Onhan takapenkin alla auton pohjalevyssä tehtaan jäljiltäkin iso reikä, eikä sitä ole peitetty kuin ruuvikiinnitteisellä levyllä? Pääsyaukko polttoainesäiliön yläpuolelle.
Pohjalevyssä voi olla muitakin reikiä, joista tehtaalla kuljetinlaitteisto tarttuu autosta kiinni, esim. maalikylpyyn mennessä ja ne on suljettu vain jollain kumitulpilla.
Miksi siis pienestä yksittäisestäkin ruostereiästä Suomessa draamaillaan hysteerisesti niin, että se on hitsattava umpeen, eikä käy esim. ruuvikiinnitteinen peitelevy.
Ihme ettei sekin takapenkin alla oleva tehtaan reikä vaadita hitsattavaksi umpeen...
Miksi ruostereiät on korjattava hitsaamalla?
6
105
Vastaukset
- Anonyymi
Suunnitellut reiät on huomioitu korin jäykkyyteen ja kestävyydessä. Ruostereikä heikentää koria ja vasta hitsaus tekee siitä kestävän.
- Anonyymi
Pohjois-Amerikassa ruostereikäautot eivät aiheuta onnettomuuksia vaikka ruostereikiä ei tarvitse hitsata. Toisin on euroopassa. Euroopassa on eri fysiikan lait tai eurooppalaiset ovat määräyksineen hulluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pohjois-Amerikassa ruostereikäautot eivät aiheuta onnettomuuksia vaikka ruostereikiä ei tarvitse hitsata. Toisin on euroopassa. Euroopassa on eri fysiikan lait tai eurooppalaiset ovat määräyksineen hulluja.
Pohjois-Amerikassa, jossa koko autoilu keksittiin, ei kaikissa osavaltioissa ole katsastusta ollenkaan! Joissain voi olla pelkkä päästötesti.
Minkätakia täällä euroopassa ja Suomessa kaikki pitää olla näin tarpeettoman tiukkaa, vie elämästä mielekkyyden kokonaan olla tämmöisten ahdasmielisten byrokraattien keksimien määräysten alainen orja :/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pohjois-Amerikassa, jossa koko autoilu keksittiin, ei kaikissa osavaltioissa ole katsastusta ollenkaan! Joissain voi olla pelkkä päästötesti.
Minkätakia täällä euroopassa ja Suomessa kaikki pitää olla näin tarpeettoman tiukkaa, vie elämästä mielekkyyden kokonaan olla tämmöisten ahdasmielisten byrokraattien keksimien määräysten alainen orja :/Se riippuu missä reikä on, ei täällä jokainen reikä ole hylkäyksen peruste ja syy. Lokasuojan reunassa reikä ei ole kantavaa rakennetta.
- Anonyymi
Kun autojen pakollisista roiskeläpistä ja pakollisesta korroosio suojauksesta luovuttiin, olisi myös pitänyt luopua ruostereikien pakollisesta hitsauksesta.
Autonsuunnitelija pitäisi suunnitella koria siten että ottaa huomioon korroosio suojauksen tasoa, laskea siitä kuinka isoja reikiä tulee, ja suunnittelee koria niin että on tarpeeksi vahva vaikka siihen tulee reikiä.- Anonyymi
Sinähän se melkoinen nero olet.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457372
- 324068
- 573605
- 503130
- 172806
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons512314- 532307
- 372258
- 432258
- 162236