Liian ruusuinen kuva suomeen E autosta ja käytöstä?

Anonyymi

11

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kauppa valittava auton ehdoilla. Jepjep.

    • Anonyymi

      Joo akkuautoarki käy myös kukkaroon.

      Uusi id3 akkuauto maksaa n 500 eur / kk käytit sitä tai et.

      Tammikuu 500eur
      Helmikuu 500
      Maaliskuu 500
      Huhtikuu 500
      Toukokuu 500
      Kesäkuu 500
      Heinäkuu 500
      Elokuu 500
      Syyskuu 500
      Lokakuu 500
      Marraskuu 500
      Joulukuu 500

      Eikä jää yhdelle vuodelle.

      • Anonyymi

        kolhaset vähän pohjaa niin maksta 15000e akun itse?

        vakuutus ei lienee korvaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kolhaset vähän pohjaa niin maksta 15000e akun itse?

        vakuutus ei lienee korvaa?

        Täyskasko korvaa akun ihan samoin kun muutkin vahingot.


    • Anonyymi

      "Viimeistään tämän jälkeen voin suositella sähköautoilua myös niille, joilla mahdollisuutta kotona lataamiseen ei ole."

      Jos edes lukisit ne jutut jotka postaat. Olet niin pihalla todellisuudesta.

      • Anonyymi

        kappas kun tulee kunnon pitkä talvi niin vieläkö löytyy ylistäviä kirjoituksia patterimosseista?


      • Anonyymi

        Juu sopivasti poimittu lauseita välistä, tekstihän jatkui vielä "Tämä edellyttää kuitenkin kohtuullisissa lukemissa pysyviä ajomääriä, sekä ennen kaikkea fiksusti käytettävissä olevaa pikalaturia."

        Lisäksi sähköauton edullisuudesta iso osa menetetään jos joutuu olemaan vain maksullisten pisteiden varassa. Tuon esimerkin tiedoilla 100km kustannus on 6 eur (50 kW laturi, hinta 0,2 eur/min, ja auton kulutus talvella 25 kWh/100km). Toki vielä hieman edullisempi kuin bensa/diesel, mutta huomattavasti kalliimpaa kuin lataus kotona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu sopivasti poimittu lauseita välistä, tekstihän jatkui vielä "Tämä edellyttää kuitenkin kohtuullisissa lukemissa pysyviä ajomääriä, sekä ennen kaikkea fiksusti käytettävissä olevaa pikalaturia."

        Lisäksi sähköauton edullisuudesta iso osa menetetään jos joutuu olemaan vain maksullisten pisteiden varassa. Tuon esimerkin tiedoilla 100km kustannus on 6 eur (50 kW laturi, hinta 0,2 eur/min, ja auton kulutus talvella 25 kWh/100km). Toki vielä hieman edullisempi kuin bensa/diesel, mutta huomattavasti kalliimpaa kuin lataus kotona.

        Vahinko ettei 90-luvulla ollut sähkäreitä, oli autoilu kallista.
        Ostin 1997 Primeran 1,6 bensa.
        Maksoi 14 000 euroa , markoista muutettuna,
        Keskikulutus 6,64 l / 100km
        Ajoin n. 20 vuotta ,kertaakaan en tielle jäänyt.
        Ajomatka yli 400 000 km.
        Korjaukset: Startti 89 € Laturi 84 €, Vetari 94e.
        Lisäksi huolto-osia : 2sarjaa iskareita, 3 sarjaa jarrupaloja ja tietystysti
        moottoriöljyt ja suodattimet kerran vuodessa. Tarvikeosia aina.
        Pitänee hankkia nyt 70 tonnin sähkäri,että pääsis halvemmalla seuraavat 20 vuotta.


    • Anonyymi

      Vetysähköauto on mitä mainioin vaihtoehto akkusähköautolle.
      Vetyauton tankkaa 3-4 minuutissa ja sillä ajaa n. 700 km.
      Vetyauton hyviä puolia ovat myös ettei toimintamatka lyhene iän myötä kuten akkuautoilla ja talvella sisätilojen lämmitys ei lyhennä toimintamatkaa kuten käy akkusähköautossa.

      • Anonyymi

        Dieselissä samat edut, paitsi että tankkaus ja toimintasäde vielä paremmat ja auto on halvempi hankkia ja käyttää. Ei kukaan järkevä usko tuohon vetyhöpötykseen.


    • Sähköautot rekisteröinti heinäkuu 2021;
      VOLVO 56 kpl
      FORD 100 kpl
      SKODA 101 kpl
      VW 285 kpl
      Siinä 4 parasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      533
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      394
    Aihe