Ystäväni lähettelee minulle whats uppiin valokuvia uuden miesystävänsä huvilasta , autosta, veneestä ja niin edelleen. Yhdessäkää kuvassa hän ei kuitenkaan itse ole mukana ja niin olen alkanut epäillä että kuvat ovatkin vain
kuvasieppauksia jostakin.
Voinko mitenkään erottaa onko kyse hänen ottamistaan vai jonkun toisen kuvista?
Voiko mitenkään erottaa kuvaruutukopion ja valokuvan
4
<50
Vastaukset
Googlen käänteisellä kuvahaulla voi kokeilla etsiä löytyykö kyseinen kuva netistä.
Eli mene osoitteeseen https://images.google.com/ ja raahaa tuo kuva hakupalkkiin.- Anonyymi
Voi kiitos!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kiitos!
Huomaa että tuo ei välttämättä löydä sellaisia kuvia, joita on lähetetty vain facebookkiin ja joita ei ole kopioitu muualta FB:n ulkopuolelta.
- Anonyymi
"Voinko mitenkään erottaa onko kyse hänen ottamistaan vai jonkun toisen kuvista?"
Et voi, eikä kukaan muukaan voi. Edellyttäisi kameran laukaisimen painajan vahvaa tunnistamista, sellaista ei ole olemassa. Tai, on sekin mahdollisuus että ensin pohtii mitä asiaa kysyy.
Katsoisin tässä tapauksessa kuvien Exif-tietoja (metadata), niitä joko on tai ei ole. Jos on, niin saattaa esim ilmetä että on yhdestä kamerasta, tai monesta. Niissä voi olla mm aikaleima tai jopa GPS tiedot. Jos ei ole mitään Exif-tietoja niin ne on joko aktiivisesti poistettu, tai kuvan lähde on sellainen joka ei niitä liitä. Kuvakaappauksiin Apple yleensä liittää Exif-tietoja niin iPhone:ssa kuin tietokoneessa, Windowssa ja droidissa riippuu työkalusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 233203
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos1982893Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa
Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢1711911Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista
Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah2581534- 1111305
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs481201Olet ollut aika törkeä minua kohtaan
Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta461057- 1551031
Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin
maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises33960- 43834