Milloin lapsi tulee UUDEN LIITON jäseneksi?

Anonyymi

Jeesus valmisti Uuden LIITON verellään Golgatalla. Uusi Liitto on Veriliitto.

LIITTO on Jumalan yksipuolinen varma lupaus. Ei kahden osapuolen välinen sopimus tai kauppa,

Uusi liitto astuu voimaan ihmisen kohdalla KRISTILLISESSÄ KASTEESSA.
(1. Piet. 3:21)

Jumala otti lalpset 8 pv. ikäisinä VANHAN LIITON JÄSENEKSI.

Lapsi tulee UUDEN LIITON jäseneksi Kristillisessä kasteessa.

76

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Noin siellä ainakin minun Raamatussani lukee!

• Anonyymi

kristillisessä kasteessa.
        Amen.

• Anonyymi

Lapsi on niin pitkään viaton kun oppii tuntemaan hyvän pahasta ja Ilm 3: 10. Koska olet ottanut minun kestävyyteen kehottavaa sanaani, niin minäkin varjelen sinut koetuksen hetkestä, joka on tulossa koko maailmaan niitä, jotka asuvat maan päällä.
      Tämä jae selventää että uskova perhe temmataan pikkulasten kanssa, mutta jumalaton perhe joutuu kokemaan pikkulasten katoamisen.

• Anonyymi

Kääemehän noin puhui: "Ette suinkaan kuole vaan olette viattomia kunnes opitte tuntemaan hyvän ja pahan"....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kääemehän noin puhui: "Ette suinkaan kuole vaan olette viattomia kunnes opitte tuntemaan hyvän ja pahan"....

Käärmehän noin puhui: "Ette suinkaan kuole, vaan olette viattomia kunnes opitte tuntemaan hyvän ja pahan".....

• Anonyymi

Room. 9:8 "se on: eivät ne, jotka lihan puolesta ovat lapsia, ole Jumalan lapsia, vaan lupauksen lapset, ne luetaan siemeneksi"

"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

• Anonyymi

Ilmestyskirja on kirjoitettu aikuisille, joiden on huolehdittava siitä, että heidän lapsensa on kasteessa liitetty Kristuksen ruumiiseen kun koetuksen ajat tulevat etteivät jää vaille kasteen Pyhää Henkeä, kuten tyhmille neitsyille tapahtuu.

"KAIKKI te, jotka olette Kristukseen KASTETUT, olette HÄNET päällenne pukeneet"
        Gal: 3: 27

Hääpukuja on myös pieniä numeroita ei vain XXL-aikuisten kokoja, kuten eksyttäjät väittää.

• Anonyymi

Saalla tavalla siis kuin aikuinenkin

• Anonyymi

Raamattu puhuu ihan muusta: Sinä hetkenä, jona te siitä syötte te kuolette ja tulette syntiseksi ja samoin kaikki muutkin ihmiset ja sielut tulevat osalliseksi teidän synnistä.

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun."

Room. 5:12

Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 1. Moos. 3:6,19; Ps. 51:7]

Raamattua meidän on uskominen syntiasiassa, eikä mitään helluntailaisten laulukirjoja ja Parhamin teesejä.

• Anonyymi

1. Joh. 2:12

Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.

Jaak. 2:7

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

Juud. 1:8

Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin.

• Anonyymi

nuorilla muuta aivoissa eivät edes ajattelee

mutta ei liittoa ilman lapsia
      turhaa edes yhdessä elää

ei se perhe seksin määrällä paranee, mitä harjoittaa ennen liittoa muiden kanssa

• Anonyymi

nykyään hyväksytty hankkia seksikokemusta ennen kuin rakastuu palavasti viattomasti avioliittoehdokkaaseen

• Anonyymi

Eivätkö juuri he herjaa sitä jaloa nimeä, joka on lausuttu teidän ylitsenne?* ["Nimen lausuminen" viittaa kastehetkeen.]

Raamattu varoittaa herjaamasta Jumalan tekoja kuten kristillistä kastetta lapsille.

Juud. 1:10 "Mutta nämä ihmiset herjaavat sitä, mitä eivät tunne, ja sillä, minkä he luonnostaan, järjettömien eläinten tavoin tuntevat, he saattavat itsensä turmioon."

Moni hurmahenkinen lasten kasteen herjaaja on potkaissut tyhjää.

• Anonyymi

Skitsofrenia oireita ovat aistiharhat (esim. kuuloharhat), harhaluulot (esim. perusteettomat uskomukset, joista henkilö pitää itsepäisesti kiinni tai vainoharhaiset ajatukset) ja puheen ja käyttäytymisen muutokset. Oireet saattavat vaihdella suuresti eri potilaiden välillä.

• Anonyymi

höpölöpö harha- älä riistä Jumalalta Sanaa ja pakkaa sitä kasteveteen.
        Olet aika epeli kristillistämään vauvavalelun pään kastelua.
        Onneksi upotuskaste saattaa kasteessa lopulliseen kasteeseen, kun vasta päätä on hieman kostutettu vauvana.

• Kohta Jeesus on aika uhrata uudestaan. Hänen on tasattava taas kalenterit.

• Anonyymi

Helluntailaiset eivät ole kristittyjä eivätkä haluaa lapsiaankaan uuden liiton jäseniksi.

• Anonyymi

"Nuorten lasten ja imeväisten suusta perustit sinä voiman, vihollistes tähden, ettäs vihollisen ja kostajan murentaisit."

"Elävät, elävät sinua kiittävät, niinkuin minä tänä päivänä; isä ilmoittaa lapsillensa sinun totuutesi."

"Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen."

"Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"

• Anonyymi

"Nuorten lasten ja imeväisten suusta perustit sinä voiman, vihollistes tähden, ettäs vihollisen ja kostajan murentaisit."

"Elävät, elävät sinua kiittävät, niinkuin minä tänä päivänä; isä ilmoittaa lapsillensa sinun totuutesi."

"Lasten ja imeväisten suusta sinä perustit voiman vastustajaisi tähden, että kukistaisit vihollisen ja kostonhimoisen."

"Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"

• Anonyymi

Kuuletko, seitsemännen päivän todistaja, mitä nämä sanovat: Sillä hetkellä ilmestyivät ihmiskäden sormet ja kirjoittivat kuninkaan palatsin kalkitulle seinälle. Katselepa valkeaa seinää: Mitä siellä on kirjoitettuna?

• Anonyymi

Savolaiset, kun alkaa raamatusta imettämään vauvavalelua, niin mettään menee, että romisee.
        Kun nämä imeväiset huutavat Hoosiannaa, niin kuunnellaas vauvavalelussa, sitä hoosianna- huutoa sitten.
        Ei peukalopaikka muuta kokonaisuuksia, vaan sana on kokonaisuus.
        Ja opetus on sitä, että uskovaisuudessa pitää usko olla se, ettei kyseenalaista Herran oppia, Isän, joka on taivaassa. Vauvavalelijat eivät tottele "imeväistensä" näkemystä, he jo asettavat heille luettavaksi harhaisia kirkkokäsikirjoja, joihin on merkitty reunahuomautukset, miten imeväinen ikäänkuin lukisi. Näin se vain on harhassanne.
        Menkää Jerusalemiin kysymään, mitä tarkoitti tämä oppi ja opetus, kysykää uskovilta, rabbeilta, älkää pakanallisilta kirkon hajottaja murhamiehiltä, jotka hajotti Apostolisen seurakunnan. ..... Ettehän te imeväisyydessä edes ole mukana Herran sanassa, mikä on Jumalan pyhittämä lepopäivä. Te imeskelette pakanallisia pastilleja ja teette omat perinnäissääntönne.

Eli - ei aiheuta tänne tomenpiteitä ihmiskäskynne tarinat.

• Anonyymi

ALOITTAJA ON 100%:STI OIKEASSA.

1. Kor. 12:13

Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Jeesus sanoo saman asian näin:

"Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

• Anonyymi

Luuk. 18:17

Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

Joh. 3:5

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

• Muistaakseni tietyin väliajoin juutalaiset uhrasivat veriuhrin, koska heidän kalenterinsa olivat suostuneet paikoiltaan eivätkä juhlapäivät enää osuneet oikeisiin paikkoihin.
      Jeesuksen nimestä saadaan 24, samoin kuin verestäkin.
      Vuorokaudessa on 24 tuntia. Tämä päivä kerran vuodessa tasasi kalenterit.
      Jeesus on yhtäkuin veri ja vuorokausi. Muistakaa, että aurinko oli juutalaisten jumala.

• Lisään vielä, että lepyttääkseen jumalan tuo veri, vuorokausi, Jeesus toistaa työnsä joka vuosi samaan aikaan.

• Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

Lisään vielä, että lepyttääkseen jumalan tuo veri, vuorokausi, Jeesus toistaa työnsä joka vuosi samaan aikaan.

Valehtelet, Jeesus kärsi ja kuoli vain yhden kerran: Yksi usko, Yksi kaste,Yksi Herraa.

Jerusalamissa jos olisi ollut kaltaisiasi harhaoppisia helluntailaisia, niin he olisivat tehneet ympärileikkausken pojille monta kertaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Valehtelet, Jeesus kärsi ja kuoli vain yhden kerran: Yksi usko, Yksi kaste,Yksi Herraa.

Jerusalamissa jos olisi ollut kaltaisiasi harhaoppisia helluntailaisia, niin he olisivat tehneet ympärileikkausken pojille monta kertaa.

En ole helluntailainen.
        Minua kiinnostaa enemmän Raamatun alkuperä, symboliikka ja gnostilaiset opetukset.

• Anonyymi

> Jeesus valmisti Uuden LIITON verellään Golgatalla.

Raamatun mukaan uuden liiton veri on se viini, joka ehtoollisella otetaan vastaan.

"Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni." Samoin myös maljan, aterian jälkeen, ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan."
      Luuk. 22:19-20

• Anonyymi

Helluntailsten eksytysteniikan mukaan he jättävät jakeesta pois tuon tärkeimmän kohdan : Tämä ON minun vereni ja Tämä On minun ruumiini.

He tietoisesti ottavat vain sen jakeen pätkän koko ehtoollisen merkitykseksi: tehkää se minun muitokseni.
        Häivyttämällä sen totuuden , että ehtoollisessä on kyse Krituksen veren ja ruumiin kosketus, joka pesee ihmisen synneitä pois.

Helluntailaisuus on salakavala Amerikasssa 100 v. sitten suunniteltu harhaoppi eli heresia.

• Anonyymi

Monet vahvat sananpaikat osoittaa Pentecostalismin opit jälkeenpäin keksityiksi harhaopeiksi, joiden takana on huono teologian tuntemus tai ei sitä ollenkaan.

• Anonyymi

Niilo sai ne kuuluisat kaatajanvoimansa vasta käytyään Australian matkallaan aboriginaalien luona saamassa itselleen ne opit ja tekniikat.

Ihmetteli myöhemmin muistiinpanoissaan, mikä kumman voima heitä oikein kaataa maahan selälleen, kun se sama voima ei pysty ketään oikeasti parantamaan yhtään mistään.

• Anonyymi

Milloin lapsi tulee uuden liiton jäseneksi?

Lapsi on jo syntymästään uskovainen Jumalan lapsi ja saa elää anteeksiantamuksessa, armoliitossa, silloin, kun hän saa kasvaa perheessä, joka turvaa Herraan.

Tässä on myös selitys sille, miksi apostolien kerrotaan kastaneen koko perhekunta.

Turha toimenpide on kastaminen kaikissa tilanteissa ja sen kaikissa muodoissa.

Armoliitossa, uskossa, on vain yksi asia. Turvata Herraan ja serata Häntä ottamalla joka päivä Herran "kädestä". Jumala on silloin antanut uskon Pyhän Henkensä kautta. Ihminen on vanhurskautettu uskon kautta ja hän saa olla Jumalan lapsi.

Uskovan on helppo uskoa että Jeesuksen sovitustyön kautta Jumala on valmistanut tien Jumalan lapseksi.

Lähtökohta uskolle on, että sana pitää. Silloin Jumala tulee Häntä lähestyvää vastaan.

Toisenlaisia teologisia rakennelmia, järjestyksiä, ei ole.

Viimekädessä kaikki ovat totisen Jumalan edessä.

• Anonyymi

Taas kerran oikaiset ja vääristät Sanan ilmoitusta vauvakaste harhaasi sopivaksi: "apostolien kerrotaan kastaneen koko perhekunta". Perhekunta ei ole yhtä kuin lapset.
        Lyydian uskoon tulosta on todistettu: kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Lyydia kastettiin todennäköisesti joella. Paavali ei mennyt Lyydian kotiin kastemaljan kanssa.
        Lyydian kodista on kirjoitettu: he lähtivät vankilasta ja menivät Lyydian tykö; ja nähtyään veljet ja rohkaistuaan heitä he lähtivät pois.
        Väitätkö Luukkaan kutsuneen pikkulapsia veljiksi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas kerran oikaiset ja vääristät Sanan ilmoitusta vauvakaste harhaasi sopivaksi: "apostolien kerrotaan kastaneen koko perhekunta". Perhekunta ei ole yhtä kuin lapset.
        Lyydian uskoon tulosta on todistettu: kun hänet ja hänen perhekuntansa oli kastettu, pyysi hän meitä sanoen: "Jos te pidätte minua Herraan uskovaisena, niin tulkaa minun kotiini ja majailkaa siellä". Lyydia kastettiin todennäköisesti joella. Paavali ei mennyt Lyydian kotiin kastemaljan kanssa.
        Lyydian kodista on kirjoitettu: he lähtivät vankilasta ja menivät Lyydian tykö; ja nähtyään veljet ja rohkaistuaan heitä he lähtivät pois.
        Väitätkö Luukkaan kutsuneen pikkulapsia veljiksi?

sanan PERHE, muodotaa, -vanhemmat lapset lapsenlapset, erikseen sitten OMAISET, niitä on serkut, tädit, sedät, enot, vävyt, jne.

Lyydian ja "hänen perhekuntansa", niin Lyydilla varmasti oli omaa perhettä, eikä pelkästään
        "iso-iso vanhempia / vanhuksia . . .jne,.

raamatun-aikoina, lapsia syntyi, "jatkuvasti", - mitään ehkäisyä ei ollut . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

sanan PERHE, muodotaa, -vanhemmat lapset lapsenlapset, erikseen sitten OMAISET, niitä on serkut, tädit, sedät, enot, vävyt, jne.

Lyydian ja "hänen perhekuntansa", niin Lyydilla varmasti oli omaa perhettä, eikä pelkästään
        "iso-iso vanhempia / vanhuksia . . .jne,.

raamatun-aikoina, lapsia syntyi, "jatkuvasti", - mitään ehkäisyä ei ollut . . .

"ketkä puhee kuulivat (eli ymmärsivät). Ne kastettiin Pyhällä Hengellä . Tämän jälkeen oli upotuskaste.

• Anonyymi

Helluntaiopissa on merkillistä se, että pelastua voi vain olemalla osallinen Pyhästä Hengestä uudestisyntymän kautta, mutta lapsiin tämä ei sitten pädekään.

• Anonyymi

Jeesuksen sovitus kattaa kaikki tahattomat synnit.

• Anonyymi

helluntai-opissa on väännetty niin solmuun useatkin raamatun tekstit, ei ihme jos koko porukassa jopa 80 % mieleltään, henkisesti sairaita, epävakaita . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntai-opissa on väännetty niin solmuun useatkin raamatun tekstit, ei ihme jos koko porukassa jopa 80 % mieleltään, henkisesti sairaita, epävakaita . . .

Kunnianloukkaus: Kunnianloukkaukseen syyllistyy Suomen rikoslain mukaan se, joka "esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa" tai muuten halventaa toista.
        Esität perättömiä väitteitä ja vihjailua: "jos koko porukassa jopa 80 % mieleltään, henkisesti sairaita, epävakaita . . ."
        Olet laittomuuden harjoittaja.
        Luuletko pääseväsi rangaistusta pakoon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä solmuun väännettyä sinä käärme näet tässä? Jeesuksen sovitus kattaa kaikki tahattomat synnit.
        Sana opettaa:
        -jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
        -Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        -Hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!

• Anonyymi

Silloin kun ymmärrys riittää ratkaisuun.

• Anonyymi

Jeesuksen luo tuotiin imeväisiä lapsia, että hän"koskisi" heihin.

Siinä yhteydessä Jeesus sanoo, että juuri sellainen kaikista pienin lapsi on kaikkein paras ottamaan vastaan Jumalan valtakunnan.
      Jumalan valtakunta tarkoittaa Pyhän Hengen vastaaanottamista kristillisessä kasteessa, johon pieni lapsi "infant" on kaikista paras Jeesuksen mukaan.

Jumalan valtakunta ei tule näkyvällä tavalla, vaan on sisällisesti ihmisessä.
      Se tarkoittaa Pyhän Hengen vastaanottamista kristittyjen kasteessa.

Helluntailaisten kaste on valitettavasti pelkkää vettä vaikka sillä lahkokasteessa lapsia alettaisiin kastaa niin eihän siinä mitään Pyhää Henkeä lapseen tule,
      kun lahkolaisten uudestikasteet eivät ole mitään oikeita kasteita ollenkaan,
      vaan ihan jotain muuta lahkoon liittymistä tarkoittavia rituaaleja, kuten he sen itsekin myöntävät.

• Anonyymi

<<<<<"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun.">>>>

Tässä on hyvä esimerkki siitä, kuinka luterilainen kirkko on väärentänyt Raamattua tarkoituksenaan hankkia tukea väärälle kasteelleen. Joka pienessä on väärä, on suuressakin väärä.

Psalmit:
      51:7 Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.

Tämä oikea käännös löytyy siitä vanhemmasta luterilaisesta käännöksestä.
      Tässä ei puhuta mitään synnin alaiseksi syntymisestä.
      Tässä puhutaan siitä, että Davidin äiti oli tehnyt syntiä, kun Daavidia siitettiin. Harvinaista, että äiti siittää lapsen mutta niin tässä on käynyt. Siihen löytyy selitys, jota jumalattomat eivät kyllä löydä.
      Daavidin äiti oli tehnyt syntiä mutta luterilaiset syyttävät äidin synnistä pientä lasta. Kätevää kun halutaan perustella perisyntiä ja vauvakastetta mutta myös valheellista ja petollista ja väärää harhaoppista Raamatun tulkintaa.

• Anonyymi

Raamatun ilmoitus on täysin selvä:

Uusi liitto astuu voimaan ihmisen kohdalla KRISTILLISESSÄ KASTEESSA.
      (1. Piet. 3:21)

• Anonyymi

Vanha liitto astui voimaan ympärileikkauksessa 8 pv. ikäisenä, tytöille ei tietenkään tehty mitään ympärileikkausta, vaan vahempien piti uhrata syntiuhriksi kaksi kyyhkysen poikasta.

• Anonyymi

Helluntailaiset eivät ole kristittyjä kun se sanovat, että lapsen ei pidä tulla ollenkaan Uuden Liiton jäseneksi.

• Anonyymi

Sinä käärme olet ovela valehtelija.

• Anonyymi

Helluntalaiset ovat tosi kristittyjä. Muista en osaa sanoa ovatko edes uudestisyntyneitä.

• Anonyymi

Eli vain 1900-luvun Amerikassa syntyneeseen poppooseen kuuluvat ovat uudestisyntyneitä ja oikeita kristittyjä?

Älä viitsi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli vain 1900-luvun Amerikassa syntyneeseen poppooseen kuuluvat ovat uudestisyntyneitä ja oikeita kristittyjä?

Älä viitsi!

Taas vääristät toisten sanomisia: "Eli vain 1900-luvun Amerikassa syntyneeseen poppooseen"... Helluntalaiset ovat tosi kristittyjä. Muista en osaa sanoa ovatko edes uudestisyntyneitä.
        OLET PAHA. OLET VALEHTELIJA.
        Lutterin kirkon jäsenet ovat lähes kaikki maailman ihmisiä: jo heidän tapansa ja käytöksensä osoittavat heidän olevan uskosta osattomia. Helluntailaisista melkein kaikki ovat uudesti syntyneitä Jeesuksen seuraajia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taas vääristät toisten sanomisia: "Eli vain 1900-luvun Amerikassa syntyneeseen poppooseen"... Helluntalaiset ovat tosi kristittyjä. Muista en osaa sanoa ovatko edes uudestisyntyneitä.
        OLET PAHA. OLET VALEHTELIJA.
        Lutterin kirkon jäsenet ovat lähes kaikki maailman ihmisiä: jo heidän tapansa ja käytöksensä osoittavat heidän olevan uskosta osattomia. Helluntailaisista melkein kaikki ovat uudesti syntyneitä Jeesuksen seuraajia.

Uskonnon uhrit, sivustoilta löytyy enemmän, helluntailaisuudesta . . .

• Anonyymi

Miksi aloittajan mielestä tytöt pitäisi sitten kastaa, koska poikalapset ympärileikattiin.
      Luterilainen identiteetti ei kanna uskoa, vaan liittymisrituaali, jonka varjolla selitetään pelastuttuvan, ja mennään Herran eteen pesuvati kainalossa.
      Siitähän on kyse.
      Usko - josta tosin Lutherikin puhui - kuului kastettavalle.
      No, eihän tissimaidolla elävällä ole suun tunnustus, mutta Elämänkirja luomisen perusteella kyllä, joka ei tarvitse tietämättömyyden ajassa mitään luterilaisen identtiteetin harhaa.
      On tuhraa mussuttaa täällä pakanuutta ja katsokaa pesäänne mikä se on, papeista lähtien. Ei kiitos, ei pakanallisuuteen, josta jo Jerusalemin uskova seurakunta erotti luterilaiset sen saastaisuuden takia.
      Jos tehtäisiin näille vauvavaleluille haastattelu - vilpittömästi, niin kyllä suurin osa on pihalla kuin lumiukot sijaisen tarpeesta ristillä. Mutta vesi, se harhassa opetettuna kyllä heillä on pelastava - vaikka kuinka uskomaton on elämässä.
      Vauvoven kummitukset ovat vatsapuhujia. He ovat jumalattomuudessa ikäänkuin antanut suun tunnustuksen vauvan suulle ja rituaali luterilaisittain toimitetaan.
      SE on vain nimenanto- ei rammatullinen uskovien kaste.
      Lutteri oli vihan mies. Hän vihasi Herran kansaa - eli juutalaisia syystä, että he eivät raamatun tuntien olleet samamielisiä kuin harhainen lutteri.
      Luttei oli murhamies, kun hukututti Anabaptisteja. Eli tuo murhahenkikö opissa olisi seuraava askel.
      Kyllä harha elää kirkkokunnassa, kun jo kastekin on pakanallinen, eikä sitä kannata tarjota vauva-ympärileikkauksen merkeissä - siis miksi kastatte tytöt?=

• Anonyymi

Vanhan liiton mukaan,

kaikki poikalapset ympärileikattava 8 päivän ikäisenä, ja tyttölapsista kaksi kyyhkysenpoikasta,

Uuden liiton käsky:

"Kaikki kansat, KASTAMALLA heitä
        Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen"
        Matt: 28: 19

onko vaikeeta ymmärtää !!?

• Anonyymi

Otetaan raamatusta tämä Abrahamin uskonnon opetus.

Ja Jumala sanoi Aabrahamille: "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen. Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se:

ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne.

Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.

Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon >>>> jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi. <<<<<

Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi. Mutta ympärileikkaamaton >>>>>miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni." <<<< 1Mo 17:9-14)

Nyt kun vauvapesuvadin ääressä vedotaan ympärileikkaukseen - ja kasteeseen, kuis tytöt?

Eihän heitä leikattu!

Kyse on hieman erinäköisestä opista - ..... Mitähän se Adam teki? Tavallaan ihmisen siemen, mitä se kantaa - se oman syntisyytensä tunnustamisen, sekä isän vastuun perheestä.
        Jumalan Sanan siemen on taas pelastusasia. Saarnauttaman "hullutuksen" kautta Pyhä Henki avaa kirjoitukset , näkemään Golgatan ristin sanomallisen viestin, näkemään mikä ihminen on.
        Ristinrakentaja - orjantappurakruunujen vääntäjä, ruoskija - pahattaja josta on tehtävä parannus. Ja kun tämän Jumalan luoman maailman pahattamisesta jossa yritetään jopa Jumala - Luojana Jeesus ristiinnaulita - totuus tappaa - minä teette lähimmäiselle, se teemme Kristusta päin, se on aadamin lihan tulos. Liha ei totellut opetettua Sanaa, jonka Herra Adamille opetti, käyskennellä paratiisissa. Kuuliaisuus olisi antanut Adamille ikuisen elämän.
        Mutta, homma ei adamin päässä pelittänyt ja nyt hän miehenä kantaa vastuun, koska lihassa turmeluksen kylvää - jos kylvää. Jos raamatullisesti rakkaudessa yhtyy vaimoonsa, elää Herran edessä rukouskammiossa, kasvattaa perheensä - lapsensa tuntemaan Herran tien, niin se siemen onkin tuo Jumalan sana - ei lihan siemen.
        Kun aina riisuu housunsa, näkee liiton merkin ja jos on vilunkiteoissa, niin nykäsee pökät takasin, ettei tee ruumistaan vastaan syntiä.
        Siksi liiton merkki on hyvä olla Adamilla - ja lihassa.
        Ei ympärileikkaus ole kasteen suhteen yhtälö, yksi - yhteen. Ei.
        Jopa juutalaisen nutussa tupsut on merkkinä, että on liitosta kyse.
        Tuskin vauvavaleltu kantaa pesuvatia matkassa.

Mutta, kun Sanan kautta Herra on saanut Pyhässä Hengessä opettaa sijaisuhrin merkityksen ja ihminen haluaa seurata Jeesuksen askeleissa, siinä on Herran kansan - Jumalalla on vain yksi kansa, sen merkitys. Jeesus on tämä keskus ja Hän pelastaa ja kaste on jo sanassa yhdistetty Nooaan. Arkissa pelastui sinne uskossa menneet. Ulkopuolelle jäi maailma ja se hukkui. Näin kaste on vertauskuvallisena opetuksena, Saa nousta Herran omana - tuosta vedestä ylös ja Kristus on tämä arkki perille. Siinä on kasteen sanomallinen viesti.
        Kastettavat Jumalantyönä on puettavana hääjuhlaansa morsiamena. Ja se joukko halajaa Herran uskollisiksi opetuslapsiksi. ja Jumala sen pelastetun opin mukaan sanassa kastaa.

Se ei ole pakanallisten kirkkoisien ja murhaajien sakramentit. Se langettaa jopa vanhurskaankin. Jeesus sanoi, te eksytte, ellette tunne kirjoituksia.

Kaste kertoo tuomiosta, jossa maailma tuomittiin hukkumaan epäuskossa veteen, mutta Herran omat nousee siitä ylös. Tämä seuraava tuomio on Helvetin tuli, ei enää vesi, vaan tuli.
        Joiden nimeä ei ole Elämänkirjassa, on kadotettuja, koska Herra ei kirjoitusten mukaan tunne heitä, he eivät ole tulleet halulliseksi seurata Jeesusta.
        Jeesus vei veren perille taivaisiin. Hän pelastaa.
        Hän on nyt Ylimmäinen pappi. Kerran tulee Kuninkaana ja silloin on Valtakunnan asetushetki, se tapahtuu tuomion kautta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Otetaan raamatusta tämä Abrahamin uskonnon opetus.

Ja Jumala sanoi Aabrahamille: "Mutta sinä pidä minun liittoni, sinä ja sinun jälkeläisesi, sukupolvesta sukupolveen. Ja tämä on minun liittoni sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa; pitäkää se:

ympärileikatkaa jokainen miehenpuoli keskuudessanne.

Ympärileikatkaa esinahkanne liha, ja se olkoon liiton merkki meidän välillämme, minun ja teidän.

Sukupolvesta sukupolveen ympärileikattakoon >>>> jokainen poikalapsi teidän keskuudessanne kahdeksan päivän vanhana, niin hyvin kotona syntynyt palvelija kuin muukalaiselta, keneltä tahansa, rahalla ostettu, joka ei ole sinun jälkeläisiäsi. <<<<<

Ympärileikattakoon sekä kotonasi syntynyt että rahalla ostamasi; ja niin minun liittoni on oleva merkitty teidän lihaanne iankaikkiseksi liitoksi. Mutta ympärileikkaamaton >>>>>miehenpuoli, jonka esinahan liha ei ole ympärileikattu, hävitettäköön kansastansa; hän on rikkonut minun liittoni." <<<< 1Mo 17:9-14)

Nyt kun vauvapesuvadin ääressä vedotaan ympärileikkaukseen - ja kasteeseen, kuis tytöt?

Eihän heitä leikattu!

Kyse on hieman erinäköisestä opista - ..... Mitähän se Adam teki? Tavallaan ihmisen siemen, mitä se kantaa - se oman syntisyytensä tunnustamisen, sekä isän vastuun perheestä.
        Jumalan Sanan siemen on taas pelastusasia. Saarnauttaman "hullutuksen" kautta Pyhä Henki avaa kirjoitukset , näkemään Golgatan ristin sanomallisen viestin, näkemään mikä ihminen on.
        Ristinrakentaja - orjantappurakruunujen vääntäjä, ruoskija - pahattaja josta on tehtävä parannus. Ja kun tämän Jumalan luoman maailman pahattamisesta jossa yritetään jopa Jumala - Luojana Jeesus ristiinnaulita - totuus tappaa - minä teette lähimmäiselle, se teemme Kristusta päin, se on aadamin lihan tulos. Liha ei totellut opetettua Sanaa, jonka Herra Adamille opetti, käyskennellä paratiisissa. Kuuliaisuus olisi antanut Adamille ikuisen elämän.
        Mutta, homma ei adamin päässä pelittänyt ja nyt hän miehenä kantaa vastuun, koska lihassa turmeluksen kylvää - jos kylvää. Jos raamatullisesti rakkaudessa yhtyy vaimoonsa, elää Herran edessä rukouskammiossa, kasvattaa perheensä - lapsensa tuntemaan Herran tien, niin se siemen onkin tuo Jumalan sana - ei lihan siemen.
        Kun aina riisuu housunsa, näkee liiton merkin ja jos on vilunkiteoissa, niin nykäsee pökät takasin, ettei tee ruumistaan vastaan syntiä.
        Siksi liiton merkki on hyvä olla Adamilla - ja lihassa.
        Ei ympärileikkaus ole kasteen suhteen yhtälö, yksi - yhteen. Ei.
        Jopa juutalaisen nutussa tupsut on merkkinä, että on liitosta kyse.
        Tuskin vauvavaleltu kantaa pesuvatia matkassa.

Mutta, kun Sanan kautta Herra on saanut Pyhässä Hengessä opettaa sijaisuhrin merkityksen ja ihminen haluaa seurata Jeesuksen askeleissa, siinä on Herran kansan - Jumalalla on vain yksi kansa, sen merkitys. Jeesus on tämä keskus ja Hän pelastaa ja kaste on jo sanassa yhdistetty Nooaan. Arkissa pelastui sinne uskossa menneet. Ulkopuolelle jäi maailma ja se hukkui. Näin kaste on vertauskuvallisena opetuksena, Saa nousta Herran omana - tuosta vedestä ylös ja Kristus on tämä arkki perille. Siinä on kasteen sanomallinen viesti.
        Kastettavat Jumalantyönä on puettavana hääjuhlaansa morsiamena. Ja se joukko halajaa Herran uskollisiksi opetuslapsiksi. ja Jumala sen pelastetun opin mukaan sanassa kastaa.

Se ei ole pakanallisten kirkkoisien ja murhaajien sakramentit. Se langettaa jopa vanhurskaankin. Jeesus sanoi, te eksytte, ellette tunne kirjoituksia.

Kaste kertoo tuomiosta, jossa maailma tuomittiin hukkumaan epäuskossa veteen, mutta Herran omat nousee siitä ylös. Tämä seuraava tuomio on Helvetin tuli, ei enää vesi, vaan tuli.
        Joiden nimeä ei ole Elämänkirjassa, on kadotettuja, koska Herra ei kirjoitusten mukaan tunne heitä, he eivät ole tulleet halulliseksi seurata Jeesusta.
        Jeesus vei veren perille taivaisiin. Hän pelastaa.
        Hän on nyt Ylimmäinen pappi. Kerran tulee Kuninkaana ja silloin on Valtakunnan asetushetki, se tapahtuu tuomion kautta.

(ympärileikkaus)

"TÄMÄN vertauskuvan mukaan, VESI teidätkin pelastaa, kasteena - joka EI ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen Ylösnousemuksen KAUTTA"
        1 Piet: 3: 21

"Sillä KAIKKI ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla"
        Room: 3: 23

Kaste = armon vedenpaisumus.

• Anonyymi

Juu, kyllä lapsetkin Kristukselta hääpuvun tarvii.

Ei kukaan omissa kamppeissaan voi mennä hääjuhlaan.

Ei Jeesus turhaan kaikkia ihmisiä käskenyt kastamaan omikseen,

• Anonyymi

Kasteeessa Jumala liittää ihmiseen Kristukseen.

Ei haudassa ja tuonelassa enää mitää haapukukuja soviteta kenenkään päälle.

• Anonyymi

Rastafarin uskonto ja Kuningas Jaakon raamattu.

• Anonyymi

Viimeistään kuollessa se ihmisen uskokin haihtuu, jollei jo aikaisemmin, mutta kerran lapsena saatu Kriatillinen kaste on ikuisesti voimassa.

Lue: Matt.28:18-20

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viimeistään kuollessa se ihmisen uskokin haihtuu, jollei jo aikaisemmin, mutta kerran lapsena saatu Kriatillinen kaste on ikuisesti voimassa.

Viimeistään kuollessa se ihmisen uskokin haihtuu, jollei jo aikaisemmin, mutta kerran lapsena saatu Kristillinen kaste on ikuisesti voimassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viimeistään kuollessa se ihmisen uskokin haihtuu, jollei jo aikaisemmin, mutta kerran lapsena saatu Kristillinen kaste on ikuisesti voimassa.

Monet sairaudet kuten paha muistisairaus hävittää ihmisen uskon täysin pois, mutta Kristillinen Kaste lapsena saatu Isän ja Pojan Pyhän Hengen nimeen on ikuisesti voimassa.
        Jumala ei tekojaan kadu.

"Jeesus sanoo: Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei sinne pääse sisälle."

• Anonyymi

Minun nähdäkseni uusi liitto on asetattu näin:

"Ja hän otti maljan, kiitti ja antoi heille ja sanoi: "Juokaa tästä kaikki; sillä tämä on minun vereni, liiton veri, joka monen edestä vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi."
      Matteuksen Evankeliumi 26:27-28

• Anonyymi

Vanha liitto tuli voimaan ympärileikkauksessa kun lapsi oli 8 pv. ikäinen.

Vasta Jeesuksen kuolema teki mahdolliseksi uuden liiton eli veriliiton, Jeesus uhrattiin ensin. Ei liitto sitä ennen tullut voimaan.

Kristillinen kaste on Jeesuksen sovintovereen osallisuus.

Uus litto tuli voimaan vasta Kristillisessä kasteessa.

Ehtoollisessa se todistetaan tapahtuneeksi.

Jumala ei kutsumistaan kadu eikä muuta.

Ihmisen usko voi haihtua elämän aikana.

Kristillinen kaste lapselle on voimassa ikuisesti, aina ajan rajan taakse asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanha liitto tuli voimaan ympärileikkauksessa kun lapsi oli 8 pv. ikäinen.

Vasta Jeesuksen kuolema teki mahdolliseksi uuden liiton eli veriliiton, Jeesus uhrattiin ensin. Ei liitto sitä ennen tullut voimaan.

Kristillinen kaste on Jeesuksen sovintovereen osallisuus.

Uus litto tuli voimaan vasta Kristillisessä kasteessa.

Ehtoollisessa se todistetaan tapahtuneeksi.

Jumala ei kutsumistaan kadu eikä muuta.

Ihmisen usko voi haihtua elämän aikana.

Kristillinen kaste lapselle on voimassa ikuisesti, aina ajan rajan taakse asti.

Oikea usko tarkoittaa myös Kristillisen kasteen oikean merkityksen uskomisen, eikä sitä pelkästi, että Jeesus on Jeesus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oikea usko tarkoittaa myös Kristillisen kasteen oikean merkityksen uskomisen, eikä sitä pelkästi, että Jeesus on Jeesus.

helluntailaiset muuten huutaa paljon, että: "Jeesus, Jeesus, - Jeesus on Herra, Jeesus on Herra, tule Jeesuksen luo, "ota Jeesus, ota Jeesus,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

helluntailaiset muuten huutaa paljon, että: "Jeesus, Jeesus, - Jeesus on Herra, Jeesus on Herra, tule Jeesuksen luo, "ota Jeesus, ota Jeesus,

Jeesus kun ei pyytänyt opetuslapsiaan edes osoittamaan rukouksia itselleen, vaan Isälle Jumalalle, jonka lapsia me olemme.

"Isä meidän, joka olet taivaassa...

Aina silloin kun Paavalin puheet ovat erilaisia kuin itse Jeesuksen sanat, tulee noudattaa Jeesuksen sanoja, käskyjä ja neuvoja.

Olen huomannut, että helluntailaiset pitävät idolinaan Paavalia ja lukevat pelkästään Paavalia ja sieltäkin pelkästään Korinttolaiskirjeitä.
        Kaikki Paavalin kirjoitukset kannattaa tutkia tarkoin muun Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa , onko asia niin kuin Paavali julistaa sen olevan.

Room. 3:7

"Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.a (Paavali)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus kun ei pyytänyt opetuslapsiaan edes osoittamaan rukouksia itselleen, vaan Isälle Jumalalle, jonka lapsia me olemme.

"Isä meidän, joka olet taivaassa...

Aina silloin kun Paavalin puheet ovat erilaisia kuin itse Jeesuksen sanat, tulee noudattaa Jeesuksen sanoja, käskyjä ja neuvoja.

Olen huomannut, että helluntailaiset pitävät idolinaan Paavalia ja lukevat pelkästään Paavalia ja sieltäkin pelkästään Korinttolaiskirjeitä.
        Kaikki Paavalin kirjoitukset kannattaa tutkia tarkoin muun Raamatun kokonaisilmoituksen kanssa , onko asia niin kuin Paavali julistaa sen olevan.

Room. 3:7

"Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan.a (Paavali)

Antikristus kun on tehnyt identiteettivarkauden ja esiintyy Jeesuksena. Ja haluaa, että häntä puhutellaan Jeesukseksi.

• Anonyymi

Huvittavaa on helluntailaisten ulkomaan apu köyhille ja nälkää näkeville, kun pidentävät pienten lasten elämää: jos kuolisivat, niin pääsisivät automaattisesti taivaaseen helluntaiopin mukaan, mutta kun elävät pitempään, niin joutuvat helvettiin, kun heistä ei tule helluntailaisia, vaikka nämä heitä auttaisivat.

• Anonyymi

Helluntaiopin mukaan lapset ovat synnittömiä aina 14 vuotiaaksi asti. Mormoneilla tuo ikäraja on alhaisempi 8 v.

Vasta sitten kun he ensin tekevät syntiä, he voivat sitä sitten katua.
        Katumus on heidän mielestään ehdoton ehto kristilliselle kasteelle.
        Jos ei ole mitä katua, niin ei ole kelvollinen kasteelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaiopin mukaan lapset ovat synnittömiä aina 14 vuotiaaksi asti. Mormoneilla tuo ikäraja on alhaisempi 8 v.

Vasta sitten kun he ensin tekevät syntiä, he voivat sitä sitten katua.
        Katumus on heidän mielestään ehdoton ehto kristilliselle kasteelle.
        Jos ei ole mitä katua, niin ei ole kelvollinen kasteelle.

Helluntailaiset kun lukevat Pietarin saarnaa kuin Piru raamattua. Kun miehiä kehotettiin tekemään parannusta, niin helluntailaiset väittävät että lastenkin on tehtävä ensin parannusta kasteen ehtona.
        Jeesus eikä kukaan apostoli kun ei edellytä lapsilta yhtään mitään kasteen ehtoja saadakseen omakseen kaikki kasteen lupaukset.

Pietari edellytti miehiltä parannusta eli mielenmuutosta (metanoia) ennen kastetta, mutta lapsilla mieli on ihan kohdallaan ottamaan heti vastaan kasteen kaikki lupaukset.

Puhetta oli kuuntelemassa aikuisia "miehiä" perheellisiä suurin osa.

Apt.2:38-39 (hellareiden vihaamampia jakeita)

" Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin KASTEJeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. SILLOIN te saatte lahjaksi Pyhän Hengen.
        Teitä tämä lupaus tarkoittaa, TEITÄ JA TEIDÄN LAPSIA, ja myös kaikkia niitä, jotka ovat etäällä -- keitä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

• >>Jumala otti lapset 8 pv. ikäisinä VANHAN LIITON JÄSENEKSI.>>

Eli lapsen saa kastaa kahdeksan päivän ikäisenä?

• Anonyymi

Lääkäri Reinikainen selitti, miksi juuri 8 pv. ikäisenä tehtiin ympärileikkaus.

Vasta 8 pv. iäiselä lapsella on veressä K-vitamiinia, mikä saa verenvuodon tyrehtymään. Ei ennen sitä.

Jumala on viisas.

• Anonyymi kirjoitti:

Lääkäri Reinikainen selitti, miksi juuri 8 pv. ikäisenä tehtiin ympärileikkaus.

Vasta 8 pv. iäiselä lapsella on veressä K-vitamiinia, mikä saa verenvuodon tyrehtymään. Ei ennen sitä.

Jumala on viisas.

Ympärileikkaukseen kuolee silti lapsia ja on aina kuollut.

Varmaan se K-vitamiini pätee myös kasteeseen.

• Anonyymi
        PasiToivonen2 kirjoitti:

K-vitamiini liityy ympärileikkaukseen.

Ympärileikkaus on Vanhan Liiton merkki ja vakuus.

Jumala otti lapsen heti vauvana Vanhan liiton jäseneksi.

Jumala ottaa pienen lapsen heti kasteessa Uuden Liiton jäseneksi.
        ---------

Hurmoslahkoja kiinnostaa ottaa jäseniksi vain aikuisia, joilla on sännölliset tulot.
        Kymmenysten tehokas perintä kun yhdistyksen sääntöjen mukaan voidaan aloittaa vasta sen jälkeen kun tulokas on kasteeksi nimitetyn riitin jälkeen julistettu yhdistyksen täysjäseneksi.

• Anonyymi
        PasiToivonen2 kirjoitti:

PasiToivonen2
        25.08.2021 14:22

-------------------------------------------------------------------------

• Anonyymi

Tietysti kasteessa. Toivottavasti helluntailaisetkin alkavat joskus kastaa uskoviin koteihin syntyvät pienet lapset.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Paskakaivo Kuhmo

Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi
      Kuhmo
      68
      4541
    2. Uskotko yliluonnolliseen?

Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D
      Ikävä
      100
      4028
    3. Miten sinut

Voisi hurmata uudelleen?
      Ikävä
      52
      3542
    4. Mitä kuuluu?

Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul
      Ikävä
      36
      2842
    5. Keilahalli

Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!
      Ähtäri
      26
      2593
    6. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      60
      2512
    7. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      48
      2399
    8. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      39
      1927
    9. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      47
      1908
    10. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      227
      1663
    Aihe