Uusi Liitto Minun Veressäni - Mitä se on?

Anonyymi

Uusi Liitto Minun Veressäni - mitä se on?

Uusi Liitto Minun Veressäni.

Kasteessa saatava Pyhän Hengen sinetti eli liiton merkki pitää löytyä sydämestä. Vihan enkelin kulkea ohi Ihmisen Pojan päivänä, kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään.

1. Piet. 3:21

"Tuon esikuvan mukaisesti TEIDÄT PELASTAA NYT KASTE , ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus."

Kasteessa ihmisen synnit pestään pois ja siitä seuraa hyvä omatunto.

Kristillinen Kaste on Uuden Liiton Merkki ja Jumalan antama vakuus.

LIITTO on Jumalan yksipuolinen varma lupaus.

(Liitto on eri asia kuin kahden tasaveroisen osapuolen välinen sopimus)

62

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Raamattu ei väitä, että kaste pelastaisi yksinään.

      1 Piet 3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
      3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

      Pietari puhuu uskovaislle ihmisille. Nooa oli uskossa ennen vedenpaisumusta. Arkissa ei ollut yhtään pelastumatonta ihmistä tai pikkuvauvaa. Siellä oli vain kahdeksan sielua: Nooa ja hänen vaimonsa sekä kolme Nooan poikaa ja heidän vaimonsa. Nooan tapausta ei voida käyttää esimerkkinä ei-uskovaisten ihmisten pelastumisesta. Kaikki jumalattomat ihmiset pienine vauvoineen hukkuivat vedenpaisumuksessa. Vesi ei heitä pelastanut.

      Kaste siis pelastaa uskovaisen ihmisen ja siksi uskovaisen ihmisen kannattaa tai pitää mennä kasteelle. Mutta sellaisille ihmisille, jotka eivät ole uskossa, siitä ei ole mitään hyötyä.

      • Anonyymi

        Nooan liitto oli vanha liitto ja Aabrahamin liitto uusi liitto.
        Sen lisäksi Raamatusta löytyy vielä lisää liittoja jotka ovat myös uusia liittoja, koska niiden merkitystä on haluttu ylikorostaa, ikään kuin ne olisivat mitenkään verrattavissa Nooan ja Aabrahamin liittojen tärkeyteen. Ennemminkin ne ovat pelkkiä jatkosopimuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nooan liitto oli vanha liitto ja Aabrahamin liitto uusi liitto.
        Sen lisäksi Raamatusta löytyy vielä lisää liittoja jotka ovat myös uusia liittoja, koska niiden merkitystä on haluttu ylikorostaa, ikään kuin ne olisivat mitenkään verrattavissa Nooan ja Aabrahamin liittojen tärkeyteen. Ennemminkin ne ovat pelkkiä jatkosopimuksia.

        Tuo ei pidä paikkaansa: "Nooan liitto oli vanha liitto ja Aabrahamin liitto uusi liitto".

        Uusi liitto tehtiin Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Paavali kirjoittaa: "Tämä on uusi liitto Hänen veressään."
        Uusi liitto tehdään SYDÄMESSÄ, eikä materiassa kuten Vanhaliitto, ja sen osallisuuteen pääsevät kaikki kansat:
        Jer 31
        "Tulee aika», sanoo Herra, »jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei pidä paikkaansa: "Nooan liitto oli vanha liitto ja Aabrahamin liitto uusi liitto".

        Uusi liitto tehtiin Jeesuksen ristinkuoleman kautta. Paavali kirjoittaa: "Tämä on uusi liitto Hänen veressään."
        Uusi liitto tehdään SYDÄMESSÄ, eikä materiassa kuten Vanhaliitto, ja sen osallisuuteen pääsevät kaikki kansat:
        Jer 31
        "Tulee aika», sanoo Herra, »jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä."

        Jeesuksen liitto oli ainakin kolmas uusi liitto. Raamatussa on ihan liikaa uusia liittoja.
        Aabrahamin liitto oli alkuperäinen ja oikea uusi liitto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen liitto oli ainakin kolmas uusi liitto. Raamatussa on ihan liikaa uusia liittoja.
        Aabrahamin liitto oli alkuperäinen ja oikea uusi liitto.

        Lutterin kirkko on tehnytliittoja joka suuntaan paitsi ylöspäin aina tilanteen mukaan.

        nyt on menossa homotusliitto uusin intressein.

        aikanaan kirkko neuvotteli Hitlerin kanssa siitä millainen liitto se tehdään kun H on voittanut sotansa.

        voi surkeuden maximointia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lutterin kirkko on tehnytliittoja joka suuntaan paitsi ylöspäin aina tilanteen mukaan.

        nyt on menossa homotusliitto uusin intressein.

        aikanaan kirkko neuvotteli Hitlerin kanssa siitä millainen liitto se tehdään kun H on voittanut sotansa.

        voi surkeuden maximointia.

        Parhamin kirkko on tehnyut liittoja joka suuntaan. Ja hylännyt Jumalan liiton.

        Homous on muotia perustajansa kautta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhamin kirkko on tehnyut liittoja joka suuntaan. Ja hylännyt Jumalan liiton.

        Homous on muotia perustajansa kautta

        järjettömät kommentit jatkuu...en ihmettele että olet työtön !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        järjettömät kommentit jatkuu...en ihmettele että olet työtön !

        Tutustupa perustajaasi tarkemmin - en ihmettele että olet tuollainen inttävä hopero joka ei tutki juuriaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhamin kirkko on tehnyut liittoja joka suuntaan. Ja hylännyt Jumalan liiton.

        Homous on muotia perustajansa kautta

        Onneksi Suomessa ei ole Parhamin kirkkoa, mutta nyt täällä luterilainen kirkko on ottanut sydämenasiakseen ajaa homojen ja lesbojen asiaa. Sellainen on erityisesti piispojen tärkein asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi Suomessa ei ole Parhamin kirkkoa, mutta nyt täällä luterilainen kirkko on ottanut sydämenasiakseen ajaa homojen ja lesbojen asiaa. Sellainen on erityisesti piispojen tärkein asia.

        Suomessa on parhamin kirkko ja on luterilainen kirkko

        Parhamin kirkon ykkösasia on homot ja lesbot kuten parhamilaisten teksteistäkin voimme havaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on parhamin kirkko ja on luterilainen kirkko

        Parhamin kirkon ykkösasia on homot ja lesbot kuten parhamilaisten teksteistäkin voimme havaita.

        Ihanko totta. No sinä taidat olla ainoa Parhamin kirkon jäsen Suomessa. Niin homo-keskeistä on sinun kirjoittelusi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanko totta. No sinä taidat olla ainoa Parhamin kirkon jäsen Suomessa. Niin homo-keskeistä on sinun kirjoittelusi.

        Ei hän ole ainoa, on täällä muitakin parhamin kirkon jäseniä jotka puhuvat koko ajan homosita ja lesboista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on parhamin kirkko ja on luterilainen kirkko

        Parhamin kirkon ykkösasia on homot ja lesbot kuten parhamilaisten teksteistäkin voimme havaita.

        Parhami oli liitossa sodoman ja gomorran jumalan eli Perkeleen kanssa.


    • Anonyymi

      Uskossaan horjuvia ihmisiä ei-kristillisiin lahkoihinsa upottavat hurmahenget, jotka sanovat toimenpidettään "kasteeksi" ovat liitossa Perkeleen kanssa.

      Sellainen teko on Pedonmerkki.

      • Anonyymi

        oletko sinä sellainen horjuva uskova, kun näytät horjuvan pitkin foorumia hokemassa mantrojasi joissa ei ole mitään tolkkua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oletko sinä sellainen horjuva uskova, kun näytät horjuvan pitkin foorumia hokemassa mantrojasi joissa ei ole mitään tolkkua!

        Sinä teet vähähn samaa


    • Anonyymi

      Helluntailaiset eivät usko Raamattuun.

      Noinkin tärkeä Raamatun totuus kuin Jumalan tekemä uusi liitto Jeesuksen veressä eli Veriliitto on evankeliumin kaikista tärkeintä ydintä, niin siihen joku helluntailainen vastaa näin:

      " Lapioit sontaasi palstalle."

      Olen edelleen sitä mieltä, että helluntailaiset eivät ole Kristittyjä ollenkaan.

      • Anonyymi

        ... Parhami oli liitossa sodoman ja gomorran jumalan eli Perkeleen kanssa...


    • Anonyymi

      Vanhan liiton aikana:

      Jumalan liittoon pääsi vain ympärileikkauksen kautta. Tytöistä kyyhkysten veri piti vuodattaa.

      Ympärileikkaamaton poika tai mies piti "hävittää pois" kansasta, koska hänen katsottiin liiton rikkojaksi, vaikka vanhempien piti se ympärileikkaus pojalle tehdä
      8 pv. iässä.

      1. Moos. 17:14
      "Mutta ympärileikkaamaton miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; HÄN ON RIKKONUT MINUN LIITONI."

      '''''''''''''''''''''''''''''''''
      Kristillinen Kaste on Uuden Veriliiton jäsenyyden Merkki ja todistus.

      Hellarit herjaavat Elävän Jumalan tekemää Veriliittoa kun sanovat Kristillistä kastetta pelkäksi "veden valutteluksi" tms. halventavaa.
      Jumala siitä heitä rangaiskoon!

      Jaak. 2:7

      Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

    • Anonyymi

      Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Syntikysymys on ratkaistu.

      • Anonyymi

        Mutta eivät luterilaiset sitä usko. He tarvitsevat vettä, kun Luther kerran väitti niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta eivät luterilaiset sitä usko. He tarvitsevat vettä, kun Luther kerran väitti niin.

        Kyllä luterilaiset uskovat mutta uudestikastajat eivät usko kun puhuvat vain vedestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä luterilaiset uskovat mutta uudestikastajat eivät usko kun puhuvat vain vedestä

        Kukahan se kirjoitti: "Miten vesi voi vaikuttaa noin suuria."?


      • Anonyymi

        Miksihän Jumalan Sana ei kelpaa uudestikastajille vaan heille riitää pelkkä vesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksihän Jumalan Sana ei kelpaa uudestikastajille vaan heille riitää pelkkä vesi?

        Luther ylisti vettä eikä Jumalan sanaa: "Kuinka vesi voi vaikuttaa noin suuria"!

        Vedenpalvojat tarvitsevat vettä pelastuakseen. Luther Iso katekismus:
        "Nyt siis käsitämme, miten äärettömän suurenmoinen asia kaste on. Se tempaa meidät Perkeleen kidasta, omistaa meidät Jumalalle, kukistaa synnin ja ottaa sen pois. Joka päivä se sitten vahvistaa uutta ihmistä ja jatkaa vaikutustaan".
        "Mutta nämä sokeiden taluttajat eivät huomaa sitä, että uskolla tulee olla jokin kohde, eli jotakin, mistä se voi pitää kiinni ja minkä varassa se voi luottavaisesti seistä. Näin usko siis kiinnittää koko huomion veteen. Se uskoo, että vesi on kaste, täynnä pelkkää pelastusta ja elämää, "

        Huh huh, mitä saastaa!
        Luterilaisten uskon kohde on vesi, mutta kristittyjen uskon kohde on Herra Jeesus.
        Kaste tempaa???? Kaste on luterilaisten epäjumala joka tempaa ja tempoo heitä veden palvontaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther ylisti vettä eikä Jumalan sanaa: "Kuinka vesi voi vaikuttaa noin suuria"!

        Vedenpalvojat tarvitsevat vettä pelastuakseen. Luther Iso katekismus:
        "Nyt siis käsitämme, miten äärettömän suurenmoinen asia kaste on. Se tempaa meidät Perkeleen kidasta, omistaa meidät Jumalalle, kukistaa synnin ja ottaa sen pois. Joka päivä se sitten vahvistaa uutta ihmistä ja jatkaa vaikutustaan".
        "Mutta nämä sokeiden taluttajat eivät huomaa sitä, että uskolla tulee olla jokin kohde, eli jotakin, mistä se voi pitää kiinni ja minkä varassa se voi luottavaisesti seistä. Näin usko siis kiinnittää koko huomion veteen. Se uskoo, että vesi on kaste, täynnä pelkkää pelastusta ja elämää, "

        Huh huh, mitä saastaa!
        Luterilaisten uskon kohde on vesi, mutta kristittyjen uskon kohde on Herra Jeesus.
        Kaste tempaa???? Kaste on luterilaisten epäjumala joka tempaa ja tempoo heitä veden palvontaan.

        Luther ylisti Jumalan Sanaa te lastenraiskaajat ylistätte vettä, vedenpalvojia kuin olette.

        Luther jatkaa "sitä ei saa aikaan vesi vaan Jumalan Sana"

        Luterilaisten uskon kohde on siis Jumalan Sana el Jeesus Kristus. Uudestikastajilla se on vesi joka laittaa heidät palvovaan vettä


    • Anonyymi

      ...sillä yhden ihmisen teon seurauksena tuli kaikille ihmisille kadotustuomio...

      Heti kun lapsi kastetaan Krituksen sovintoveren osallisuuteen, niin perisynnin kadottava vaikutus lapsen yltä poistuu.

      Helluntailaiset ratkaisevat ongelman kieltämällä koko perisynnin kaikki ihmiset kadottavan merkityksen. Eli eivät tunnusta Raamatun perusasioita, koska eivät usko Raamattuun.

      • Anonyymi

        ei helluntailaiset niin paljon raamattua ole tutkinut, tai kykenisivätkö edes ??

        Jumala kun on antanut KOKO RAAMATUN, ei pelkäsään "apostolien tekoja . . .


    • Anonyymi

      Parhami oli liitossa Sodoman ja Gomorran jumalan kanssa.

      Sai syytteen sodomiasta....

      • Anonyymi

        Lopeta tuon saastan leviitys joka keskustelun perään.


    • Anonyymi

      Menin kerran uteliaisuuttani erääseen helluntaiseurakunnan kokoukseen.

      "Istuin takapenkkiin ja huomasin, kun takaseinässä oli iso juliste, jossa luki: JEESUS.

      Olen täyttynyt Pyhällä Hengellä ja minulla toimii henkien erottamisen armolahja.
      Kuulen Jumalan puheen ja tiedän sen.

      Silloin kun katsoin tuonne taakse kirjoitettuun julisteeseen JEESUS, niin minussa oleva Totuuden Henki sanoi minulle selvällä suomenkielellä:
      "Ei siellä mitään Jeesusta ole, Saatana siellä on."

      • Anonyymi

        takaseiniin ei sellaisia tekstejä laiteta eli puhut pascaa kuten aina kun täällä sepustat sama mitä.

        Totuuden Hengestä voit vain haaveilla-


      • Anonyymi

        Joo uskon sinua, pascaa puhuvaa vaaria en.


    • Anonyymi

      Uusi Liitto Minun Veressäni: Kristillinen Kaste

      SovintoVeren syntejä pesevä kosketus saadaan Kristillisessä Kasteessa ja Pyhässä Ehtoollisessa, jossa Jeesuksen Sovintoveri on läsnä Raamatun mukaan.

      Ehtoollinen:
      "Siunauksen malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen? Se leipä, jonka murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen."

      Kristillinen kaste:
      "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."

      • Anonyymi

        "Uusi Liitto Minun Veressäni: Kristillinen Kaste"????

        Senkö takia luterilainen kirkko levitti tuota "uutta liittoa" miekan ja keihään voimalla, jotta kasteesta kieltäytyneiden pakanoiden veri todistaisi uudesta liitosta? Aika julmaa evankeliointia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uusi Liitto Minun Veressäni: Kristillinen Kaste"????

        Senkö takia luterilainen kirkko levitti tuota "uutta liittoa" miekan ja keihään voimalla, jotta kasteesta kieltäytyneiden pakanoiden veri todistaisi uudesta liitosta? Aika julmaa evankeliointia!

        "miekan ja keihään"

        "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan"
        Matt: 10: 34


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uusi Liitto Minun Veressäni: Kristillinen Kaste"????

        Senkö takia luterilainen kirkko levitti tuota "uutta liittoa" miekan ja keihään voimalla, jotta kasteesta kieltäytyneiden pakanoiden veri todistaisi uudesta liitosta? Aika julmaa evankeliointia!

        Oi että miekat, keihäät ja veri on tärkeitä meille uudestikastajjlle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oi että miekat, keihäät ja veri on tärkeitä meille uudestikastajjlle.

        Olettete uudestikastajat kyllä tappamisenhaluisia


    • Anonyymi

      Helluntailaiset puhuvat täyttä paskaa Luterilaisista.

      En ole vielä tavannut yhtään helluntailaista, jolla olisi ollut Totuuden Henki.

      • Anonyymi

        Kaikki helluntaissa kyllä näkevät henkesi kunhan tapaatte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki helluntaissa kyllä näkevät henkesi kunhan tapaatte.

        helluntailaset ON harhaanjohtajia, niinkuin siitä kirjakin on:

        KIRJA: HARHAANJOHTAJAT, Terho Miettinen / Raija Pelli, v. 2017


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaset ON harhaanjohtajia, niinkuin siitä kirjakin on:

        KIRJA: HARHAANJOHTAJAT, Terho Miettinen / Raija Pelli, v. 2017

        Raamattuhan sanoo suoraan, lopun ajassa ilmestyviä helluntailaisten kaltaisia harhaoppisia lahkolaisia ei pidä sanoa tervetulleiksi ei päästää sisälle asuntoonsa ja heidän hurmosteltat pitää kiertää kaukaa, vaikka leijuisivat siellä ilmassa puhuisivat avaruusolentojen kielillä ja irtaantuisivat ruumiistaan ja tekisivät niitä "trippejä" ulkoavaruuteen.


    • Anonyymi

      1. Piet. 3:21

      Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa kasteena-
      joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta-Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

      Ei hyvää omaatuntoa synnin päälle lasketa, kuten helluntailaiset opettaa.

      Kasteessa synnit pestään pois ja annetaan siitä sinetiksi Armon henki. Siitä SEURAA HYVÄ OMATUNTO.

      Apostoli kertoo tuossa juutalaisille, että kristillinen kaste ei ole sama asia kuin heidän ulkoisen lian ja saastan pesemiseksi tarkoitetut erilaiset rituaalikasteet ja pesut, joita juutalaisilla oli erilaisilla.
      Kristillinen kaste on syntien pesua varten ja Pyhän Hengen lahjan saamiseksi tehty Jumalan teko (Ylhäältä)

      Ei kukaan ihminen voi poistaa kaikkia kadottavasta perisynnistä eli maailman synnistä. Kyllä siihen tarvitaan Jumalaa ja Kristillistä kastetta, j

      • Anonyymi

        Mitähän sinä taas sekoilet: "Ei hyvää omaatuntoa synnin päälle lasketa, kuten helluntailaiset opettaa."???

        Tehän kastatte oppinne mukaan SYNTISEN VAUVAN?????

        Yritättekö peittä veden avulla synnit??? Nurinkurista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän sinä taas sekoilet: "Ei hyvää omaatuntoa synnin päälle lasketa, kuten helluntailaiset opettaa."???

        Tehän kastatte oppinne mukaan SYNTISEN VAUVAN?????

        Yritättekö peittä veden avulla synnit??? Nurinkurista.

        Ihminen on Raamatun mukaan SYNTINEN

        Synnit pestään pois kasteessa mutta ateistit ei sitä usko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on Raamatun mukaan SYNTINEN

        Synnit pestään pois kasteessa mutta ateistit ei sitä usko.

        ihminen on syntinen jo syntyessään, niinkuin ollut on jo Vanhan Liitonkin aikana, silloin oli Jumalan Jumalan säätämä, Liitto,
        "kaikki poikalapset ympärileikata 8 päivän ikäisenä" (perisynti)

        -perisynti ei ole mihinkään kadonnut, sitten Adamin ja Eevan jälkeen, kun ihminen karkotettiin paratiisista.

        Vanhan liiton ympärileikkaus on Uuden Liiton kasteen esikuva,

        "Tämä mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille aikakuden loppukausi on tullut"
        Kor: 10: 11 (loppukausi, = ajanlasku, jkr)


    • Anonyymi

      Onneksi koko suomo istuu taivasjunassa kasteen armon turvavyö tiukasti kiinni ja kummilusikka taskussa.

      • Anonyymi

        harmittaako se sua ??


    • Anonyymi

      Kyllä Jeesus tässä puhuu oman kasteensa jälkeen NIkodemukselle Kristillisestä kasteesta, joka helluntaina alkoi, kun 3000 ihmistä kastettiin vedellä ja Hengellä.

      Kaikkia ja kaiken ikäisiä ihmisiä nämä Jeesuksen sanat tarkoittaa.

      Ei taivaaseen mistään keittiön kautta mennä "viattomuuden vaippa" niskassa.

      "Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

    • Anonyymi

      Parhami oli vapaamuurari ja KuKluxKlaanin jäsen ja hiippaili yöllä pimeässä huppu päässä.

      Sieltä ne sen lahkon opit on peräisin.

      Eikä siinä vielä kaikki....piip....mitä se mies tekikään...piip...

      • Anonyymi

        Sitä katsellessani tuli lännestä vuohipukki koko maan yli, tuskin maanpintaa koskettaen, ja sillä pukilla oli otsassaan mahtava sarvi.


    • Anonyymi

      Keskustelussa eräs henkilö kirjoitti näin, kun helluntailainen ei uskaltanut antaa hänelle sitä heidän ehtoollistaan kuultuaan tuon lauseen, Luterilainen uskovainen sanoi, ettei ole käynyt helluntailaisten kasteella.

      " Vastasin, että ei, olen lapsikasteen saanut uskovainen luterilainen. "

      Tuon todistuksen kuullessaan Saatanan on väistyttävä luotasi pois, koska sillä ei ole valtuuksia tehdä sinulle mitään pahaa, koska kuulut Pyhän Kasteesi perusteella Kristuksen ruumiiseen eli Pyhään Papistoon, johon Saatanalla ei ole mitään valtaa.

    • Anonyymi

      Lue tämä tarkoin ja ota se sydämeesi, mitä ehtoollinen tarkoittaa.

      HPE ole mikään pelkkä muistelutilaisuus, kuten harhaoppiset opettaa tiivistemehuja maistellessaan.

      1. Moos. 49:11

      Hän sitoo aasinsa viinipuuhun, viiniköynnökseen aasinsa varsan; hän huuhtoo vaatteensa viinissä; viittansa rypäleen veressä.

      • Anonyymi

        "Jeesus vastasi: Totisesti,totisesti minä sanon sinulle, jos ihminen ei synny uudeksi vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan." (Joh.3:5)

        Ei sitä Jeesuksen sanomaa "vettä" (water) voi jättää poiskaan eikä vaihtaa mihinkään muuhun. Sehän tarkoittaa sitä, että me kiellämme Raamatun totuuden emmekä usko Jeesukseen.

        Harhaoppiset helluntailaiset tunkevat Jeesuksen suuhun tuossa kohtaa vaikka minkälaisia sanoja, jotka paremmin sattuisivat vastaamaan heidän omia Parhaimin keksimiä selityksiä.

        Jumalan sana on oikean uskonopin perusta, ei mitkään Parhamin laulukirjat.

        Tuossakin kohdassa sanotaan ihan selvästi, että uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä tapahtuu vain ja ainoastaan Kristillisessä Kasteessa.

        Room.6:4-5 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan hadatut KASTEENkautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidätkin UUDESSA elämässä vaeltaman."

        KASTEESSA ENTINEN JÄÄ TAAKSE JA UUSI ON SIJAAN TULLUT.=UUDESTISYNTYMINEN VEDESTÄ JA HENGESTÄ JUMALAN TEKONA TAPAHTUU VAIN JA AINOASTAAN KRISTITTYJEN KASTEESSA.

        Helluntailaiset väistävät tuollaisten kohtien merkityksen eli sisällön miettimisen kokonaan viemällä heti puheenaiheen veden määärään ja kastetekniikkaan, kun piitäisi tutkia, mitä kasteessa oikeasti tapahtuu.

        Kristillinen kaste on Jumalan ainutkertainen pelastusteko, jossa ihmisestä tulee Krituksen ruumiin jäsen.
        Asia on ilmaistu Kirkkoraamatussa useassa kohtaa ihan selvästi.

        Amen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus vastasi: Totisesti,totisesti minä sanon sinulle, jos ihminen ei synny uudeksi vedestä ja Hengestä, hän ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan." (Joh.3:5)

        Ei sitä Jeesuksen sanomaa "vettä" (water) voi jättää poiskaan eikä vaihtaa mihinkään muuhun. Sehän tarkoittaa sitä, että me kiellämme Raamatun totuuden emmekä usko Jeesukseen.

        Harhaoppiset helluntailaiset tunkevat Jeesuksen suuhun tuossa kohtaa vaikka minkälaisia sanoja, jotka paremmin sattuisivat vastaamaan heidän omia Parhaimin keksimiä selityksiä.

        Jumalan sana on oikean uskonopin perusta, ei mitkään Parhamin laulukirjat.

        Tuossakin kohdassa sanotaan ihan selvästi, että uudestisyntyminen vedestä ja Hengestä tapahtuu vain ja ainoastaan Kristillisessä Kasteessa.

        Room.6:4-5 Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan hadatut KASTEENkautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidätkin UUDESSA elämässä vaeltaman."

        KASTEESSA ENTINEN JÄÄ TAAKSE JA UUSI ON SIJAAN TULLUT.=UUDESTISYNTYMINEN VEDESTÄ JA HENGESTÄ JUMALAN TEKONA TAPAHTUU VAIN JA AINOASTAAN KRISTITTYJEN KASTEESSA.

        Helluntailaiset väistävät tuollaisten kohtien merkityksen eli sisällön miettimisen kokonaan viemällä heti puheenaiheen veden määärään ja kastetekniikkaan, kun piitäisi tutkia, mitä kasteessa oikeasti tapahtuu.

        Kristillinen kaste on Jumalan ainutkertainen pelastusteko, jossa ihmisestä tulee Krituksen ruumiin jäsen.
        Asia on ilmaistu Kirkkoraamatussa useassa kohtaa ihan selvästi.

        Amen!

        Huh huh : "KASTEESSA ENTINEN JÄÄ TAAKSE JA UUSI ON SIJAAN TULLUT."????

        Mikähän entinen sillä vauvalla jää taakse? Vai tarkoitatko sitä ruskeaa, mikä jää vaippaan?
        Järkeäkin on lupa käyttää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh huh : "KASTEESSA ENTINEN JÄÄ TAAKSE JA UUSI ON SIJAAN TULLUT."????

        Mikähän entinen sillä vauvalla jää taakse? Vai tarkoitatko sitä ruskeaa, mikä jää vaippaan?
        Järkeäkin on lupa käyttää!

        Niin se Raamatu opettaa. Kasteessa alkaa uusi elämä Kristuksen yhteydessä. Krisuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen sekä Hänen ruumiiseensa liittämienn tapahtuu kasteessa. Entinen elämä on elämä ilman Kristusta

        Lukisit Raamattua niin ei tarvitsisi kysellä typeriä


    • Anonyymi

      Lapsen kastaminen nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen on niin valtava uskontunnustus ihmisten ja Jumalan edessä että kyllä se riittää aivan varmasti.

      Kristillisessä kasteessa kun lasta kastetaan sitä Jumalan edessä tunnustetaan Jeesuksen sana todeksi ja Jeesus Herraksi ja kuninkaaksi, kun lapsi kasteessa liitetään Kristuksen ruumiiseen ja lapselle rukouksessa pyydetään Pyhän Hengen lahjaa ja kaikkia niitä siunauksia, jotka Jumala kastetulle lapselleen lupaa antaa.

      Missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimessäni, siinä minä olen läsnä teidän keskellänne ottamassa sen pienen lapsen syliini.

      Jeesus lupaa olla nimenomaa niiden kanssa, jotka tottelevat Jeesuksen antamaa kastekäskyä.

      (Matt.28:18-20) Ylipäällikön viimeinen päiväkäsky maan päällä.

      18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.

      19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

      20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1230
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      967
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      890
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      787
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe