Pyhä Henki: Raamatun ja Jeesuksen opetukset! (B)

Anonyymi

Pyhä Henki ja Jeesuksen opetukset! (B)


Tämä on osa B – tarkastelua Pyhän Hengen asiassa

(Pyhä Henki A, löytyy tästä ketjusta https://keskustelu.suomi24.fi/t/17062674/pyha-henki----vai-pahuuden-voimat---(a)


Pyhä Henki ja Herramme Jeesuksen opetukset! Missä on esityksen ydin?
----------------------------------------------------------------------------------------------


Ylin auktoriteetti tarkastellessa Raamatun Sanan kritiireillä asiaa Pyhästä Hengestä, on ehdottomasti se, mitä itse JEESUS on opettanut! Oikeastaan on hyvin yksinkertainen koetinväline?
• Ketä Joku korottaa?
• Kuka on puheiden ja kirjoitusten keskipiste?
• Pitääkö joku ITSEÄÄN kuin pylvään päähän nostettua uniikkia mallikappaletta?
• Pitääkö joku itseään jopa Maailman Ainoana totuuden torvena?
• Niin että kaikki muut kristityt ( Jeesuksen seuraajat) Suomessa, koko maailmassa ovat ”porttoja” ja ”saatanan syngoogaa”?
• Niin että Jeesuksen valitsemat ja valtuuttamat apostolit ( Pietari ja Paavali) on häväisty ja heitetty yli laidan!
• Niin että Herramme Jeesuksen sovitustyö, risti, Pyhä sovintoveri - nekin on herjan ja pilkan kohteena!
• Harhaopilla, että ”raju eksytys alkoi Golgatalla”,
• Jne, jne!


Oikeastaan on helpompi katsoa:
• Mitä tämä eksyttäjä ei ole herjannut?
• Ketä hän korottaa ja nostattaa kuin parastakin Pylväspyhimystä!

Analyyttinen tarkastelu ja koettelu Raamatun kokonaisuuden viitekehyksessä osoittaa uskomattoman ja äärimmäisen kavalan harhaopin! Kavalan siksi, että eksyttäjä käyttää keppihevosenaan TIETTYJÄ valittuja Raamatun jakeita!

Näin jotkut Raamatun Sanaa puutteellisesti tuntevat saattavat haksahtaa. Onneksi ja KIITOS JUMALAN - näinä aikoina tämä eksytys on jo niin hyvin ja julkisesti todettu, että kukaan ei enää tahdo tuollaist hapatusta ja vihamyrkkyä lähestyä! Harhaopeista on pysyttävä erossa kuin "tartuttavista viruksista"!


Jeesuksen opetuksia Pyhän Hengen asiassa!
------------------------------------------------------
A) ”Hän on minut kirkastava!”

”Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.

"Hän on MINUT KIRKASTAVA, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. ” ( Joh 16:12)


B) ” Joka omiaan puhuu, pyytää omaa kunniaansa...”

” Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä." ( Joh 8:50)

Oikeastaan hyvin selkea tunnistamisen kriteeri on näissä kahdessa A- B.

A) Jos asialla on Pyhä Henki, siellä AINA on
• Jeesus Kristus kirkastettuna ja korotettuna!
• Ja Jeesus Kristus - ristille naulittuna ja ylösnousseena! ( 1.Kor 2:2,
• Herrain Herrana!
• Kuningasten Kuninkaana!
• Aina korotettuna ja kunnian ja ylistyksen arvoisena!
• Pyhä Henki ei KOSKAAN, ei koskaan romuta ja revi Raamatun sanoja!
• Pyhä Henki ei KOSKAAN edes koeta kumota Pyhiä Kirjoituksia!
• Pyhä Henki ei koskaan ole ristiriidassa Raamatun Sanaa vastaan!
• Pyhä Henki ei koskaan ”riitele” Raamatun sanaa vastaan!

B) Kun asialla EI OLE JUMALAN Henki, ei Pyhä Henki…siellä

• Ihminen korottaa ja nostattaa itseään YLI muiden!
• Nostaa ja kehuu itseään jopa YLI Raamatun totuuksien!
• Nostaa Omaa Nimeään YLI kaikkien!
• Nostaa Omaa Oppiaan - riitelyllä, herjauksilla, pilkkaamalla toisia…
• Halveksii kaikkia muita, mutta kehuu itseään ja sairaita oppejaan!
• Näyttelee kuin olisi ”maailman napa”!

Jeesuksen Totuus ja Sana: Tie, Totuus ja Elämä!
----------------------------------------------------------

Kun kriteerit (Raamatun) ovat hyvin selkeät, on hylättävä kertakaikkisesti se harhojen tulva, jota tällaisessa valheen, Raamatun Vääristelyn ja vihaaamisen agendassa on tarjolla! Tällainenkin antikristillinen valheväite:
• ”Minulla on ollut 33 vuotta lakina Pyhän hengen totuus”!

Tuollaista valhetta ei Raamattu tunne! Ei ole olemassakaan!

• ”Jeesus vastasi: »Minä olen tie, TOTUUS ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.” ( Joh 14:6)

On pähkähullu ajatuskin, että JOKU yksittäinen ihminen – vuosituhansien kristillisen seurakunnan saatossa olisi Ainoa, Oikea, Erityinen? Mahdotonta! Sairasta, pimeää, sokeaa. Lusiferin (ylpeyden) synnin eksyttämää!

Kaikille: Lukekaa Johanneksen evankeliumin luvuista 14 ja 16 mitä Jeesus opetti Pyhästä Hengestä.Viittaan edelliseen Aloituksen tekstiin.

28

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ”Parempi on luottaa Herraan, kuin turvata ihmisiin.”

      • Anonyymi

        ”Jumala, saata meidät entisellemme, valista kasvosi, niin me autetuiksi tulemme.”


      • Anonyymi

        ” Minä odotan sinulta pelastusta, Herra, ja täytän sinun käskysi.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Minä odotan sinulta pelastusta, Herra, ja täytän sinun käskysi.”

        ”Matkalaulu. Jotka Herraan turvaavat, ovat kuin Siionin vuori: se ei horju, vaan pysyy iankaikkisesti.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Minä odotan sinulta pelastusta, Herra, ja täytän sinun käskysi.”

        ” Herra on lähellä kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat, kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksensa huutavat.”


      • Anonyymi

        ” Mutta joka minua kuulee, saa asua turvassa ja olla rauhassa onnettomuuden kauhuilta.”
        Sananlaskut 1:33


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Matkalaulu. Jotka Herraan turvaavat, ovat kuin Siionin vuori: se ei horju, vaan pysyy iankaikkisesti.”

        ” Herra, johdata minua vanhurskaudessasi minun vihamiesteni tähden, tasoita tiesi minun eteeni.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Herra on lähellä kaikkia, jotka häntä avuksensa huutavat, kaikkia, jotka totuudessa häntä avuksensa huutavat.”

        Jeesus kuulee rukoukset. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Matkalaulu. Jotka Herraan turvaavat, ovat kuin Siionin vuori: se ei horju, vaan pysyy iankaikkisesti.”

        ” Sinä hankit minulle oikeuden ja ajoit minun asiani, sinä istuit valtaistuimelle, sinä vanhurskas tuomari.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Matkalaulu. Jotka Herraan turvaavat, ovat kuin Siionin vuori: se ei horju, vaan pysyy iankaikkisesti.”

        Noin se on!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus kuulee rukoukset. 😁

        Kyllä näin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Jumala, saata meidät entisellemme, valista kasvosi, niin me autetuiksi tulemme.”

        Jumala uudistaa kansansa.


    • Anonyymi

      Jos jolla kulla on Pyhä Henki (oikeasti) elämässään? Sellainen ei ryhdy
      • valheisiin
      • aviorikokseen (tahalliseen, tietoiseen!)
      • Raamatun Sanan mitätöimiseen
      • Jeesuksen Ristin työn häpäisemiseen
      • Jeesuksen Pyhän sovintoveren pilkkaamiseen
      • saatanan korottamiseen (joka taholla)
      • riitelyyn ja rienaukseen (julkisesti)
      • Jeesuksen opetusten mitätöimiseen
      • Raamatun henkilöiden (Paavali, Pietari, jne) pilkkaamiseen
      • Kaikkia kristittyjä (maailmanlaajuisestikin) koskevaan herjaukseen ja pilkkaan (portoiksi herjaamiseen)
      • Jeesuksen Kristuksen uskovien tuomitsemineen ”saatanan synagoogalaisiksi”.
      • (” Koska jokaisella suomalaisellakin on ikiomat hengelliset halu, on Saatana pystynyt tyydyttämään ne 130 erihenkisellä uskonlahkolla.” (Suni)

      • Juutalaisia koskeviin, rasistisiin teksteihin ( = antisemitismi)

      • Anonyymi

        Miten voikaan Teuvolla olla niin valtava tarve herjata kaikkea Jumalan pyhää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voikaan Teuvolla olla niin valtava tarve herjata kaikkea Jumalan pyhää?

        ”Herra tekee vanhurskauden ja hankkii oikeuden kaikille sorretuille.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voikaan Teuvolla olla niin valtava tarve herjata kaikkea Jumalan pyhää?

        Se on käsittämätöntä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voikaan Teuvolla olla niin valtava tarve herjata kaikkea Jumalan pyhää?

        Sen kun tietäisi.


      • Anonyymi

        Voi voi voi!


    • Anonyymi

      Kyllä jämpti on niin!

    • Anonyymi

      Aamen aamen aamen!

    • Anonyymi

      Teuvo ei ole tietääkseni koskaan korottanut ristiinnaulittua Kristusta, vaan hän tekee aivan päinvastoin!

      • Anonyymi

        Itseään hän koko ajan nostattaa! Kehuu Nimeään. Sitten parkuu ja kitisee, jos joku sanoo hänen harhojaan vastaan...


    • Anonyymi

      Kun ihminen tuntee huonosti Kirjoitukset, niin silloin Teuvon kaltaisen eksyttäjän jutut saattavat vaikuttaa tai jopa eksyttää.

    • Anonyymi

      Kiitos Jumalan, Teukan eksytykset on nyt täysin valossa valheiksi nähty!

    • Anonyymi

      ”Herra, meidän Jumalamme, sinä vastasit heille, olit heille anteeksiantava Jumala, vaikka sinä heidän pahat tekonsa kostit.”

    • Anonyymi

      ” Virvoita minua armosi jälkeen, niin minä noudatan sinun suusi todistuksia.”

    • Anonyymi

      ” Sinun todistuksesi ovat iankaikkisesti vanhurskaat; anna minulle ymmärrys, että minä eläisin.”

    • Anonyymi

      ” Matkalaulu. Autuas on jokainen, joka pelkää Herraa, joka vaeltaa hänen teillänsä.”

    Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5896
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2536
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1785
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe