Feministi Minja Koskela kääntyi naisia vastaan

Anonyymi

13

148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eiköhän tuostakin ongelmasta päästäisi kun tehtäisiin trans- ihmisille omat sarjansa.

      • Anonyymi

        Ei yhtään huono idea. Kyllä urheiluun sarjoja mahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei yhtään huono idea. Kyllä urheiluun sarjoja mahtuu.

        Mietin että mihin sarjaan sitten detransition läpikäynyt kuuluisi? Ehkä trans-ihmisten sarjoihin kuuluvat luokiteltaisiin yksinkertaisesti kromosomien perusteella mihin looraan menevät.


    • Anonyymi

      Ajatelkaa. Me käydään ihan oikeasti tällaista keskustelua tänä päivänä.

      • Anonyymi

        Mistä edes on tullut ajatus, että biologia pitää unohtaa kokonaan ja ihminen itse voi päättää biologisenkin sukupuolensa. Ymmärrän täysin sosiaalisen identiteetin mutta miksei se riitä vaan pidetään näytelmää yllä jossa biologia toimii ihmisten ehdoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä edes on tullut ajatus, että biologia pitää unohtaa kokonaan ja ihminen itse voi päättää biologisenkin sukupuolensa. Ymmärrän täysin sosiaalisen identiteetin mutta miksei se riitä vaan pidetään näytelmää yllä jossa biologia toimii ihmisten ehdoilla.

        Joo on ihmeellistä mistä tulee ihmisten tarve pitää itsepintaisesti kiinni aivan ilmiselvissä valheissa. Kromosomit eivät ole tahdon tai uskon asia.


    • Anonyymi

      Tuo aktivisti kritisoi vasurifemakkoja VAIN ns. transnaisten osallistumisesta naisurheiluun?

      Siis sekö on tosiaan AINOA kritiikin aihe!? Tajuatteko? Tuo kirjoittaja on ihan samanlainen femakko muin vasurifemakotkin.

      Hän vain on näreissään, kun YHDESSÄ asiassa vasurifemakot menevät liian pitkälle. Tajuatteko?

      Vaikka toksinen nykyfeminismi on mennyt liian pitkälle kaikissa MUISSA aiheissa!

      • Anonyymi

        Jos kyseinen juttu käsittelee vain tätä yhtä asiaa ei se tarkoita etteikö aktivistilla voisi olla myös muista asioista mielipiteitä.

        En oikein tiedä mitä vasurifeminismi oikeastaan tarkoittaa. Tarkoittaakohan aloittaja samaa kuin intersektionaalinen feminismi?


      • Anonyymi

        "Vaikka toksinen nykyfeminismi on mennyt liian pitkälle kaikissa MUISSA aiheissa!"

        Missä muissa aiheissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kyseinen juttu käsittelee vain tätä yhtä asiaa ei se tarkoita etteikö aktivistilla voisi olla myös muista asioista mielipiteitä.

        En oikein tiedä mitä vasurifeminismi oikeastaan tarkoittaa. Tarkoittaakohan aloittaja samaa kuin intersektionaalinen feminismi?

        Juuri näin.
        Jos kaiken ottaa mukaan, niin pitää kirjottaa jo kirja. Nyt oli aiheena naisten urheilu.
        Mun mielestä oleellinen pointti on huomio, että on muutakin kuin vasemmiston feminismiä eli sitä intersektionaalista.
        Aika jo purkaa toi myytti että vasemmisto ois jotenkin naisten asialla ja muut ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin.
        Jos kaiken ottaa mukaan, niin pitää kirjottaa jo kirja. Nyt oli aiheena naisten urheilu.
        Mun mielestä oleellinen pointti on huomio, että on muutakin kuin vasemmiston feminismiä eli sitä intersektionaalista.
        Aika jo purkaa toi myytti että vasemmisto ois jotenkin naisten asialla ja muut ei.

        Tai sitten kokonainen kirjakokoelma. :)

        Feminismi pitäisi irrottaa kokonaan politiikasta siten että se yhdistetään johonkin tiettyyn poliittiseen suuntaukseen. Vaikka feminismi onkin myös poliittinen liike, se pitäisi nähdä silti irrallisena omana yhden asian liikkeenään. Mitä tahansa poliittista kantaa edustava - tai sitten mitään edustamaton kuten itse olen - voi olla feministi. Naisten näkökulmaa voi pitää esillä minkä tahansa poliittisen suuntauksen pohjalta. Tai sitten ei tarvita mitään poliittista kantaa pohjalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai sitten kokonainen kirjakokoelma. :)

        Feminismi pitäisi irrottaa kokonaan politiikasta siten että se yhdistetään johonkin tiettyyn poliittiseen suuntaukseen. Vaikka feminismi onkin myös poliittinen liike, se pitäisi nähdä silti irrallisena omana yhden asian liikkeenään. Mitä tahansa poliittista kantaa edustava - tai sitten mitään edustamaton kuten itse olen - voi olla feministi. Naisten näkökulmaa voi pitää esillä minkä tahansa poliittisen suuntauksen pohjalta. Tai sitten ei tarvita mitään poliittista kantaa pohjalle.

        "Feminismi pitäisi irrottaa kokonaan politiikasta siten että se yhdistetään johonkin tiettyyn poliittiseen suuntaukseen."

        Korj. Feminismi pitäisi irrottaa kokonaan siitä ajatuksesta että se yhdistetään johonkin tiettyyn poliittiseen pohjasuuntaukseen.

        Esim. vasemmistolaisuus kun yhdistetään marxilaisuuteen, ja koska myös feminismi nähdään vasemmistolaisena liikkeenä, myös feminismistä tehdään näin "marxilaisuuteen" kallellaan oleva liike. Sitä ei vain vieläkään kukaan ole selittänyt tyhjentävästi mikä tekee feminismistä marxilaisen - eli sosialismiin ja kommunismiin päin kallellaan olevan - liikkeen. Mielestäni se ei ole sitä edes historian valossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Feminismi pitäisi irrottaa kokonaan politiikasta siten että se yhdistetään johonkin tiettyyn poliittiseen suuntaukseen."

        Korj. Feminismi pitäisi irrottaa kokonaan siitä ajatuksesta että se yhdistetään johonkin tiettyyn poliittiseen pohjasuuntaukseen.

        Esim. vasemmistolaisuus kun yhdistetään marxilaisuuteen, ja koska myös feminismi nähdään vasemmistolaisena liikkeenä, myös feminismistä tehdään näin "marxilaisuuteen" kallellaan oleva liike. Sitä ei vain vieläkään kukaan ole selittänyt tyhjentävästi mikä tekee feminismistä marxilaisen - eli sosialismiin ja kommunismiin päin kallellaan olevan - liikkeen. Mielestäni se ei ole sitä edes historian valossa.

        Tuo vasemmistofeminismiajatus (vau mikä sana) yhdistyy intersektionaalisuuteen jossa yhteiskunta on jaettu erilaisiin luokkiin Marxin tavoin.
        Tällä kertaa luokat eivät muotoudu kuten briteissä aikanaan vaan fyysisten ominaisuuksien pohjalta. Tässä mielessä vasemmiston feminismin voisi linkittää toki myös spencereläiseen 1800-luvun rasismiinkin.
        Ongelma tuossa on, että oma asema yhteiskunnassa ajetellaan vain oman biologian kautta vaikka muuttujia etenkin länsimaisissa yhteiskunnissa on valtava määrä. Tasa-arvoajatus on muuttunut "luokkasodaksi" ja vastakkainasetteluksi poliittisen pääoman hankkimiseksi. Kiitos vasemmisto, kiitos kun pilasitte tänkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe