Minulla on taitaa olla myös tuo latenssiongelma Audacityn kera. Olen äänitellyt kitaroita metronomin tahdissa ja olen alkanut epäillä että tahdin k*seminen ei johdukaan rytmitajuttomuudestani. Olen myös käyttänyt Audacityn äänenmuokkaustoimintoja, ja ensin ajattelin niiden laittavan raidan epätahtiin. Nyt minusta on alkanut kuitenkin tuntua, että epätahtisuus tulee ihan ilman mitään tehosteiden lisäämistäkään, jos soittaa tarpeeksi nopeasti. Ikään kuin äänitys ei kykenisi ''talllentamaan'' nopeampaa soittoa.
Kuulin eräässä toisessa asiayhteydessä, että parempi äänikortti olisi ratkaisu ns. latenssiin. Toimisikohan se myös tässä?
Audacity ja latenssiongelma. Parempi äänikortti ratkaisuksi?
11
221
Vastaukset
- Anonyymi
Voi olla, että toimii
- Anonyymi
Audiolatenssi on Windowsissa itsessään ihan kama!
Johtuu windowsista, ei Audacitystä
- Anonyymi
Voi olla, että ei toimi
- Anonyymi
Voi olla, että on rikki
- Anonyymi
Haluaisitko ostaa vokaalin?
- Anonyymi
Millä äänikortilla nauhoitat, tietokoneen sisäisellä? Itse käytän nauhoittamiseen focusriten ~100 euron usb äänikorttia joka on toiminut todella hyvin. Mukana tulee myös ilmaislisenssi Abletoniin joka on audacityä huomattavasti parempi softa. Korttia myy esim. verkkokauppacom ja F-musiikki.
Jos käytät ulkoista äänikorttia niin latenssi-ongelma johtuu todennäköisesti Windowsin DirectX ajureiden käytöstä, tällöin itselläni Ableton näyttää latenssiksi 279ms (kitarasta koneeseen 186 koneesta kaiuttimiin 93ms). Musiikin tekoon tarkoitetulla ASIO ajureilla vain 16ms!
ASIO ajurit saat ilmasella, kun haet googlesta ASIO4ALL. Focusriten interfacejen mukana tulee myös ASIO-ajurit.- Anonyymi
Voi olla, että toimii
- Anonyymi
Voi olla, että toimii
- Anonyymi
Voi olla, että toimii
- Anonyymi
- Anonyymi
Voi olla, että toimii
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448339Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462288Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262142- 951738
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811677- 321497
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081103Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28870