie niistä - Via Appia - olikin kuin PelotteluNäytös. Jokainen ohi kulkeva joutui matkustamaan ristien saatossa. Niillä virui kuolleita ja puolikuolleita. Haaskalinnut pitivät huolta kalmoista, eikä aina hautausta siis tarvittu?

Ei ihme, että rististä oli muodostunut kauhea ja pelottava symboli!

Kuoleman, häpeän, kauhun ja pahimman lajin kuolema-keissi! Tällä kaamealla kuolemantuomion tavalla roomalaiset koettivat pitää kansaa kilttinä. Protesteja ei kannattaisi esittää?

On selvää, etteivät kaikki risteille ripustetut olleet saaneet edes sitä kuuluisaa ”roomalaista oikeutta” - jota he mainostivat? ”Audiatur et altera pars”. ( = kuunneltakoon myös toista osapuolta..)

Varmaankaan kaikki nämä ”syytetyt” - kuolemaan tuomitut – eivät olleet saaneet ääntään kuuluviin? Puolustautuminen oikeuden edessä? Jo pelkästään ”huutosakin” mölyäänestys oli johtanut tuomioon! Juuri niinkuin Herramme Jeesuksen kohdalla!

(aloitus jatkuu...)

82

1656

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

(jatkoa aloitukseen, Osa 5)

Jeesuksen ristinkuolema?
      ---------------

Kun Herramme Jeesus oli tullut ratkaisevaan hetkeensä. Siihen, jossa Jumalan Pojan maallisen tehtävän huipentuma oli! Se, jossa Hän ottaisi kantaakseen koko maailman syntien tuomion. Pyhä uhrikaritsa, joka antoi sälyttää päällensä kaiken pahuuden ja turmeluksen. Hetkeen, jossa Hän vapaaehtoisesti antaisi ”henkensä” toisten puolesta. Vuodattaisi Pyhän verensä, sovinnon merkiksi Jumalan ja ihmisten välillä. . .

Hän oli julman ja kollektiivisen vihateon kohteena, uhrina. Hänet tuomittiin.
      – Ristiinnaulitse! Ristiinnaulitse! – kansa oli huutanut.

Pahuus ja viha sai (näennäisen) voiton. Hänet nähdään ristillä. Kädet ja jalat on nauloilla puuhun iskettynä. Hän kuolee kuin rikollinen, roomalaisten käyttämällä kuolemantuomion tavalla, ristille häväistynä. Kahden rikoksista tuomitun välissä. Vaikka Pilatus, roomalainen päätösvallan käyttäjä ei todennut ainuttakaan syytä kuolemantuomiolle.

”En löydä hänestä yhtäkään syytä..” Kiistaton oikeusmurhan näyttö.

Niin piti tapahtua! Jeesus oli ennalta suostunut tähän kärsimykseen ja kuolemaan. Hän otti kantaakseen ihmiskunnan synnit, pahuuden, kaikki kamaluudet. Hän sälytti ne päällensä, sen pahuuden tuomion, joka ihmisille itselleen olisi langennut. Hän kantoi tuomion, että me saisimme armahduksen!

Ristin salaisuus? Pahennus ja hullutus”?
      ---------------------------------------------

Kun sitten apostoli Paavali (Herran Jeesuksen kutsuma ja asettama apostoli) alkoi radikaalin kääntymyksensä perästä julistaa evankeliumia ristiinnaulitusta Jeesuksesta - - se oli – mitä?
      • Juutalaisille pahennus!
      • Pakanoille ”hullutus”!

• ”...me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.” ( 1 Kor 1: 23-24)

Juutalaisille pahennus?
      ---------------------------

Eikä ihme? Juutalaiset eivät olleet Jeesusta Messiaaksi tunnustaneet! He juuri olivat huutaneet: ”Ristiinnaulitse”!

Koska he olivat epäuskonsa pimeydessä, eivät he senkään vertaa uskoneet, että ristillä häpeällisesti tapettu Jeesus olisi ollut joku juutalaisten Kuningas? Profeettojen ennalta ilmoittama?

Senkään vertaa he eivät uskoneet, että tämä ristillä tapettu olisi noussut haudasta? Kun on epäuskon pimeys, ei auta mikään? Ei, vaikka apostoli Paavali kirjoittaa, että yli 500 ihmistä oli nähnyt Jeesuksen Hänen ylösnousemisensa perästä! ( 1 Kor 15:6-7)
      • ”Sen jälkeen hän näyttäytyi yhtä haavaa enemmälle kuin viidellesadalle veljelle, joista useimmat vielä nytkin ovat elossa, mutta muutamat ovat nukkuneet pois. Sen jälkeen hän näyttäytyi Jaakobille, sitten kaikille apostoleille, sitten...”

Mutta? Oli vieläkin pahempi syy, että Jeesuksen ristinkuolema oli juutalaisille ”pahennus”? Heillä oli kolkuttava omatunto! He itse olivat huutaneet ”ristiinnaulitse”!

Ja näin roomalainen Pilatus oli taipunut sen edessä. He olivat syypäät tahalliseen tappamiseen, eli murhaan…

(aloitus jatkuu)

• Anonyymi

Erinomaista ristin sanomaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep

• Anonyymi

”Vuodattakoot minun huuleni ylistystä, sillä sinä opetat minulle käskysi.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

” Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kummallista ristin sanomaa.

• Anonyymi

Kun uuvun, haavoitun,
        huomassas, Herra, sun,
        suuren ja siunatun, levätä saan.
        Toiset jos hylkäävät,
        kasvosi lempeät
        puoleeni kääntyvät rohkaisemaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun uuvun, haavoitun,
        huomassas, Herra, sun,
        Toiset jos hylkäävät,
        kasvosi lempeät

”Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,”
        Fil 4:6

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä näin on!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos Jeesus! 🎚️🩸

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinkuin Isä on minua rakastanut, niin minäkin olen rakastanut teitä; pysykää minun rakkaudessani.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herra on minun voimani ja kilpeni; häneen minun sydämeni turvasi, ja minä sain avun. Siitä minun sydämeni riemuitsee, ja veisuullani minä häntä ylistän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos Jeesus! 🎚️🩸

Kyllä

• Anonyymi

JUMALAN profeetta ei ryhdy
        • valheisiin
        • aviorikokseen
        • Raamatun Sanan mitätöimiseen
        • Jeesuksen Ristin työn häpäisemiseen
        • Jeesuksen Pyhän sovintoveren pilkkaamiseen
        • Saatanan korottamiseen (joka taholla)
        • Riitelyyn ja rienaukseen (julkisesti)
        • Jeesuksen opetusten mitätöimiseen
        • Raamatun henkilöiden (Paavali, Pietari, jne) pilkkaamiseen
        • Kaikkia kristittyjä (maailmanlaajuisestikin) koskevaan herjaukseen ja pilkkaan (portoiksi herjaamiseen)
        • Juutalaisia koskeviin, rasistisiin teksteihin ( = antisemitismi)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä näin on!

Joh 1:10-12
        ”Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
        Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
        Mutta kaikille, jotka OTTIVAT HÄNET VASTAAN, hän antoi voiman tulla JUMALAN LAPSIKSI, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,”

Aivan!
        ja "heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä, sillä hän pitää teistä huolen".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herra on minun voimani ja kilpeni; häneen minun sydämeni turvasi, ja minä sain avun. Siitä minun sydämeni riemuitsee, ja veisuullani minä häntä ylistän.

Jeesus on turvapaikkani nyt ja aina! 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

• valheisiin
        • aviorikokseen
        • Kaikkia kristittyjä (maailmanlaajuisestikin) koskevaan herjaukseen ja pilkkaan (portoiksi herjaamiseen)

Teuvo voisi kertoa lisäksi, mikä henki ohjasi hänet seuraaviin synteihin:

- Jeesuksen sovitustyön herjaamista ja Jeesuksen veren rienaamista ”Saatanan vereksi”
        - ehtoollisen pilkkaamista
        - seurakunnan pilkkaamista
        - Jeesuksen opetusten mitätöimistä
        - Jeesukseen uskovien herjaamista
        - Raamatun Uuden Testamentin suuren osan herjaamista valheeksi ( jopa ”Saatanan valheeksi” )
        - apostolien rienaamista

Näihin kaikkiin Teuvo on syyllistynyt moneen, moneen kertaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä maailma tarvitsee, jotta se voisi pelastua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet siis vielä ulkopuolinen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

PS 23:2
        ”Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä tarvitaan edelleen, kun pimeys muuten pakanuudessa lisääntyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.

Entten tentten teelika mentten,
        hissun kissun vaapula vissun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jep

Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet siis vielä ulkopuolinen?

Näin on syytä olettaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala kuulee ja vastaa. Hallelujaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun uuvun, haavoitun,
        huomassas, Herra, sun,
        Toiset jos hylkäävät,
        kasvosi lempeät

Jeesus on armollinen! 😁

• Anonyymi

Jeesus uhrasi itsensä, jotta me saisimme ikuisen elämän taivaassa! 😁

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

• valheisiin
        • aviorikokseen

No jo on!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niille jotka eivät usko se on varmaankin kummallista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pakanuus on yhtä kuin pimeys, koska Kristuksen valo puuttuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niille jotka eivät usko se on varmaankin kummallista.

Ei ne voi sitä tajuta. Heiltä puuttuu hengellinen ulottuvuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Vuodattakoot minun huuleni ylistystä, sillä sinä opetat minulle käskysi.”

Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä maailma tarvitsee, jotta se voisi pelastua!

Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luopumuksen saakka. Ihmiset valitsevat mieluummin pimeyden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Älkää antako monenlaisten ja vieraiden oppien itseänne vietellä; sillä on hyvä, että sydän saa vahvistusta armosta eikä ruuista, joista ne, jotka niitä menoja ovat noudattaneet, eivät ole mitään hyötyneet.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

Vaan vaikka saisittekin kärsiä vanhurskauden tähden, olette kuitenkin autuaita. "Mutta älkää antako heidän pelkonsa peljättää itseänne, älkääkä hämmästykö",

• Anonyymi

(jatkoa aloitukseen, osa 5)

Pakanoille ”hullutus”?
      -----------------------------

On aika loogista, että sanoma ”ristiinnaulitusta Jeesuksesta Kristuksesta” oli sen ajan ”pakanoille” hullutusta, hulluutta?

Kullakin kansalla oli omat ”jumalansa”. Niin roomalaisilla kuin kreikkalaisilla ja muilla kansoilla ja heimoilla! Niitä ”jumalia” oli joka lähtöön, ja joka asialle! (Samoin kuin olivat suomalaistenkin muinaisjumalat: Ukko ylijumala, Tapio metsänjumala, Ahti vedenjumala… jne)

Jos pitää pelkästään järjellä ajatella, niin hullulta se äkkiä tuntuu, jos joku sanoo: Ristille naulittu, ristillä kuollut voi sinut pelastaa ikuiseen elämään!

Miten ihmeessä joku kuollut voisi sellaista? Ja vieläpä ristillä kuollut? Eikös ne ole roistoja ja rikollisia, jotka ristille ripustetaan? Ja että sellainen ”kuollut” (muka) pelastaisi? Kyllä menee yli hilseen sellainen hullutus?

Niinpä niin? Niin he ajattelivat silloin. Niin ajatellaan edelleen. Ihmisjärki ei käsitä. .. Koska? Kyseessä on Jumalan salaisuus. Se on totisesti ylempänä kuin savi-ihmisen järki!

Risti - voiton symboli ja merkki!
      ------------------------------------

Risti oli tuona maailman aikana (2000 vuotta sitten) ollut kammottava Kuoleman Merkki ja symboli! Kuka olisi tahtonut itselleen tuota häpeällista, julkista teloitusta!

Ne ristille ripustetut riisuttiin ilkosilleen. Kaikkien nähtäväksi. Heidät oli usein ruoskittu verille ja ruhjeille. Heidän kehonsa olivat hirvittävää nähtävää. Silti teloituksia katseltiin kuin parastakin teatteria. Roomalaiset osasivat julmuudet. (Myöhemmin kristittyjä saatettiin kuoliaiksi roomalaisissa amfiteattereissa, leijonienn ja muiden petoeläinten hampaiden raateluhimossa…)

Kysymys siis kuuluu: hullutus vai voittovoiman salaisuus?
      --------------------------------------------------------------------

Vastaus: sekä – että.

Niille jotka uskovat, ottavat uskossa vastaan Jeesuksen Kristuksen hankkiman sovituksen – ristillä. - Joille kelpaa se armo, jonka uskova saa – pääsyn (syntien) tuomion alta! - Niille ristin sanoma on voittovoima! Siksi, että Jeesus Kristus kuoli kyllä ristillä - mutta Hän nousi kuolleista kolmantena päivänä. Kirjoitusten mukaan! ( 1 Kor 15. luku)

• ”Mutta nyt Kristus on herätetty kuolleista, esikoisena niiden joukosta jotka ovat kuolleet.”
      • Ristin salaisuus on tämä:
      • Se on Elämän Symboli!
      • Ikuisen elämän merkki!
      • Risti, joka oli ollut kuoleman ja kauheuden merkki, siitä tuli Jeesuksen Kristuksen ansiosta Elämän merkki ja todistus.
      • Ikuisen elämän avattu ovi!

Tämän salaisuuden - tämän voittovoiman oli Herran apostoli Paavali löytänyt. Ja siitä hän puhui, kirjoitti ja kerskasi! 1 Kor 2. luku.

Jeesuksen Kristuksen hankkima VOITTO synneistä, pahuudesta, paholaisesta, kuolemasta, kadotuksesta - se on Jumalan lahja – joka uskon kautta annetaan. Ja otetaan vastaan. Järjelle se on kuin hullutusta – mutta jokaiselle joka sen nöyrästi ottaa vastaan, se on
      * Jumalan dynaaminen voima ja viisaus käytännössä!

(aiheen käsittely jatkuu ...)

• Anonyymi

Kunnia Jumalalle!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunnia Jumalalle!

Aamen kiitos Jeesus!

• Anonyymi

Miksi ei symboliksi kelpaa hirsipuu, sähkötuoli tai vaikkapa giljotiini?
        Niilläkin henki lähtee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunnia Jumalalle!

Aamen!

• Anonyymi

Jeesus otti kirouksen päälleen ( ristinkuolema ) meidän syntien tähden.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omilla "ansioillaan" se itsensä ristiinnaulitutti. Ei kannattaisi alkaa kapinoimaan laillista esivaltaa vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunnia Jumalalle!

Saunatonttu kiittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Se on täytetty!”

• Anonyymi

Ristin salaisuus avataan niille, jotka sydämestään Jeesuksen pelastusta ja Jeesusta itseään rakastavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Se on täytetty!”

Pelastus on valmis. Halukkaat sisälle!

• Anonyymi

Kiitä minun sieluni Herraa!
      Psalmi 103

• Anonyymi

Aihetta on!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aihetta on!

Kuules nyt sinä t. Avaaja.
        2.n sanan viestisi on turha, ja anoin poistoa

• Anonyymi

Iloista on se, että ristin sanoma ja sanoma Jeesuksen Kristuksen sovituksesta ja PYhästä sovintoverestä pitää paikkansa!

Tämän eksytysten ajan sekavien saasteiden keskellä...

• Anonyymi

PYh Hänestä, en välitä kun on korona..tarkoitin edellisessä ni

• Anonyymi

Niin on. Ristin sanoma on kestänyt yli 2000 vuotta, eikä sitä onnistuta kumomamaan!

• Anonyymi

Taikka todeksi Julistamaan!

• Anonyymi

Joka oikea profeetta on, hän julistaa uskomme perustusta Jeesusta Kristusta.

• Anonyymi

Olemme varmasti yhtä mieltä, ettei tällainen ristiinnaulitseminen nykyaikana saisi kovinkaan suuta suosiota. Ei ainakaan uskonnoksi asti. Sitä pidettäisi makaaberinä.
      Joku Jeesus olisi kuljeskellut katuja, kehoittanut seuraamaan ja olevansa Jumalan Poika, ja joka tullaan naulitsemaan ristille ihmisten syntien tähden... Tämä olisi löytänyt itsensä mielisairaalasta. Tai jäänyt kadulle siihen asti, kun kuolo olisi korjannut.
      Kristinuskon alku on niin aikaansa sidottu, ettei se voisi missään muussa ajassa toimia.
      Kukaan ei uskoisi.

• Anonyymi

Näin sen on Jumala hyväksi nähnyt. 😁

”Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.”

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin sen on Jumala hyväksi nähnyt. 😁

”Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.”

Sepä hyvä, että tuo paskan jauhaminen loppuu!

*

*

• Sana rististä on hullutus joka joutuvat kadotukseen meille se on elämä.

• Anonyymi

Samalla tavalla täältä lähtee uskova ja pakana.
        Sydän pysähtyy, hengitys lakkaa. Virtsa ja uloste pääsevät pois.
        Ruumiin lämpö alkaa laskea, lähestyy ympäristön lämpötilaa.
        Rigor mortis- kuolonkankeus tulee, poistuu ajallaan. Eikä palaa.
        Lautumat ilmestyvät ruumiin alimpana oleviin osiin.
        Kasvojen iho painuu, miehillä parta näyttää kasvavan.
        Myös silmät painuvat kuoppiin, neste imeytyy kudoksiin.
        Mahaan ilmestyy lämpöisessä vihreä piste, joka laajenee.
        Pilaantuminen alkaa suolistosta.
        Viikon sisällä nesteet tulevatkin sitten ulos ja haju paljastaa vainajan.
        Näin lähdetään sekä taivaaseen että helvettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samalla tavalla täältä lähtee uskova ja pakana.
        Sydän pysähtyy, hengitys lakkaa. Virtsa ja uloste pääsevät pois.
        Ruumiin lämpö alkaa laskea, lähestyy ympäristön lämpötilaa.
        Rigor mortis- kuolonkankeus tulee, poistuu ajallaan. Eikä palaa.
        Lautumat ilmestyvät ruumiin alimpana oleviin osiin.
        Kasvojen iho painuu, miehillä parta näyttää kasvavan.
        Myös silmät painuvat kuoppiin, neste imeytyy kudoksiin.
        Mahaan ilmestyy lämpöisessä vihreä piste, joka laajenee.
        Pilaantuminen alkaa suolistosta.
        Viikon sisällä nesteet tulevatkin sitten ulos ja haju paljastaa vainajan.
        Näin lähdetään sekä taivaaseen että helvettiin.

Hyvin kuvailtu, paitsi että todellisuudessa lähdetään maan alle jatkamaan mätänemistään.

• Anonyymi

Kyllä näin on!

• Anonyymi

Aamen!

• Anonyymi

”Voi todeta, että sanaan risti, ja varsinkin ristiin yhdistyvä Herramme Jeesuksen Kristuksen sovitustyö – se on ollut paholaisen vimmaisen vihan kohteena. Jo liki 2000 vuotta! ”
      Tuo on kyllä todella totta!

• Anonyymi

Satua.

• Anonyymi

Tämän päivän risti on hiljaisuutta digitalisaatiolla. Ajattelevat asioiden hoituvan tyylikkäästi niin. Vai mitä.

• Anonyymi

”Oli otettu käyttöön RISTILLE naulitseminen. Kuolemantuomion täytäntöönpanemisen keino. Tämä oli tehty julkiseksi ja pelottavaksi, sillä tarkoituksella, että ihmiset oppisivat PELKÄÄMÄLLÄ teloitusta, ristille naulitsemista, ja oppisivat ”kilteiksi” alamaisiksi ja tottelevaisiksi julkisen vallan edessä! ”

Tätä eivät monet jumalattomat pilkkaajat tajua. Ristiinnaulitseminen oli nimittäin ihmisten keksintö, ei Jumalan.

• Anonyymi

Miksi se jumalasi turvautui ihmisten keksimiin kidutus menetelmiin, tapattaessaan oman poikansa?

• Anonyymi

Se on kyllä erikoista tuo huutotuomio!

• Anonyymi

Ei jeesus ollut mikään herra vaan Aramealainen kulkuri.

• Anonyymi

Jeesus kärsi hirvittävän tuomion meidän syntien takia. Hän oli puhdas ja viaton, me rapasyntisiä kurjia!

• Anonyymi

Roomalaiset vetivät sen ristille omien rikostensa takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juurikin niin, ei olisi kannattanut kapinoida laillista esivaltaa vastaan. Eikös raamattukin kehota kunnioittamaan esivaltaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärin taas. Jeesus oli viaton, synnitön. Hän kuoli meidän, myös SINUN SYNTIESI TÄHDEN.

• Anonyymi

Hihhuleita raivostuttaa tosi asiat ja kaikelle täytyy keksiä joku naurettava selitys.

• Anonyymi

Hyvä!

Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6992
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2089
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1176
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      992
    Aihe