Miksiköhän usein käy niin ,että naislaulajan lauluääni tuntuu vanhemmiten huononevan selvästi tai harvoin ainakaan paranee, toisin kuin joillakin miesartisteilla ( esim.Kari Tapiolla,Reijo Taipaleella ja Tapani Kansalla ).
Ei toki kaikilla miesartisteilakaan se ääni vanhemmiten parane...Jari Sillanpään lauluääni on muuttunut vuosivuodelta ohuemmaksi ja naismaisemmaksi. Kirkan lauluääni on nykyään entistäkin korvia raastavampaa. Dannyn äänikin on nykyään aika piipitystä.
Paula Koivuniemen lauluääni on entistäkin pahempaa kähinää. Ääni vuotaa pahasti. Katri-Helenan ääni ei ole niin kirkas, kuin nuorena, vaan on jotenkin tukkoisen kuuloinen. Marionin ääni on myös painunut. Lea Lavenilla on hieno ääni ja se on pysynyt lähes muuttumattomana.
Mistäköhän johtuu ?
14
1002
Vastaukset
- yks vaan
Saman olen laittanut merkille. En kylläkään tiedä, että mistä johtuu moinen.
Kun kuuntelee Reijo Taipaleen haastattelua, niin ei uskoisi ,että siitä miehestä lähtee niin komea ääni kun se laulaa. Reiskan puheääni kun on aina ollut sellainen jotenkin painunut - Kuuntelija
Janne Tulkin ääni huonontunut todella paljon. Sillanpäätä kun kuuntelee konserteissa, ääni on paljon parempi kuin uusimmilla levyillä.
Katri Helenan ääni on vielä aika hyvä, Paula Koivuniemen käheytynyt liikaa.- Mombasa
Mun mielestä kans Janne Tulkin ääni on jotemkin huonontunut. Se on tullut sellaisen kummallisen narisevaksi. Ainakin jossain lauluissa sen ääni kuulostaa oudolta.
- Ei Tulkkifani
Mombasa kirjoitti:
Mun mielestä kans Janne Tulkin ääni on jotemkin huonontunut. Se on tullut sellaisen kummallisen narisevaksi. Ainakin jossain lauluissa sen ääni kuulostaa oudolta.
Janne Tulkilla on noussut suosio päähän ja hän tekee itse laulusoundinsa sellaiseksi narisevaksi. Luulee kait, että se on hienoa ja taiteellista.
- Saapas
Eikä ole huonontunut! Muuttunut kyllä jonkin verran alkuajoista, mutta niinhän kaikilla artisteilla yleensä tapahtuu, kun laulavat paljon ja mukaan tulee uusia kuvioita!
- Saapas
Ei Tulkkifani kirjoitti:
Janne Tulkilla on noussut suosio päähän ja hän tekee itse laulusoundinsa sellaiseksi narisevaksi. Luulee kait, että se on hienoa ja taiteellista.
Valehtelet niin että korvasi soivat! Janne Tulkilla ei ole suosio noussut päähän. Lauluääni ei ole muuttunut ainakaan huonopaan suuntaan! Eikä luule mitään!
- Oinari
Saapas kirjoitti:
Eikä ole huonontunut! Muuttunut kyllä jonkin verran alkuajoista, mutta niinhän kaikilla artisteilla yleensä tapahtuu, kun laulavat paljon ja mukaan tulee uusia kuvioita!
Kyllä Jannen ääni on alkuajoista muuttunut todella paljon, mihin suuntaan, se on jokaisen kuulijan omassa korvassa. Näistä asioista on aivan turha kinata! Minä itse henkilökohtaisesti pidän älyttömän paljon Jannen omista kappaleista, ne sopivat hänen äänelleen kaiken parhaiten. :)
- Kuuntelija
Kyllä on Kari Tapion ääni parantunut vanhetessaan. Upeeta kuunnella kun hän laulaa tosi korkeeltakin keikoilla joissakin kappaleissa.
Vau mikä ääni. - yipee
Tuo on totta, että T.Kansan ja Kari Tapion lauluäänet tuntuva vanhemmiten komistuneen vaan entisestäänkin.
Kari Tapion ääni on tullut entistä sielukkaammaksi. Siinä on sellaista miehekästä rosoisuutta,joka saa ihastuksenväreet kulkeman selkäpiissä.
Tapani Kansan ääni on tullut entistäkin sävykkäämmäksi.Se on muuttunut myös sykähdyttävämmäksi, kun hänen ääneensä ja tulkintoihinsa on tullut lisää syvyyttä, herkkyyttä ja tunnetta. Tapsan ääni ei hypi enää , kuin koiran pentu narun päässä, kuten nuorempana, vaan hän hallitsee sen hyvin. - QueenOfTheDawn
Mutta kyllä Lea Lavenin ääni on myös hieman "kärsinyt" vuosien saatossa...
- mietintämyssy
Ehkä äänen parantuminen vuosien mittaan johtuu artistin "vihkiytymisestä" työlleen, rautaisesta ammattitaidosta ja kyvystä olla omma, rehellinen itsensä. Näin olen huomannut ainakin Kari Tapion ja Taipaleen Reiskan kohdalla. Ehkä he kohtaavat työnantajansa, sen rakkaan, yleisönsä samalta aaltopituudelta. Eivät pyri olemaan muiden yläpuolella musiikissakaan tai esittämään heille täysin vierasta osaamisaluetta saadakseen ansaittua tai ansatsematonta huomiota. Heillä laulaminen ja taito puhuu puolestaan. Ja vaikka heillä onkin tietynlaista ammattiylpeyttä, sydän on kuitenkin nöyrä. Muu ylpeys kostautuisi...
- Tyttönen
Tapani Kansa on loistava ,koska se tekee työtään suurella sydänmellä. Täysiä.Aina.
Tapsa on osoittanut upeilla tulkinnoillaan ,että musiikki on aitoa , kun sitä tekee ihminen jolla todella on lahjoja. Olen laittanut merkille tuon saman seikan. kari Tapion ja Ääni on parantunut, kun vertaa esim. hänen 70-luvun lauluihinsa. Reiskan ääni on pysynyt mielestäni viimevuodet aikalailla samankaltaisena.
Tapsan ääni on parantunut. Siitä on tullut pehmeämpi ja tunteikkaampi. ts. Hän laulaa nykyään kauniimmin ,kuin ennen. Aikaisemmin se oli ehkä enemmänkin vaan sellaista kailotusta.- väkinäinenkin
Joskus melkein korvia riipoo, kun jotkut nuoret, etenkin naislaulajat laulavat iskelmää teennäisesti, nenäänsä honottaen. Laulu on sellaista väkisin yrittämistä,melkein kimeää...toinen ärsyttävä tekijä on se, kun laulajan sanoista ei saa selvää...epämääräistä mutinaa...huh,huh...Kyllä on ilo kuunnella näitä edellä mainittuja herrasmiehiä, joiden laulusta kuulee sen osaamisen, ja ammattitaidon ilon. Ilo kuunnella laulua, jonka esittäminen kuulostaa vaivattomalta...juuri se rakkaus siihen laulajan ammattiin ja tahtoon suoda iloa muille..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663372Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh453184Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1222688- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä861487- 391330
- 821199