Sähkö ja ladattavat yleensäkin jatkavat rajua voittokulkuaan ja kaikki muut etenkin diesel ja kaasu vajoavat ja katoavat. Ensimmäisen taulukon prosentit osoittavat minne ollaan menossa. Ja kovaa.
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot
Katsokaa sähköautojen voittokulkua juuri julkaistuista heinäkuun luvuista
36
51
Vastaukset
- Anonyymi
2020 heinäkuussa sähköautoja myytiin 266 kpl. Kuluneen heinäkuun aikana taas 750. Kasvua vuodessa 182%.
- Anonyymi
Entäpä ensi kesänä ja vuonna 2025 kun tulee uusi 81g/km päästöraja voimaan. Nousu on hurjaa sekä kappalemääräisesti että prosentteina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäpä ensi kesänä ja vuonna 2025 kun tulee uusi 81g/km päästöraja voimaan. Nousu on hurjaa sekä kappalemääräisesti että prosentteina.
Hurjaa on meno akkusähköautojen markkinoilla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hurjaa on meno akkusähköautojen markkinoilla.
On hurjaa ei hattu meinaa pysyä päässä ainakaan faneilla!
- Anonyymi
Katselehan tilastoa.
- Anonyymi
Katsele ja tutki.
- Anonyymi
Hurjaa on Toyotan meno! Jälleen kerran! 😁
- Anonyymi
Katselehan, äläkä jauha paskaa vedystä.
- Anonyymi
Näkyy siis hyvin aivopesun tulos.
- Anonyymi
Totta. Mutta vähitellen ihmiset alkavat ymmärtämään miten öljyteollisuus on heidät aivopessyt.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta. Mutta vähitellen ihmiset alkavat ymmärtämään miten öljyteollisuus on heidät aivopessyt.
Ei ole aivopesty sammalla tapaa. Ei ole ennen ollut paljon muita hyviä vaihtoehtoja.
Sähköautot ovat liian kalliita. Autonvalmistajat haluavat voitot kotiin. Kenties Kiinasta tuevat halvat autot romuttavat ylisuuret hinnat.
Maailman halvin sähköauto nousi yhdeksi Shanghain automessujen vetonauloista
https://yle.fi/uutiset/3-11903503
"Noin 4000 euron hintainen yksinkertainen pikkuauto on noussut lyhyessä ajassa Kiinan myydyimmäksi sähköautoksi."
- Anonyymi
"Katsokaa sähköautojen voittokulkua juuri julkaistuista heinäkuun luvuista"
No minähän katsoin ja hämmästyin miten vähän sähköautoja on itse asiassa liikenteessä vaikka prosentitt huitelevat pilvissä!- Anonyymi
Älä puhu liikenteessä olevista sähköautoista. Puhu tuosta rajuna jatkuvasta muutoksesta.
- Anonyymi
Ei tietenkään nyt ole montaa sähköautoa liikenteessä, koska uusia sähköautoja on myyty paljon vain vähän aikaa. Jo parin vuoden päästä näet sähköautoja liikenteessä joka paikassa, jos myynnit pysyvät tällä tasolla tai kasvavat entisestään. Myynnit näkyvät aina viiveellä liikenteessä. Toki enemmistö ajelee polttomoottoriautoilla vielä yli 10 vuotta, mutta muutos on hitaasti tulossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään nyt ole montaa sähköautoa liikenteessä, koska uusia sähköautoja on myyty paljon vain vähän aikaa. Jo parin vuoden päästä näet sähköautoja liikenteessä joka paikassa, jos myynnit pysyvät tällä tasolla tai kasvavat entisestään. Myynnit näkyvät aina viiveellä liikenteessä. Toki enemmistö ajelee polttomoottoriautoilla vielä yli 10 vuotta, mutta muutos on hitaasti tulossa.
Näillä prosentella menee 10 vuotta!
- Anonyymi
Millä sähköauton enerhiantehdäään.
Saastuttavalla kibåvihiilellä ja öljyllä
Travallisella vai saastyttavalla ydinerhialla
Lintujansilpovalla tuulivoimalla.
K u n sähköau y on la y ais öoppuu otetaan tkakonti t a diidel agrikaatti.
Asiantun y ija sähkö ja maatalatalosu - Anonyymi
Miten sähköautojen myynnistä joku voi saada orkut?
Dieseleitä rekisteröitiin enemmän kuin sähköautoja, koska ei ladattava hybridi luetaan Suomessa polttomoottoriksi.
dieseleitä 644 175 =819kpl sähköautoja 750kpl.- Anonyymi
Nykyisiä sähköautoja voi pitää protyyppeinä eikä pidä kuvitella, että niillä on 10 vuoden päästä vielä suuri rahallinen arvo.
- Anonyymi
Ei tarvitse odottaa kymmentä vuotta.
Viiden vuoden sisällä nykyiset sähköpalopommit, joita jotkut kutsuvat
autoiksi ovat arvottomia.
Ne ovat nyt kalliita kun ovat kehitysvaiheessa ja suunnittelu maksaa.
Aivan samoin kuin muutkin vempeleet, kuten puhelimet ja viihdelaitteet.
.....T. känä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tarvitse odottaa kymmentä vuotta.
Viiden vuoden sisällä nykyiset sähköpalopommit, joita jotkut kutsuvat
autoiksi ovat arvottomia.
Ne ovat nyt kalliita kun ovat kehitysvaiheessa ja suunnittelu maksaa.
Aivan samoin kuin muutkin vempeleet, kuten puhelimet ja viihdelaitteet.
.....T. känäKyllä sulla on todella oudot kuvitelmat.
- Anonyymi
Eniten kokemusta omaavan sähköautovalmistajan, Toyotan, heinäkuun lista näyttää todella komealta. Kymmenen suosituimman automallin listassa on peräti 4 itselataavaa hybridi-Tojotaa. Tämä kertoo hyvin siitä, että liikenteen sähköistyminen Suomessa tapahtuu Toyotan itselataavien hybridiautojen avulla, sillä kaikki listassa olevat Toyotat ovat itselataavia hybridejä. Tämä on hyvä asia.
1. TOYOTA COROLLA 453
2. TOYOTA YARIS 271
3. SKODA OCTAVIA 245
4. TOYOTA RAV4 181
5. VOLVO XC40 162
6. VOLVO XC60 102
7. NISSAN QASHQAI 152
8. VOLKSWAGEN GOLF 152
9. KIA RIO 236
10. TOYOTA C-HR 139- Anonyymi
Hybridi-Tojota on paras sähköauto. Kyllä kansa tietää!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hybridi-Tojota on paras sähköauto. Kyllä kansa tietää!
Lasketaanko Toyotan hybridimallit sähköautoiksi? Jos näin on, niin silloinhan Toyotalla menee lujaa.
- Anonyymi
Mitähän tuollaisella hypetyksellä ajetaan takaa?
Muistuttaa aivan 60-70-luvun musiikin pop/tango/rock juupas-eipäs kinailua.
Mieleen saattaisi tulla että sähköautoon haksahtanut ja katumapäälle tullut haluaisi haksauttaa kaikki muutkin.- Anonyymi
Kun ostaa varmatoimisen hybridi-Tojotan, niin ei taatusti tule katumapäälle. Hybridi-Tojota on paras mahdollinen välikausiauto toimivaa täyssähköautoa odotellessa. Voi olla, että joutuu tässä vielä ostamaan toisenkin hybridi-Tojotan, sillä niin hidasta sähköautojen kehitys näyttää olevan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun ostaa varmatoimisen hybridi-Tojotan, niin ei taatusti tule katumapäälle. Hybridi-Tojota on paras mahdollinen välikausiauto toimivaa täyssähköautoa odotellessa. Voi olla, että joutuu tässä vielä ostamaan toisenkin hybridi-Tojotan, sillä niin hidasta sähköautojen kehitys näyttää olevan.
Hehkuttamasi hybriditohjo on enimmäkseen POLTTOMOOTTORILLA liikkuva auto jossa on silmänlumeeksi muutaman kW:n apusähkömoottori WLTP-päästöjen alittamiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hehkuttamasi hybriditohjo on enimmäkseen POLTTOMOOTTORILLA liikkuva auto jossa on silmänlumeeksi muutaman kW:n apusähkömoottori WLTP-päästöjen alittamiseksi.
Hehkuttamasi hybriditohjo on enimmäkseen POLTTOMOOTTORILLA liikkuva auto jossa on silmänlumeeksi muutaman kW:n apusähkömoottori WLTP-päästöjen alittamiseksi.
**********
Kommenttisi oli niin päin mäntyä, että et näytä ymmärtävän Tojotan nerokkaasta itselataavasta hybridiautosta yhtään mitään. Voithan tietysti jatkaa täällä samanlaisten valheiden kertomista, mutta mitä sinä sillä voitat? Mitä enemmän valehtelet, sitä enemmän viisaat kansalaiset ostavat Tojotan valmistamia itselataavia hybridiautoja. Heinäkuussa se nähtiin, mitä valehtelu saa aikaan.
- Anonyymi
Tutkihan vetypelle lukuja.
- Anonyymi
Tutki tutki. Sinä et mahda akkusähköautoille yhtään mitään.
- Anonyymi
ja kohta asiakkaat valittaa tuskissaan vikoja kun kaikki on testaamatonta laatua paitsi toyotalla...
- Anonyymi
Sähköauton tekniikka on niin yksinkertaine ettei laadutonta osaa tehdä kukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköauton tekniikka on niin yksinkertaine ettei laadutonta osaa tehdä kukaan.
Ainakin Volkkarille näytti olevan vaikea saada ID3 softat toimivaan julkaisun jälkeen. Suuret määrät autoja makasi taivasalla häkeissä odottamassa että SW saadaan edes jotenkunten toimivaksi.
Sähkömoottori on yksi asia mutta se kaikki muu onkin sitten ongelmallista.
Sähkömoottorin ohjauselektroniikkakaan ei ole kovin yksinekrtaista. Muistetaan että se pitää saada mahtumaan hyvin pieneen tilaa, sen on toimittava laajalla lämpöalueella ja sen on oltava halpa. Puolijohteiden käsittelemät tehot on hurjia. Pienessäkin sähköautossa yli 100kW ja isoissa jopa 500kW.
Tutkikaapa netistä millaisen valokaaren 500kW saa aikaa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin Volkkarille näytti olevan vaikea saada ID3 softat toimivaan julkaisun jälkeen. Suuret määrät autoja makasi taivasalla häkeissä odottamassa että SW saadaan edes jotenkunten toimivaksi.
Sähkömoottori on yksi asia mutta se kaikki muu onkin sitten ongelmallista.
Sähkömoottorin ohjauselektroniikkakaan ei ole kovin yksinekrtaista. Muistetaan että se pitää saada mahtumaan hyvin pieneen tilaa, sen on toimittava laajalla lämpöalueella ja sen on oltava halpa. Puolijohteiden käsittelemät tehot on hurjia. Pienessäkin sähköautossa yli 100kW ja isoissa jopa 500kW.
Tutkikaapa netistä millaisen valokaaren 500kW saa aikaa...On sulla kuvitelmat.
- Anonyymi
Kukaan ei enää osta käsivaihteista autoa. Vuoden päästä kukaae ei osta enää dieselautoa.......
- Anonyymi
Katsokaa. katsokaa. sähköautot tulevat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17310121Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523395Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493143- 642815
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2032179- 1162153
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251983Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä661600Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221376Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121346