Tuomas Toppila Raamatullinen naisen paikka ja päänpeittäminen

Anonyymi

https://www.youtube.com/watch?v=MLbBjLuGOwI

Oli kaikkein puhuttelevin saarna naisille mitä olen kuullut Espoon korukirkosta. Tuomas on on erittäin nuori mies, liekö perhettäkään, mutta hän osasi korittolaiskirjeestä löytää juuri ne kohdat mitkät vaimojen pitäisi sisäistää:

Naisen tehtävä on kunnioittaa miehiä, palvella, asettua taka alalle ja olla näkymättömiä

Naisella ei ole ole kykyä johtaa, miehellä on kyky johtaa ja edustaa

Naisen tulee olla vaatimaton

Naisen tulee käyttää kangaspäähinettä, huntua tai hattua taii koko huivia

Harvoin tulee näin selkeää sanaa naisille. Kiitän Jumalaa.

14

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Espoon kotikirkossa käyneenä ei näillä pastorien vaimoilla ollut huntua. Olivat ihan tavallisen näköisiä.

      • Anonyymi

        "Naisen tulee käyttää kangaspäähinettä, huntua tai hattua taii koko huivia"

        Espoon kotikirkon pastori Tuomas Toppila on onnistunut eksyttämään aloittajaa. Tiedän, että hän opettaa muutenkin väärin. Espoon kotikirkko on tällä hetkellä todella huonossa kunnossa Toppilan takia.

        Kun Paavali puhui naisen pään peittämisestä ja miehen avopäästä, Paavali tarkoitti hiusten pituutta. Naiset peittävät päänsä pitkillä hiuksilla ja miehet ovat avopäin, koska heillä kuuluu olla lyhyeksi leikatut hiukset. Raamatussa ei ole käskyä naisten pitää lakkia tai huivia, mutta on käsky pitää pitkiä hiuksia.

        1 Kor 11:13 Päätelkää itse, onko naisen sopivaa rukoilla Jumalaa avopäin.
        14 Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi
        15 mutta naiselle kunniaksi. Pitkät hiukset on annettu naiselle hunnuksi.


    • Anonyymi

      Baptist pastorin tyypillistä saarnaa. Kuitenkin pastorien vaimoissa on teologi, juristi, laborantti, eräällä opettaja, itselläni synnytyslääkäri, miten nämä vaimot pidetään alistettuina heikkoina astioita hunnutettuina kuten Toppila sanoo. Toppilan jutut sopii 4000v taa.

    • Anonyymi

      Olen ihmetellyt eikö nämä puhujat saa edes omia vaimoaan ruotuun

    • Anonyymi

      Monien pastorin vaimot voi olla korkeasti koulutettuja. Hellaanko pastori sen kytkee

    • Anonyymi

      >>>Naisen tulee käyttää kangaspäähinettä, huntua tai hattua taii koko huivia<<<

      Pään peittämisellä Paavali ei tarkoittanut päähinettä tai huivia. Pään peittämisellä Paavali tarkoitti pitkiä hiuksia, joilla nainen verhoaa päänsä. Miehet ovat avopäin, mikä tarkoittaa lyhyeksi leikattuja hiuksia. Naisen ei siis tarvitse käyttää huivia.

      1 Kor 11:13 Päätelkää itse, onko naisen sopivaa rukoilla Jumalaa avopäin.
      14 Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi
      15 mutta naiselle kunniaksi. Pitkät hiukset on annettu naiselle hunnuksi.
      16 Jos joku kuitenkin väittää vastaan, niin sanon hänelle, ettei meillä ole sellaista tapaa eikä yleensäkään Jumalan seurakunnilla.

    • Anonyymi

      Baptistipojan saarnassa puhuttiin nimenomaan kankaasta tehdystä päähineestä ja hunnusta.Toppila sanoi että tukkaa naiset käyttävät usein muuhun kuin alsmausuuden odotukseen. Tukalla herätetään huomiota. Omaa tulkintaani. Tukkaa värjätään tupeerataan nutturoidaan kiharretaan jolloin se houkuttelee miehiä eikä ole enää alentumisen merkki. Oliko kangas sen takia että sään takia pidämme pipoa. Minä ainakin lämpimyyden takia e kä alemuuden takia;D

      • Anonyymi

        Tuomas Toppila on väärässä. Pään peittämisellä Paavali ei tarkoittanut päähinettä tai huivia. Pään peittämisellä Paavali tarkoitti pitkiä hiuksia, joilla nainen verhoaa päänsä. Miehet ovat avopäin, mikä tarkoittaa lyhyeksi leikattuja hiuksia. Naisen ei siis tarvitse käyttää huivia.

        1 Kor 11:13 Päätelkää itse, onko naisen sopivaa rukoilla Jumalaa avopäin.
        14 Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi
        15 mutta naiselle kunniaksi. Pitkät hiukset on annettu naiselle hunnuksi.
        16 Jos joku kuitenkin väittää vastaan, niin sanon hänelle, ettei meillä ole sellaista tapaa eikä yleensäkään Jumalan seurakunnilla.


    • Anonyymi

      Eikö vihkisormus ole naimisen merkki.

    • Anonyymi

      Toppilalla on kovat naisopit

    • Anonyymi

      Riistoa uskon varjolla

    • Anonyymi

      "Naisen tulee käyttää kangaspäähinettä, huntua tai hattua taii koko huivia"

      Espoon kotikirkon pastori Tuomas Toppila on onnistunut eksyttämään aloittajaa. Tiedän, että hän opettaa muutenkin väärin. Espoon kotikirkko on tällä hetkellä todella huonossa kunnossa Toppilan takia.

      Kun Paavali puhui naisen pään peittämisestä ja miehen avopäästä, Paavali tarkoitti hiusten pituutta. Naiset peittävät päänsä pitkillä hiuksilla ja miehet ovat avopäin, koska heillä kuuluu olla lyhyeksi leikatut hiukset.

      1 Kor 11:13 Päätelkää itse, onko naisen sopivaa rukoilla Jumalaa avopäin.
      14 Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi
      15 mutta naiselle kunniaksi. Pitkät hiukset on annettu naiselle hunnuksi.

      • Anonyymi

        Raamatussa ei ole käskyä naisten pitää lakkia tai huivia, mutta on käsky pitää pitkiä hiuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa ei ole käskyä naisten pitää lakkia tai huivia, mutta on käsky pitää pitkiä hiuksia.

        Ei ole mitään käskyä. Jos lankeaa siihen harhaoppiiin, että näkee uskon lakeina ja käskyinä, niin silloin Mooseksen laki astuu voimaan kaikkien säädösten osalta. Joka rikkoo yhtä kohtaa vastaan, rikkoo kaikkia. Ei ole olemassa sellaista lakiuskoa, jossa napsitaan laki sieltä ja laki täältä. Tai jos on se silkkaa harhaoppia, jolla ei ole mitään tekemistä uuden liiton kanssa.

        Eikä Paavali entinen fariseus ja lainkiihkoilija, joka juuri siitä teki kääntymyksen, olisi alkanut lakia saarnata. Hän kyllä kertoi millaisia uskovat ovat, mitä heidän ei pidä tehdä, mutta teki sen Hengen kautta että uskova tuo ilmi Hengen tilaansa tekemisillään, mutta ei ojennut lain mukaan. Hän galatalaiskirjessä kielsi niin tekemistä ja piti sitä lihallisena uskona joka erottaa Kristuksesta.

        Toisekseen Paavalihan lopettaa sanan että ei ole sellaista tapaa seurakunnissa. Eli ei ole mitään sääntöä, on vain se että pitkät hiukset ovat naisen kunnia. Eivät pakko eikä uskon mekki.

        Eikä kukaan ihminen voi toiselle ihmiselle määrätä miten hän toteuttaa Jumlaa Hengessä, miten Jumalan armo häntä johdattaa. Tai jos yrittää voi sanoa kuten Jeesus ett mene pois edestäni saatana, sinä et ajattele sitä mikää on Jumalan, vaan sitä mikä on ihmisen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      138
      10080
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2924
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      188
      2727
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1546
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe