Suomen laki ei hyväksy maalittamista

Anonyymi

Presidenttimme Niinistö on huolestunut maalittamisesta, uskon ihmiselle ei pitäisi olla vaikeaa käyttäytyä hyväksyttävällä tavalla varsinkaan julkisuudessa.

Puuttuuko kielestämme sanamuotoja ilmaista itseään.

Eduskunnassa on yritetty muuttaa lakia jossa maalittaminen hyväksyttäisi, ehdotus hylättiin heti alkuun.

Löytyykö maalittamiseen tarvetta, missä yhteydessä maalittaminen olisi suotavaa, onko maalittaminen kaunista.

43

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuka omistaa/määrittelee mitä maalittaminen on?
      Minäkö? Sinäkö? Hentun...ko?

      H.

      • Anonyymi

        Poliisille uusia työkaluja MAALITTAMISEEN saavat valmistella syytteitä ilman asianomaisen lupaa kuten on EDUSKUNASAMME HUOMATTU.
        On koneisto joka toimii suojatussa asemassa maalittaen puolueelliseti "pol pol" tiettyjä ryhmiä.


    • Eduskunta määrittelee.
      Muistan keskustelun eduskunnassa jossa persut yritti lainmuutosta maalittamisesta, se oli lyhyt käsittely.
      Persujen esitys tyrmättiin koko muun eduskunnan taholta jyrkästi, sillä ei ollut mitään mahdollisuutta edetä edes valmistelu vaiheeseen.

      Toki voivat yrittää uudestaan.

      Miksi maalittaa jos sanat ei riitä kertomaa on paras olla hiljaa.

      • Anonyymi

        Maalittaminen tai ei on suoraan verrannollinen saatuun kasvatukseen.
        Ihmisen ei-suotavia tekoja voidaan arvioida esimerkiksi millaista politiikkaa halutaan tehtävän ja miten. Ulkoinen olemus on jokaisen omaa persoonallisuutta, mihin ei pitäisi puuttua.
        Sitten ilmiö, missä ihmiset kuvaavat itseään on mielestäni kummallinen. Siitä ilmiönä pitäisi keskustella: onko siitä hyötyä vai enemmän haittaa, häirintää.
        Maalittaminenkin on häirintää.
        Varsinkin ikääntyvien ihmisten olettaisi olevan elämää kokeneita eikä odottaisi sortuvan moiseen. Millaisia mummoja ja pappoja. Kuulevatko lapsenlapset henkilöihin menevää rankkaa arvostelua? Lapset matkivat. Tuleeko näistä koulukiusaajia.
        Beng


    • Anonyymi

      Mikä on maalittamista? En tiedä.

      • Paloma01

        "Maalittaminen tarkoittaa sosiaalisessa mediassa tai muutoin internetissä tapahtuvaa henkilön ”ottamista maalitauluksi” eli ihmisten usuttamista tietyn henkilön kimppuun."
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Maalittaminen_(sosiaalinen_media)

        Pahimmillaan maalittaminen johtaa ns. cancel-kulttuuriin, jossa ihmisen (töpaikka, politiikka jne.) uskottavuus murennetaan vihapuheella ja hän voi menettää jopa tönsä tai asemansa.

        "Verkossa vastustajia maalitetaan julkaisemalla heistä tietoja, jolloin lukijat alkavat uhkailla ja häpäistä heitä. Myös poliiseja kuvataan ja heidän tietojaan julkaistaan sosiaalisessa mediassa, mahdollisesti valheiden kera. Tämä loukkaa heidän yksityisyyttään ja saattaa heidät voimakkaan arvostelun kohteeksi sosiaalisessa mediassa.[7"

        Asiallinen kritiikki on ok, maalittaminen on rikos.


      • Paloma01 kirjoitti:

        "Maalittaminen tarkoittaa sosiaalisessa mediassa tai muutoin internetissä tapahtuvaa henkilön ”ottamista maalitauluksi” eli ihmisten usuttamista tietyn henkilön kimppuun."
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Maalittaminen_(sosiaalinen_media)

        Pahimmillaan maalittaminen johtaa ns. cancel-kulttuuriin, jossa ihmisen (töpaikka, politiikka jne.) uskottavuus murennetaan vihapuheella ja hän voi menettää jopa tönsä tai asemansa.

        "Verkossa vastustajia maalitetaan julkaisemalla heistä tietoja, jolloin lukijat alkavat uhkailla ja häpäistä heitä. Myös poliiseja kuvataan ja heidän tietojaan julkaistaan sosiaalisessa mediassa, mahdollisesti valheiden kera. Tämä loukkaa heidän yksityisyyttään ja saattaa heidät voimakkaan arvostelun kohteeksi sosiaalisessa mediassa.[7"

        Asiallinen kritiikki on ok, maalittaminen on rikos.

        Kuka määrittää sanan Maalittaminen?
        -
        Jos minä olen eri-mieltä hänen kansaan, minä maalitan.
        Ja hän maalittaa minua.
        Noinko se menee...
        Edus-Kunta maalittaa minua.
        -
        Eihän mikään tuollainen ole mahdollista määrittää lailla.
        Silloinhan rajoitetaan sanan-vapautta.
        -
        Sana Asiallinen, ei ole todennettavissa.
        Se on jokaisen ihmisen oma mieli-pide.
        -
        Olen kyllä huomannut kulttuurin muuttumisen.
        Suhtautumisen lain-säädäntöön.
        Suomikin on jo aloittanut vaarallisen polkunsa asiassa.
        -
        On niin surullista, että ihmisen ei enää anneta olla ihminen.
        Vaan kauko-ohjattu kone.
        Minua saa "maalittaa" kuka tahansa.
        Niin paljon kuin vaan haluaa.
        Tarvittaessa otan vanhat keinot käyttöön ja "haistatan" takaisin.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        Kuka määrittää sanan Maalittaminen?
        -
        Jos minä olen eri-mieltä hänen kansaan, minä maalitan.
        Ja hän maalittaa minua.
        Noinko se menee...
        Edus-Kunta maalittaa minua.
        -
        Eihän mikään tuollainen ole mahdollista määrittää lailla.
        Silloinhan rajoitetaan sanan-vapautta.
        -
        Sana Asiallinen, ei ole todennettavissa.
        Se on jokaisen ihmisen oma mieli-pide.
        -
        Olen kyllä huomannut kulttuurin muuttumisen.
        Suhtautumisen lain-säädäntöön.
        Suomikin on jo aloittanut vaarallisen polkunsa asiassa.
        -
        On niin surullista, että ihmisen ei enää anneta olla ihminen.
        Vaan kauko-ohjattu kone.
        Minua saa "maalittaa" kuka tahansa.
        Niin paljon kuin vaan haluaa.
        Tarvittaessa otan vanhat keinot käyttöön ja "haistatan" takaisin.

        H.

        Älähän nyt kiertele asiaa.
        Saahan sitä arvioida jonkun nimetynkin ihmisen harjoittamaa politiikkaa ja yleensähän siihen liitetään perustelut.
        Esimerkki maalittamisesta oli hiljan poistettu ketju, missä kohdistettiin arvostelu ulkonäköön.
        Maalittaminen mielestäni on jonkun henkilön haukkumista, arkikielellä ilmaistuna.
        Beng
        Ja sitten: kukas nyt sinua ja muita onnistuisi kauko-ohjaamaan.


      • huruksz kirjoitti:

        Kuka määrittää sanan Maalittaminen?
        -
        Jos minä olen eri-mieltä hänen kansaan, minä maalitan.
        Ja hän maalittaa minua.
        Noinko se menee...
        Edus-Kunta maalittaa minua.
        -
        Eihän mikään tuollainen ole mahdollista määrittää lailla.
        Silloinhan rajoitetaan sanan-vapautta.
        -
        Sana Asiallinen, ei ole todennettavissa.
        Se on jokaisen ihmisen oma mieli-pide.
        -
        Olen kyllä huomannut kulttuurin muuttumisen.
        Suhtautumisen lain-säädäntöön.
        Suomikin on jo aloittanut vaarallisen polkunsa asiassa.
        -
        On niin surullista, että ihmisen ei enää anneta olla ihminen.
        Vaan kauko-ohjattu kone.
        Minua saa "maalittaa" kuka tahansa.
        Niin paljon kuin vaan haluaa.
        Tarvittaessa otan vanhat keinot käyttöön ja "haistatan" takaisin.

        H.

        Minä vain vastasin sille joka ihmetteli että mitä se maalittaminen on.
        Nyt taas sinä olet pahasti väärässä jos kuvittelet että olla eri mieltä olisi jotenkin maalittamista. Olla oppositiossa, olla eri mieltä, olla kriittinen on yksi länsimaisen demokratian perusarvoista. Kuten tuossa ylempänä sanottiin (beng) kaikki riippuu sivistystasosta, kasvatuksesta. Ihmisen on joko pystyttävä esittämään mielipiteensä keskinäisen kunnioituksen ehdoilla tai sitten oltava hiljaa. Rääväsuinen huutelukulttuuri ei kuulu aikuisten tapakulttuuriin ja oikeasti ei pitäisi kuulua kenenkään keskustelukulttuuriin, koska se halventaa ja alentaa käyttäjänsä.


      • Paloma01 kirjoitti:

        Minä vain vastasin sille joka ihmetteli että mitä se maalittaminen on.
        Nyt taas sinä olet pahasti väärässä jos kuvittelet että olla eri mieltä olisi jotenkin maalittamista. Olla oppositiossa, olla eri mieltä, olla kriittinen on yksi länsimaisen demokratian perusarvoista. Kuten tuossa ylempänä sanottiin (beng) kaikki riippuu sivistystasosta, kasvatuksesta. Ihmisen on joko pystyttävä esittämään mielipiteensä keskinäisen kunnioituksen ehdoilla tai sitten oltava hiljaa. Rääväsuinen huutelukulttuuri ei kuulu aikuisten tapakulttuuriin ja oikeasti ei pitäisi kuulua kenenkään keskustelukulttuuriin, koska se halventaa ja alentaa käyttäjänsä.

        "Paloma01"

        Niinpä.
        Kommenttisi kertoo monta totuutta maalittamisesta.
        Se ryhmä(hlö) joka tämän uudis-sanan loi, tiesi mitä tekee.
        Ja mitä sana tekee, saa aikaan.
        Hyvin paljon tuntuu minusta myös siltä, että tuon sanan tuleva käyttö suunniteltiin siinä samalla.
        Uskoisin että luomisen-tuskaa ei ollut.
        Oli vain luomisen-hauskaa.
        Sana on kuin Salama.
        Sillä voi polttaa kaikkiin suuntiin.
        Hyvin usein ihan itseäänkin.

        Surullista.

        H.


    • Anonyymi

      Äskettäin oli kirjoitus, joka kolmas poliisi on joutunut somessa maalittamisen kohteeksi työnsä takia.
      Moni poliisi on harkinnut alan vaihtoa, jutussa kerrottiin oikeuteen tulevista syytteistä maalittajia kohtaan, Ano Turtiainen on yksi joka joutuu oikeuteen.

      Poliisin ammatti on arvostettu erittäin korkealle, nämä turvaavat kansalaisia tarvittaessa.

      Uskon ettei nämä maalittajat saa kansalaisilta muuta kuin keppiä

    • maissiii

      Niinistön huolestuminen ei ole yhtä kuin laki.

      Onko aloittajan mielestä lakialoiteet jo lakeja???

      Lakialoite on eri asia kuin laki.

    • Anonyymi

      Riikka Purra voi yrittää lainmuutosta, tulee saamaan samanlaisen vastaanoton kuin aiempi.
      Paljon yksinkertaisempaa opetella keskustelemaan kaunista Suomen kieltä, joka saa vastapuolen hymyilemään.
      Kun puhe tulee hampaita kiristellen irvistäen, voi lapset justiin rokotetut säikähtää enemmän kuin itse koronaa.

      Pertikki

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lakia maalittamisesta ei ole voimassa.
        Tuskin siihen voi tehdä muutostakaan.

        https://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2020/20200226?search[type]=pika&search[pika]=maalittaminen

        Kiihoittaminen kansanryhmää vastaan, laista löytyy peruste tuomiolle, eikö persujen johtajistoon kuuluville ole syytteitä jatkuvasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lakia maalittamisesta ei ole voimassa.
        Tuskin siihen voi tehdä muutostakaan.

        https://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2020/20200226?search[type]=pika&search[pika]=maalittaminen

        Minulle tulee tuosta sanasta mieleen jääkiekkoharjoittelu. Kiekkoa yritetään saada maaliin erilaisin liikkein useita kertoja.
        Jos ajattelee sanan tai kirjoituksen siirtymistä, ovat ne sekunneissa tuhansien kilometrien päässä.
        Ehkä 'möläys' olisi värikkäämpi sana ja alas arvottava.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulle tulee tuosta sanasta mieleen jääkiekkoharjoittelu. Kiekkoa yritetään saada maaliin erilaisin liikkein useita kertoja.
        Jos ajattelee sanan tai kirjoituksen siirtymistä, ovat ne sekunneissa tuhansien kilometrien päässä.
        Ehkä 'möläys' olisi värikkäämpi sana ja alas arvottava.
        Beng

        "Anonyymi"

        Näköjään luit kommenttini.
        Sen missä kirjoitin vanhasta sanonnasta: Haistatus.
        Minulle kirjoittaminen on raskaanpaa.
        En kerta-kaikkiaan voi kopioida toisia.
        Ainakaan en ihan tuoreina. :)


        H.


      • """Paljon yksinkertaisempaa opetella keskustelemaan kaunista Suomen kieltä, joka saa vastapuolen hymyilemään."""

        Jos se on niin yksinkertaista, niin miksi sinä itse et ole sitä oppinut vieläkään.


      • Tellukka kirjoitti:

        """Paljon yksinkertaisempaa opetella keskustelemaan kaunista Suomen kieltä, joka saa vastapuolen hymyilemään."""

        Jos se on niin yksinkertaista, niin miksi sinä itse et ole sitä oppinut vieläkään.

        En koskaan maininnu osaavani kaunista kirjakieltä, tarkoitin Purraa.

        Voisitteko kuvitella populismia, populismi voisi toimia kun persut muuttuisivat kilteiksi hymyilisivät hyväntahtoisesti vihreiden Ohisalolle ja SDP Marinille. maahamuuttoon suhtautuisivat myöteiseksi, vaatisivat eduskunnassa maalittamista olisi tiukennettava.

        T. rokotevastaisuus kielettäisi, T:een persuilu oksettaisi, T:eellä olisi kaksi vaihtoehtoa,,,muuttua kiltiksi Teeksi tai...


      • Pertikki kirjoitti:

        En koskaan maininnu osaavani kaunista kirjakieltä, tarkoitin Purraa.

        Voisitteko kuvitella populismia, populismi voisi toimia kun persut muuttuisivat kilteiksi hymyilisivät hyväntahtoisesti vihreiden Ohisalolle ja SDP Marinille. maahamuuttoon suhtautuisivat myöteiseksi, vaatisivat eduskunnassa maalittamista olisi tiukennettava.

        T. rokotevastaisuus kielettäisi, T:een persuilu oksettaisi, T:eellä olisi kaksi vaihtoehtoa,,,muuttua kiltiksi Teeksi tai...

        Mutta koska mielestäsi sitä olisi yksinkertaisempaa opetella, niin miksipä et aloittaisi itsestäsi ensin ja vasta sitten alkaisit opettamaan perussuomalaisten puheenjohtajaa.

        Tarkoitat siis, että perussuomalaisten pitäisi myötäillä vihervasemmistoa kaikessa.
        Miksi ei mieluummin niin päin, että vihervasemmistokin tulisi järkiinsä ja alkaisi myötäilemään perussuomalaisia.

        Vieläkin kerran, niin en minä ainakaan ole rokotevastainen.
        Löydäpä palstalta joku toinen, joka on yhtä kiinnostunut eri rokotteista kuin minä.
        Moniakaan ei vaikuta kiinnostavan rokotteet tippaakaan, kunhan jonkun piikin saavat itseensä tietämättään/ olematta edes kiinnostuneita siitä mitä heidän ihonsa alle ympätään.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Näköjään luit kommenttini.
        Sen missä kirjoitin vanhasta sanonnasta: Haistatus.
        Minulle kirjoittaminen on raskaanpaa.
        En kerta-kaikkiaan voi kopioida toisia.
        Ainakaan en ihan tuoreina. :)


        H.

        No-o. Pidä hyvänäs.
        Haistatus vain on niin haiskahtava, epälyyrinen.
        Beng


      • Tellukka kirjoitti:

        Mutta koska mielestäsi sitä olisi yksinkertaisempaa opetella, niin miksipä et aloittaisi itsestäsi ensin ja vasta sitten alkaisit opettamaan perussuomalaisten puheenjohtajaa.

        Tarkoitat siis, että perussuomalaisten pitäisi myötäillä vihervasemmistoa kaikessa.
        Miksi ei mieluummin niin päin, että vihervasemmistokin tulisi järkiinsä ja alkaisi myötäilemään perussuomalaisia.

        Vieläkin kerran, niin en minä ainakaan ole rokotevastainen.
        Löydäpä palstalta joku toinen, joka on yhtä kiinnostunut eri rokotteista kuin minä.
        Moniakaan ei vaikuta kiinnostavan rokotteet tippaakaan, kunhan jonkun piikin saavat itseensä tietämättään/ olematta edes kiinnostuneita siitä mitä heidän ihonsa alle ympätään.

        Kenenkään julkisuuden henkilön ei pitäisi joutua häirityksi, politiikassa häiritään nimettöminä, just vilkasin yle uutis sivustoa, SDPn politiikko valittaa häiriöstä jokainen voi itse arvella mistä kysymys.

        https://yle.fi/uutiset/3-12060306


      • Pertikki kirjoitti:

        Kenenkään julkisuuden henkilön ei pitäisi joutua häirityksi, politiikassa häiritään nimettöminä, just vilkasin yle uutis sivustoa, SDPn politiikko valittaa häiriöstä jokainen voi itse arvella mistä kysymys.

        https://yle.fi/uutiset/3-12060306

        Kukakohan lienee tämän palstan pahin politiikan julkisuuden henkilöitten häirikkö. Nyt ottanut muitten lisäksi hampaisiinsa listalleen vielä Purrankin.
        "Itsestään paha pappi saarnaa".


      • Tellukka kirjoitti:

        Kukakohan lienee tämän palstan pahin politiikan julkisuuden henkilöitten häirikkö. Nyt ottanut muitten lisäksi hampaisiinsa listalleen vielä Purrankin.
        "Itsestään paha pappi saarnaa".

        Purra arvostellu lähes joka tunti milloin mistäkin, aina kun luen uutis-sivuja on Purra esillä, varsingin Afganista. Pekka Haavisto pitää Suomea ajantasalla asiallisesti hän sentään ulkoministeri, Purra on äärioikestolainen vihainen maahanmuutto vastustaja.


      • Pertikki kirjoitti:

        Purra arvostellu lähes joka tunti milloin mistäkin, aina kun luen uutis-sivuja on Purra esillä, varsingin Afganista. Pekka Haavisto pitää Suomea ajantasalla asiallisesti hän sentään ulkoministeri, Purra on äärioikestolainen vihainen maahanmuutto vastustaja.

        En minä häntä vielä ole vihaisena nähnyt. Ihan asiallisesti on perustellut humanitäärisen haittamaahanmuuton vastaisuutensa.


      • Pertikki kirjoitti:

        Purra arvostellu lähes joka tunti milloin mistäkin, aina kun luen uutis-sivuja on Purra esillä, varsingin Afganista. Pekka Haavisto pitää Suomea ajantasalla asiallisesti hän sentään ulkoministeri, Purra on äärioikestolainen vihainen maahanmuutto vastustaja.

        """aina kun luen uutis-sivuja on Purra esillä,"""

        Luet ehkä samaa uutista kerta toisensa jälkeen yötä päivää, etkä enää muista lukeneesi sen jo.


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        En minä häntä vielä ole vihaisena nähnyt. Ihan asiallisesti on perustellut humanitäärisen haittamaahanmuuton vastaisuutensa.

        Hei. Suhteellisuudentajua. N. 170 henkeä ei vielä täytä tätä maata.
        Beng


      • Anonyymi

        Tuo on maalittamista, henkilöön käyvää pilkkaamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei. Suhteellisuudentajua. N. 170 henkeä ei vielä täytä tätä maata.
        Beng

        Se on vasta alkua ...


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Mutta koska mielestäsi sitä olisi yksinkertaisempaa opetella, niin miksipä et aloittaisi itsestäsi ensin ja vasta sitten alkaisit opettamaan perussuomalaisten puheenjohtajaa.

        Tarkoitat siis, että perussuomalaisten pitäisi myötäillä vihervasemmistoa kaikessa.
        Miksi ei mieluummin niin päin, että vihervasemmistokin tulisi järkiinsä ja alkaisi myötäilemään perussuomalaisia.

        Vieläkin kerran, niin en minä ainakaan ole rokotevastainen.
        Löydäpä palstalta joku toinen, joka on yhtä kiinnostunut eri rokotteista kuin minä.
        Moniakaan ei vaikuta kiinnostavan rokotteet tippaakaan, kunhan jonkun piikin saavat itseensä tietämättään/ olematta edes kiinnostuneita siitä mitä heidän ihonsa alle ympätään.

        "Miksi ei mieluummin niin päin, että vihervasemmistokin tulisi järkiinsä ja alkaisi myötäilemään perussuomalaisia"
        Että pitäisi muuttua rasistiksi ja tyhmäksi ?

        tmm


      • Anonyymi
        Pertikki kirjoitti:

        Kenenkään julkisuuden henkilön ei pitäisi joutua häirityksi, politiikassa häiritään nimettöminä, just vilkasin yle uutis sivustoa, SDPn politiikko valittaa häiriöstä jokainen voi itse arvella mistä kysymys.

        https://yle.fi/uutiset/3-12060306

        Ei tarvitse arvella eikä arvata.
        Persut & muu äärioikeisto uhkailee muita.
        Siitä on tutkimus.


      • Täällä on nytkin jo 7 000 afgania, joilla on karkoitusmääräys, mutta ei voida toimeksipanna juuri nyt. Suurin osa niistä tosin Iranissa syntyneitä, eivätkä ole koskaan Afganistanissa käyneetkään. Lähtivät vain Syyrian sodan varjolla seikkailemaan maailmalle niin kuin nekin Suomeen saapuneet irakilaiset.

        Kyllä Ruotsi varmaan omat kansalaisensa sieltä hakee oikein kunniakyydillä.
        Ihmettelen tosin, että miksi Ruotsin kansalaisuuden saaneet afgani"pakolaiset" ovat noin vain lomailemassa siellä, mistä ovat henkeään kaupalla ensin paenneet.

        Mitähän yhteistyötä tarkoittanet.
        Sitäkö, että eri maat ovat sinne työntäneet kymmeniä miljardeja aseistaakseen ja kouluttaakseen afgaaneja taistelemaan talipaaneja vastaan. Ja mitä nämä lökäpöksyt sitten tekivät tosipaikan tullen. Eivät nostaneet sormeakaan talipaaneja vastaan, vaan pötkivät pakoon.
        Ja nyt niitä sotilaiksi kouluttaneitten maitten katsotaan olevan niille lökäpöksyille velkaa "yhteistyön" vuoksi.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Minusta on asioita ja asioita.
        Jos joku käyttää virka-asemaansa väärin eli menevät omat ja yhteiskunnan rahat sekaisin, voinee virkamiestä arvioida. Esim. T Y-V. Siis teot. Ei ulkoista olemusta. Tai puhuttu sana.
        On oltava tarkkana siitä myös, ettei meillekin muodostu oligarkiaa.
        Beng


      • Anonyymi

        Äärioikeisto on aina asialla, kun vihapuheesta on kyse.
        Vihakampanjasta tuomittiin käräjillä Venäjän tukemien Itä-Ukrainan separatistien "Donetskin kansantasavallan" virallisena edustajana esiintyvä (persu) Johan Bäckman ja MV-julkaisun perustaja Ilja Janitskin. (R.I.P) Kumpikin kiistää nyt hovioikeudessa syyllistyneensä rikoksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äärioikeisto on aina asialla, kun vihapuheesta on kyse.
        Vihakampanjasta tuomittiin käräjillä Venäjän tukemien Itä-Ukrainan separatistien "Donetskin kansantasavallan" virallisena edustajana esiintyvä (persu) Johan Bäckman ja MV-julkaisun perustaja Ilja Janitskin. (R.I.P) Kumpikin kiistää nyt hovioikeudessa syyllistyneensä rikoksiin.

        Äärioikeisto on epäisänmaallinen kansanosa, Venäjä on heidän isänmaansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äärioikeisto on aina asialla, kun vihapuheesta on kyse.
        Vihakampanjasta tuomittiin käräjillä Venäjän tukemien Itä-Ukrainan separatistien "Donetskin kansantasavallan" virallisena edustajana esiintyvä (persu) Johan Bäckman ja MV-julkaisun perustaja Ilja Janitskin. (R.I.P) Kumpikin kiistää nyt hovioikeudessa syyllistyneensä rikoksiin.

        Onko nuo kaikki tämänkin palstan perussuomalaisiin kohdistuvat vihapuheet siis jonkun äärioikeiston tekemiä?


      • Anonyymi
        Tellukka kirjoitti:

        Onko nuo kaikki tämänkin palstan perussuomalaisiin kohdistuvat vihapuheet siis jonkun äärioikeiston tekemiä?

        Voitko esimerkinomaisesti poimia kellonajat, keitä tarkoitat, ettei tule laumatuomiota.
        Beng


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voitko esimerkinomaisesti poimia kellonajat, keitä tarkoitat, ettei tule laumatuomiota.
        Beng

        Oi voi.
        Siihen tuskin riittäisi minun jäljellä olevat vuoteni, jos sellaiseen puuhaan alkaisin.


    • Anonyymi

      Nainen ja vielä äidillinen äiti hellä hyvä ja sydämmellinen inhimillinen natioalistinen kansallismielinen äärioikeistolainen hymyilevä puoluejohtaja johtaa äijälaumaa.

      • "Jokaisen menestyvän miehen takana on nainen":


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ennen persuja ei maalitettu. Se on persujen keksintö ja huono sellainen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mun treffi-ilmoitus

      Hei, Ajattelin laittaa tänne oman treffi-ilmoituksen, koska tinder ja muut deittiapit ja palstat eivät ole omalta osalt
      Sinkut
      43
      1997
    2. Miten paljon

      Haluat häntä????
      Ikävä
      80
      1495
    3. Kuka mielessäsi pyörii?

      Ja miksi? Onko teillä vielä mahdollisuutta?
      Ikävä
      117
      1491
    4. Laskutehtävä

      Laske kaivattusi ja itsesi iät yhteen. Tulosta ei oo pakko kertoo.
      Ikävä
      87
      1145
    5. KUNNIA MENI - MAINE KASVOI tuomio tuli, ravakat sakot ja korvauksia!

      Nyt se sitten paukahti. Kajaanin johtava poliitikko Pasi Kilpeläinen ps. sai Kainuun Käräjäoikeuden tuomion! Sakkoa tu
      Kajaani
      88
      984
    6. Nyt kaikki joukolla....

      ...tukkeen Folkkeja, nyt siihen on hyvä tilaisuus. Jos jokkainen kynnelle kykenevä nakkaa kassaan muutaman euron ja rikk
      Haapavesi
      16
      964
    7. Tappo Kajaanissa

      Ketkä ulkomaanvahvistukset tässä kyseessä? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010752697.html
      Kajaani
      17
      896
    8. Kuvittele että olen hän

      Mitä kaipaat eniten?
      Ikävä
      64
      879
    9. Miksi väitätte, että vihaamme homoseksuaaleja?

      Sääli ja suru on ne tunteet joita koemme homoseksuaaleja kohtaan.
      Luterilaisuus
      245
      773
    10. Kela häätää tuhansia muuttamaan halvempaan asuntoon

      https://yle.fi/uutiset/lyhyesti/74-20115291 Kulut voivat nousta tuhansiin euroihin per häädetty. Tuosta on vaikea enää
      Maailman menoa
      231
      770
    Aihe