Tutkimus tuo tietoa siitä, mikä on alkusyy, mikä seuraus. Uusi tieto voi kumota vanhat uskomukset. Uskomukset saattavat olla markkinamiesten tuottamia ajatuksia yritysten tuotteiden edistämiseksi. Esimerkiksi tavoite 10.000 askelta päivässä ei perustu mihinkään tieteelliseen näyttöön, vaan on japanilaisten markkinamiesten aikanaan lanseeraama kehoite mitata. No, piti ostaa tietysti mittari, että sai mitattua.
Uutinen kertoi, että korkea testosteronipitoisuus ei edistäkään aiemman luulon mukaan johtajaominaisuuksia, vaan on päin vastoin, kun henkilö on johtaja-asemassa, niin silloin testosteronia alkaa erittymään enemmän. Kun on rinta rottingilla ja leuka ylöspäin, niin on miehekäs olo ja testosteroni virtaa. Oma mieli sen saa aikaan. Kuten monen muunkin. Stressi muun muassa määritellään aivoissa syntyneen ajatuksen aiheuttamaksi fyysiseksi reaktioksi. Stressi on taasen syypää moneen haittaan.
Medikalisaatio tarjoaa meille unen hakemiseksi melanoosia. Taitaapa olla päinvastoin; kun uinahtaa, niin silloin melanoosin erittyminen lisääntyy. Unijunaan pääsemisen mekanismi lienee siis toisenlainen, merkittävää on mielenrauha ja aikataulu.
Toisenlainen terveysoppi raottaa tietoa, joka ei ole jokapäiväistä. Medikalisaatio ei ole aina oikein eikä välttämättä auta.
https://www.ellibs.com/fi/book/9789515680624/toisenlainen-terveysoppi
Mikä riippuu mistä hyvinvoinnissa on perustavaa laatua oleva kysymys. Medikalisaatio ei aina auta.
Anonyymi
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 5011482
- 827739
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon555838- 785782
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella784942Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334283- 483116
- 363084
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412575- 402500