Eksytysoppeja ja profetioita (Osa 1) - Valheoppi herätyksestä!

Anonyymi

Eksytysoppeja ja profetioita (Osa 1) Valheoppi herätyksestä!

Mikä ihmeen ”herätys”?
-------------------------------

Pitkälti yli 30 vuotta on hoettu ”herätys, herätys”. On myös kovistelty Herraa: Herra anna herätys?

Miksi Jumala ei ole vastannut? Kansakunta on kuin kuolemansairas vanhus, synnin siteissä suistumassa - mihin? Herran kansa kuorsaa, mutta unissaan vielä hokee ”herätys”, herätys...

Raamatussa ei ole ainuttakaan jaetta; sanaa – joka todistaisi jonkun ”herätyksen” faktoja? Onko Raamatussa YHTÄÄN jaetta, sanaa ”herätys”? Ei ole.

Ne ainoat jakeet, joissa ”heräämiseen” liittyvää asiaa näkyy, koskevat USKOVIA, jotka ovat ”unessa”!
• Roomalaiskirje 13:11
• Efes 5:14
• Ilmest 3:2-3,
• Kol 3:1
• Luukas 21: 34-36.

Käskikö Herramme Jeesus jankuttamaan herätys, herätys, jopa yli 30 vuotta! Ei, ei todellakaan!
• Herätys! Herätys? Herä-tys.. he..r… s (kuorsaus)

Tämän kirjoitus edustaa tiukkaa kannanottoa eräisiin kristillisiin ”hapatuksiin ” ja eksytyksiin. Ne ovat kattavan epidemian tavalla turmelleet erittäin monien kristittyjen terveen ja raittiin uskon! Ja vielä pahempaa? Näillä hapatuksilla ja eksytyksillä on ajallinen ja kausaalinen yhteys yhteiskunnan turmeltuneeseen tilaan! Kun vartijat nukkuvat, kuorsaavat, miten käy?
* Suola on käynyt mauttomaksi!
* Valo (Sanan) valo on hämärtynyt, pimentynytkin!

On otettava julkisen kritiikin alle muun muassa nämä pahimmat:
• ”menestysteologia”
• ”herätys”

Menestysteologian harhaopetus
-------------------------------------
• ”Kun annat Jumalalle euron, saat jopa tuhat euroa tilalle. Jumala ei jää velkaa kenellekään.”

• ”Kuljet menestyksestä toiseen, et sairastu, et sairasta, paranet mistä vain taudista….”

• ”Jumalan siunaus näkyy, siinä miten ulkoisesti menestyt.” (Auton merkki, asunnon taso, merkkivaatteet ja merkkituotteet…)

MITÄ Raamattu opettaa tällaisesta? Ei yhtään mitään! Päinvastoin. Paavali opettaa Timoteusta:

” Kun meillä on elatus ja vaatteet, niin tyytykäämme niihin.” 1 Tim 6:8-10
Paavalin opetus jatkuu:

”Mutta ne jotka rikastua tahtovat...” Ja lopuksi apostoli mainitsee ”rahan himon”, joka oli jo siien maailmanaikaan eksyttänyt uskovia pois uskosta!

Eli menestysteologia on oppiharhaksi naamioitua ahneuden ja rahanahneuden syntiä. Jumalla ei ole mitään tekemistä sellaisen eksytyksen kanssa! Ahneet eivät peri taivasten valtakuntaa. (1 Kor 6:9-10) Raamattu (UT) opettaa että kristityn tulee tyytyä perustarpeiden tasolle.

”Herätysopin” harha ja eksytys (Anna Herra meille herätys…)
---------------------------------------------------------

Kaikkein älyttömin ”harha” suomalaisten kristittyjen piireissä on ollut yli 30 vuotta oppi ”herätyksestä”.

Tämä eksytystauti on kattavasti tartuttanut uskovia. Vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen on hoettu: HERÄTYS! Herätys… Anna Herra meille herätys! Tätä herätysteemaa on hoettu kuin taikasanaa. Sitä on jankutettu kuin pakanallista mantraa!

On ollut uskomatonta nähdä, miten tämä ”herätys-epidemia” on tartuttanut otteeseensa jopa (ennen) raittiita ja tervehenkisiä uskovia! On unohdettu (kai) Raamattu ja Uusi Testamentti hyllyn perälle pölyttymään?

Nimittäin? Uusi Testamentti ei anna sanallakaan tukea tällaiselle ”herätys” hömpän hokemiselle! Ne muutamat jakeet, joissa sanat herääminen esiintyy, koskevat kaikki uskovien heräämistä, taikka hereillä oloa! ( Room 13:11-12, Efes

Ei kai yhteiskunnan väki liikahdakaan, jos uskovat itse kuorsaavat?

(Aloitus jatkuu)

18

857

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

(Jatkoa aloitukseen, herätyksen harhaopista)

Julkinen kannanotto herätys-eksytyksen hapatukseen!
      ------------------------------------------------------------------------

Me pitkän matkan uskovat toki ”heräsimme” (Herran armosta!) kun tämä herätys-villitys käynnistyi Suomessa. 1990-luvun alkupuolella. Veli Niilo Yli-vainio oli antanut mallia. Oli ollut muutaman vuoden aikana näkyvää joukkoliikehdintää. Herätyskokouksia, massatilaisuuksia. Rahan liikkumista. Kuihtuneiden lahkojen kirstut olivat alkaneet elää.

Monet uskovat ”hurahtivat!. He alkoivat unelmoida? Ennustajia oli kuin kärpäsiä helteellä: Tulee Suuri Herätys Suomeen! Istuttiin kiikkutuoliin tai TV- tuoliin kuuntelemaan maksettujen herätyspuhujien manipulaatiota!

Oli ollut myös eräs Anonyymi profeetta (?) joka oli tuottanut salaisesti liikkelle ns. Tukholman profetian (1984) Siitä tuli Raamatun korvike monille kristityille! Sitten nousi yksi ja toinen saarnamies ja – nainen, jotka rukoilivat sairaiden puolesta, keräsivät rahaa omiinkin taskuihinsa, ja kristityt höpöttivät:
      - Nyt on Herätys! - kun muutama käännynnäinen näkyi.

Kun Jumala ei tuntunut vastaavan tähän rukoukseen: anna meille herätys! – niin ihmiset alkoivat ”auttaa” Jumalaa!

Kutsuttiin ulkomaisia (tulisia ?) saarnamiehiä, jotta nämä toisivat ”herätystä” matkalaukuissaan? No, ne olivat tullessa tyhjiä, kotimatkalla tuohta tallessa...

Oli jonossa herätyspuhujia, ihan Tuliherätystäkin ennustettiin! Että herätyksen tuli alkaa Suomesta, ja kattaa lopuksi koko Euroopan! (vuonna 2014). No, eipä ole näkynyt?

”Herätyksen” harhaoppia!
      ----------------------------------

Koko ”herätys” höpinä on ollut tyhjää ihmistekoista vaahtoa. Eksytys, epidemian tasoinen patologinen harha, joka on turmellut surullisen monen uskon!

No, miksi Jumala ei ole vastannut? Siksi, että Jumala ei ole Sanassaan (Raamattu) käskenyt rukoilemaan sellaista! Ei. Eikä Herramme Jeesuskaan opettanut niin rukoilemaan. Eivätkä apostolitkaan.

• ”Valvokaa siis joka aika..” - lausui Jeesus. Se kehotus oli suunnattu niille, jotka lukeutuvat Herran lampaiksi. Herätyksen teema ja siitä jankuttaminen on osoittautunut kuin pakanalliseksi hokemaksi. Se on tämän ajan modernia hapatusta.

Mutta? Sen sillä on ja on ollut vakavampi vaikutus? Kun kristityt ovat illuusioissaan ja unelmissaan haaveilleet ”herätyksestä” he ovat samalla kuorsanneet, nukkuneet!
      - Tällä ”herätys” mantralla kun on laiminlyöty ne velvoitteet, jotka Herramme Jeesus antoi tehtäväksi. Uskovat ovat minuutin – pari viikossa hokeneet: anna herätys! - ja sitten alkaneet laiskottelun ja ummistaneet silmänsä. Miltä? On täysin loogista, että Jumala vaatii tilintekoon?

Herätys-hokema on kuin huumetta!
      -----------------------------------------

Suomessa on pieni, rajallinen määrä uskovia, jotka eivät ole sanoneet ”aamenta” edellä todetuille hapatuksille. Kun he ovat koettaneet muistuttaa Raamatun sanasta, ovat koettaneet herätellä hurahtaneita lampaita ”herätyksen” harhan asiassa? Mitä siitä? - He ovat saaneet pilkkanimiä:
      • herätyksen vastustaja
      • pahan-ilman-lintu
      • jumalan vastustaja
      • väärä profeetta
      • herätyksen tulen sammuttaja….
      (Absudi väite, koska mitään herätyksen "tulta" ei ole näkynyt!)

Rivit ovat harvenneet. Kyläkutsut lopahtaneet. Penkkipaikat ovat huvenneet, porttikieltoja on annettu. On haluttu kuulla makeaa puhetta, korvasyyhyyn. Herätys-sana on ollut kuin huumetta, jolla vuodesta toiseen on ummistettu silmät. Faktoilta. On laiskoteltu Herran työkäskyn edessä!

Herätyksen valheopin kavaluus!
      ------------------------------------------

Kuinka voisi nukkuva kansa herätä, kun vartijat eivät ole hereillä?

Pasunan on tuotava selvä ääni? (1. Kor 14:8)

Kaikkein kavalin seikka tässä yli 30 vuotta jatkuneessa ”herätyksen valheopissa” on se, että se on ollut kuin unettavaa "huumetta"!
      • sitten kun herätys tulee,
      • sitten kun se luvattu herätys tulee,
      • sitten kun se.. he-rätys …

Ja tähän huumeeseen tuudittautuneina ollaan LAIMINLYÖTY Jeesuksen käsky evankeliumin viemisestä todistamisesta. Ahkeroinnista, vaivasta Jumalan valtakunnan eteen. On eletty itsekkäästi, omaa napaa ajatellen.

On todettava: KAIKKI ”herätyksen” huutelijat ovat olleet ja ovat liikkeellä vastoin Raamatun ohjeita ja opetuksia!

Ei pidä jankuttaa ”herätyksestä” - vaan siirtyä sanoista tekoihin!

(Mitä Jumala ilmoitti jo 1990 luvulla? Että tuleeko se herätys? Siitä lisää toisessa osassa.)

tukseen, herätyksen harhaoppi)

• Anonyymi

Aika hyvin sanottu. Herätys "bisnes" muistuttaa verkostomarkkinoinnin pyramidihuijauksia, ylälinja tienaa, muut eivät. Ylälinjassa on saarnaajat.

• Anonyymi

"Herätys" kyllä tulee mutta ei niinkuin monet odottavat!

Ilm. 2:
      21 Ja minä olen antanut hänelle aikaa parannuksen tekoon, mutta hän ei tahdo parannusta tehdä eikä luopua haureudestaan.
      22 Katso, minä syöksen hänet tautivuoteeseen, ja ne, jotka hänen kanssaan tekevät huorin, minä syöksen suureen ahdistukseen, jos eivät tee parannusta ja luovu hänen teoistansa;
      23 ja hänen lapsensa minä tappamalla tapan, ja kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan.
      ja
      Jer. 23:
      Koko LUKU, LUE!
      1 "Voi paimenia, jotka hukuttavat ja hajottavat minun laitumeni lampaat, sanoo Herra.

edellä kuka on lopunajan paimen iisebell, bileam ja nikolait!

9 Profeettoja vastaan. Minun sydämeni on murtunut rinnassani, kaikki luuni raukeavat. Minä olen kuin juopunut mies, kuin sankari, jonka viini on voittanut, Herran edessä ja hänen pyhien sanojensa edessä.
      10 "Sillä maa on täynnä avionrikkojia, maa murehtii kirouksen tähden, erämaan laitumet kuivuvat; he rientävät pahuuteen, ja heidän väkevyytensä on väärä meno.
      11 Sillä he ovat jumalattomia, niin profeetta kuin pappikin; omasta huoneestanikin minä olen tavannut heidän pahuutensa, sanoo Herra.
      12 Sentähden heidän tiensä on oleva heille kuin liukas polku pimeässä, he suistuvat sillä ja kaatuvat; sillä minä tuotan heille onnettomuuden heidän rangaistusvuotenansa, sanoo Herra.

Rangaistus vuotena, eli Herran Päivä joka ei ole kaikille ilon päivä vaan synkkeys ja pimeä!

16 Näin sanoo Herra Sebaot: Älkää kuulko profeettain sanoja, noiden, jotka teille ennustavat täyttäen teidät tyhjillä toiveilla: oman sydämensä näkyjä he puhuvat, mutta eivät sitä, mikä tulee Herran suusta.
      17 He hokevat minun halveksijoilleni: 'Herra on sen sanonut: Teillä on oleva rauha!' Ja kaikille, jotka vaeltavat sydämensä paatumuksessa, he sanovat: 'Ei teitä kohtaa onnettomuus'.

eli Herra tulee, RAKASTAVA Jumala, tappamaan seurakunnan keskellä!
      en usko että, Herra Kaikkivaltias, Herra Sebaot itse tulee tahi Poika, vaan joku, kuka lie Herran palveliaj, tahi jopa enkeli.
      eli lue koko ilmestyskirjan luku 2!

ja kuka sen havaitsee:
      "kaikki seurakunnat saavat tuntea, että minä olen se, joka tutkin munaskuut ja sydämet; ja minä annan teille kullekin tekojenne mukaan."

Omassa koti seurakunnassa jossa olen vajavaisesti Herraa palvellut ja etsinyt, on jopa paimenia jotka elävät haureudessa, eli olvat heittäneet ensimmäisen vaimon, joka on tullut iälliseksi eikä enää ole "kaunis" ja sopusuhtainen, pois ja ottanut jonkun tytön eli nuoremman vaimoksi!

eli he elävät haureudessa!
      ja taas kuka on se joka näin julistaa j rahkaisee?
      Iisebell, Bileam ja nikoalait.

25 Minä olen kuullut, mitä sanovat nuo profeetat, jotka ennustavat minun nimessäni valhetta sanoen: 'Minä olen nähnyt unta, olen nähnyt unta'.
      eli väärää opetusta joelin kirjasta, mistä myös herätys odotus on otettu.

Jumalan OIKEAT unet j näyt ovat hravinaisia, muutaman luotttavan uskovan tiedän, tosin ne ovat jo pääseet kotiin.
      pääsääntöisesti ei ole unia tullut Herralta tahi näkyjä.

28 Se profeetta, jolla on uni, kertokoon unensa; mutta se, jolla on minun sanani, puhukoon minun sanani uskollisesti. Mitä tekevät oljet jyvien seassa? sanoo Herra.
      29 Eikö minun sanani ole niinkuin tuli, sanoo Herra, ja niinkuin vasara, joka kallion murtaa?
      30 Katso, sentähden minä käyn niiden profeettain kimppuun, sanoo Herra, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltansa.

Jumalan Sana on tuli ja vasara/iso moska,
      se polttaa sekä uskovia että uskomattomia.

mutta sitä ei vielä ole nähty eikä ole tullut, mutta se tulee.
      sillä Herra on armollinen ja pitkämielinen ja antaa aikaa tehdä parannus, eli
      kääntyä Jumalan puoleen ja lopettaa e pahan teko.

Nyt jos ajattelet että ei Jumala niin tee, sillä onhan Jumalalla rakkautta meitä kohtaan, niin totta, mutta se rakkaus, joskus "loppuu" ja sitten ei ole enää aikaa ja tulle Jumalan kosto ja rangaitus!

Joten, anna pelastaa itsesi, Jumalan vihalta.

• Anonyymi

Mitään sellaista "herätystä" jota on yli 30 vuotta höpötetty, sellaista ei tule.
      Vitsaukset lisääntyvät, ja ihmisiä kylä tulee uskoonkin, siellä ja täällä.

Vääriä profeettoja ovat olleet nämä herätys-höpöttäjät. Ennustajia, kuin taikureita, eksytyshengissä.

• Anonyymi

Niin on tosi!
      Mitään ennustettua herätystä ei ole näkynyt.
      Se on vain mainostemppu! Kun joku keksiii ennsutaa Herätystä ( kuten nyt Piho) hän kosiskelee uskovien sympatioita!

Mutta koska Pihon ennustukset ovat menneet 100% päin honkia, niin kukaan ei häntä voi todesta ottaa.. . .

• Anonyymi

Näitä "herätyksen" ennustajia on tosiaan ollut jo noin 30 vuotta!
      Vääriä profeettoja. Olisivat sanoneet kyllä ajan, milloin se herätys on tai ei?

Yhä tyhjää kuin sanoa, kas pilvi menee taivaalla!

• Anonyymi

Piho joka ennustelee herätyksen tuloa?
      Nyt hän on kiihkoissaan uudesta puolueesta ( Sen Turtiaisen).

Pihon silmissä varmana jo vilkkuu, että hänessä olisi presidenttianesta?
      Jospa tuo Uusi Uljas puolue tekisi hänestä pressaehdokkaan? Niin sekin pihon ennustus kävisi toteen?

Hän vihdoin viimein noususi omien ennustustensa mukaan
      - Suomen johtajaksi ( You are leadet of finland---"
      - Suomen ykkösmieheksi - johtamaan Suomi pois pois EU:sta
      - Piho primsumooottorina puskemassa Suomi ulos eurovaluutasta..
      - Piho etunenän miehenä kaappaamassa Karjalaa takaisin!
      - Piho Suurena Profeettana suomen (herätyksen) airuena...

Kyllä vai ei?

Noit kaikkia "ennustuksia" itseään koskien on Piho vuosien aikana tuonut julki!

Ei tuossa ole vielä kaikkikaan!

Jotta - mitä humpuukia vielä lisää?

Sairasta tunkiotavaraa?

• Anonyymi

Voisikohan tämä Jouko Piho käynnistä sen "herätyksen". Taikka kertoa KUKA se erikoislhettiläs on?

Onko se poliittinen toimija?
      Vaiko prsidentillistä tasoa?

Jos se on itse Jouko, niin miksi se ei teeä MITÄÄN!

Jumalan profeetat nimittäin ovat aina sanoneet:

TEHKÄÄ parannus?

• Anonyymi

Aina vain harhaopettajien silmissä vilkkuu herätyksen valhevalo!

Ja, kun näin paholainen saa koukkuun, että
      odottakaa, odottakaa, oottakaa...
      Niin siinä se kallis aika hupenee!
      Ja Jeesuksen käskemä tehtävä jää sivuun...

• Anonyymi

Mitään "herätys"- asiaa ei tosiaan Raamatussa, UT:ssa löydy.
      Sellaista massaliikettä, jota nuo povarit ovat pitkään maalailleet.
      Toki ihmisiä aina ns. herää?

• Anonyymi

Valheoppi herätyksestä on juuri sellaista "korvayyhyyn" puhetta!

• Anonyymi

Vieläkin jotkut näkevät uninäkyjä herätyksestä.... jollaisesta Raamattu - UT ei opeta mitään!!

• Anonyymi

Kiitos Jumalan, valheoppi herätyksestä alkaa murentua!
      Yksi ja toinen tervehenkinen uskova USKOO mitä Raamattua opettaa lopunajoista!

Ei mitään fantasista herätyksen hurmaa, ihmeitä ja merkkejä, ei suuria Kokkouksia, niinkuin Ylivainion aikana! Ei rahaa rahakirstuihin! Ei Suuria TÄhtiä Lavalla ihmisten ihailun kohteena!

Sellaisia "herätyksen" fiiliksiähän moni parka on eksytetty odottamaan?

Mutta?

Mitä tulee?

Ihan muuta tulee. Ja viisas nyt valvoo ja rukoilee...

• Anonyymi

Joo. Säälittäviä ova nämä "odottajat" - jotka ovat perustaneet kaiken siihen, että

- kun-se-tulee-se-suomen-profeetta-ja-se suuri-herätys-niin ???
      Niin? Mitä siitä?

Jo liki 40 vuotta ovat jotkut odottaneet ja odottaneet!!

Mitä Raamattu käskee odottamaan?
      Mitä Jeesus?

Ketä on käsketty odottamaan?

Ihmisiä - ihmisprofeettojako?

Ja miksi?

Minun Raamatussani lukee: "Jotka Herraa odottavat..."

Ja samalla kun odotetaan, TOIMITAAN!

Pysytää elävinä?

Rukoillaan, rukoillaan, pidetään esirukouksia. Kohdataan ihmsiä, autetaan lähetystyötä, diakoniaa, kylvetään Sanaa.. jne.

MIHIN tämä kaikki Jeesuksen opetus katosi? Monilta?

VALHEESEEN! Siihen että kun muka se Suuri Herätys TUlee, niin sitten on taivasta maan päällä!

VALHETTA!

TUlee kyllä (Suomessakin) sellaista, että yksi ja toinen herää.. Mutta miten ja mihin?

Kenä elää se näkee!

• Anonyymi

No joo. Monet taitaa herätä LIIAN MYÖHÄÄN!

• Anonyymi

Lapselliset uskovat odottavat jotakin profeetoja ja herätyksiä. Kuin pienet lapset joulupukkia!

Mutta? Viisaat eivät anna itseään huiputtaa!

• Anonyymi

KARTTAKAA eksytyksiä herätysopista!

• Anonyymi

herätystä on hoettu liki 40 vuotta. Vääriä, sielullisia utopioita.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1761
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1561
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      142
      1494
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1430
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      78
      1371
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1229
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      274
      1131
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1021
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      995
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      992
    Aihe