Kelakuljetusten kilpailutus v.2022

Anonyymi

Kelan kilpailutuksessa sairaanhoitopiireittäin, kela valitsee halvimman hinnan antava taksikeskus ja lisäksi vielä toiseksi halvimman tarjouksen antanut taksikeskus.
Sairaanhoitopiireittäin tulee siis kaksi taksikeskusta, joille keskukset sitten neuvottelevat autoilijat...
Autoilija ei voi liittyä molempiin keskuksiin, vaan molemmille keskuksille tulee omat autoilijat...?
Kela tähdentää että, asiakas voi valita kummasta keskuksesta kelakyytinsä tilaa ?
Kela hakee näillä kilpailutuksilla säästöjä...? en kyllä ymmärrä miten kaksi keskusta voi tulla halvemmaksi kuin yksi...? jos joku osaa laskea tämän ja selittää nii ole hyvä...

125

11541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Helppoa 1 1 = 0.

    • Anonyymi

      Miksi itket kaikista huonoiten tuottavien kyytien perään.

      • Anonyymi

        kyllä niitä on huonompiakin soppareita ja monella tässä korona-aikana ollut kyllä ainoa tulo tuo kela kyydit. Et taida taksista juurikaan tietää?


    • Anonyymi

      Nämä kaksi keskusta maksetaan veronmaksajien rahoista, jotka autoilijat maksavat...jos pystyvät...

    • Anonyymi

      Willi veikkaus... ei jää autoilijoille mtn käteen...

      • Anonyymi

        ...mutta silti niihinkin ajoihin vaan innokkaat yrittäjät löytyy.


      • Anonyymi

        Kannattaa varmaan lukea ne esitettävät sopimukset
        huolella ja ehkä vielä varmuudeksi luetuttaa lakimiehellä tai osaavalla kirjanpitäjällä.
        Niillä tulevilla välitysyhtiöillä on nimittäin satavarmasti lakimiehet sorvaamassa tekstin juuri sellaiseksi, että huolimaton autoilija ihan itse laittaa sen hirttosilmukan kaulaansa.


    • Anonyymi

      Kyllä hölmöläisiä löytyy, Ruotsista otettu mallia. Kun torpparilta loppuu rahat, otetaan uusi hölmöläinen tilalle. Hölmöläisiä on jonoksi.

      • Anonyymi

        Kyllä aina löytyy uusia antamaan rahansa kuppareille..no yhteiskunnan piikkiiin kai ne konkurssitkin aikanaan tulee maksettavaksi. Kyllä nämä hommat pitäisi saada luvanvaraisiksi


      • Anonyymi

        Elä pilkkaa. Viis juoksusta taikka kannattavuuesta. Eikö se oo pääasia että ajoa riittää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elä pilkkaa. Viis juoksusta taikka kannattavuuesta. Eikö se oo pääasia että ajoa riittää?

        Ei kun se juoksu on se tärkein asia. Yli 50 km matkoista kannattaa kategorisesti kieltäytyä koska juoksu tulee niin huonoksi.
        Vanha taksimiesten totuus.


    • Anonyymi

      Autoilijalle Näissä kelakyydeissä hinta alkaa oleen jo nyt kannattavuuden alle.
      Tämän uuden kelakilpailutuksen myötä ei ole enää liiketaloudellisesti kannattavaa liiketoimintaa.
      Kalustoa ei noilla katteilla enää voi uusia... siinä päinvastainen lopputulos mihin päättäjät pyrkii... ajetaan vanhoilla saastuttavilla romuilla, niin kauan kun kosla liikkuu ja sitten on pakko laittaa pillit pussiin.
      Ja hei... täällä maaseuduilla ei takseilla enää ole muita kyytejä kuin yhteiskunnan kilpailutetut/maksamat koulu, sote ja kelakyydit.
      Viiminen sammuttaa valot...

      • Anonyymi

        Ja katsopas nekin menee laajempaan kilpailutukseen eli El kuntakohtainen. Olenko väärässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja katsopas nekin menee laajempaan kilpailutukseen eli El kuntakohtainen. Olenko väärässä?

        Maakunnat kilpailuttavat koulu, sote ja kaikki kuntien hankinnat. Valot voi sammuttaa heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maakunnat kilpailuttavat koulu, sote ja kaikki kuntien hankinnat. Valot voi sammuttaa heti.

        Näin saatiin vihdoin tapettua taksiala. Pienyrittäjät tapetaan ja Tätähän kansa halusi.


      • Anonyymi

        Kuka niitä sitten ajaa jos korvaus on alle kannattavuuden? Varmaan sellainen tarjouskilpailu kuivuu kasaan heti alkuunsa ja Kela-asiakkaat jäävät ilman kuljetusta.
        Itse ajattelen, että luppoaikana voin hyvin ajaa Kelan alennushintaisen kyydin jos muuta ei ole tarjolla, mutta ei tulisi mieleenkään sitoutua olemaan pelkästään Kela-ajojen varassa, ellei välittäjä takaa tiettyä kiinteätä hintaa.
        Huonohin sopimuksiin ei kenenkään kannata suostua.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka niitä sitten ajaa jos korvaus on alle kannattavuuden? Varmaan sellainen tarjouskilpailu kuivuu kasaan heti alkuunsa ja Kela-asiakkaat jäävät ilman kuljetusta.
        Itse ajattelen, että luppoaikana voin hyvin ajaa Kelan alennushintaisen kyydin jos muuta ei ole tarjolla, mutta ei tulisi mieleenkään sitoutua olemaan pelkästään Kela-ajojen varassa, ellei välittäjä takaa tiettyä kiinteätä hintaa.
        Huonohin sopimuksiin ei kenenkään kannata suostua.

        Niin,luppoaikaa ei ole.Kela-kyydit on monin paikoin se ainoa tulo.Nyt kun Lapissa Menevä voitti edellisen tarjouskilpailun,kela ei tietenkään tiennyt sitä mikä on menevän hinta sopimusautoilijalle.Ei sitä kelan tarjouspyynnössä kysyttykään.Kela hylkäsi silloin tarjouksia
        (tarjouksen)vedoten liian alhaiseen taksaan todeten tarjouksessa ilmoitetun lähtökohtaisesti olevan liian alhainen kannattavasti toimimiseen.Menevän voittaneessa tarjouksessa ei käynyt ilmi km-taksa miinus Menevän 15% provisio sopimushinnasta sopimusyrittäjälle.Taisi todellisuudessa olla alle hylättyjen tarjousten.Käsittääkseni Menevällä toteutui noin 1,10-1,15 e km.Verollista.En lähtenyt siihen.Saa nyt nähdä mikä kahdella uudella toimijalla on…Olet oikeassa siinä,että huonoihin soppareihin ei pidä lähteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin saatiin vihdoin tapettua taksiala. Pienyrittäjät tapetaan ja Tätähän kansa halusi.

        Kansa halusi? Kyllä tätä halusi Bernerin klaani ensi vaiheessa ja muut patapäät 2. vaiheessa, seuraavien vaiheiden käsikirjoitus on myös valmis, 1. vaihe, 2. vaihe JA 0. vaihe


    • Anonyymi

      Sekin on fiksua, että esim. syöpähoitoihin ( jotka kestää n 15 min ) joutuu ottamaan meno /paluumatkan eri taksin. Matkan pituus 60 km. Onko tarkoitus vain työllistää takseja, jotta ois useammalle autolle töitä, vähän niinkuin suojatyöpaikka.

      • Anonyymi

        Kela ei halua enää maksaa luppo-ajasta.


      • Anonyymi

        Lue myös kilpailuviraston asiat ennen kuin puhut paluukyydeistä.


      • Anonyymi

        Meno paluut eri taksilla on Kelan suuressa viisaudessaan päättämä innovaatio.


    • Anonyymi

      Nuo menopaluukyydit olisi tietenkin järkevää antaa samalle autolle jos odotusaika menon ja paluun välillä kohtuullinen.
      Nämä menopaluukyydit jako riippuu täysin taksikeskuksesta, miten haluavat ne ajettavan.
      Kelalle noista menopaluukyydeistä ei ole väliä ajaako ne kaksi eri autoa vai yksi ja sama auto.
      Esm pohjoispohjanmaa ja keskipohjanmaan keskus (Raahe) antaa menopaluukyydin samalle autolle, tämä on tietenkin järkevää, taloudellista ja ympäristöpäästöjenkin kannalta hyvä ratkaisu.
      Keskisuomessa Prokeskus(semel) ei anna maakunnasta tuleville takseille kuin pelkkiä vientejä ja sairaalapaikkakunnan auto tuo, tässä EI OLE mitään järkeä.
      Esm. Pihtiputaalta mummo menee taksilla jyväskylään keskussairaalaan silmäpolille, perillä tutkimus / hoito kestää n. tunnin... Pihtiputaan taksi lähtee tyhjänä takaisin ja mummo tulee tunnin päästä jykylän taksilla perässä, molemmat taksit ajaa toisen sivun tyhjänä...???

      • Anonyymi

        Miksi sinä lähdet tyhjänä pois? Voit sää jäädä kymppiruutuun venamaan. Ootko vähän tyhmä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä lähdet tyhjänä pois? Voit sää jäädä kymppiruutuun venamaan. Ootko vähän tyhmä?

        Okei jos pihtiputaan taksi saa jäädä sairaalatolpalle ja saa sieltä uuden kyydin vaikkapa Jämsään... ajaa sieltä sitten vielä kauempaa tyhjänä kotiin.
        Täällä (raahen) keskus ei anna sairaalasta maakunnan autoille uutta kyytiä, vaan ne on pyhitetty sairaalapaikkakunnan autoille...
        Homma toimii jos kaikki kelakyydit on kaikille takseille jaossa, ja vieläpä kun keskus osaisi katsoa autolle joka on palaamassa "asemapaikalleen päin jokatapauksessa.
        Periaatteella ettei tyhjänä ajoa tulisi, olisi se myös auton kilometrituotolle nannaa...


      • Anonyymi

        Ja vielä järkevämpää olisi veronmaksajan näkökulmasta kun kela ymmärtäisi nyt korjata suurimman möhläyksensä eli palauttaa takaisin odotustaksa ja poistaa tämä älyttömyys että kun asiakas käy sädehoidoissa jopa 35 kertaa ja perillä menee odotukseen aikaa noin 15-30 minuuttia niin molemmat matkat sekä meno että paluumatka ajetaan mittari päällä vaikka sama tuttu asiakkaan kotipaikkakunnan taksi käyttämässä, ja nämä matkat on maaseudulla yleensä pitkiä monesti yli 200 km suunta. Tuo 200 km sairaalamatka maksaa nyt noin 330 euroa suunta ja kun sama taksi paluumatkankin ajaa mittari päällä niin taas toiset 330 euroa eli tekee yhteensä 660 euroa. Ennen 1.7.2018 tämä sama reissu ajettiin vain menomatka mittari päällä eli 330 euroa ja perillä sitten odotustaksa päälle noin 47 euroa tunti ja jos puolisen tuntia perillä niin 23 euroa odotus ja paluumatka ajetaan mittari kassatilassa eli vanhalla systeemillä 200 km sädehoitokäynnin hinnaksi tuli 330 23 = 353 euroa, ja nykyisellä systeemillä 660 euroa, melkoinen ero tulee tuolaisella 35 hoitokerran reissuilla. Lisäksi kelakyytien yhdistelyyn tulisi palata heti kun koronarokotukset saatu annettua, tällä myös saadaan suuria säästöjä aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä järkevämpää olisi veronmaksajan näkökulmasta kun kela ymmärtäisi nyt korjata suurimman möhläyksensä eli palauttaa takaisin odotustaksa ja poistaa tämä älyttömyys että kun asiakas käy sädehoidoissa jopa 35 kertaa ja perillä menee odotukseen aikaa noin 15-30 minuuttia niin molemmat matkat sekä meno että paluumatka ajetaan mittari päällä vaikka sama tuttu asiakkaan kotipaikkakunnan taksi käyttämässä, ja nämä matkat on maaseudulla yleensä pitkiä monesti yli 200 km suunta. Tuo 200 km sairaalamatka maksaa nyt noin 330 euroa suunta ja kun sama taksi paluumatkankin ajaa mittari päällä niin taas toiset 330 euroa eli tekee yhteensä 660 euroa. Ennen 1.7.2018 tämä sama reissu ajettiin vain menomatka mittari päällä eli 330 euroa ja perillä sitten odotustaksa päälle noin 47 euroa tunti ja jos puolisen tuntia perillä niin 23 euroa odotus ja paluumatka ajetaan mittari kassatilassa eli vanhalla systeemillä 200 km sädehoitokäynnin hinnaksi tuli 330 23 = 353 euroa, ja nykyisellä systeemillä 660 euroa, melkoinen ero tulee tuolaisella 35 hoitokerran reissuilla. Lisäksi kelakyytien yhdistelyyn tulisi palata heti kun koronarokotukset saatu annettua, tällä myös saadaan suuria säästöjä aikaiseksi.

        Tämä johtui sellaisesta , kun kelan johtoporras oli menossa meilahden sairaalaan,,, pihalla pihtiputaan taksinkuljettaja nukkui autossa ja mittari naputti odotustaksaa...
        Päättivät kelan johto, ettei nukkumisesta makseta enää...
        Tulkoonkin kalliimmaksi muuten...
        Ei ole ensimmäinen, eikä varmasti viimeinen virkamiesten/ naisten järjenjättiläis...ajatus...
        Järjettömiä päätöksiä tehdään virkakoneistossa jatkuvasti kun ei perehdytä asioihin, ei edes haluta kun hehän päättävät ja ovat aina oikeassa... taksiuudistus !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä järkevämpää olisi veronmaksajan näkökulmasta kun kela ymmärtäisi nyt korjata suurimman möhläyksensä eli palauttaa takaisin odotustaksa ja poistaa tämä älyttömyys että kun asiakas käy sädehoidoissa jopa 35 kertaa ja perillä menee odotukseen aikaa noin 15-30 minuuttia niin molemmat matkat sekä meno että paluumatka ajetaan mittari päällä vaikka sama tuttu asiakkaan kotipaikkakunnan taksi käyttämässä, ja nämä matkat on maaseudulla yleensä pitkiä monesti yli 200 km suunta. Tuo 200 km sairaalamatka maksaa nyt noin 330 euroa suunta ja kun sama taksi paluumatkankin ajaa mittari päällä niin taas toiset 330 euroa eli tekee yhteensä 660 euroa. Ennen 1.7.2018 tämä sama reissu ajettiin vain menomatka mittari päällä eli 330 euroa ja perillä sitten odotustaksa päälle noin 47 euroa tunti ja jos puolisen tuntia perillä niin 23 euroa odotus ja paluumatka ajetaan mittari kassatilassa eli vanhalla systeemillä 200 km sädehoitokäynnin hinnaksi tuli 330 23 = 353 euroa, ja nykyisellä systeemillä 660 euroa, melkoinen ero tulee tuolaisella 35 hoitokerran reissuilla. Lisäksi kelakyytien yhdistelyyn tulisi palata heti kun koronarokotukset saatu annettua, tällä myös saadaan suuria säästöjä aikaiseksi.

        Eipä ole ihme että landen taxeilla menee nyt hyvin kun kelan pöljien lainsäätäjien takia saavat rahastaa surutta, ihmettelen ettei tuohon epäkohtaan ole jo puututtu ja asiaa korjattu.


      • Anonyymi

        Jos se Jyväskylän taksi vie Pihtiputaalle, ni saako sekin paluukyydin? Vai toimiiko se vain toisin päin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä järkevämpää olisi veronmaksajan näkökulmasta kun kela ymmärtäisi nyt korjata suurimman möhläyksensä eli palauttaa takaisin odotustaksa ja poistaa tämä älyttömyys että kun asiakas käy sädehoidoissa jopa 35 kertaa ja perillä menee odotukseen aikaa noin 15-30 minuuttia niin molemmat matkat sekä meno että paluumatka ajetaan mittari päällä vaikka sama tuttu asiakkaan kotipaikkakunnan taksi käyttämässä, ja nämä matkat on maaseudulla yleensä pitkiä monesti yli 200 km suunta. Tuo 200 km sairaalamatka maksaa nyt noin 330 euroa suunta ja kun sama taksi paluumatkankin ajaa mittari päällä niin taas toiset 330 euroa eli tekee yhteensä 660 euroa. Ennen 1.7.2018 tämä sama reissu ajettiin vain menomatka mittari päällä eli 330 euroa ja perillä sitten odotustaksa päälle noin 47 euroa tunti ja jos puolisen tuntia perillä niin 23 euroa odotus ja paluumatka ajetaan mittari kassatilassa eli vanhalla systeemillä 200 km sädehoitokäynnin hinnaksi tuli 330 23 = 353 euroa, ja nykyisellä systeemillä 660 euroa, melkoinen ero tulee tuolaisella 35 hoitokerran reissuilla. Lisäksi kelakyytien yhdistelyyn tulisi palata heti kun koronarokotukset saatu annettua, tällä myös saadaan suuria säästöjä aikaiseksi.

        Sinä tuttu taksi voit viedä sen hyysäämäsi mummon ilmaiseksi takaisin kotiin, niin ei tule Kelalle kalliiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä johtui sellaisesta , kun kelan johtoporras oli menossa meilahden sairaalaan,,, pihalla pihtiputaan taksinkuljettaja nukkui autossa ja mittari naputti odotustaksaa...
        Päättivät kelan johto, ettei nukkumisesta makseta enää...
        Tulkoonkin kalliimmaksi muuten...
        Ei ole ensimmäinen, eikä varmasti viimeinen virkamiesten/ naisten järjenjättiläis...ajatus...
        Järjettömiä päätöksiä tehdään virkakoneistossa jatkuvasti kun ei perehdytä asioihin, ei edes haluta kun hehän päättävät ja ovat aina oikeassa... taksiuudistus !!!

        Täällä Turussa kelakyydit ovat vain tietyille autoilijoille mahdollistettu; moni autoilija haluaisi niitä ajaa, mutta monopoli on sen verran vahvasti läsnä (vielä hetken aikaa), että se on jäänyt monilta vain haaveeksi ...vaikka asiakastyytyväisyys ei tätä monopolia puolla mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei jos pihtiputaan taksi saa jäädä sairaalatolpalle ja saa sieltä uuden kyydin vaikkapa Jämsään... ajaa sieltä sitten vielä kauempaa tyhjänä kotiin.
        Täällä (raahen) keskus ei anna sairaalasta maakunnan autoille uutta kyytiä, vaan ne on pyhitetty sairaalapaikkakunnan autoille...
        Homma toimii jos kaikki kelakyydit on kaikille takseille jaossa, ja vieläpä kun keskus osaisi katsoa autolle joka on palaamassa "asemapaikalleen päin jokatapauksessa.
        Periaatteella ettei tyhjänä ajoa tulisi, olisi se myös auton kilometrituotolle nannaa...

        Raahe on Raahe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei jos pihtiputaan taksi saa jäädä sairaalatolpalle ja saa sieltä uuden kyydin vaikkapa Jämsään... ajaa sieltä sitten vielä kauempaa tyhjänä kotiin.
        Täällä (raahen) keskus ei anna sairaalasta maakunnan autoille uutta kyytiä, vaan ne on pyhitetty sairaalapaikkakunnan autoille...
        Homma toimii jos kaikki kelakyydit on kaikille takseille jaossa, ja vieläpä kun keskus osaisi katsoa autolle joka on palaamassa "asemapaikalleen päin jokatapauksessa.
        Periaatteella ettei tyhjänä ajoa tulisi, olisi se myös auton kilometrituotolle nannaa...

        Kuopiossa ossoovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Okei jos pihtiputaan taksi saa jäädä sairaalatolpalle ja saa sieltä uuden kyydin vaikkapa Jämsään... ajaa sieltä sitten vielä kauempaa tyhjänä kotiin.
        Täällä (raahen) keskus ei anna sairaalasta maakunnan autoille uutta kyytiä, vaan ne on pyhitetty sairaalapaikkakunnan autoille...
        Homma toimii jos kaikki kelakyydit on kaikille takseille jaossa, ja vieläpä kun keskus osaisi katsoa autolle joka on palaamassa "asemapaikalleen päin jokatapauksessa.
        Periaatteella ettei tyhjänä ajoa tulisi, olisi se myös auton kilometrituotolle nannaa...

        Tollalailla yhdenkään sairaalakaupungin autoilijat ei saa kuin luun kouraan maalaisten vetäessä hillot kotiin menopaluillaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sinä lähdet tyhjänä pois? Voit sää jäädä kymppiruutuun venamaan. Ootko vähän tyhmä?

        10 ruudussa odotusta parhaaseen taksin ajo ja käyttöaikaan 240 - 320 min.

        Kukahan täs on Tyhymä isoolla T:llä


    • Anonyymi

      Jos kela haluaa että asiakas saa parasta palvelua, kun tuo kaksi keskusta joista voi valita, keskuksilla tulee kilpailua palvelun laadulla?
      Jos halutaan asiakkaille kilpailuetua palvelun laadulla, pitäisi antaa asiakkaan voida tilata se taksi jonka haluaa, jos kallen taksi ei viitsi palvella asiakkaitaan edes ovea aukaise eikä rollea peräkontiin/sta... mutta liisan taksi palvelee loistavasti.
      Liisan taksilla olisi enempi asiakkaita kuin ehtii ajaa... karsiutuisi nämä alalla olevat "liimaperseet" ym vetelehtijät pois ja taksipalvelun arvostus palaisi entiselle laadukkaalle tasolle jossa se on joskus ennen näitä uudistuksia oli...

      • Anonyymi

        Älä nyt hulluja puhu. Kela ei hae eikä sen pidäkään hakea laatua, vaan säästöjä veronmaksajalle. Jos asiakas haluaa laatua, maksakoot omasta pussistaan vaikka limusiinipalvelusta tilaamansa pirssin.


      • Anonyymi

        Ei Kela voi mitään laatua vaatia, kun hinnat perustuu enemmän hyväntahtoisuuteen, kuin markkinatalouteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä nyt hulluja puhu. Kela ei hae eikä sen pidäkään hakea laatua, vaan säästöjä veronmaksajalle. Jos asiakas haluaa laatua, maksakoot omasta pussistaan vaikka limusiinipalvelusta tilaamansa pirssin.

        Aloituksessa kysytään, miksi kela vaatii kaksi taksikeskusta, kun kaksi tulee kalliimmaksi kuin yksi... missä se säästö...? Ei ainakaan kahden keskuksen mallissa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa kysytään, miksi kela vaatii kaksi taksikeskusta, kun kaksi tulee kalliimmaksi kuin yksi... missä se säästö...? Ei ainakaan kahden keskuksen mallissa...

        Kun kaksi välityshtiötä hoitaa, niin toisen kanssa tullessa ongelmia, jää toinen aina jäljelle.
        Jos toinen välitysyhtiö sattuisi vaikka kippaamaan kesken sopimuskauden, niin toinen jää kuitenkin hoitamaan ajot.


    • Anonyymi

      Onneksi Isäntä hankkinut niin paljon omaa keikkaa että ei paljoa kelat kiinnosta.

      • Anonyymi

        Kiinnostaa ku kommentoit


    • Anonyymi

      Puijon rinteet täynnä paluukyytien kyttääjiä.Eli ei sieltä tyhjänä palata Kiuruvedelle.

      • Anonyymi

        Harmi kun saa odotella niin kauan kyytiä siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmi kun saa odotella niin kauan kyytiä siellä.

        Minä olen odotranut Puijolla paluukyytiä Kiuruvedelke nyt neljä vuotta. Kyllä se varmaan kohtatulee…


    • Anonyymi

      Onkohan kukaan laskenut paljonko kela on säästänyt kyydeissä sen jälkeen kun muutettiin tähän järjestelmään oi niitä aikoja kun täytettiin SV lomakkeita ei tarvinnut maksella provisiota eikä ollu pakotettu ajaan jollain tietyllä mittarimerkillä oli vapaus nyt puhutaan kilpailutuksesta ei taksimiestä kilpaiuteta minä ehdotan että kela järjestää ite oman välityksen ja kilpailuttaa taksit antakoon vaikka kilometrihinnan ja kaikki saavat ajaa jos vain kiinnostaa

      • Anonyymi

        Voi voi ku meni vaikeaksi, kun ei voikaan enää lukea sieltä STL:n taksavihkosta sitä hintaa.
        Nyt pitäisikin ihan itte osata hinnotella se kyyti ! Itsenäiset yrittäjät näyttää kehittävän toimintaansa ja pärjäävän hyvinkin, nämä välityskeskusten torpparit ovat täysin vietävissä, kuin pässit narussa. Näin se markkinatalous toimii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi ku meni vaikeaksi, kun ei voikaan enää lukea sieltä STL:n taksavihkosta sitä hintaa.
        Nyt pitäisikin ihan itte osata hinnotella se kyyti ! Itsenäiset yrittäjät näyttää kehittävän toimintaansa ja pärjäävän hyvinkin, nämä välityskeskusten torpparit ovat täysin vietävissä, kuin pässit narussa. Näin se markkinatalous toimii.

        Näin se on. Itsenäiset yrittäjät ajaa Kelan kyytejä hyvällä hinnalla, ja muut saa tyytyä välityskeskuksien roposiin.


    • Anonyymi

      Vanha totuus uskonto 10 laskenta 4 pitää vain jatkaa päivää että jotain jäis pussin pohjalle eikä tarvi elvistellä uudenkarhealla autolla

    • Anonyymi

      Moniautoyrittäjät ainakin vaikuttavat täällä etelän suunnalla hieman stressaantuneilta.
      Harrastuksena heillä työnteko, joka on pääasiassa päivystystä joka päivä eri auton ratissa. Hyviä kuljettajia taitaa olla hankala saada töihin autot kun tuppaa seisomaan näköjään melko usein

    • Anonyymi

      Näin varmaan on. Suomi on pieni ja syrjäinen maa väkimäärä vähäinen. Pitää olla muuta toimintaa, että elää

    • Anonyymi

      Ei ne hyvät kuljettajat ala enää ajaan provikka palkalla ja isäntä ei pysty maksaan takuupalkkaa kun km hinnat poljettu niin alas meillä taksa sama kuin 2009 miinus 15 pinnaa ei auta kun isännän painaa pitkää päivää

    • Anonyymi

      Hinta tippu melkein sen 20% p-pohjanmaalla entisestä. Saa se ajaa joka haluaa, valot sammuu.

    • Anonyymi

      Miten tuo kelankilpailutus toteutettiin?
      Kysyttiinkö kilometrihintaa?
      Mikä oli hinta peruste tuossa?

    • Anonyymi

      Lappiin vaihtuu taas kela kyytien välittäjät molemmat pääkaupunkiseudulta ei vaan tiedä millä km.hinnalla ajetaan ja mikä provisio eipä taida olla hinnankorotusia tiedossa voihan olla etteivät tarvi paikallisia autojakaan tämä alkaa rassaan olo kuin löysässä hirressä

      • Anonyymi

        Miksi Kela ei ota huomioon todellisen työn suorittajia? Keskukset vaan sanelee omaksi hyödykseen kaikki ehdot!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Kela ei ota huomioon todellisen työn suorittajia? Keskukset vaan sanelee omaksi hyödykseen kaikki ehdot!!

        Ei Kelaa kiinnosta kuin raha. Niitä ei kiinnosta pätkääkään, saako työn suorittaja edes palkkaa, kunhan työt tulee tehdyksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Kelaa kiinnosta kuin raha. Niitä ei kiinnosta pätkääkään, saako työn suorittaja edes palkkaa, kunhan työt tulee tehdyksi.

        Niinpä Kela välittään kyydit pois krynderit määrätköön kela neuvotteluiden kautta km.hinnan ja kaikki saa ajaa tällöin raha menee sille joka työn tekee


    • Anonyymi

      Missä päin maata on kuskin kannalta PARHAAT liksat Kela kyydeissä? TH sai nyt 8 aluetta, Menevä vain 4. Halminen joutuu ottaa uutta vauhtia Menevän arvon nousuun ja myymään firman vasta sitten joskus... nyt ei enää hillo liiku.

      • Anonyymi

        Taksi Helsinki on koko järjettömyyden huippu , on hakenut varmaa joka maakuntaa mutta kela on palkinnut heidät 8 :lla maakunnalla ja 6:ssä on hakenut samalla paperilla eli samalla alennusprosentilla Kelan määrittelemästä yhteiskuntataksasta joka on taksaluokka I > 1.74 tai taksaluokka II 2.04 €/km, ottamatta huomioon erilaisten maakuntien täysin erilaisia toiminta ympäristöjä ja muutoinkin eri maakuntien erilaisia lähtökohtia Kela kyyditysten järjestämisestä.
        Eli on halunnut rohmuta hinnalla millä hyvänsä eli alennusprosentti ollut peräti - 30,02 %
        Eli maksaa autoilija reppanalle esim Keski_Suomessa kokonaista 1.22 €/km:ltä.
        Saa nähdä miten luullaan hullujen taksiyrittäjien lähtevän tuollaiseen hinnoitteluun mukaan, ottaen huomioon että tuosta ei tule jäämään kiint. eikä muuttuvien kulujen verran edes reppana taksimiehelle taksaa. Taksi helsinki kyllä pärjää ja loisena Keski-Suomen Aluetaksi joka on hommannut itsensä vielä noukkijaksi siihen väliin. Alkaako tästä taas uusi Epärehellisyyden aikakausi taksimiesten keskuudessa jotka yleensä pystyvät tuollaisiin sopimuksiin lähtevän mukaan.
        Vastaan itse että alkaa, koska nuilla ehdoilla ei voi yritys edes elää saati yrittäjä itse.
        Kuinka kela on kehdannut puoli Suomea myydä Taksi Helsinkille, tuollaisella tarjouspaperilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksi Helsinki on koko järjettömyyden huippu , on hakenut varmaa joka maakuntaa mutta kela on palkinnut heidät 8 :lla maakunnalla ja 6:ssä on hakenut samalla paperilla eli samalla alennusprosentilla Kelan määrittelemästä yhteiskuntataksasta joka on taksaluokka I > 1.74 tai taksaluokka II 2.04 €/km, ottamatta huomioon erilaisten maakuntien täysin erilaisia toiminta ympäristöjä ja muutoinkin eri maakuntien erilaisia lähtökohtia Kela kyyditysten järjestämisestä.
        Eli on halunnut rohmuta hinnalla millä hyvänsä eli alennusprosentti ollut peräti - 30,02 %
        Eli maksaa autoilija reppanalle esim Keski_Suomessa kokonaista 1.22 €/km:ltä.
        Saa nähdä miten luullaan hullujen taksiyrittäjien lähtevän tuollaiseen hinnoitteluun mukaan, ottaen huomioon että tuosta ei tule jäämään kiint. eikä muuttuvien kulujen verran edes reppana taksimiehelle taksaa. Taksi helsinki kyllä pärjää ja loisena Keski-Suomen Aluetaksi joka on hommannut itsensä vielä noukkijaksi siihen väliin. Alkaako tästä taas uusi Epärehellisyyden aikakausi taksimiesten keskuudessa jotka yleensä pystyvät tuollaisiin sopimuksiin lähtevän mukaan.
        Vastaan itse että alkaa, koska nuilla ehdoilla ei voi yritys edes elää saati yrittäjä itse.
        Kuinka kela on kehdannut puoli Suomea myydä Taksi Helsinkille, tuollaisella tarjouspaperilla.

        Niin totta kuin voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksi Helsinki on koko järjettömyyden huippu , on hakenut varmaa joka maakuntaa mutta kela on palkinnut heidät 8 :lla maakunnalla ja 6:ssä on hakenut samalla paperilla eli samalla alennusprosentilla Kelan määrittelemästä yhteiskuntataksasta joka on taksaluokka I > 1.74 tai taksaluokka II 2.04 €/km, ottamatta huomioon erilaisten maakuntien täysin erilaisia toiminta ympäristöjä ja muutoinkin eri maakuntien erilaisia lähtökohtia Kela kyyditysten järjestämisestä.
        Eli on halunnut rohmuta hinnalla millä hyvänsä eli alennusprosentti ollut peräti - 30,02 %
        Eli maksaa autoilija reppanalle esim Keski_Suomessa kokonaista 1.22 €/km:ltä.
        Saa nähdä miten luullaan hullujen taksiyrittäjien lähtevän tuollaiseen hinnoitteluun mukaan, ottaen huomioon että tuosta ei tule jäämään kiint. eikä muuttuvien kulujen verran edes reppana taksimiehelle taksaa. Taksi helsinki kyllä pärjää ja loisena Keski-Suomen Aluetaksi joka on hommannut itsensä vielä noukkijaksi siihen väliin. Alkaako tästä taas uusi Epärehellisyyden aikakausi taksimiesten keskuudessa jotka yleensä pystyvät tuollaisiin sopimuksiin lähtevän mukaan.
        Vastaan itse että alkaa, koska nuilla ehdoilla ei voi yritys edes elää saati yrittäjä itse.
        Kuinka kela on kehdannut puoli Suomea myydä Taksi Helsinkille, tuollaisella tarjouspaperilla.

        Mikä logiikka on että lähitaksin pulju 1,38€ kilsa hintaa ja suht samoja muita maksuja/provikoita Kanta Häme kelassa?? Taksi Helsinki 1,22€. Ja ottaako Lähi taksi pahimman kilpailijan taksi Helsinki taksi Häme autoja?


    • Anonyymi

      Kelakuljetusten taksihinnat on vuodelle 2022 koko maassa niin huonot, ettei niilä ole missään taloudellisesti mahdollista jatkaa toimivaa 24/7 kuljetusten saatavuutta.
      10-yli 30% alennukset ovan niin järkyttävät että moni lopettaa ennen, jos joku erehtyy laittamaan sopimukseen nimensä, seuraa varmasti lopetus tai konkurssi.
      Nuo alennusprosentit tarkoittavat että on palattu 10-15 vuotta sitten olleisiin taksoihin.
      Kustannukset nousevat jokaisessa tuotteessa, palvelussa ja tavaroissa, jokaisella riittää senverran laskutaitoa että yhtälö on taloudellisesti mahdoton !
      Lisäksi jokiselle sairaanhoitopiiriin tuli kaksi palveluntarjoajaa, joille kummallekin pitäisi löytyä omat autot, tämäkin yhtälö on tuhoon tuomittu !
      Kela kahden keskuksen periaatetta perustelee asiakkaan ?
      Todellinen valinnanvapaus olisi että asiakas voisi tilata suoraan taksiyrttäjältä kuljetuspalvelut, ja jätettäisi nämä välistävetäjät pois, säästöjä haettiin mutta tämä kahdenkeskusmalli on vain nostanut kustannuspaineita !
      Luokseajokorvaus takaisin... nyt uudessa mallissa taksiyrittäjälle nasahtaa 500€ sakkomaksu jokaisesta kieltäydystä kyydistä, oli se sitten pitkä tai lyhyt nytky parinkymmenen kilsan päässä, johon siis ajetaan asiakkaan nouto osoitteeseen ilmaiseksi.
      Mikäli kela aikoo saada kyydit ensivuoden alusta alkaen hoidettua entiseen malliin on taksoja voitava nostaa taloudellisesti kannattavalle tasolle, sosiaali ja terveysministeriö on kelan toimintaa valvova ministeriö.
      Tämä on nyt em. kuljetusasian hoitavien viranhaltijoiden käsissä...
      Ensi vuoden alusta nähdään ettei mikään toimi, autoja eikä kuljettajia saada mistään tällaisilla hinnoilla tarpeeksi, asiakkaat eivät tule saamaan kuljetuksiaan ajallaan tai ollenkaan.
      Taksi, inva ja paaritaksikuljetukset ovat tärkeä osa toimivaa sairaanhoitoketjua...
      ... seoli siinä...

    • Anonyymi

      Täyttä asiaa edellinen kirjoitus.

      • Anonyymi

        Kyllä!Ei taksit voi tehdä hyväntekeväisyyttä,yrityskulut on siinä missä muillakin YRITYKSILLÄ.JA KELALLE TIEDOKSI, ETTÄ TAKSIYRITTÄJÄT EIVÄT OLE TYÖNTEKIJÖITÄ, vaan YRITTÄJIÄ!


    • Anonyymi

      Tuo räjähtää käsiin. Kesällä 2022 on taksiala ja julkiset kuljetukset kaaoksessa. Ei vain löydy enään toimijoita joka paikkaan.

    • Anonyymi

      Markkinatuomio oikeudessa vireillä monen maakunnan alueen valitus kelan järjestämästä kilpailutuksesta...

      VIREILLÄ: 29.9.2021
      HANKINTAYKSIKKÖ: Kansaneläkelaitos
      HANKINTAPÄÄTÖS: Kansaneläkelaitoksen päätös 14.9.2021, 31/43/2021, Kelan sairausvakuutuksesta korvaamat taksimatkat ja palvelut Keski- ja Pohjois-Pohjanmaan maakunnan alueelle


      VIREILLÄ: 29.9.2021
      HANKINTAYKSIKKÖ: Kansaneläkelaitos
      HANKINTAPÄÄTÖS: Kansaneläkelaitoksen hankintapäätös 14.9.2021, 27/43/2021, Kelan sairausvakuutuksesta korvaamat taksimatkat ja palvelut Pohjois-Karjalan maakunnan alueelle


      VIREILLÄ: 29.9.2021
      HANKINTAYKSIKKÖ: Kansaneläkelaitos
      HANKINTAPÄÄTÖS: Kansaneläkelaitoksen päätös 14.9.2021, 32/43/2021, Kelan sairausvakuutuksesta korvaamat taksimatkat ja palvelut Kainuun maakunnan alueelle


      VIREILLÄ: 29.9.2021
      HANKINTAYKSIKKÖ: Karstulan kunta
      HANKINTAPÄÄTÖS: Karstulan kunnan teknisen johtajan viranhaltijapäätös 16.9.2021, § 3, hankintapäätös, Karstulan kiinteistönhoidon kilpailutus (5 kiinteistöä)


      VIREILLÄ: 29.9.2021
      HANKINTAYKSIKKÖ: Joutsan kunta
      HANKINTAPÄÄTÖS: Joutsan kunnan valtuuston päätös 13.9.2021, suunterveydenhuollon - ja ruokapalveluiden rakennushanke


      VIREILLÄ: 29.9.2021
      HANKINTAYKSIKKÖ: Puolustusvoimien logistiikkalaitos
      HANKINTAPÄÄTÖS: Puolustusvoimien logistiikkalaitoksen hankintapäätös 14.9.2021, sähkövoimakoneet


      VIREILLÄ: 29.9.2021
      HANKINTAYKSIKKÖ: Kansaneläkelaitos
      HANKINTAPÄÄTÖS: Kansaneläkelaitoksen hankintapäätös 14.9.2021, 26/43/2021, Kelan sairausvakuutuksesta korvaamat taksimatkat ja palvelut Pohjois-Savon maakunnan alueelle


      VIREILLÄ: 29.9.2021
      HANKINTAYKSIKKÖ: Varsinais-Suomen Sairaanhoitopiirin kuntayhtymä
      HANKINTAPÄÄTÖS: Varsinais-Suomen Sairaanhoitopiirin kuntayhtymän hankintailmoitus ja tarjouspyyntö 27.8.221, Sydänläpät (011)


      VIREILLÄ: 28.9.2021
      HANKINTAYKSIKKÖ: Kansaneläkelaitos
      HANKINTAPÄÄTÖS: Kansaneläkelaitoksen päätös tarjouksen hylkäämisestä 14.9.2021, 18/43/2021, Kelan sairausvakuutuksesta korvaamat taksimatkat ja palvelut Varsinais-Suomen maakunnan alueelle


      VIREILLÄ: 28.9.2021
      HANKINTAYKSIKKÖ: Kansaneläkelaitos
      HANKINTAPÄÄTÖS: Kansaneläkelaitoksen päätös tarjouksen hylkäämisestä 14.9.2021, 19/43/202114.9.2021; Kelan sairausvakuutuksesta korvaamat taksimatkat ja palvelut Satakunnan maakunnan alueelle, tarjouksen hylkääminen


      VIREILLÄ: 28.9.2021
      HANKINTAYKSIKKÖ: Kansaneläkelaitos
      HANKINTAPÄÄTÖS: Kansaneläkelaitoksen päätös tarjouksen hylkäämisestä 14.9.2021, 27/43/2021, Kelan sairausvakuutuksesta korvaamat taksimatkat ja palvelut Pohjois-Karjalan maakunnan alueelle


      VIREILLÄ: 28.9.2021
      HANKINTAYKSIKKÖ: Kansaneläkelaitos
      HANKINTAPÄÄTÖS: Kansaneläkelaitoksen päätös tarjouksen hylkäämisestä 14.9.2021, 26/43/2021, Kelan sairausvakuutuksesta korvaamat taksimatkat ja palvelut Pohjois-Savon maakunnan alueelle


      VIREILLÄ: 28.9.2021
      HANKINTAYKSIKKÖ: Kansaneläkelaitos
      HANKINTAPÄÄTÖS: Kansaneläkelaitoksen päätös tarjouksen hylkäämisestä 14.9.2021, 25/43/2021, Kelan sairausvakuutuksesta korvaamat taksimatkat ja palvelut Etelä-Savon maakunnan alueelle

    • Anonyymi

      Markkina oikeudessa on vireillä valituksia monen maakunnan alueella kela järjestämästä taksikilpailutuksesta...
      Sopimuksia ei voida tehdä ennenkuin markkina oikeuden päätökset asiassa, siihen voi kulua aikaa...
      Tässä muutama esm...lisää löytyy kun selaa luetteloa...

      VIREILLÄ: 29.9.2021
      HANKINTAYKSIKKÖ: Kansaneläkelaitos
      HANKINTAPÄÄTÖS: Kansaneläkelaitoksen päätös 14.9.2021, 31/43/2021, Kelan sairausvakuutuksesta korvaamat taksimatkat ja palvelut Keski- ja Pohjois-Pohjanmaan maakunnan alueelle


      VIREILLÄ: 29.9.2021
      HANKINTAYKSIKKÖ: Kansaneläkelaitos
      HANKINTAPÄÄTÖS: Kansaneläkelaitoksen hankintapäätös 14.9.2021, 27/43/2021, Kelan sairausvakuutuksesta korvaamat taksimatkat ja palvelut Pohjois-Karjalan maakunnan alueelle


      VIREILLÄ: 29.9.2021
      HANKINTAYKSIKKÖ: Kansaneläkelaitos
      HANKINTAPÄÄTÖS: Kansaneläkelaitoksen päätös 14.9.2021, 32/43/2021, Kelan sairausvakuutuksesta korvaamat taksimatkat ja palvelut Kainuun maakunnan alueelle

      • Anonyymi

        Tarkoittaako tuo sitä, että homma ei voi alkaa ennen kuin nuo valitukset on käsitelty?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaako tuo sitä, että homma ei voi alkaa ennen kuin nuo valitukset on käsitelty?

        Ei, vaan Kela tekee sopparin niiden kanssa, jotka se on valinnut. Sopimus ei kuitenkaan ole määräaikainen, vaan toistaiseksi voimassa oleva, joka irtisanotaan, jos valitus markkinaoikeudessa menestyy. Näillä alueilla missä valitukset on tehty, kannattaa yrittäjien olla tarkkna millaisiin papereihin nimensä laittavat, pahimmillaan ajot päättyvät jo kesällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittaako tuo sitä, että homma ei voi alkaa ennen kuin nuo valitukset on käsitelty?

        Kaikista kilpailutuksista valitetaan aina. Osa menee läpi, valtaosa ei. Lisäksi käsittelyaika on pitkä, vähintään vuosi mene helposti vaikka tulisi uusi kilpailutus


    • Anonyymi

      KELA-kuljetus. On siis Kansanelätyslaitos, eikö vaan?

    • Anonyymi

      Jo vain on aikoihin eletty menee koulua käymättömänä pieni pää täydellisesti sekaisin eipä taida yksittäisen maaseutu taksarin edes haaveilla alalla jatkamista . Oli jonkinlaista toivon kipinää ilmassa kun laskin tuota YEL tuloa hieman alaspäin mutta valtio aikoo tukkia tuonkin mahdollisuuden jos lukemani artikkeli toteutuu , vaan eipä niitä tuloja taida tulla sen vertaa että vois maksaa edes YEL minimi maksua. Kelan ajot syrjäseudun takseille elintärkeitä koulukuljetuksien ja Sote kyytien vuoksi kun siviiliajoja ei oo . On tullut aika harkita alalta pois siirtymistä .

      • Anonyymi

        Se on juuri näin !


      • Anonyymi

        Juurikin näin. Ns.normaalit taksi kyydit ei elätä. Yksittäinen autoilija häviää alalta ja auttaa maaseudun alasajoa.


    • Anonyymi

      No voi perse, juuri ehdin tilata operaattorin vaatimat mittarit ja kuitenkin markkinaoikeus kumoaa kilpailutuksen. Nyt taitaa käydä ihan isolla rahalla Kelalle se mitä on tilannut. Kela kilpailutukset saavat aina vauhtia oikeudesta. Miettikääs sitä miten kela-turisteilla menee pää sekaisin, soitanko tuolle vai tuolle vai sille entiselle. Paras jos ne soittais suoraan kelan ämmille.

      • Anonyymi

        Ei ne valitukset mihinkään vaikuta, hävinneet yhtiöt vaa narisee


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kelakyydeille kilpailutuksessa tulleet kuljetuskorvaukset takseille ovat koko maassa niin järkyttävän alhaiset että, kelakuljetus sopimuksiin ei kenenkään kannata suostua, eikä missään tapauksessa kannata kirjoittaa kuljetussopimuksia, missään päin maata...!
      Kuljetustaksat 1.1.2022 alkaen ovat kautta maan 10-15 vuoden takaisella tasolla !

      ...kelakilpailutuksen tulos on meidän taksien nöyryytys ja ammattimme aliarvostusta !

      Taksi, inva ja paaritaksikuljetukset ovat terveydenhoitoketjun toimivuuden kannalta niin tarkeä lenkki, että ilman kelataksikuljetuksia koko sairauden ja terveydenhoito vaarantuu koko maan alueella...
      ...VAIN Kieltäytymällä kelakuljetussopimuksesta voimme saada taksat niille kuuluvalle tasolle...
      ... T. 40 vuotta kelakuljetuksia...

      • Anonyymi

        Syrjäseutujen taksiyrittäjillä on vaan sellainen tilanne että kelakyydit ainoa tulonlähde kun muita ajoja ei juurikaan ole joten kelan kilpailutuksessa voittaneiden välitysyhtiöiden taksoilla ja ehdoilla on mentävä mukaan jos yleensä aikoo taksiautoilijan ammattia vielä harjoittaa joten kyllä kela saa kyytinsä hoidettua jatkossakin ei epäilystäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syrjäseutujen taksiyrittäjillä on vaan sellainen tilanne että kelakyydit ainoa tulonlähde kun muita ajoja ei juurikaan ole joten kelan kilpailutuksessa voittaneiden välitysyhtiöiden taksoilla ja ehdoilla on mentävä mukaan jos yleensä aikoo taksiautoilijan ammattia vielä harjoittaa joten kyllä kela saa kyytinsä hoidettua jatkossakin ei epäilystäkään.

        Ei... vaan kaikki taksiyrittäjät jätetään sopimus allekirjoittamatta, ei keskukset saa tarpeellista automäärää... keskusten on ilmoitettava/päivitettävä nyt kahden viikon välein kelalle autoilijamäärät, ennenkuin kela voi hyväksyä toiminnan aloittamisen.
        Jokainen taksialan kustannurakenteen ymmärtävä jättää sopimuksen tekemättä kannattamattomana.
        Keskuksille ja kelalle ei ole muuta vaihtoehtoa kuin jatkaa ensi vuoden puolella nykyisillä sopimuksilla, jotka ovat nekin jäljessä kustannusnoususta.
        Minä en allekirjoita kannattamattomia sopimuksia, ja niin on päättänyt kaikki muutkin puhuttelemani n. 100 taksiyrittäjää alueellani.
        Tämän sopimuksen taksat ovat kertakaikkiaan kannattamattomat.
        Ainoastaan yhteisrintamalla voidaan estää tämä kannattamaton orjataksasopimus...
        ... taksit eivät tietääkseni ole koskaan ollut lakossa, eikä nytkään terveyden ja sairaudenhoidon vaarantumatta tarvitse lakkoon menna,,,vaan kela joutuu myöntämään tarjoushölmöilynsä liian alhaisista taksitaksoista, ja korjaamaan taksat ennen vuodenvaihdetta !
        Muuta vaihtoehtoa ei sopimusosapuolilla ole,,, kun kieltäydymme yhteisrintamana ko. sopimuksen allekirjoittamisesta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syrjäseutujen taksiyrittäjillä on vaan sellainen tilanne että kelakyydit ainoa tulonlähde kun muita ajoja ei juurikaan ole joten kelan kilpailutuksessa voittaneiden välitysyhtiöiden taksoilla ja ehdoilla on mentävä mukaan jos yleensä aikoo taksiautoilijan ammattia vielä harjoittaa joten kyllä kela saa kyytinsä hoidettua jatkossakin ei epäilystäkään.

        Itsekin syrjäseudun taksiyrittäjä, yrityksen lopetus on edessä ellei taksoja saada oikealle tasolle.
        Tuon sopimuksen hyväksyminen on sama kun allekirjoittaa lopettamispäätöksen/konkurssihakemuksen.
        En allekirjoita !!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syrjäseutujen taksiyrittäjillä on vaan sellainen tilanne että kelakyydit ainoa tulonlähde kun muita ajoja ei juurikaan ole joten kelan kilpailutuksessa voittaneiden välitysyhtiöiden taksoilla ja ehdoilla on mentävä mukaan jos yleensä aikoo taksiautoilijan ammattia vielä harjoittaa joten kyllä kela saa kyytinsä hoidettua jatkossakin ei epäilystäkään.

        Välistävetäjät vetävät kuin pässiä narussa. Norsunluutorneissaan keksineet hyvät ehdot, provisiot ja sanktiot "autoilijoille".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välistävetäjät vetävät kuin pässiä narussa. Norsunluutorneissaan keksineet hyvät ehdot, provisiot ja sanktiot "autoilijoille".

        Sen vuoksi juuri jätän allekirjoittamatta !


    • Anonyymi

      Miten saadaan jokaisessa 6:ssa maakunnassa joissa mukana kaikista törpöin operaattori toisena mukana hinta 1,22 €/km kaikki ainakin maaseututaksit yhteistoimintaan jotta ei allekirjoiteta paska papereita.
      Kysymys kuuluu kuinka se toteutetaan?, äkkiä primus moottor esille joku aktiivinen ja taksimiesten kokous pystyyn ja haiseva vastalause tälle kelan hyväksymälle linjalle jotta esim. ko. Taksi Helsinki menee tarjouksia tekemään mukamas autoilijoitten valtakirjoilla, joita ei siis ole näille hintatasoille,Jos nämä ko maakuntien taksimiehet suuri osa heistä saataisiin tämän taakse että e i allekirjoiteta, niin Kelan on pakko perääntyä ja juikistaa uus kilpailutus esim vuoden päästä kun tarvittava automäärä ei täyty. Nyt tarvitaan ryhtiliike taksimiehiin.
      Eli siihen asti jatkettaisiin kohtuu taksoila 1.50 nykyisten operaatoreiden sopimuksella!

    • Anonyymi

      Luuletko että takseista löytyy semmoista yhteishenkeä.Osa taksareista on niin tyhmiä että ajavat puoli-ilmaiseksi kunhan vaan saa ajaa,koska eivät pysty muutakaan töitä tekemään.Varsinkin viime vuosina alalle tulleet.

      • Anonyymi

        En luule mitää vaan tiedän juuri tämän absurdin probleeman,
        Turha kätistä sen jälkee ku paat nimes paperii, voi ruveta pullikoimaa sitte mutta kaikki menee kyllä oman tyhmyyden piikkii.
        Sen pä vuoksi kannattais ehkä yrittää jotai nyt juuri ajan hetkellä tällä.
        Jopa Kelassa on heräilty siihen jotta 1.20 € hinnoilla ollaan kanattavuuden ala puolella hetken matkaa.
        Siksipä noissa ainakin näissä 6 maakunnassa joissa Taksi helsinki on aloittanut hintojen alasajon
        ja polkumarkkinoinnin kannattais taksimiesten kokoustaa ko. asian tiimoilta.
        Toinen vaihtoehto on ajaa jopa sen 5 vuotta hampaita kiristäen ja sepelvaltimotautia odotellen jos ei jo oo.
        Näillä loistotaksoilla.


    • Anonyymi

      Yritystoiminnan perusperiaatteisiin kuuluu että tulot ylittävät menot. Jos näin ei ole, ei toiminnassa ole jatkuvuutta. Taksialalla katteet jo nyt niin pienet että mitään alennuksia ei voida antaa tarjouksissa. Esim. pks seudulla nykyisiä taksoja pitäisi nostaa n. 25% jotta työntekijöille voitaisiin maksaa ylityö- ja sunnuntaikorvaukset.

      Olisi mielenkiintoista nähdä välitysyhtiöiden laskelmat mitä tarjouksissa pohjana käytetty ja miten siinä laskettu alihankkijoiden kustannusrakenne.

    • Anonyymi

      Kai kela tarkistaa et kuljettajat saa esim. Pyhäisin tuplapalkan.

    • Anonyymi

      Onko käytössä aika tai matka hinnoittelu vai ihan puhdas km-pohjainen malli jossa mittari ei liikennevaloissa ”juokse”?

    • Anonyymi

      Täälläkin soittelivat kahdesta alueelle voittaneista keskuksista halukkuutta uuteen kelasopimukseen.
      Toisessa minulla on voimassa oleva kelakuljetussopimus joka jatkuu toistaiseksi voimassa olevana...sopimuksessa on (3) kolmen kuukauden irtisanomisaika, mikäli sopimuksen ehdot muuttuvat... nyt muuttuu liian alhaisten hintojen vuoksi !
      Huomatkaa että toistaiseksi voimassa oleva sopimus jatkuu vuodenvaihteen jälkeenkin, ellet irtisano nyt voimassaolevaa sopimusta.
      Keskukset ovatkin nyt pitkittäneet tarkoituksella autoilijoilta sopimuksen jatkuvuutta koskevia kyselyitä, koska saavat näin jatkettua nykyisin voimassa olevia sopimuksia !!! Nyt kannattaa olla tarkkana näissä ensivuoden puolelle jatkuvissa sopimuksissa !
      Sopimuksen voi autoilija irtisanoa 1 kuukauden irtisanomisajalla kun sopimusehdot muuttuu, tai sopimus irtisanoutuu heti jos autoilija lopettaa liikennetoiminnan tai jos vastaanottaa ko. kuljetuksia toiselta kilpailevalta keskukselta.
      Sopimus pitää irtisanoa aina kirjallisesti !

      ... Sanoin molemmille keskuksille, että en myy nahkaani näin halvalla, enkä hyväksy liikennöintiä 15 vuotta vanhoilla taksoilla ...
      T. neljäkymmentä vuotta kelakuljetuksia...

      • Anonyymi

        Sellainen joka on 40 vuotta taksiyrittäjänä toiminut on jo talonsa, huvilansa ja autonsa yms. maksanut jo aikoja sitten ja rahaakin on säästössä vino pino, lapset jo lentäneet pesästä, ja eläkeikäkin jo lähellä. Heillä on siis mahdollisuus kieltäytyä ajamasta kelakyytejä jos maksettu hinta ei ole riittävä tai hommat ei enää muutenkaan kiinnosta. Taas vasta alalle tulleet ja muutamia vuosia ajaneet joilla yleensä velkaa kalustosta ja talosta ja perhe elätettävänä, heidän on vain ajettava sillä hinnalla minkä kela nyt 2022 suostuu maksamaan, varsinkin maaseudulla kun noin 80% taksiyrittäjän tuloista muodostuu kela-ajoista ja näillä seuduilla ei juuri muita työpaikkoja ole saatavilla ja jos onkin niin niiden maksamilla palkoilla tulotaso taksiyrittäjyyteen verrattuna putoaa roimasti. Itse ainakin allekirjoitan uuden sopimuksen heti kun se on mahdollista ja näin tuntuvat tekevän kaikki muutkin tämän maakunnan autoilijat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen joka on 40 vuotta taksiyrittäjänä toiminut on jo talonsa, huvilansa ja autonsa yms. maksanut jo aikoja sitten ja rahaakin on säästössä vino pino, lapset jo lentäneet pesästä, ja eläkeikäkin jo lähellä. Heillä on siis mahdollisuus kieltäytyä ajamasta kelakyytejä jos maksettu hinta ei ole riittävä tai hommat ei enää muutenkaan kiinnosta. Taas vasta alalle tulleet ja muutamia vuosia ajaneet joilla yleensä velkaa kalustosta ja talosta ja perhe elätettävänä, heidän on vain ajettava sillä hinnalla minkä kela nyt 2022 suostuu maksamaan, varsinkin maaseudulla kun noin 80% taksiyrittäjän tuloista muodostuu kela-ajoista ja näillä seuduilla ei juuri muita työpaikkoja ole saatavilla ja jos onkin niin niiden maksamilla palkoilla tulotaso taksiyrittäjyyteen verrattuna putoaa roimasti. Itse ainakin allekirjoitan uuden sopimuksen heti kun se on mahdollista ja näin tuntuvat tekevän kaikki muutkin tämän maakunnan autoilijat.

        Höpöhöpö...
        Nämä yli 30% alehinnat on juurikin jokaisen taksiyrittäjän tappiolla jokainen ajettu matka ! Tähän ei vaikuta onko velkaa tai ei, onko nuori tai vanha yrittäjä...mitään ei taksoista jää viivan alle !
        Jokainen alan kustannusrakennetta tunteva ja joka osaa laskea, ei allekirjoita !
        Kelataksa 1.1.2022 on alle kannattavuuden.
        Jää jokaiselta ne velat ja talot maksamatta...!
        Taksikeskukset antoi järkyttävän suuret alennusprosentit, pelastaakseen oman liiketoimintansa, kela teki suuren virheen hyväksyessään tämän.
        Autoilijoiden arvostus on näemmä näiden em. tahojen silmissä kovin ala-arvoista ja ammattikuntaamme loukkavaa, tällaista ei meidän pidä niellä.
        Taksi päivystää ilmaiseksi, ajaa asiakkaan osoitteeseen ilmaiseksi, nyt pitäisi vielä kela-asiakkaita kuljettaa ilmaiseksi.
        Tämä voidaan torpata kun emme hyväksy kyseisiä kelahintoja, autoja on yksinkertaisesti liian vähän, että kela ei voi hyväksyä toiminnan aloitusta...
        Tämä on sen jälkeen kelan pakko selvitellä miten aikoo korjata tilanteen ennen vuodenvaihteessa alkavaa katastrofia...
        Muutos ja taksialan arvostuksen palautus on nyt meidän jokaisen taksiyrittäjän kasissä !
        ...T. nuori taksiyrittäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpö...
        Nämä yli 30% alehinnat on juurikin jokaisen taksiyrittäjän tappiolla jokainen ajettu matka ! Tähän ei vaikuta onko velkaa tai ei, onko nuori tai vanha yrittäjä...mitään ei taksoista jää viivan alle !
        Jokainen alan kustannusrakennetta tunteva ja joka osaa laskea, ei allekirjoita !
        Kelataksa 1.1.2022 on alle kannattavuuden.
        Jää jokaiselta ne velat ja talot maksamatta...!
        Taksikeskukset antoi järkyttävän suuret alennusprosentit, pelastaakseen oman liiketoimintansa, kela teki suuren virheen hyväksyessään tämän.
        Autoilijoiden arvostus on näemmä näiden em. tahojen silmissä kovin ala-arvoista ja ammattikuntaamme loukkavaa, tällaista ei meidän pidä niellä.
        Taksi päivystää ilmaiseksi, ajaa asiakkaan osoitteeseen ilmaiseksi, nyt pitäisi vielä kela-asiakkaita kuljettaa ilmaiseksi.
        Tämä voidaan torpata kun emme hyväksy kyseisiä kelahintoja, autoja on yksinkertaisesti liian vähän, että kela ei voi hyväksyä toiminnan aloitusta...
        Tämä on sen jälkeen kelan pakko selvitellä miten aikoo korjata tilanteen ennen vuodenvaihteessa alkavaa katastrofia...
        Muutos ja taksialan arvostuksen palautus on nyt meidän jokaisen taksiyrittäjän kasissä !
        ...T. nuori taksiyrittäjä.

        Hassun hauskaa ! Neljäkymmentä vuotta kelakuljetuksia ajaneesta kirjoittaja konkarista tulikin hetkessä nuori taksiyrittäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hassun hauskaa ! Neljäkymmentä vuotta kelakuljetuksia ajaneesta kirjoittaja konkarista tulikin hetkessä nuori taksiyrittäjä.

        Oli tarkoitus tehdä sukupolvenvaihdos isältä pojalle, mutta ei näillä eväillä.!


    • Anonyymi

      Heip... kaikki kelataksikuljetuksia ajavat !
      Kautta suomen, me päivystetään kelakyytejä 24/7 / 365 ilmaiseksi...
      Ajetaan asiakkaan osoitteeseen ilmaiseksi !
      Nyt 1.1.2022 pitäisi ajaa myös asiakkaan matkat ilmaiseksi, 15 vuotta vanhoilla hinnoilla, n. yli 30% alennuksilla valtioneuvoston määräämistä kelataksitaksoista !
      Olemme koko maakunnan taksit päättäneet että emme jatka kelasopimusta vuodenvaihteen jälkeen, vaan sen irtisanomme viimeistään marraskuun viimeinen päivä, kun sopimusehdot (hinnat) muuttuu, on irtisanomisaika 1 kuukausi.
      Tämä on ainoa keino meidän taksiyrittäjien toimeentulon taloudellisen toiminnan jatkuvuuden takaamiseksi.
      Kukaan ei voi toimia taloudellisesti kannattomalla korvauksella!
      Tämä pitää nyt tehdä kaikkien taksiyrittäjien koko suomen alueella, että saadaan kela, sosiaali ja terveysministeriö ym. ko. asiasta(taksoista) päättävät tahot toimimaan asian korjaamiseksi ennen vuodenvaihteessa tapahtuvaa kelakuljetuskatastrofia
      Kelataksikuljetukset eivät tule toimimaan 1.1.2022... olen tästä varoittanut kelaa, sosiaali jaterveysministeriä ja ministeriötä, ym. alan toimijoita.
      Taksi, inva ja paaritaksikuljetukset ovat korvaamattoman tärkeä lenkki toimivan terveyden ja sairaudenhoitoketjua...
      T. maakunnan taksit...

      • Anonyymi

        Välityskeskus on ainoa joka pärjää ja vieläpä lihoo Kela-kyydeillä, autoilijalle on paljon määräyksiä ja vielä enemmän sanktioita, kilometrikorvaus on kannattamaton laskee sen miten päin vain ja poltto-aineen hinta nousee edelleen....


      • Anonyymi

        Ei niitä ole pakko ajaa jos perse ei kestä. Jos jollain on kevyempi kulurakenne niin ne voi sitten ajaa. Kukaan ei pakota sinua allekirjoittamaan sopimusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei niitä ole pakko ajaa jos perse ei kestä. Jos jollain on kevyempi kulurakenne niin ne voi sitten ajaa. Kukaan ei pakota sinua allekirjoittamaan sopimusta.

        ...Ja tämä kommentti tuli taksikeskuksen johtajalta, joka on tarjouksen "laskenut", kysymättä yhdeltäkään autoilijalta, varmistaakseen itselleen riittävän palkan ja tekemällä töitä vain virka aikana arkipäivisin...
        Taksit tekee varsinaisen kuljetustyön ammattitaidolla ja kriteerien mukaisella kalustolla, nykytekniikalla näitä välitysyhtiöitä ei tarvita ollenkaan, sähköiset tilaukset, yhdistelyt ja laskutukset hoituvat helposti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...Ja tämä kommentti tuli taksikeskuksen johtajalta, joka on tarjouksen "laskenut", kysymättä yhdeltäkään autoilijalta, varmistaakseen itselleen riittävän palkan ja tekemällä töitä vain virka aikana arkipäivisin...
        Taksit tekee varsinaisen kuljetustyön ammattitaidolla ja kriteerien mukaisella kalustolla, nykytekniikalla näitä välitysyhtiöitä ei tarvita ollenkaan, sähköiset tilaukset, yhdistelyt ja laskutukset hoituvat helposti...

        Mitenkähän ne tilaukset ja yhdistely jne siis hoituu ilman henkilökuntaa välityskeskuksessa?

        Ja koska tuskin asiaa muuten tajuat, niin taksifirman hankkiessa henkilöstöä kyseiseen hommaan, siitä tulee välityskeskus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkähän ne tilaukset ja yhdistely jne siis hoituu ilman henkilökuntaa välityskeskuksessa?

        Ja koska tuskin asiaa muuten tajuat, niin taksifirman hankkiessa henkilöstöä kyseiseen hommaan, siitä tulee välityskeskus

        Kuten kerroin, nykylaitteilla hoituu kyydin tilaukset, yhdistely ja laskutus täysin ilman kalliita välityskeskuksia ja niiden johtajia.


    • Anonyymi

      Ja jotkut taksiautolijat menee kyl ajamaan kelakyytejä.Pölhöjä kun ovat.

      • Anonyymi

        Joo katotaan nyt käänteisenä tää homma. Älyttömänä painettiin 1.7.2018 alkaen pelastaaksemme PRO-KESKUS. Kun ei autoilijoita lähtenyt tarpeeksi mukaan, kun taksa oli niin alhainen ettei ollut mitään järkeä liittyä mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo katotaan nyt käänteisenä tää homma. Älyttömänä painettiin 1.7.2018 alkaen pelastaaksemme PRO-KESKUS. Kun ei autoilijoita lähtenyt tarpeeksi mukaan, kun taksa oli niin alhainen ettei ollut mitään järkeä liittyä mukaan.

        Nyt taksa on vielä surkeampi... Noin 20 vuoden takainen...EI OLE KANNATTAVAA liittyä kumpaankaan keskukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt taksa on vielä surkeampi... Noin 20 vuoden takainen...EI OLE KANNATTAVAA liittyä kumpaankaan keskukseen.

        Älä liity jos ei perse kestä sitä. Luulen että on muita yrittäjiä joiden talous on paremmassa kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä liity jos ei perse kestä sitä. Luulen että on muita yrittäjiä joiden talous on paremmassa kunnossa.

        Olet oikeassa että talous pitää olla kunnossa jos liittyy, lopputulos on kuitenkin kaikille sama ettei perse kestä ajaa näillä surkuhinnoilla !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa että talous pitää olla kunnossa jos liittyy, lopputulos on kuitenkin kaikille sama ettei perse kestä ajaa näillä surkuhinnoilla !

        100 000km kun ajat mittariin vuodessa niin kassassa on nykytaksoilla tyhjänä ajon vuoksi ehkä 60 000€. Tästä pitäisi maksaa oma palkka, yrittäjän eläkemaksut, kalusto, huollot, polttoaineet, kirjanpito ja muut juoksevat kulut. Voi tuoda leivän pöytään jos on velaton talo ja velaton auto, mutta ei näillä kalustoon investoida. Harrastustoimintaa eläkeläisyrittäjäjille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        100 000km kun ajat mittariin vuodessa niin kassassa on nykytaksoilla tyhjänä ajon vuoksi ehkä 60 000€. Tästä pitäisi maksaa oma palkka, yrittäjän eläkemaksut, kalusto, huollot, polttoaineet, kirjanpito ja muut juoksevat kulut. Voi tuoda leivän pöytään jos on velaton talo ja velaton auto, mutta ei näillä kalustoon investoida. Harrastustoimintaa eläkeläisyrittäjäjille.

        km juoksu muka vain 0,60 euroa ? Asutko jossain perähikiän perimmäisessä nurkassa ja joka kyydin välissä ajat kotiin päivystämään ? Itellä noin 80000 km ajoa vuodessa ja km juoksu sentään reippaasti yli euron vaikka juoksu km:ää parantavia pikkunytkyjä ei juurikaan ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        km juoksu muka vain 0,60 euroa ? Asutko jossain perähikiän perimmäisessä nurkassa ja joka kyydin välissä ajat kotiin päivystämään ? Itellä noin 80000 km ajoa vuodessa ja km juoksu sentään reippaasti yli euron vaikka juoksu km:ää parantavia pikkunytkyjä ei juurikaan ole.

        En ole tuota kirjoittanut, mutta aamulla vein täällä harvaanasutussa maaseutukunnasta kessukkaan dialyysiin potilaan, asiakkaan luokseajoa 20km jossa mittari raksuttaan
        Aivan taksiasemalta lähdin kelakyydin hinta 114.40€
        Ajoa 174km = 0.65€/km
        Tämän vuoksi vuodenvaihteessa voimaan astuvat kelatarjoushinnat on meille maaseututakseille... soronnoo!


    • Anonyymi

      Olen miettinyt, miksi Kela tarvii väkitysfirmoja, miksi? Nykyaikana kaittki joilla Kelan kanssa sopimus, lähin ensimmäinen soveltuva auto liikenteeseen. Hinta sen mukainen, että sillä elää.

    • Anonyymi

      taksikeskuksissa on paniikki päällä, kun taksiyrittäjät ilmoittavat yksi toisensa perään etteivät suostu kelakuljetussopimuksiin.
      Taksikeskukset päivittävät sopimusautoilijatiedot kelaan kahden viikon välein, nyt on kelassakin paniikki päällä, erityisesti gissinannella?

      • Anonyymi

        Hyvin on autoja ilmoittautunut. Niille jää vaan enemmän ajettavaa kun te jäätte pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin on autoja ilmoittautunut. Niille jää vaan enemmän ajettavaa kun te jäätte pois.

        Ainakin Pohjois-Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan maakuntien alueella toimiva Otaxi on saanut autoja tarvittavan määrän kela-ajoihinsa kun tuttava jolla on tilataksi yritti päästä ajamaan kela-ajoja ei mahtunut enää mukaan kun Otaxin nykyiset autoilijat etusijalla ja olivat jo kuulemma saaneet tarpeeksi autoja mukaan. Kysyi sitten alueen toiselta välityskeskukselta Tampereen aluetaksilta ja sinne oli heti tervetullut ja liittyminenkään ei kuulemma maksa mitään ja ei tarvitse mitään kyydinvälityslaitteita hankkia vaan älykännykkä riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin Pohjois-Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan maakuntien alueella toimiva Otaxi on saanut autoja tarvittavan määrän kela-ajoihinsa kun tuttava jolla on tilataksi yritti päästä ajamaan kela-ajoja ei mahtunut enää mukaan kun Otaxin nykyiset autoilijat etusijalla ja olivat jo kuulemma saaneet tarpeeksi autoja mukaan. Kysyi sitten alueen toiselta välityskeskukselta Tampereen aluetaksilta ja sinne oli heti tervetullut ja liittyminenkään ei kuulemma maksa mitään ja ei tarvitse mitään kyydinvälityslaitteita hankkia vaan älykännykkä riittää.

        Kelakeskuksilla ja autoilijoilla on nykyinen sopimus voimassa toistaiseksi, siis jatkuu toistaiseksi voimassa myös ensivuoden 2022 alusta.
        Nyt onkin niin että keskukset ilmoittaa kelalle nykyisen sopimustilanteen, joka ei päde enää ensivuoden alusta.
        Sopimusehdoissa on kolmen kuukauden irtisanomisaika, mutta jos sopimusehdoissa tapahtuu muutos (hinnat), ennen muutosta tehtävä sopimusksen muutos/tai purkaminen, muuttuu irtisanomisaika yksi(1) kuukautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin Pohjois-Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan maakuntien alueella toimiva Otaxi on saanut autoja tarvittavan määrän kela-ajoihinsa kun tuttava jolla on tilataksi yritti päästä ajamaan kela-ajoja ei mahtunut enää mukaan kun Otaxin nykyiset autoilijat etusijalla ja olivat jo kuulemma saaneet tarpeeksi autoja mukaan. Kysyi sitten alueen toiselta välityskeskukselta Tampereen aluetaksilta ja sinne oli heti tervetullut ja liittyminenkään ei kuulemma maksa mitään ja ei tarvitse mitään kyydinvälityslaitteita hankkia vaan älykännykkä riittää.

        Satua... keskus ei ole vielä edes pitänyt autoilijainfo tilaisuuksia kaikille autoilijoille, joten keskus valehtelee että autoilijoita on jo tarpeeksi.?
        Autoilijoilla on toistaiseksi voimassa oleva sopimus, joka jatkuu ensivuonnakin ellei autoilija sitä sano irti...
        Uudesta sopimuksesta ei kukaan ole puhunut juuta eikä jaata.
        Tampereen keskukseen liittymisessä tehdään "uusi autoilijasopimus", koska kukaan alueen autoilijoista ei ole siinä ennen ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin on autoja ilmoittautunut. Niille jää vaan enemmän ajettavaa kun te jäätte pois.

        Kuten jokainen taksialaa tunteva tietää, kyydit ovat usein saman aikaisesti, joten autoja pitää olla joka kunnassa oikea/tarvittava määrä, ja vieläpä myös inva sekä paarikalustoa !
        Enemmän ajettavaa jää vain jos ehtii ajaa niitä aikataulullisesti enemmän kuin yhden ja sitten ruuhka onkin siltäpäivää ohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten jokainen taksialaa tunteva tietää, kyydit ovat usein saman aikaisesti, joten autoja pitää olla joka kunnassa oikea/tarvittava määrä, ja vieläpä myös inva sekä paarikalustoa !
        Enemmän ajettavaa jää vain jos ehtii ajaa niitä aikataulullisesti enemmän kuin yhden ja sitten ruuhka onkin siltäpäivää ohi.

        Aivan totta, meidän pitkien etäisyyksien harvaan asutussa kunnassamme kävi niin että kaikki autoilijat liittyvät samaan välityskeskukseen eikä toinen keskus saanut yhtään autoa, monessa kunnassa todennäköisesti sama tilanne, ongelmia on tiedossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin Pohjois-Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan maakuntien alueella toimiva Otaxi on saanut autoja tarvittavan määrän kela-ajoihinsa kun tuttava jolla on tilataksi yritti päästä ajamaan kela-ajoja ei mahtunut enää mukaan kun Otaxin nykyiset autoilijat etusijalla ja olivat jo kuulemma saaneet tarpeeksi autoja mukaan. Kysyi sitten alueen toiselta välityskeskukselta Tampereen aluetaksilta ja sinne oli heti tervetullut ja liittyminenkään ei kuulemma maksa mitään ja ei tarvitse mitään kyydinvälityslaitteita hankkia vaan älykännykkä riittää.

        Kannattaa miettiä kolme kertaa ennen kuin liittyy Tampereen Aluetaksin välitykseen, kuuluisa siitä että mikään ei toimi, edelleen iso joukko autoilijoita odottaa tilityksiä viime huhtikuulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa miettiä kolme kertaa ennen kuin liittyy Tampereen Aluetaksin välitykseen, kuuluisa siitä että mikään ei toimi, edelleen iso joukko autoilijoita odottaa tilityksiä viime huhtikuulta.

        Älä ny, just tuli kesäkuun kelarahoja.


    • Anonyymi

      Pohjois-Suomen taksi Oy (OTAXI OULU, OTAXI POHJANMAA ja KU-RU Taksi oy) välitysyhtiönä muutenkin määrittelee monet asiat vielä "entisen lain mukaan" ja osaa soveltaa tiekemmin kuin esim KELA.
      Liittyminen mahdollista vain kaksi kertaa vuodessa, kun se muilla yhtiöillä on ihan muuta. Ajovuorolistat käytössä vielä, et saa kuulua muihin välitysyhtiöihin ja asemapaikkavelvoite vielä voimassa. Asiat eivät etene vaikka KKV:kin on antanut asiassa päätöksiä.

      • Anonyymi

        Nuo kaikki toimet rikkovat lakia. Tee ilmoitus poliisille.


      • Anonyymi

        Pohjois-suomen taksi oy, välittää kelakuljetukset keski- ja pohjoispohjanmaan maakunnan alueelle.
        Sopimus alkoi 2018, herää kysymys onko kuljetusten jako oikeudenmukaista?
        Esim. Kokkolan kantakaupungin kelavakuutettujen kuljetukset ovat pyhitetty vain kokkolan taksiliikenteen A osakkaille.
        B-osakkaat ja vuokra-kk maksuja kelakuljetuksista maksaville autoilijoille ei ole koko kolmen vuoden aikana annettu yhtään kappaletta em. kela asiakkaiden kuljetusta, vaikka maakunnan autoja on vapaana, odotutetaan niin kauan että A osakas vapautuu.!
        Maakunnassa vapaana oleva A-osakkaalle kyllä annetaan maakunnista maakunnan sairasvakuutettujen asiakkaiden kuljetuksia.
        Tuosta jos menet keskukselle valittaan, alkoi kummasti kelalaite yhteyden katkeileen... ???


    • Anonyymi

      Pirkkalaan eiliseksi tilattu kela taxi ei tullut ollenkaan vaikka oli tilattu ja varmistettu moneen kertaan törkeää toimintaa kertakaikkiaan

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IS - Tapani Kansa kuoli leikkauspöydälle!

      Puoliso kertoo Tapani Kansan viimeisistä hetkistä – kuoli leikkauspöydälle – Hänelle tuli kovia kipuja alavatsaan. Yhtä
      Maailman menoa
      545
      8862
    2. 40% kansasta pitää Yleä selkeästi vasemmistolaisena

      Vähän kylmä suihku epäilijöille. "Yle Uutiset sijoitettiin kyselyssä suurista medioista selvästi eniten vasemmistolaise
      Maailman menoa
      270
      1707
    3. Keksitkö mies

      mistä biisistä tulee sä ja mä mieleen?
      Ikävä
      121
      1522
    4. Hokki on konkurssissa!

      Aivan uskomattoman hienosti on lähtenyt rahoituskierros käyntiin! ❤️ https://hokki.fi/ajankohtaista/hokki-kainuu-oy-hak
      Kajaani
      56
      1508
    5. Suomessa miesten työttömyys on korkeinta koko EU:ssa. Hienoa Orpo-Purra

      Työttömyys lisääntyi helmikuussa – Suomen miesten tilanne synkin EU:ssa Tilastokeskuksen mukaan työttömiä 15–74-vuotiai
      Maailman menoa
      185
      1504
    6. Ihanaa aurinkoista

      Huomenta päivää tiistaina. 🌞☺️ Kesän kukkasia odotellessa 💛🌱
      Ikävä
      335
      1221
    7. Vasuri ehdokas pilaa koko puolamgan.

      On siinä vasureilla Kova riita pukari ehdokkaana vaaleissa. Jos "pääsisi" ei yhtään kokousta ettei tule valituksia. Eikö
      Puolanka
      58
      1136
    8. Olet kaikella todennäköisyydellä

      Ainut ihminen tällä pallolla, josta menen täysin hämilleni ja tuntuu että ÄO laskee samantien neandertalin tasolle. Kaik
      Ikävä
      39
      1095
    9. Mitä jos vietettäis

      Vuorokausi yhdessä? Mitenhän se menisi?
      Ikävä
      83
      1077
    10. Kyllä on paha mieli

      Olen niin luottavainen kaikesta huolimatta ollut sinuun. Luottanut että välität ihan oikeasti etkä halua minua satuttaa.
      Ikävä
      25
      1003
    Aihe