Elämä on pyhää, siksi pitää tappaa!

Jahve pitää elämää niin pyhänä, että käskee tappaa jokaisen luopumusta julistavan ateistin ja epäjumalia palvelevan kansan jäsenen.

Ajattelepa sitä, että muiden kansojen jumalat eivät ole Jahven mielestä todellisia - ne ovat epäjumalia - ja silti hän sotii ja raivoaa niitä vastaan, niin että käskee tappaa jokaisen niitä palvelevan oman lapsensa.

14

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vanhan liiton päämäärä oli uusi liitto. Kerrotko missä kohdassa uutta liittoa käsketään tappamaan?

• Muista, että maniassa ajantaju häviää. Aloitit ketjun false-flag tyyliin muka ateistina ja sitten riensit parin minuutin kuluttua vastaamaan omana itsenäsi eli mielisairaana hihhulina. Kun jatkossa teet näitä false-flag aloituksia niin laita pöydälle vaikka munakello ja hälytys vaikkapa 15-20 minuutin kuluttua. Yritä olla vastaamatta itsellesi ennen munakellon hälytystä.

• Strong-atheist kirjoitti:

Muista, että maniassa ajantaju häviää. Aloitit ketjun false-flag tyyliin muka ateistina ja sitten riensit parin minuutin kuluttua vastaamaan omana itsenäsi eli mielisairaana hihhulina. Kun jatkossa teet näitä false-flag aloituksia niin laita pöydälle vaikka munakello ja hälytys vaikkapa 15-20 minuutin kuluttua. Yritä olla vastaamatta itsellesi ennen munakellon hälytystä.

Olet vainoharhainen. En ole vastannut itse omaan viestiini. Näitkö taas Hessun? :)

• No esimerkiksi tässä:

Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Mooseksen laki käskee tappaa monesta eri syystä, joten kyllä uudessa liitossa myös käsketään tappaa, jos Jeesusta on uskominen. Vai kumosiko Jeesus lain? ;)

• Anonyymi
        Kustaan kirjoitti:

No esimerkiksi tässä:

Matteuksen evankeliumi:
        5:17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
        5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
        5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Mooseksen laki käskee tappaa monesta eri syystä, joten kyllä uudessa liitossa myös käsketään tappaa, jos Jeesusta on uskominen. Vai kumosiko Jeesus lain? ;)

<<<kumosiko Jeesus lain>>>

Jeesus sanoi "täyttäneensä" lain. Mutta mitä tuomioihin tulee niin sinun täytyy lukea Uutta testamenttia pidemmälle. Itseasiassa Uusi testamentti käsittelee KOKONAISUUDESSAAN uuden liiton suhdetta vanhaan. Eikä siinä lähdetä tuomioiden täytäntöönpanoon vaan ihan muuhun.

• "Ajattelepa sitä, että muiden kansojen jumalat eivät ole Jahven mielestä todellisia..."

Metsään menee taas. Kymmenen käskyä alkaa sillä, kun Jahve kieltää muiden jumalien pitämisen. Jos muut jumalat eivät olisi Jahven mielestä todellisia niin eihän tuollaista edes tarvitsisi käskeä.

"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

• Anonyymi

5.Mooseksen kirja:
        4:19 ja ettet, kun nostat silmäsi taivasta kohti ja katselet aurinkoa ja kuuta ja tähtiä, kaikkea taivaan joukkoa, anna vietellä itseäsi kumartamaan ja palvelemaan niitä, sillä Herra, sinun Jumalasi, on jakanut ne kaikille muille kansoille koko taivaan alla.

• Anonyymi

20:23 Älkää tehkö jumalia minun rinnalleni; hopeaisia tai kultaisia jumalia älkää tehkö itsellenne.

• Anonyymi

3.Mooseksen kirja:
        26:1 "Älkää tehkö itsellenne epäjumalia älkääkä pystyttäkö itsellenne jumalankuvia tai patsaita, älkää myöskään asettako maahanne kiviä, joissa on kuvia, kumartaaksenne niitä, sillä minä olen Herra, teidän Jumalanne.

• Anonyymi

5.Mooseksen kirja:
        4:28 Ja siellä te palvelette jumalia, jotka ovat ihmiskätten tekoa, puuta ja kiveä, jotka eivät näe eivätkä kuule, eivät syö eivätkä hajua tunne.

28:36 Herra vie sinut ja kuninkaan, jonka sinä itsellesi asetat, kansan luo, jota sinä et tunne ja jota sinun isäsi eivät tunteneet; ja siellä sinä palvelet muita jumalia, puu- ja kivijumalia.

32:21 He ovat herättäneet minun kiivauteni jumalilla, jotka eivät jumalia ole, ovat vihoittaneet minut turhilla jumalillansa; niin minäkin herätän heidän kiivautensa kansalla, joka ei ole kansa, vihoitan heidät houkalla pakanakansalla.

Jopa Deuteronomyn kirjoittaja tiesi sen, että muiden kansojen jumalat eivät ole todellisia.

• Anonyymi kirjoitti:

5.Mooseksen kirja:
        4:19 ja ettet, kun nostat silmäsi taivasta kohti ja katselet aurinkoa ja kuuta ja tähtiä, kaikkea taivaan joukkoa, anna vietellä itseäsi kumartamaan ja palvelemaan niitä, sillä Herra, sinun Jumalasi, on jakanut ne kaikille muille kansoille koko taivaan alla.

Tässä avainsana on 'Taivaan joukko', johon kuuluu Jumalan pojat eli siis toiset jumalat, Jahven veljet. Tämä tulee hyvin esille vaikkapa Jobin kirjassa, jossa Jahve kertoo aamutähtien ja Jumalan poikien karkeloineen ja huutaneen ääneen iloaan kun Jahve muurasi maan peruspylväitä (Mihin ihmeeseen pallomainen maa tarvitsee peruspylväitä. Miten ihmeessä tähti karkeloi ja huutaa ääneen?) Tämä yhdistää siis aivan yksiselitteisesti tähdet eli Taivaan joukon Jumalan poikiin.

6Mihin laskettiin sen peruspylväät? Kuka pani paikoilleen sen kulmakiven,

7 kun aamun tähdet riemuiten karkeloivat ja Jumalan pojat huusivat ääneen iloaan?

• Anonyymi kirjoitti:

5.Mooseksen kirja:
        4:28 Ja siellä te palvelette jumalia, jotka ovat ihmiskätten tekoa, puuta ja kiveä, jotka eivät näe eivätkä kuule, eivät syö eivätkä hajua tunne.

28:36 Herra vie sinut ja kuninkaan, jonka sinä itsellesi asetat, kansan luo, jota sinä et tunne ja jota sinun isäsi eivät tunteneet; ja siellä sinä palvelet muita jumalia, puu- ja kivijumalia.

32:21 He ovat herättäneet minun kiivauteni jumalilla, jotka eivät jumalia ole, ovat vihoittaneet minut turhilla jumalillansa; niin minäkin herätän heidän kiivautensa kansalla, joka ei ole kansa, vihoitan heidät houkalla pakanakansalla.

Jopa Deuteronomyn kirjoittaja tiesi sen, että muiden kansojen jumalat eivät ole todellisia.

"Jopa Deuteronomyn kirjoittaja tiesi sen, että muiden kansojen jumalat eivät ole todellisia."

Juu, mutta kymmenen käskyn kirjoittaja Exoduksessa eli vielä monolatrian aikaa.

Monolatria (kreikkaa: μόνος, monos, yksi; λατρεία, latreia, palvonta)[1] viittaa uskontoon, jossa tunnustetaan useiden jumalien olemassaolo, mutta palvotaan vain yhtä jumalaa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Monolatria

• Anonyymi

Jumala antanut 10 käskyä,että ihmiset noudattaisi niitä.Koska hän on kaiken luonut,myös sinut eikö tekijällä ole oikeus vaatia tottelemaan käskyjä ?Jumala tietää että kansa palvoi vääriä jumalia,ja siksi laki oli ankara rikkojalle.Jos käskyjä ja lakia ei olisi,annettu raamatussa,tulos täydellinen sekasorto.Suomessa poliisi valvoo että lakia noudatetaan,entä mitä tapahtuisi jos poliisi menisi lakkoon ?Kukaan ei joutuisi vastuuseen pahoista teoistaan.

• Anonyymi

hyttysiä vai kärpäsiä tapat jälleen ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2468
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1868
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      73
      1776
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      81
      1308
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      65
      1228
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1178
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1068
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1050
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      904
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      882
    Aihe