Katsokaa sähköautojen voittokulkua juuri julkaistuista heinäkuun luvuista

Anonyymi

36

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      2020 heinäkuussa sähköautoja myytiin 266 kpl. Kuluneen heinäkuun aikana taas 750. Kasvua vuodessa 182%.

      • Anonyymi

        Entäpä ensi kesänä ja vuonna 2025 kun tulee uusi 81g/km päästöraja voimaan. Nousu on hurjaa sekä kappalemääräisesti että prosentteina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä ensi kesänä ja vuonna 2025 kun tulee uusi 81g/km päästöraja voimaan. Nousu on hurjaa sekä kappalemääräisesti että prosentteina.

        Hurjaa on meno akkusähköautojen markkinoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hurjaa on meno akkusähköautojen markkinoilla.

        On hurjaa ei hattu meinaa pysyä päässä ainakaan faneilla!


    • Anonyymi

      Katselehan tilastoa.

    • Anonyymi

      Katsele ja tutki.

    • Anonyymi

      Hurjaa on Toyotan meno! Jälleen kerran! 😁

    • Anonyymi

      Katselehan, äläkä jauha paskaa vedystä.

    • Anonyymi

      Näkyy siis hyvin aivopesun tulos.

      • Anonyymi

        Totta. Mutta vähitellen ihmiset alkavat ymmärtämään miten öljyteollisuus on heidät aivopessyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Mutta vähitellen ihmiset alkavat ymmärtämään miten öljyteollisuus on heidät aivopessyt.

        Ei ole aivopesty sammalla tapaa. Ei ole ennen ollut paljon muita hyviä vaihtoehtoja.

        Sähköautot ovat liian kalliita. Autonvalmistajat haluavat voitot kotiin. Kenties Kiinasta tuevat halvat autot romuttavat ylisuuret hinnat.

        Maailman halvin sähköauto nousi yhdeksi Shanghain automessujen vetonauloista
        https://yle.fi/uutiset/3-11903503

        "Noin 4000 euron hintainen yksinkertainen pikkuauto on noussut lyhyessä ajassa Kiinan myydyimmäksi sähköautoksi."


    • Anonyymi

      "Katsokaa sähköautojen voittokulkua juuri julkaistuista heinäkuun luvuista"

      No minähän katsoin ja hämmästyin miten vähän sähköautoja on itse asiassa liikenteessä vaikka prosentitt huitelevat pilvissä!

      • Anonyymi

        Älä puhu liikenteessä olevista sähköautoista. Puhu tuosta rajuna jatkuvasta muutoksesta.


      • Anonyymi

        Ei tietenkään nyt ole montaa sähköautoa liikenteessä, koska uusia sähköautoja on myyty paljon vain vähän aikaa. Jo parin vuoden päästä näet sähköautoja liikenteessä joka paikassa, jos myynnit pysyvät tällä tasolla tai kasvavat entisestään. Myynnit näkyvät aina viiveellä liikenteessä. Toki enemmistö ajelee polttomoottoriautoilla vielä yli 10 vuotta, mutta muutos on hitaasti tulossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään nyt ole montaa sähköautoa liikenteessä, koska uusia sähköautoja on myyty paljon vain vähän aikaa. Jo parin vuoden päästä näet sähköautoja liikenteessä joka paikassa, jos myynnit pysyvät tällä tasolla tai kasvavat entisestään. Myynnit näkyvät aina viiveellä liikenteessä. Toki enemmistö ajelee polttomoottoriautoilla vielä yli 10 vuotta, mutta muutos on hitaasti tulossa.

        Näillä prosentella menee 10 vuotta!


    • Anonyymi

      Millä sähköauton enerhiantehdäään.
      Saastuttavalla kibåvihiilellä ja öljyllä

      Travallisella vai saastyttavalla ydinerhialla

      Lintujansilpovalla tuulivoimalla.

      K u n sähköau y on la y ais öoppuu otetaan tkakonti t a diidel agrikaatti.

      Asiantun y ija sähkö ja maatalatalosu

    • Anonyymi

      Miten sähköautojen myynnistä joku voi saada orkut?

    • Dieseleitä rekisteröitiin enemmän kuin sähköautoja, koska ei ladattava hybridi luetaan Suomessa polttomoottoriksi.
      dieseleitä 644 175 =819kpl sähköautoja 750kpl.

    • Anonyymi

      Nykyisiä sähköautoja voi pitää protyyppeinä eikä pidä kuvitella, että niillä on 10 vuoden päästä vielä suuri rahallinen arvo.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse odottaa kymmentä vuotta.
        Viiden vuoden sisällä nykyiset sähköpalopommit, joita jotkut kutsuvat
        autoiksi ovat arvottomia.
        Ne ovat nyt kalliita kun ovat kehitysvaiheessa ja suunnittelu maksaa.
        Aivan samoin kuin muutkin vempeleet, kuten puhelimet ja viihdelaitteet.

        .....T. känä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse odottaa kymmentä vuotta.
        Viiden vuoden sisällä nykyiset sähköpalopommit, joita jotkut kutsuvat
        autoiksi ovat arvottomia.
        Ne ovat nyt kalliita kun ovat kehitysvaiheessa ja suunnittelu maksaa.
        Aivan samoin kuin muutkin vempeleet, kuten puhelimet ja viihdelaitteet.

        .....T. känä

        Kyllä sulla on todella oudot kuvitelmat.


    • Anonyymi

      Eniten kokemusta omaavan sähköautovalmistajan, Toyotan, heinäkuun lista näyttää todella komealta. Kymmenen suosituimman automallin listassa on peräti 4 itselataavaa hybridi-Tojotaa. Tämä kertoo hyvin siitä, että liikenteen sähköistyminen Suomessa tapahtuu Toyotan itselataavien hybridiautojen avulla, sillä kaikki listassa olevat Toyotat ovat itselataavia hybridejä. Tämä on hyvä asia.


      1. TOYOTA COROLLA 453
      2. TOYOTA YARIS 271
      3. SKODA OCTAVIA 245
      4. TOYOTA RAV4 181
      5. VOLVO XC40 162
      6. VOLVO XC60 102
      7. NISSAN QASHQAI 152
      8. VOLKSWAGEN GOLF 152
      9. KIA RIO 236
      10. TOYOTA C-HR 139

      • Anonyymi

        Hybridi-Tojota on paras sähköauto. Kyllä kansa tietää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridi-Tojota on paras sähköauto. Kyllä kansa tietää!

        Lasketaanko Toyotan hybridimallit sähköautoiksi? Jos näin on, niin silloinhan Toyotalla menee lujaa.


    • Anonyymi

      Mitähän tuollaisella hypetyksellä ajetaan takaa?
      Muistuttaa aivan 60-70-luvun musiikin pop/tango/rock juupas-eipäs kinailua.
      Mieleen saattaisi tulla että sähköautoon haksahtanut ja katumapäälle tullut haluaisi haksauttaa kaikki muutkin.

      • Anonyymi

        Kun ostaa varmatoimisen hybridi-Tojotan, niin ei taatusti tule katumapäälle. Hybridi-Tojota on paras mahdollinen välikausiauto toimivaa täyssähköautoa odotellessa. Voi olla, että joutuu tässä vielä ostamaan toisenkin hybridi-Tojotan, sillä niin hidasta sähköautojen kehitys näyttää olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ostaa varmatoimisen hybridi-Tojotan, niin ei taatusti tule katumapäälle. Hybridi-Tojota on paras mahdollinen välikausiauto toimivaa täyssähköautoa odotellessa. Voi olla, että joutuu tässä vielä ostamaan toisenkin hybridi-Tojotan, sillä niin hidasta sähköautojen kehitys näyttää olevan.

        Hehkuttamasi hybriditohjo on enimmäkseen POLTTOMOOTTORILLA liikkuva auto jossa on silmänlumeeksi muutaman kW:n apusähkömoottori WLTP-päästöjen alittamiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehkuttamasi hybriditohjo on enimmäkseen POLTTOMOOTTORILLA liikkuva auto jossa on silmänlumeeksi muutaman kW:n apusähkömoottori WLTP-päästöjen alittamiseksi.

        Hehkuttamasi hybriditohjo on enimmäkseen POLTTOMOOTTORILLA liikkuva auto jossa on silmänlumeeksi muutaman kW:n apusähkömoottori WLTP-päästöjen alittamiseksi.

        **********

        Kommenttisi oli niin päin mäntyä, että et näytä ymmärtävän Tojotan nerokkaasta itselataavasta hybridiautosta yhtään mitään. Voithan tietysti jatkaa täällä samanlaisten valheiden kertomista, mutta mitä sinä sillä voitat? Mitä enemmän valehtelet, sitä enemmän viisaat kansalaiset ostavat Tojotan valmistamia itselataavia hybridiautoja. Heinäkuussa se nähtiin, mitä valehtelu saa aikaan.


    • Anonyymi

      Tutkihan vetypelle lukuja.

      • Anonyymi

        Tutki tutki. Sinä et mahda akkusähköautoille yhtään mitään.


    • Anonyymi

      ja kohta asiakkaat valittaa tuskissaan vikoja kun kaikki on testaamatonta laatua paitsi toyotalla...

      • Anonyymi

        Sähköauton tekniikka on niin yksinkertaine ettei laadutonta osaa tehdä kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton tekniikka on niin yksinkertaine ettei laadutonta osaa tehdä kukaan.

        Ainakin Volkkarille näytti olevan vaikea saada ID3 softat toimivaan julkaisun jälkeen. Suuret määrät autoja makasi taivasalla häkeissä odottamassa että SW saadaan edes jotenkunten toimivaksi.

        Sähkömoottori on yksi asia mutta se kaikki muu onkin sitten ongelmallista.
        Sähkömoottorin ohjauselektroniikkakaan ei ole kovin yksinekrtaista. Muistetaan että se pitää saada mahtumaan hyvin pieneen tilaa, sen on toimittava laajalla lämpöalueella ja sen on oltava halpa. Puolijohteiden käsittelemät tehot on hurjia. Pienessäkin sähköautossa yli 100kW ja isoissa jopa 500kW.
        Tutkikaapa netistä millaisen valokaaren 500kW saa aikaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin Volkkarille näytti olevan vaikea saada ID3 softat toimivaan julkaisun jälkeen. Suuret määrät autoja makasi taivasalla häkeissä odottamassa että SW saadaan edes jotenkunten toimivaksi.

        Sähkömoottori on yksi asia mutta se kaikki muu onkin sitten ongelmallista.
        Sähkömoottorin ohjauselektroniikkakaan ei ole kovin yksinekrtaista. Muistetaan että se pitää saada mahtumaan hyvin pieneen tilaa, sen on toimittava laajalla lämpöalueella ja sen on oltava halpa. Puolijohteiden käsittelemät tehot on hurjia. Pienessäkin sähköautossa yli 100kW ja isoissa jopa 500kW.
        Tutkikaapa netistä millaisen valokaaren 500kW saa aikaa...

        On sulla kuvitelmat.


    • Anonyymi

      Kukaan ei enää osta käsivaihteista autoa. Vuoden päästä kukaae ei osta enää dieselautoa.......

    • Anonyymi

      Katsokaa. katsokaa. sähköautot tulevat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe