Lempeyskö heikkoutta ?

Pilmari

"Eihän mies itke ?"
Onko ystävällinen, lempeä, myötätuntoa osoittava ja huomaavainen mies heikko "tohvelisankari?"
Ovatko aikamme naisetkin käyneet tunteettomiksi
oman edun tavoittelijoiksi ?

22

1289

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirre*

yks nuttuskehvele?

• Ajomies

Eiköhän tuo liene ollut jo meidän aapiskirjassamme:
        - Itku-Iikka, sanoi Riikka !

• sananlasku
        Ajomies kirjoitti:

"Itkein emolta ruoka,
        maanitellen vierahalta."

• Ellu
        Ajomies kirjoitti:

näyttää heikkoutensa: siis myös mies.
        Heikkous on vahvuutta, samoin avoimuus.

• Ajomies
        Ellu kirjoitti:

näyttää heikkoutensa: siis myös mies.
        Heikkous on vahvuutta, samoin avoimuus.

Monet meistä vakuuttavat rakastavansa aitoutta, mutta usein tyytyvänsä "kissankultaan."
        Kirjoitin juuri "Itku-Iikkako", joten en toista.
        Mistä me voimme tietää tunteitten aitouden ?

• Lissu

Saa itkeä ja näyttää tunteensa ja olla myötätuntoinen ja empaattinen. Arvostan sellaista miestä paljon enemmän kuin kovaluonteista ja tunteetonta miestä. HYVÄ MIEHET näyttäkää tunteenne.

• kännissä

itke hyvä MIES, voi vitsi teitä. Kaiken "tunteilun" kokenut.

• Ajomies

- Halut ne on hiirelläkin
        ja diakonissalla tunteet.

- Krokotiilin kyyneleet taitaa olla kuitenkin nykyisin kovin suosittuja.
        Eipä ole juuri onnettomuutta ja katastrofia eikä iäkkään elämästä kyllänsä saaneen mahtimiehen kuolemaa, jota ei keräännyttäisi sankoin joukoin suremaan. Kyllästymiseen saakka saa kuulla surunvalitteluja, joita ihmiset esittävät ja lukevat kuin mantraa.
        Kuinka paljon onkaan meillekin läheisiä, jotka joutuvat kokemaan surunsa ja tuskansa yksinään
        eikä sitä vähennä laisinkaan se, että naapuri itkee ja suree jotain paavin poislähtöä, joka ei varmaan kenellekään tullut yllätyksenä eikä jäänyt edes orpoja pieniä lapsia vaille tukea.

• Ajomies
        kännissä kirjoitti:

itke hyvä MIES, voi vitsi teitä. Kaiken "tunteilun" kokenut.

"Tunteilu" on usein juuri heikkoutta, jota on syytä kavahtaa kuten kerrot.
        Tuossa toisaalla kerroin, että tästä on tullut muoti-ilmiö monine omituisuuksineen.
        Laajamittaisena luulen sen alkaneen 1976 "Lapuan paukusta", johon alettiin keräämään rakaa, vaikka valtion taholta piti vakuutus- ja muut asiat olevan kunnossa.
        Monet syyttään taloudellisesti umpikujaan ajetut
        eivät saa mitään armoa ja monasti todellista apuaan ja tukeaan antaneet joutuvat mukaan helvetilliseen kierteeseen.
        Ammattitaitoisen yrittäjän mahdollisuudet jatkaa
        toimintaansa ovat romuttuneet eliniäksi.
        Erään pikkupojan tulitikun varomaton raapaisu tuhosi hänen mahdollisuutensa pitkälle aikuisikään... Armoa ei tunnettu.

• ykstypy

Oikein sanottiin pikkupojalle, jos hän itki, että miehet ei itke. Eiköhän se käsitys ole peruja niiltä ajoin.
      Mutta onneksi on ajat muuttuneet ja mieskin voi näyttää tunteensa. Kyllä minä mieluummin olen miehen kanssa joka uskaltaa itkeä. Eiköhän se ole kamala tunne miehellä, jos on paha olo ja nielee itkunsa.
      Itkuhan on yksi tärkeä purkautumismuoto, joka koskee kaikkia ihmisiä. Ei siinä erotella miehiä ja naisia erikseen.

• Ajomies

Itse olen elämässäni tuntenut usein itkunkohtauksia, mutta useimmiten
        huomaan itkeväni ilosta ja onnesta.
        Onko ilosta itkeminen epänormaalia ?

• ykstypy
        Ajomies kirjoitti:

Itse olen elämässäni tuntenut usein itkunkohtauksia, mutta useimmiten
        huomaan itkeväni ilosta ja onnesta.
        Onko ilosta itkeminen epänormaalia ?

Ole. Purkaushan sekin on. Itse olen itkenyt ilosta joskus.
        Tuli muuten mieleen taas yks vanha sanonta. "Räkänokastakin mies tulee, muttei tyhjän naurajasta"
        Kyllä tosiaan täytyy nauraa noille sanonnoille.
        :=)))

• kansanviisautta
        ykstypy kirjoitti:

Tuli muuten mieleen taas yks vanha sanonta. "Räkänokastakin mies tulee, muttei tyhjän naurajasta"

"Itku pitkästä ilosta,
        parku kauan nauramasta,
        riivaus sen riekkinästä."

• Ajomies
        ykstypy kirjoitti:

Tiedän useita eläviä tapauksia, että olen itkenyt onnesta, surua en juuri koskaan enkä edes kipua.

Tuo sananlasku on eräässä versiossa sanottu näin:
        - Tulee mies räkänokasta,
        muttei turhan itkijästä.
        /Idman

Räkänokasta mies tullep
        wain ej tyhjän itkiästä.
        /Asp

• merliNelli

mieskin saa itkeä, se on hyvä jos pystyy osoittamaan tunteitaan.Olipa itku sitten ilon tai surunkyyneliä.
      Joskus tuntuu etteivät miehet uskalla näyttää tunteitaan, ne puretaan työhön tai lyödään asia leikiksi.
      Itse olen aika tunteellinen höppänä, tosin naispuolinen mutta olen huomannut että toiset vaivautuvat jos osoittaa tunteitaan julkisesti.
      Sekin olisi jo askel eteenpäin, jos mies osoittaisi tunteitaan edes kahdenkesken.

• Ajomies

Nauru pidentää ikää,
        miksi sitten itku hellyttää iloa herkemmin ?

• merliNelli
        Ajomies kirjoitti:

Nauru pidentää ikää,
        miksi sitten itku hellyttää iloa herkemmin ?

se on.
        En tiedä, itku saa jonkinlaisen suojelemis ja auttamis tarpeen aikaiseksi.Itku viittaa myös pieneen lapseen, joka tarvitsee hellyyttä.
        Luulen että itku saa kaikkein syvimmät tunteet esiin.

• Ei ole lempeys todellakaan heikkoutta, päinvastoin. Jos mies on kykenevä näyttämään tunteensa, hellyytensä, on empaattinen, ystävällinen, toiset huomioon ottava, hän on MIES ja vieläpä sieltä vahvemmasta päästä.

Omalle pojalleni olen antanut tilaa näyttää tunteensa. En ole esimerkiksi koskaan sanonut että älähän nyt itke iso poika kun hän pikkupoikana jostain pahoitti mielensä.
      Nyt jo oikeasti isona poikana hän saattaa äippää halata kun joku asia on onnistunu. Näin kävi viime viikolla kun hän kertoi että hänen lopputyönsä on hyväksytty ja hän saa opintonsa päätökseen.

• HoneyLoveN

Minuun ainakin vetoaa enemmän mies, joka on lempeä ja tunteensa näyttävä kuin kylmä ja tunteeton mies. Lempeys on osoitus siitä, että ihminen on vahvempi, kun uskaltaa näyttää tunteensa.

• Ajomies

Itku-Iikkako sytyttää Sinut ?
        Omat kokemukseni ovat osoittaneet, että sellainen, joka kovin äkkiä muuttaa mielipidettään
        ja alkaa "vollottaa" katumuksessaan on juuri sellainen, jonka tunteiden aitouteen on vaikea uskoa.
        Miten lie Sinunkin kohdallasi kun vastaan tulee tuntematon Don Juan lemmenlurituksineen
        vannoen ikuista rakkauttaan, suukotellen ja pussaellen...
        Toinen mahdollinen kosija ei edes kysyessäsi rakastatko sinä xx minua vastaa kuin: "En tunnusta". Hän hillitsee tunteensa ilmaisua kun haluaa ensin tutustua ja tehdä huomioita realistiselta pohjalta myös arkielämässä...vaikka sydän on pakahtua...

Sinähän lankeat kuten monet muut kanssasisaresi tähän Auervaaraan - eikö totta ?

• HoneyLoveN
        Ajomies kirjoitti:

Itku-Iikkako sytyttää Sinut ?
        Omat kokemukseni ovat osoittaneet, että sellainen, joka kovin äkkiä muuttaa mielipidettään
        ja alkaa "vollottaa" katumuksessaan on juuri sellainen, jonka tunteiden aitouteen on vaikea uskoa.
        Miten lie Sinunkin kohdallasi kun vastaan tulee tuntematon Don Juan lemmenlurituksineen
        vannoen ikuista rakkauttaan, suukotellen ja pussaellen...
        Toinen mahdollinen kosija ei edes kysyessäsi rakastatko sinä xx minua vastaa kuin: "En tunnusta". Hän hillitsee tunteensa ilmaisua kun haluaa ensin tutustua ja tehdä huomioita realistiselta pohjalta myös arkielämässä...vaikka sydän on pakahtua...

Sinähän lankeat kuten monet muut kanssasisaresi tähän Auervaaraan - eikö totta ?

Pistit aika pahan! :-)

Ei itku-iikka sytytä, vaan tunteellinen mies. Miehen pitää seistä sanojensa takana, eikä muuttaa mieltään yhtämittaa. Kyllähän sitä ensin tietysti haluaa tutustua, ennenkuin mitään rakkauksia toista kohtaan osoittaa.

• Ajomies
        HoneyLoveN kirjoitti:

Pistit aika pahan! :-)

Ei itku-iikka sytytä, vaan tunteellinen mies. Miehen pitää seistä sanojensa takana, eikä muuttaa mieltään yhtämittaa. Kyllähän sitä ensin tietysti haluaa tutustua, ennenkuin mitään rakkauksia toista kohtaan osoittaa.

- Voitko ilmaista totuuden sanoitta ja vaikenematta ?
        Näin kysyi eräös toisuskoinen Buddhalta.
        Buddha pysyi vaiti, mutta filosovin poistuttua hän loihe lausumaan>:

- Hän on kuin hyvä hevonen, joka laukkaa jo
        piiskan varjon nähdessään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      29
      2678
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      132
      2435
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      14
      2021
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      1813
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1346
    6. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1317
    7. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1284
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      997
    9. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      143
      968
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      20
      913
    Aihe