https://public.keskofiles.com/f/k-ruoka/product/7310500183084
Maistoinpa tuollaista Vegeburher pihviä. Paistoin sen paistinpannulla voissa ruskeaksi ja hampurilais sämpylät paistoin voileipägrillissä.
Lisäksi sinappia, ketsuppia, Colesaw salaattia ja kurkkusalaattia.
Ajattelin, että ei varmaan ole herkullista tuollainen kasvispihvi.
Ei ollut muuten pahan makuista, jos ei olisi tiennyt, että on kasvispihvi sämpylän välissä, niin lähes täydestä olisi mennyt, maku oli kyllä yllättävän hyvä.
Jos halutaan, että ihmiset ostavat hampurilais pihvit kasvispihveinä, niin miksi kasvispihvi maksaa enemmän, kuin lihasta tehty pihvi.
Jos kasvispihviin hyväksyttäisiin hiivalla tuotettu hema lisäaine, niin kasvispihvi maistuisi lihalta, koska hema antaa veren maun, joka on lihassa olennaista.
Lisäainetta ei suomessa hyväksytä, vaikka se on kasvisperäinen tuote.
Vegeburger pihvi
34
55
Vastaukset
Minustakin nuo menee ihan täydestä.
- Anonyymi
joo jotkut jutut tuollaiset missä kiinniteään erilaisia pintoja... varmastkin myrkyllisiä tuollaiset aineet.
- Anonyymi
Kirjoitinkin kerran, kun tein hamppareita mustapapupihvillä. Ihan hyvää siitä tuli, vaikkei lihalle maistunut. Kasvissyöjäksi en ole tyhtynyt, mutta lihaa olen vaihtanut radikaalisti kalaan ja kasviksiin.
Motivaationani on ollut ensisijaisesti terveyteni. Mutta samalla tosiaan olen tukemassa kestävämpää kehitystä. Ahvenet siis tosiaan pyydystän itse ja muut ostan paikallisilta kalastajilta. Villinä kasvanut merilohi on hyvää, mutta ei sitä ongella saa. Jos haluan kasvispihviä, niin kyllä sen pitää näyttää kasvispihviltä, ei jauhelihapihviltä. Pitää näkyä, että pihvissä on vaikka juuresraastetta. Karsastan hieman tuollaisia kasvistuotteita, jotka näyttävät lihatuotteilta. Soija-ja härkäpapurouhe yms. menee, tosin niistkään en oikein pihviä tekisi tai pelkästään. Kastiketta saatan tai käyttää vaikka paprikoiden tai keltaisen kurpitsan täytteeseen.
Jos taas haluan lihaa, niin ostan jotain lihaa (tosin kokolihaa aika harvoin, joskus palapaistina saatan ja kanaa välillä syön).- Anonyymi
Minäpäs syön välillä kanan sikiöitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäpäs syön välillä kanan sikiöitä.
minä syön kananmunista vain kuoret
- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Kananmunat on kanan munasoluja.
riippuu siitä onko hedelmöittynyt. Tosin sellaisia ei taida olla myynnissä.
Anonyymi kirjoitti:
riippuu siitä onko hedelmöittynyt. Tosin sellaisia ei taida olla myynnissä.
Kuulemma niitäkin on ollut ja ihan tipusia tullut..
Wwuwuw kirjoitti:
Tässä yks juttu..
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005119631.html- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Ei tule, jos ei ole mieskukko ole nusassut kanaa.
- Anonyymi
Kaikesta ei pitäisi tehdä ruskeaa.
Eikös jossain msinoksessa tuohtunut vaimo kätäyttänyt tiskirätin miehelleen, mikä veti sen nauttirn silmät kiinni? 😂
Tarpeeks kun valmistaa ja osaa maustaa, saa Wettexinkin maistumaan taivaalliselle.Wwuwuw kirjoitti:
Katos tää..
https://yle.fi/uutiset/3-11698078
Mums..mums.. hyvin maittaa paperipihvi.No joskus itse olin ottavinani kaupasta kalaleikkeitä ja sit nälkäsenä tungin uuniin, söin ja onneks jäi yksi. Kun sitten löysin kanaleikkelepaketin keittiöstä, en ollut uskoa...
Kyllä se kanaa oli. 😂
Täydestä meni... ois mennyt varmaan vaikka kengänpohjasta tehty leike. 😜interlocutrice kirjoitti:
No joskus itse olin ottavinani kaupasta kalaleikkeitä ja sit nälkäsenä tungin uuniin, söin ja onneks jäi yksi. Kun sitten löysin kanaleikkelepaketin keittiöstä, en ollut uskoa...
Kyllä se kanaa oli. 😂
Täydestä meni... ois mennyt varmaan vaikka kengänpohjasta tehty leike. 😜Mielikuvat ratkase aika paljon..
Ei viiniasiantuntijatkaan taannoin havainneet juovansa valkoviiniä, kun se oli värjätty punaseksi, vaan luulivat juoman olleen punkkua.Wwuwuw kirjoitti:
Mielikuvat ratkase aika paljon..
Ei viiniasiantuntijatkaan taannoin havainneet juovansa valkoviiniä, kun se oli värjätty punaseksi, vaan luulivat juoman olleen punkkua.Joo. Uskon.
Onhan pitkään jo johonkin eineksiin työnnetty vaikka mitä suolenpätkiä ja siannahkaa ja hyvin uppoaa. Joku lauantaimakkarakin, niin eihän se ole tehty kuin lihan lähellä. 😜 Kamara on joskus sian elinikänä ollut kosketuksissa lihaan. 😂
Mutta se on totta, että vielä kasveista tehty proteiini maksaa enempi. Se kun saadaan alle lihan hinnan, niin massat rupee käyttämään.
Itselläkin on moni juttu mielikuvista ja rahasta kiinni, sekä ehkä tottumisessa... oon joskus koettanut syödä kasvisruokaa, niin se tekee kauheasti ilmaa mahaan. On tuksla olla...🙄interlocutrice kirjoitti:
Joo. Uskon.
Onhan pitkään jo johonkin eineksiin työnnetty vaikka mitä suolenpätkiä ja siannahkaa ja hyvin uppoaa. Joku lauantaimakkarakin, niin eihän se ole tehty kuin lihan lähellä. 😜 Kamara on joskus sian elinikänä ollut kosketuksissa lihaan. 😂
Mutta se on totta, että vielä kasveista tehty proteiini maksaa enempi. Se kun saadaan alle lihan hinnan, niin massat rupee käyttämään.
Itselläkin on moni juttu mielikuvista ja rahasta kiinni, sekä ehkä tottumisessa... oon joskus koettanut syödä kasvisruokaa, niin se tekee kauheasti ilmaa mahaan. On tuksla olla...🙄Kasvisproteiinituotteiden alvia pitäis laskea, tosin ei kepu siihen suostuis..
Wwuwuw kirjoitti:
Kasvisproteiinituotteiden alvia pitäis laskea, tosin ei kepu siihen suostuis..
Onko kepulaisten rahat lihasta kiinni. 🤔
interlocutrice kirjoitti:
Onko kepulaisten rahat lihasta kiinni. 🤔
No lihantuottajat siitä kiukustuis.. ja mtk painostais kepua. Tosin taitaa noi alvipäätökset tulla EU:n kautta..
Wwuwuw kirjoitti:
No lihantuottajat siitä kiukustuis.. ja mtk painostais kepua. Tosin taitaa noi alvipäätökset tulla EU:n kautta..
Eli kasviksista tuottaminen on kalliimpaa, vai?
Mutta nää välikädet on sins niitä mitkä missäkin ahistaa.
Samahan se on, jos öljystä irtauduttais ja tehtäis löpö itse rypsistä... jo alkais shellin pomot hyppiä yläpystyä. 😀interlocutrice kirjoitti:
Eli kasviksista tuottaminen on kalliimpaa, vai?
Mutta nää välikädet on sins niitä mitkä missäkin ahistaa.
Samahan se on, jos öljystä irtauduttais ja tehtäis löpö itse rypsistä... jo alkais shellin pomot hyppiä yläpystyä. 😀Ei kai se nyt kalliimpaa voi olla. Uskoisin että kilpailun myötä hinnat kyllä tulee tippumaan.
- Anonyymi
Joo. Uskon.
Itselläkin on moni juttu mielikuvista ja rahasta kiinni, sekä ehkä tottumisessa... oon joskus koettanut syödä kasvisruokaa, niin se tekee kauheasti ilmaa mahaan. On tuksla olla...🙄joo, "ihmisille ei pidä näyttää miten makkaraa tai politiikkaa tehdään"Churchill
Anonyymi kirjoitti:
joo, "ihmisille ei pidä näyttää miten makkaraa tai politiikkaa tehdään"Churchill
Fiksua... 😂
Fiksua... 😂
Toisaalta uskon, että tännepäin ihmiset ymmärtää paljon enemmän. 😊👌
Wwuwuw kirjoitti:
Ei kai se nyt kalliimpaa voi olla. Uskoisin että kilpailun myötä hinnat kyllä tulee tippumaan.
No välillä mietin, että onko luomu oikeasti kilpailuun kykenevää...🤔
- Anonyymi
Joo. Uskon.
Itselläkin on moni juttu mielikuvista ja rahasta kiinni, sekä ehkä tottumisessa... oon joskus koettanut syödä kasvisruokaa, niin se tekee kauheasti ilmaa mahaan. On tuksla olla...🙄Jauhoja lauantaimakkara pääasiassa sisältää.
Nuoruudessa lauantai makkaraa söin ja maistoin vähän aikaa sitten ja totesin mauttomaksi. - Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Ei kai se nyt kalliimpaa voi olla. Uskoisin että kilpailun myötä hinnat kyllä tulee tippumaan.
Vähän kyllä ihmettelen,kun kehoitetaan ihmisiä syömään lähikalaa eli särkeä, lahnaa, haukea ja muuta roskakalaa kalasäilykkeinä, mutta tuollainen tonnikalapurkin kokoinen roskakala säilyke maksaa lähes 5€.
Kuka hullu maksaa roskakalasta enemmän, kuin tonnikalasta, kun tonnikalasäilykepurkin saa 1,50 eurolla. Anonyymi kirjoitti:
Jauhoja lauantaimakkara pääasiassa sisältää.
Nuoruudessa lauantai makkaraa söin ja maistoin vähän aikaa sitten ja totesin mauttomaksi.No tuolla ylempää Wuppis jakoi linkin jolla senkin saa maistumaan. Vois soveltua paremmin kuin servietti? 🤔
Saarioinen ei taida enää kasvispihvejä valmistaa? Harvoin valmisruoka hyvää on, mutta nuo oli ihan syötäviä. Yleensä ottaen kasvispihvit hyviä, jos ei joukossa tilliä. 😀
- Anonyymi
Onhan nää hyviä, kalliita tosin.
Tanskalainen vegetarian butcher, vaikkapa. Tai amerikkalainen beyond meat. Kilohinnat aika hirveitä, tanskalaisen noin 20 e, ja ton amerikkalaisfirman 37 euroo. Huh, huh.
Siis erikseen kasvisraastepihvi jossa ei juurikaan proteiinia
Sitte nää proteiinipihvit, joissa pyritään umamimaiseen makuun.Kasvisten verot nollaan. Ja muutenkin terveellistä ruokaa pitäisi valtion tukea jotta porukka alkaisi rehuja vetämään.
Ei jollain köyhällä suur perheellä oo mitään mahkuja syödä terveellisesti, ja kärryyn lähtee se nautasika ja takkalenkki. :(
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293285- 1181312
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101245- 711028
- 581021
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1871006olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26947Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38921Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.66900Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78855