Täyssähköautojen ensirekisteröinnit ovat lähes 20-kertaistuneet kolmessa vuodessa

Anonyymi

13

82

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iltasanomat laskee sähköautoiksiei-ladattavat hybridit 175 kpl. 644 dieseliä ja 175 dieselhybridiä on enemmän kuin 750 täyssähköä.

      • Anonyymi

        Höpö höpö. Ei laske.

        2021 heinäkuussa myytiin 750 täyssähköautoa ja 2018 heinäkuussa taas 38.

        750/38 = 19,74.

        Ilta-sanomat laski aivan oikein.


      • Anonyymi

        Miksi väität tuollaista? Onneksi edellä on korjaus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Ei laske.

        2021 heinäkuussa myytiin 750 täyssähköautoa ja 2018 heinäkuussa taas 38.

        750/38 = 19,74.

        Ilta-sanomat laski aivan oikein.

        Niinpä, oonko muuta väittänyt. Iltasanomat: "Täyssähköhenkilöautojen rekisteröintimäärä ohitti dieselit ensi kertaa viime toukokuussa, ja kehitys on jatkunut samanlaisena sen jälkeen.

        Heinäkuussa Suomessa ensirekisteröitiin 750 täyssähköautoa, kun dieselkäyttöisten henkilöautojen määrä jäi 644:ään."

        Jos toukokuussa rekisteröitiin 1159 dieseliä ja 962 täyssähköä ja heinäkuussa rekisteröitiin 819 dieseliä ja 750 täyssähköautoa, niin kyllä ISn juttu on höpöhöpöä.
        https://trafi2.stat.fi


    • Anonyymi

      Siitä vaan nyt jatkatte, niin kyllä se ilmasto mahtaa alkaa jäähymään.

    • Anonyymi

      Kolmen vuoden päästä täyssähköjen kuukausimyynnit ovat sellaista 3000 kpl/kk.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Dieselien rekisteröinnit utlevat puotomaan aivan olemattomiin. Heinäkuussa enää ensirekisteröitiin644 nokikonetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselien rekisteröinnit utlevat puotomaan aivan olemattomiin. Heinäkuussa enää ensirekisteröitiin644 nokikonetta.

        Onpa menneet alas. Vain 644 dieseliä. Loppu häämöttää ja käytössä oleville ei ole kysyntää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa menneet alas. Vain 644 dieseliä. Loppu häämöttää ja käytössä oleville ei ole kysyntää.

        Kysyntä loppuu, joten autot ovat arvottomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa menneet alas. Vain 644 dieseliä. Loppu häämöttää ja käytössä oleville ei ole kysyntää.

        Jes! Sähköautot rules!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyntä loppuu, joten autot ovat arvottomia.

        Päinvastoin, käytetyt dieselit ovat kovin kysyttyjä, eikä kannata unohtaa niitä uudehkoja dieseleitä joita tuodaan isoja määriä Euroopasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päinvastoin, käytetyt dieselit ovat kovin kysyttyjä, eikä kannata unohtaa niitä uudehkoja dieseleitä joita tuodaan isoja määriä Euroopasta.

        Osittain jo sen takia, että dieselin käyttö on vielä halvempaa kuin bensan käyttö, jos ajaa paljon. Mutta käytettynä saatavien dieselien määrä vähenee ja vanhenevat, koska dieselien myynti on romahtanut koko Euroopassa. Ei noita diesel-autoja käytettyihin autoihinkaan ilmesty, jos niitä ei osteta uutena. Toki väheneminen käytetyissä autoissa tapahtuu hitaasti, mutta se tulee tapahtumaan.

        Tämä käytettyjen dieselien suosio on todennäköisesti väliaikainen ilmiö.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe