Ai niin veronpalautukset tuli

Anonyymi

Pitääpäs aamulla mennä olutta ostamaan sitten.

15

85

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaimoni palautusta tuli yhteiselle tilillemme 295,40€. Samaan aikaan, samalta tilitä meni maksuun ylinopeussakkoni 430€ joten pakkasen puolelle menneillä tapahtumilla ei ostella olutta.

      • Anonyymi

        Ylinopeus tuntuu kyllä tilipussissa…


    • Anonyymi

      Verotus on vielä käsittelyssä. Palautukset menee varmaan ensivuoden puolelle.

    • Anonyymi

      Mä kyllä hakisin pari putelia Jallua.

    • Anonyymi

      Reppana, köyhä ja ostaa vielä olutta.

      • Anonyymi

        Mä en kylläkään ole köyhä mutta tykkään Jallusta... En sit tiiä tuosta oluen ostajasta.


      • Anonyymi

        Mistä voit tietää aloittajan raha-asioista mitään. Kyllä rikkaallekin kalja maistuu.


    • Anonyymi

      Viinasta en tykkää. Oluita ostin koffin kolmosta kaksi koppaa. Ostin minä kyllä virvelinkin 50 euroa meni siihen, bensaa 20 euroa ja ruokaan meni 100 euroa.

    • Palautusta saapui 450,95e. Kaikki säästöön.

      • Anonyymi

        Minun piti maksaa jäännösveroa 169,19€ nyt 2.8.2021 ja toinen samanlainen erä vielä lokakuussa. Tämä jäännösvero tuli osakesijoituksista. En kuitenkaan pidä pahana tuota jäännösveroa, kun olisin voinut nostaa ennakonpidätysprosenttia hieman, niin ei olisi tarvinnut nyt maksella. Eli oma valinta oli nyt tuo jäännösvero.
        Veronpalautus kannattaa sijoittaa vaikka rahastoihin tuottamaan, pankissa maksetaan nykyään niin huonoa korkoa, ettei oikein kannata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun piti maksaa jäännösveroa 169,19€ nyt 2.8.2021 ja toinen samanlainen erä vielä lokakuussa. Tämä jäännösvero tuli osakesijoituksista. En kuitenkaan pidä pahana tuota jäännösveroa, kun olisin voinut nostaa ennakonpidätysprosenttia hieman, niin ei olisi tarvinnut nyt maksella. Eli oma valinta oli nyt tuo jäännösvero.
        Veronpalautus kannattaa sijoittaa vaikka rahastoihin tuottamaan, pankissa maksetaan nykyään niin huonoa korkoa, ettei oikein kannata.

        Olet siis maksanut jälkikäteen veron luovutusvoitosta?
        Tietysti veron olisi voinut laskea etukäteen mutta miten se olisi ollut mahdollista maksaa luovutusvoiton saamisen yhteydessä? En ole kuullutkaan!
        Tietenkään siinä ei olisi mitään järkeä!
        Jos tarkoitat osingoista maksettavaa veroa niin hyvin niukka uskottavuutesi katoaa lopullisesti!
        Sävellä mitä sävellät!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minun piti maksaa jäännösveroa 169,19€ nyt 2.8.2021 ja toinen samanlainen erä vielä lokakuussa. Tämä jäännösvero tuli osakesijoituksista. En kuitenkaan pidä pahana tuota jäännösveroa, kun olisin voinut nostaa ennakonpidätysprosenttia hieman, niin ei olisi tarvinnut nyt maksella. Eli oma valinta oli nyt tuo jäännösvero.
        Veronpalautus kannattaa sijoittaa vaikka rahastoihin tuottamaan, pankissa maksetaan nykyään niin huonoa korkoa, ettei oikein kannata.

        Okei.

        En ole vielä päättäny, mihin rahastoon jne laitan tuon palautuksen. Tai mitö ylipäätänsä teen tuolla summalla niin sen näkee sitten. Sen takia vaan kirjoitin, että kaikki säästöön.

        Juu, pankissa aika huono korko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis maksanut jälkikäteen veron luovutusvoitosta?
        Tietysti veron olisi voinut laskea etukäteen mutta miten se olisi ollut mahdollista maksaa luovutusvoiton saamisen yhteydessä? En ole kuullutkaan!
        Tietenkään siinä ei olisi mitään järkeä!
        Jos tarkoitat osingoista maksettavaa veroa niin hyvin niukka uskottavuutesi katoaa lopullisesti!
        Sävellä mitä sävellät!

        Minulle tuli tuo jäännösvero osakesijoituksista, koska minulla on listautumattoman yhtiön osakkeita ja saan sieltä osinkoa vuosittain, sekä tietty myös veroakin pitää maksaa osingoista. Lisäksi minulla on sijoitusasunnosta vuokratuloa, joka on myös pääomatuloa.
        En ole myynyt osakkeitani, joten luovutusvoitoista ei ole kyse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle tuli tuo jäännösvero osakesijoituksista, koska minulla on listautumattoman yhtiön osakkeita ja saan sieltä osinkoa vuosittain, sekä tietty myös veroakin pitää maksaa osingoista. Lisäksi minulla on sijoitusasunnosta vuokratuloa, joka on myös pääomatuloa.
        En ole myynyt osakkeitani, joten luovutusvoitoista ei ole kyse!

        Olisit voinut heti mainita pääomatulojen rakenteen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisit voinut heti mainita pääomatulojen rakenteen!

        Mainitsin kyllä mielestäni, että jäännösveroni oli osakesijoituksistani. Jäännösvero ei ole tietenkään mätky, vaan minulle kuuluva vero, kun ennakonpidätys ei ole ollut riittävä. Olen joskus pitänyt ennakonpidätys prosentin hieman suurempana, että olen saanut hieman veronpalautusta, mutta en nyt ole viitsinyt lainata rahaa valtiolle, joten olen suosiolla maksanut vähän jäännösveroa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1815
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe