Sähkömoottori sysää öljyt historiaan

Anonyymi

Sääli niitä joiden leivän päälle öljy tuo voin

13

628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saattaapa tuohon mennä sukupolvi tai pari, hihii!

      • Anonyymi

        WW3 jälkeen ei ole järkeä läträtä öljyillä koska kaikki jalostamot on pommitettu tuhkaksi joten ainut viksu kehityskohde on sähkömoottori


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        WW3 jälkeen ei ole järkeä läträtä öljyillä koska kaikki jalostamot on pommitettu tuhkaksi joten ainut viksu kehityskohde on sähkömoottori

        Ei ainakaan mun kipoori aggregaattia sysää mikäään!!!


    • Anonyymi

      Mistä näitä idiootteja tänne sikiää. Kaikki mekaaniset laitteet toimivat voitelukalvon varassa. Myös ne sähkömoottorit sekä niiden voimansiirto niin autoissa kuin teollisuudessa. Piti ne hevoskarryjen akselitkin voidetta ennen kuin polttomoottoria oli edes keksitty. Eikä sitä sahköa saa sinne sähkömoottoriin ilman voiteluaineita. Sähköhän tulee töpselista vai?

      • Anonyymi

        Väitätkö ihan oikeasti että sähköautoissa tarvitaan moottoriöljyä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitätkö ihan oikeasti että sähköautoissa tarvitaan moottoriöljyä?

        Eihän tuossa niin väitetty, vaan puhuttiin voiteluaineesta ja ne laakeritkin tarvitsevat sellaista.


    • Anonyymi

      En ole väittänyt että moottoriöljyä. Voimansiirto tarvitsee omat öljynsä, pyöränlaakerit rasvaa eikä ne sähkömoottoritkaan ilman voitelua toimi.

    • Anonyymi

      Lolz. Aloitus koski öljyjä. Laakereissa käytetään rasvaa ja se on yleensä ikuinen.

    • Anonyymi

      Luepa uudestaan. Voimasiirrot vaativat öljyä kuten myös teollisuus, jossa kulutetaan suuri osa voiteluaineista.

      Ikuisia laakereita ei ole vielä keksitty. Henkilöautoissa alkavat laakeroinnit olemaan kestovoideltuja, jolloin vaidetaan laakeri. Raskaassa kalustossa ei näin ole vaan perushuoltoon laakerit avataan, pestään vanha rasva pois ja voidellaan uudelelleen. Pelkästään ison kuorma-auton yhden takapyörän laakerointiin tarvitaan kilo rasvaa. Napavaihteisiin uppoaa monta litraa vaihteistoöljyä. Aivan sama onko moottorina diesel tai sähkömoottori on rakenne sama.

    • Anonyymi

      Mutta nouseeko voiteluöljyn hinta, jos polttoaineiden menekki romahtaa?

    • Anonyymi

      Varmasti sen tekee. Lisäksi tulee ongelmaksi mihin ne öljyn jalostuksessa syntyvät kevyet tisleet lykätään. Palataanko aikaan 1800-luvulle. Öljyä alettiin jalostaa voiteluaineiksi ja lamppuöljyksi. Bensiinille eikä moottoripetroolille ollut mitään käyttöä ja ne laskettiin surutta mereen ja jokiin. Tuskin nykyisin niin tapahtuu, mutta ongelmaksi saattaa muodostua.

      Petrokemian teollisuus on nykyisin kehittyneempää joten kevyitä jakeita voidaan jalostaa muuhun käyttöön. Saa nähdä onko tuloksena huonolaatuisia voiteluaineita, kuten nykyiset polttoaineet, jotka eivät säily pitkään ja seistessään aiheuttavat ongelmia.

    • Anonyymi

      Juuri kysyin keskustelun toisella palstalla samaa että mihin kevyemmät tisleet laitetaan koska bitumiakin tarvitsee tislata. Saadaanko bensat ja dieselit kenties pumpatuksi takaisin öljyesiintymään?

      • Anonyymi

        Jossain varmaan jo kehitellään "mäntybitumia".

        Bioasfaltti kuulostaa hankerahoituksen ihanuudelta ja autoilijan kauhuudelta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1415
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1215
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      168
      922
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      29
      889
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      167
      789
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      49
      752
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      36
      635
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      595
    Aihe