Kielilläpuhuminen lisäntyy lopunajassa?

Anonyymi

Kielilläpuhuminen yhdistetään helluntailaisuuteen ja siellä opetetaan että se on Hengellä täyttymisestä ja herätyksen tunnusmerkki (pyhyyden korkeampi aste).
Toisaalta Jeesus varoittaa lopunajan eksytyksistä ja hän ei puhunut kielillä.

"Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?
Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen."

92

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Meidän tulee rukoilla ymmärryksellä että kielillä.

• Anonyymi

Onko henkikasteen merkki helluntailaisuudessa kielilläpuhuminen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kielilläpuhuminen on merkki kontrollin menettämisestä, sekoamisesta.

Se on uskonkiihkon orgasmi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se tehdään peräaukkoon helluntalaisuudessa,laitetaan amerikan kotka sinne!

• Anonyymi

Meidän tulee rukoilla ymmärryksellä että kielillä.

Syö paskas.. ootko tyhmä?

Meidän tulee rukoilla sydämellä,eli omalla tunnolla.
        Ymmärrys on eri asia,kuten lahko amerikasta ja kielet on google kääntäjän armolla.
        Miten voi olla noin pesty ihminen..

• Anonyymi

On se

• Anonyymi

Lahkossa ihminen kiihotetaan hurmoksen tilaan, jossa järjen valo sammuu ja aivot toimii miten toimii, puheesta ei kukaan saa selvää, ei puhuja eikä kuulija.

Kaikissa pakanuskonnoissa tavoitellaa ihan sama sielun hurmoksen tilaa ja ekstaasia, jolloin henget lähtee liikkeelle ja alkaa puhumaan.

Hindut puhuu ihan samanlaisilla "kielillä" kuten helluntailaiset.

Helluntailaisuuden perustajat eivät olleet kristittyjä, vaan Afrikasta tulleiden mustien miesten jälkeläisiä, joiden isien uskonto oli noituus ja henkien palvonta.

• Tottakai kielilläpuhuminen lisääntyy, kun otetaan huomioon kaiken maailman voidellut pastorit palvelijoineen ja seuraajineen, joiden määrä kasvaa räjähdysmäisesti otollisella pohjalla.

• Anonyymi

Kun ihmiskunnassa järki jättää niin loppu on lähellä, ihan ilman sitä vittuilevaa jumalaakin.

• Anonyymi kirjoitti:

Kun ihmiskunnassa järki jättää niin loppu on lähellä, ihan ilman sitä vittuilevaa jumalaakin.

Ihmiskunta on pärjännyt tähän saakka monista haasteista huolimatta ja siksi uskon, että se tulee pärjäämään aivan hyvin jatkossakin.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Ihmiskunta on pärjännyt tähän saakka monista haasteista huolimatta ja siksi uskon, että se tulee pärjäämään aivan hyvin jatkossakin.

Pärjääminen on kääntäen verrannollinen uskonnollisuuden vaikutusvaltaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Pärjääminen on kääntäen verrannollinen uskonnollisuuden vaikutusvaltaan.

Menestysteologit sekä muut (ääri)karismaattiset uskonnolliset fanaatikot ovat tuosta eri mieltä, mutta kuten totesin aiemmin - elämä jatkuu haasteista huolimatta.

• Anonyymi

Kielillä puhumisen määrä kasvaa suhteessa otettuun alkoholin määrään.

X promillen kännimongerrus kuulostaa täysin samalta kun hihhulien kielillä puhumisen mongerrus.

Liekö jotain sattumaa tällä oudolla yhtymäkohdalla ?

• Anonyymi

Kännissä puhut totta,kuten lapset.Mutta lahkolaiset ei selvinpäin!

• Anonyymi

Ei mikään ihme ollenkaan.

Niinhän se Raamattu lupaa lopun ajaksi sitä "väkevää eksytystä".

• Anonyymi

Paavalikin viimein myöntää totuuden, että kielillä puhuminen on merkityksettömien sanojen ja tavujen hokemista ns. hurmoskieltä eli glossaliaa.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

Ei ihminen mitään salakieliä tarvitse Jumalan kanssa kommunikointiin.

Jeesus käski rukoilla Isää han omalla äidinkielellää omassa huoneessaa ovi kiinni.

Jeesusta meidän on uskominen.

• >Jeesus käski rukoilla Isää han omalla äidinkielellää omassa huoneessaa ovi kiinni.

Ei tainnut tavallisissa asunnoissa olla väliovia tuohon aikaan.

• Anonyymi

Jeesus sanoi:
      "Nämä merkit seuraavat niitä jotka uskovat: minun nimessä he .. puhuvat uusilla kielillä." Markus 16:17.

Pyhä Henki sanoi:
      "Tahtoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä." 1 Korint. 14:5.

• Anonyymi

Ja niin haluan minäkin kuten Pyhä Henki haluaa.

Olen sitä usein anonut, useita vuosia. Itku ei ole kaukana. Eräs julistaja lupasi rukoilla mulle kielilläpuhumisen lahjan kun menisin kokoukseensa.

Liikun autolla ja hän kokousti paikassa, johon autoa ei saa ilmaisparkkiin. Töölössä. 2H pysäköinti maksaa liikaa. Ja hän tykkää puhua yli kokousaikojen.

Miksi ei voi rukoilla mulle kielilläpuhumisen lahjaa etänä? Haluan puhua kielillä niin paljon että mahaan ottaa ja verenpaine on korkea ja stressi.

Luovutanko unelmastani vai jatkanko anomista?

Kärsivällisyys tässä kasvaa kylläkin.Katkeruuteen ei sentään vaikka sekin vaara voisi olla jos luontoni olisi erilainen. Se mulla on lähellä kun lapsi haluaa Isältä jonkin lahjan, esim. pleikkaria kun isä sanoo että jatka vaan pyytämistä niin ehkä joku vuosi annan sulle pleikkarin tai sitten en. Niin kyllä tässä turhautua saa luvan kanssa vai onko se syntiä?

Saako Jeesusta rukoilla suoraan? Rukoilen Jeesuksen nimessä Isää. Mikä menee väärin rukoilijassa, rukoilun sisällössä, mikä menee väärin? Tallahalumadudaa sain sanottua äsken. Tulahullumaa, tulahullumaa. Nuo sanat sain suusta nyt ulos. Mutta se oli yritys, jonka pinnistin vai sainko sittenkin puhuttua jotain kielillä? Kalupa halpa pulaa, sanoin nyt.

Surullisesti,

Commandohauis

• Anonyymi

Ennen ei päässyt Helluntaiseurakuntaan jäseneksi jos ei puhunut kielillä.
        Jäseneksi liityttiin kasteella. Raamatussa ei tunneta tälläistä seurakuntaan liittymisrituaalia.

Sehän olisi oikein että ne pastorit ja jäsenet erotetaan Helluntaikirkosta rikkaviljana jotka eivät puhu kielillä?

• Anonyymi

Eiköhän se ole ihan itsensä Paavalin puhetta, niinkuin tämäkin siellä Korintossa:

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän se ole ihan itsensä Paavalin puhetta, niinkuin tämäkin siellä Korintossa:

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Markuksen lopun kirjottaja on täysin tuntematon henkilö ja ne on kirjotettu ja lisätty sinne satoja vuosia jälkikäteen. Eivät siis ole Jeesuksen sanoja ollenkaan.

Markuksen loppu on tuntemattoma henkilön jälkikäteen tekemään lisäystä.
        Uskotaan ja kastetaan, juodaan myrkkyä, annetaan käärmeiden pistää ja ojennetaan käsiä.

Asiasta on varoitus Mark.16:9 (älkää ihmeessä kokeilko kotona Markuksen lopun asioita)

Jeesus ilmestyy lähimmilleen
        9 Kun Jeesus oli varhain sapatin jälkeisenä päivänä noussut kuolleista, hän ilmestyi ensiksi Magdalan Marialle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän pahaa henkeä.

[Markuksen evankeliumi päättyi alkuaan jakeeseen 16:8.Joku varhaiskristillinen kirjoittaja on täydentänyt evankelistan esitystä muualta tunnetulla, luotettavaksi katsotulla perimätiedolla.]

• Anonyymi

Kyseisessä 1 Kor. 14:5,6,8,9 on Kirjoitettu: Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.
        Jos minä nyt, veljet, tulisin luoksenne kielillä puhuen, mitä minä teitä sillä hyödyttäisin, ellen puhuisi teille ilmestyksen tai tiedon tai profetian tai opetuksen sanoja?
        Niinikään, jos pasuna antaa epäselvän äänen, kuka silloin valmistautuu taisteluun?
        Samoin tekin; jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Paavali kirjoittaa Korintton seurakunnalle tuon ohjeeksi, että hyödyt tulisivat ymmärretyiksi
        asiassa. Ja sanoo omalla kohdallaan asian olevan niin, että hän puhuu seurakunnassa ennemmin viisi sanaa ymmärrettävällä kielellä kuin kymmenentuhatta sanaa kielellä, jota kukaan ei ymmärrä. (1 Kor. 14:19).

Terw. Leeviläinen

• Anonyymi

Jeesus sanoi:
        "Nämä merkit seuraavat niitä jotka uskovat: minun nimessä he .. puhuvat uusilla kielillä." Markus 16:17.

Pyhä Henki sanoi:
        "Tahtoisin teidän kaikkien puhuvan kielillä." 1 Korint. 14:5.

Ettekö vitun tyhmät tajuu..
        Amerikkalsinen roska ei tajuu mitään..
        He puhuvat uusilla kielillä,tahtoisin puhuvan teidän kaikkien puhuvan..?

Puhukaa RAKKAUDEN KIELTÄ,RAKKAUTTA !!
        TARKOITTAA LAHKOLAISET APINAT, esim.minä Rakastan sinua,olet tärkeä minulle!
        Ei mitään soperrus paskaa mitä näkee näillä apinoilla..

• Anonyymi

Paavali tunnusti lopuksi, että hurmoskielet eivät ole mitään salakieltä, vaan hurmoskieltä eli Glossaliaa.

Jaak. 3:8 "mutta kieltä ei yksikään ihminen pysty kesyttämään. Se on hillitön ja paha, täynnä tappavaa myrkkyä. "

Älä laske suustasi sanoja, joiden merkitystä et tiedä, sillä ihminen joutuu sanoistaan vastuuseen Jumalalle.

• Anonyymi

1. Kor. 14:10

Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä.

Raamattu on kokonaisilmoitus, sitä pitää tutkia kokonaisuute eri henkilöiden puheita pitää tutkia samasta asiasta, puhuuko Jeesus itse asiast.

Ei Raamattua siten pidä lukea, kuten harhaoppiset helluntailaiset, että napsivat sieltä heidän omiin oppeihinsa sopivia jakeita tai jakeen puolikkaista ja sanovat, että siinä se koko totuus nyt sitten on.

• Anonyymi

Jeesus ei kehota rukoilemaan itseään, vaan suoraan Isää..."Isä meidän...

Suoraan Jumalaa omalla äidinkielellä, ei millään salakielellä väliin,
      ettei väliin tule jokin henkiolento, joka esiintyyy "Jeesuksena"...ja alkaa vastailla sinulle.

"Eikä ihme, sillä itse Saatana TEKEYTYY valkeuden enkeliksi."

• Anonyymi

Siksikö 11:19 voitaisiin puhua niin, yhtälönä, että kerrot S.tanan tekeytyneen valkeuden enkeliksi ja tehnyt 1700- luvulla herännäisyyden. Siellähän puhuttiin kielillä ja täytyttiin Pyhällä Hengellä. Hehän ovat seuransa h-hetkestä laittaneet muistokiven kentälle.
        Tässä se tapahtui ja tässä on Herränäisyyden alku.

Näin julisit tuomiosi ja kerroit, että se oli S.tanasta. Okei, tällaisiin tulkintoihin ihmiset pääsevät.
        Kenenkähän tekeytymisestä voisi sinun kohdalla sanoa? Kerro anonyymi 22:08.2021 11:19 kirjoittaja, suusi tunnustukseksi, mihin vertaat itseäsi, Isää meitään, ehtoollispöydässäsi.

• Anonyymi

Helluntailaisuudessa vanhurskauden käsite noudattaa suurimmalta osin luterilaista protestanttista näkemystä. Helluntailaisuus kuitenkin korostaa yliaistillisten kokemusten merkitystä sen varmistukseksi, että on saanut vanhurskauden Jumalalta. Opin mukaan kielillä puhumisen lahja antaa pelastusvarmuuden, koska helluntailaisuudessa sitä pidetään sinettinä vanhurskaudesta.[46]

"Mutta Jumala itse vahvistaa meitä ja teitä uskossamme Kristukseen, Voideltuun, ja on myös antanut meille voitelunsa: hän on painanut meihin sinettinsä ja antanut meidän sydämiimme vakuudeksi Hengen." (2. Kor. 1:21,22)

Muut kristilliset suuntaukset ovat esittäneet kritiikkiä kielillä puhumisen tuomasta pelastusvarmuudesta sillä argumentilla, että Jeesuksen sanojen mukaan ei kaikki hänen nimessään ihmeitä tehneet pelastu, jos he ovat eläneet laittomuudessa. Jeesus myös kertoi väärien profeettojen kykenevän tekemään yliluonnollisia ihmeitä.[47] Jeesuksen sanojen mukaan vanhurskaus tulee Jumalan tahdon tekemisestä.[48]

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'." (Matt. 7:21-23)

"Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut." (Joh. 12:50)

LÄHDE: Wikipedia - vanhurskaus

• Anonyymi

Helluntailaiset eivät ole Kristittyjä.

Helluntailaiset ja Mormoonit yrittävät estää kaikella valheen voimalla lapsia saamasta Kristityn kasteen Pyhän Hengen sinettiä, vihan enkelin kulkea kerran ohi Ihmisen Pojan Päivänä.

"Jeesus sanoo: Joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, ei sinne pääse sisälle."

"Monet yrittävät päästä sinne sisälle, mutta eivät voi". (Jeesus)

• Anonyymi

1. Kor. 13:8
      Rakkaus ei koskaan katoa. Mutta profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi

• Anonyymi

Helluntain kieli-ihmeet oli siihen tilanteeseen tarkoitettuja ainutkertaisia tapahtumia.

Helluntailaiset yrittävät eksyttää lupaisemalla niitä seuraajilleen ja kutsumalla itseään "helluntailaisiksi"

Parhami oli täysin maallikko mutta perusti oman raamttukoulun ja lupasi oppilailleen helluntain kaltaisen vieraiden kielten täydellisen kielitaidon heidä käymättä päivääkään tavallista koulua.

Kun totuus selvisi, petetyksi tulleet mustat miehet erosivat Pentecostalismista lopullisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntain kieli-ihmeet oli siihen tilanteeseen tarkoitettuja ainutkertaisia tapahtumia.

Helluntailaiset yrittävät eksyttää lupaisemalla niitä seuraajilleen ja kutsumalla itseään "helluntailaisiksi"

Parhami oli täysin maallikko mutta perusti oman raamttukoulun ja lupasi oppilailleen helluntain kaltaisen vieraiden kielten täydellisen kielitaidon heidä käymättä päivääkään tavallista koulua.

Kun totuus selvisi, petetyksi tulleet mustat miehet erosivat Pentecostalismista lopullisesti.

No 1700- luvulla - ennen helluntaita oli jo Suomessa kielilläpuhumista ja Herännäisyys yhtälössä. Mietihän sitä, kun mittailet kenttää, menikö niin, kuin väitit?

• Anonyymi

Henkiä on monenlaisia. Ellei Jumalan antama sapatti kelpaa pyhäpäiväksi, niin herätyksestä, ei ole mitään merkkiä, vaikka kuinka lentäisi kieliä suusta.
      Samoin naiset ne vaan häärivät pappeina Raamatun vastaisesti. Homo ja lesboliitot vaan lisääntyvät, ja abortteja tehdään tämän tästä.

1234567---

• Anonyymi

Oliko Adventismin perustaja Ellen G. White sitten mies?

Sitä en tiennytkään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä en tiennytkään.

Vai oliko sitten se kolmas vaihtoehto?

Nykyisinhän ihmiset luokitellaan: mies, nainen, muu, mikä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä en tiennytkään.

Ellen G. White on nainen. Naisprofeettoja Raamattu tuntee, esim. Hulda ja monia muita. Filippuksella neljä tytärtä neitsyttä, joilla oli profetoimisen lahja. Naispappeutta ei Raamattu tunne.

1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ellen G. White on nainen. Naisprofeettoja Raamattu tuntee, esim. Hulda ja monia muita. Filippuksella neljä tytärtä neitsyttä, joilla oli profetoimisen lahja. Naispappeutta ei Raamattu tunne.

1234567---

Oliko Ellen G.White sitten neitsyt?

Filippuksella neljä tytärtä neitsyttä, joilla oli profetoimisen lahja

• Anonyymi

Ja 1234567 kirkossaan sunnuntai ja joulu - niin joulu kelpaa 1234567 kirkon juhlaksi.
        Mitähän ajattelet. Pitäisikö alkaa uskonpuhdistus sieltä.
        Ellei kelpaa Jumalan Pyhät sinulle - niin ei herätykseswtä ole merkkiäkään. Sovitaan niin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko Ellen G.White sitten neitsyt?

Filippuksella neljä tytärtä neitsyttä, joilla oli profetoimisen lahja

Ilmeisesti Ellen oli neitsyt hengellisesti. Raamattu puhuu haureudesta ja neitsyyden menetyksestä epäuskossa, jossa on Luciferin kanssa samassa sängyssä.
        Sitähän se Ilmestyskirja puhuu - kun menettää seurakuntalainen neitsyytensä, eikä ole puettu valkeaan "hääpukuun" Ylkänsä pukemana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja 1234567 kirkossaan sunnuntai ja joulu - niin joulu kelpaa 1234567 kirkon juhlaksi.
        Mitähän ajattelet. Pitäisikö alkaa uskonpuhdistus sieltä.
        Ellei kelpaa Jumalan Pyhät sinulle - niin ei herätykseswtä ole merkkiäkään. Sovitaan niin.

En ole vapaapäivien vastustaja, työläisillä on muutenkin kiireinen tahti, joten kaikki vapaapäivät kelpaa. Työelämässä oltuani ei tullut riitaa vapaapäivistä kenenkään kanssa.
        Jumalan antama sapatti on varsinainen pyhäpäivä.

1234567---

• Anonyymi

Sellainen kuva on muodostunut että Pyhä Henki vuodatettiin Azusa-kadulla.
      Siitä amerikkalaiset liikemiehet perustivat Pente-costal liikkeen ja raha alkoi juosta ja helluntailaisuus kiinnostaa ihmisiä.

Miksi Suomessa ei ole toistunut Azusa-ilmiö?

• Anonyymi

Puhutaan toisen helluntaihengen vuodatuksesta liikkeen alkuhistoriassa.

Vaikka USA:ssa on miljoonia helluntailaisia mutta tämä henki/helluntaiherätys ei vain ole poistanut rikollisuutta ja huumeongelmaa vaan päinvastoin nämä ongelmat ovat lisääntyneet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhutaan toisen helluntaihengen vuodatuksesta liikkeen alkuhistoriassa.

Vaikka USA:ssa on miljoonia helluntailaisia mutta tämä henki/helluntaiherätys ei vain ole poistanut rikollisuutta ja huumeongelmaa vaan päinvastoin nämä ongelmat ovat lisääntyneet.

"Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala,
        että minä vuodatan Henkeni KAIKEN lihan päälle"
        Apt: 2: 17

mitäs helluntaialiset tohon sanoo !?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ja on tapahtuva viimeisinä päivinä, sanoo Jumala,
        että minä vuodatan Henkeni KAIKEN lihan päälle"
        Apt: 2: 17

mitäs helluntaialiset tohon sanoo !?

Hei kun helluntailaisia alkoi tulla Suomeen 1920-luvulla niin tarkat Suomen uskovat huomasivat heidän puheistaan pahan harhaopin kun helluntailaiset julistivat, että vain helluntailaisten käsien kautta Jumala vuodattaa Henkeään ihmisten päälle.

• Anonyymi

Ylivainion aikana helluntailaiset uskovat väitti 1403 tapausta, että olisivat parantuneet ihmeellisesti sen Azusa-hengen avulla. Mutta kun oikea lääkäri tutki perusteellisesti kaikki väitetyt tapaukset, niin ne osoittautuivat kaikki huuhaaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ylivainion aikana helluntailaiset uskovat väitti 1403 tapausta, että olisivat parantuneet ihmeellisesti sen Azusa-hengen avulla. Mutta kun oikea lääkäri tutki perusteellisesti kaikki väitetyt tapaukset, niin ne osoittautuivat kaikki huuhaaksi.

Se henki, mikä sinussa on ja mikä puhuu kauttasi, on sielunvihollisen ja syyttäjän henki. Suollat kuukaudesta toiseen palstalle isäsi syytöksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se henki, mikä sinussa on ja mikä puhuu kauttasi, on sielunvihollisen ja syyttäjän henki. Suollat kuukaudesta toiseen palstalle isäsi syytöksiä.

Kaikki ovat varmaan kuulleet niin sanotusta Miettisen väitöskirjasta?

Matti A. Miettisen Uskonnolliset ihmeparantumiset lääketieteellis-psykologisesta näkökulmasta on lääketieteen tohtorin väitöskirja, jonka hän kirjoitti noin 10 vuoden aikana (1980-1990). Tutkimuksen kohteena olivat Niilo Yli-Vainion (1920-1981) parantamiskokoukset vuonna 1980. Tarkemman selvityksen otos oli 611 vapaaehtoista, jotka ilmoittivat yhteensä 1403 parantumiskokemusta. Näistä 829 ilmoitettiin parantuneeksi ja 574 ei-parantuneeksi. Miettinen etsi lääketieteellisestä ennusteesta merkittävästi poikkeavia elimellisiä parantumisia.

Tutkimuksen johtopäätöksenä oli, ettei kukaan ollut parantunut ihmeellisesti Niilo Yli-Vainion kokouksissa.

Nyt on kaksi helluntailaista opiskelijaa tehnyt (kristillisessä) mediassakin jonkin verran julkisuutta saaneen samantyyppisen selvityksen nykyajan ihmeparantumiskertomuksista ja valitettavasti lopputulos on sama kuin Miettiselläkin 15 vuotta aikaisemmin: Herra tekee ihmeitä ilman määrää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matti A. Miettisen Uskonnolliset ihmeparantumiset lääketieteellis-psykologisesta näkökulmasta on lääketieteen tohtorin väitöskirja, jonka hän kirjoitti noin 10 vuoden aikana (1980-1990). Tutkimuksen kohteena olivat Niilo Yli-Vainion (1920-1981) parantamiskokoukset vuonna 1980. Tarkemman selvityksen otos oli 611 vapaaehtoista, jotka ilmoittivat yhteensä 1403 parantumiskokemusta. Näistä 829 ilmoitettiin parantuneeksi ja 574 ei-parantuneeksi. Miettinen etsi lääketieteellisestä ennusteesta merkittävästi poikkeavia elimellisiä parantumisia.

Tutkimuksen johtopäätöksenä oli, ettei kukaan ollut parantunut ihmeellisesti Niilo Yli-Vainion kokouksissa.

Nyt on kaksi helluntailaista opiskelijaa tehnyt (kristillisessä) mediassakin jonkin verran julkisuutta saaneen samantyyppisen selvityksen nykyajan ihmeparantumiskertomuksista ja valitettavasti lopputulos on sama kuin Miettiselläkin 15 vuotta aikaisemmin: Herra tekee ihmeitä ilman määrää?

Nuoremman polven ihmeparanemisten tutkijat ovat helluntailaisia: Hirsilä ja Maanselkä.

googlaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kustakin päässä, tarkoitan sinun päätäsi, tein diaknoosin,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et pysty kieltämään totuutta itsestäsi: Se henki, mikä sinussa on ja mikä puhuu kauttasi, on sielunvihollisen ja syyttäjän henki. Suollat kuukaudesta toiseen palstalle isäsi syytöksiä.

• Anonyymi

Tutkiva lääkäri sai 40 kg paperista vihapostia tuolta uskonyhteisöltä ja yliopiston väitöstilaisuuden turvatoimia piti lisätä.

• Anonyymi

Totuus ottaa koville.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totuus ottaa koville.

Totuus on, että olet uskosta osaton pilkkaaja ja Jeesuksen vainooja.

• Anonyymi

Ovatko helluntailaiset muukalaisia?
      Ovat- jos et tiedä sanojen merkitystä joita helluntailaiset kovaäänisesti rallattavat henkimaailman voitelussa "uusin kielin".

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 14:11 Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen.

• Anonyymi

No, ei Raamatussa sanota, että tänäaikana todellisen uskon perusta on kielillä puhuminen.
      Sitä ei nyky aikana tarvita, koska meillä on jo täydellinen Jumalan kielellinen ilmaisu talletettuna tuhansilla kielillä Raamatussa.
      Mihin siis kielillä puhumista tarvittaisiin? Jumala puhuu jo Raamatun sivuilla. Minulle se riittää.
      Seurakunnat toimivat vastoin kirjoituksia siinä, ettei juuri missään tulkita kielillä puhumista seurakunnalle. Niin täytyy tehdä jos uskomme Paavalin tekstejä. Jumalaltahan Raamattu on tullut.
      Kielilläpuhumisella oli perusteltu tarkoitus ensimmäisellä vuosisadalla, kun kristillinen seurakunta muodostettiin. Kun se oli täyttänyt tarkoituksensa, Paavali toteaa että kielilläpuhuminen loppuu. Ja hän sanoi myös, etteivät kaikki puhuisi kielillä.

• Anonyymi

Kaipa se omituinen höpöttely kuuluu kulttiin kun edes itse isäjumala ei kyennyt tuottamaan selväkielistä raamattua.

• Anonyymi

Apostolisen uskon, jossa oltiin yhtä, sen perkele halusi hajoittaa sisältäpäin.
      Tuli kirkkokunnat, sakramentit, kirkkokäsikirjat ja siinä sitä kielilläpuhumista on eritoten. Jumalan sanaa vääristellään, opetetaan ihmiskäskyjä, orjuutetaan sen ja sen kirkon oppiin ja jopa on kielilläpuhmistä yltäkyllin.
      Se on sitä pyhyyden korkeampaa astetta - "matematiikkaa" - mitä enemmän vauvoja valelet, sitä runsaampi on kielilläpuhumisen sarkamenttien lopputulema, yhtenä elementtinä.

• Anonyymi

"Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko"
        1 Kor: 14: 22

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaiset napsivat yksittäisiä jakeita ja jakeen puolikkaista ymmärtämättä asioita kokonaisuuten ja loogisesti miten asiat etenivät seurakunnissa.

Paavali tunnusti lopuksi, että Korinton "kieli" olikin vain ihan tavallista hurmoksessa tapahtuvaa merkityksettömien tavujen ja sanojen hokemista eli ns glossaliaa.
        Ei Jumala tarvitse ihmistä ymmärtääkseen mitään salakieltä.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

1. Kor. 14:10

Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä.

Neh. 8:8

Ja he lukivat Jumalan lain kirjaa kappale kappaleelta ja selittivät sen sisällyksen, niin että luettu ymmärrettiin.

Raamattu varoittaa helluntailaisten kaltaisesta hurmosteluista, kaatuilua ja hyppimistä ja hillumista kuin viimeistä päivää.

"Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan"

• Anonyymi

Korintossa oli erilainen meininki niiden ihmisten kesken, jotka siellä hurmostelivat, huorasivat ja puhuivat niilla hurmoskielillä.

1. Kor. 5:1

Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.

Raamatun mukaan Paavali sai juuri Korintossa sisälleen sen Saatanan enkelin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja niille jotka eivät usko puhutaan ymmärrettävää kieltä.
        Ei niille puhuta liibalaabaata. Mitä ei uskova siitä hyötyisi?
        Kotonaan sitten voi puhua vaikka enkelien kieltä.
        Markuksen 16:17 ei ole sisältynyt vanhimpiin kirjoituksiin.
        Se on lisätty sinne myöhemmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja niille jotka eivät usko puhutaan ymmärrettävää kieltä.
        Ei niille puhuta liibalaabaata. Mitä ei uskova siitä hyötyisi?
        Kotonaan sitten voi puhua vaikka enkelien kieltä.
        Markuksen 16:17 ei ole sisältynyt vanhimpiin kirjoituksiin.
        Se on lisätty sinne myöhemmin.

Saatanan oli taivaan ylienkeli ja osaa kaikkia enkelien kieliä. Saatana on tällä maailmassa ja kuulee ihmisten puheet. Lisäksi Saatan on taivaan ylistyskuoron jontaja ja pystyttää vieläkin niitä ylistyskuorojaaan lahkolaisten seurakuntiin (tosin eksyttämistarkoituksessa)
        Kannattaa varoa puhumasta enkelien kieltä.

Jeesus on paras esimerkki, Jeesus kehotti rukoilemaan omalla äidinkielellään selkeitä asioita: Isä meidän...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korintossa oli erilainen meininki niiden ihmisten kesken, jotka siellä hurmostelivat, huorasivat ja puhuivat niilla hurmoskielillä.

Yleensä kuuluu, että teidän keskuudessanne harjoitetaan haureutta, jopa semmoista haureutta, jota ei ole pakanainkaan keskuudessa, että eräskin pitää isänsä vaimoa.

Raamatun mukaan Paavali sai juuri Korintossa sisälleen sen Saatanan enkelin.

Kirjoitit: "Raamattu varoittaa helluntailaisten kaltaisesta hurmosteluista, kaatuilua ja hyppimistä ja hillumista kuin viimeistä päivää."
        Laita myös luvut ja jakeet väitteittesi tueksi.
        Esimerkiksi Daavidista on todistettu: Daavid hyppi kaikin voimin Herran edessä, ja Daavid oli puettu pellavakasukkaan.
        San todistaa: Silloin riensi muuan nuorukainen ja ilmoitti Moosekselle sanoen: "Eldad ja Meedad ovat joutuneet hurmoksiin leirissä". Mutta Joosua, Nuunin poika, joka oli ollut Mooseksen palvelija nuoruudestaan asti, puuttui puheeseen sanoen: "Oi, herrani Mooses, kiellä heitä!"
        Mutta Mooses vastasi hänelle: "Oletko kateellinen minun puolestani? Oi, jospa koko Herran kansa olisi profeettoja, niin että Herra antaisi henkensä heihin!"
        Taidat olla kateellinen. Sinulla on vain kuollut uskonto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitit: "Raamattu varoittaa helluntailaisten kaltaisesta hurmosteluista, kaatuilua ja hyppimistä ja hillumista kuin viimeistä päivää."
        Esimerkiksi Daavidista on todistettu: Daavid hyppi kaikin voimin Herran edessä, ja Daavid oli puettu pellavakasukkaan.
        San todistaa: Silloin riensi muuan nuorukainen ja ilmoitti Moosekselle sanoen: "Eldad ja Meedad ovat joutuneet hurmoksiin leirissä". Mutta Joosua, Nuunin poika, joka oli ollut Mooseksen palvelija nuoruudestaan asti, puuttui puheeseen sanoen: "Oi, herrani Mooses, kiellä heitä!"
        Mutta Mooses vastasi hänelle: "Oletko kateellinen minun puolestani? Oi, jospa koko Herran kansa olisi profeettoja, niin että Herra antaisi henkensä heihin!"

Koitetaan nyt pysyä vaan UT:ssä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei Daavid ollut mikään helluntailainen hurmostelija. Daavid oli oikea uskovainen juutalainen.

• Anonyymi

Paavalin kirjoitusten varaan ei kannata autuuttaan rakentaa.

Paavali valehteli tarvittaessa eikä pitänyt sitä edes pahana syntinä.

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Lisäksi kannattaa ottaa huomioon, että juuri siellä Korintossa Paavali sai uuden henkioppaan sisälleen: Saatanan enkelin.

Molemmille Sauleille kävi samalla tavalla:

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi

• Anonyymi

Höpö höpö.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö.

sanoo Raamatun sanaa, - "höpö, höpö . . .

tällasia lahkot nimenomaan on, - valitsevat/ uskovat ainoastaan itselle sopivat . . .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö.

Ei ihme ollenkaan, jos ne jotain salakieliä kehitteli siellä Korintossa kun porukka oli narkkareita ja prostituoituja.

• Anonyymi

Daavid tunnusti olevansa syntinen jo syntymästään asti, Daavid oli rehellinen Jumalan mieleinen mies. Ja hän karkeloi Jumalan miehen roolissa.

Helluntailaiset eivät tunnusta olevansa syntisiä jo syntyissään, eivätkä ole Jumalan mielen mukaisia.

Helluntailaiet hyppivät ja hilluvat oman mielensä voimasta ja kaatavat ihmisiä tämän maailman heikkojen alkeisvoimien avulla. Niilokin ihmetteli, mikä kumman voima heitä oikein viskoo maahan kun se sama voima ei pysty ketään oikeasti parantamaan mistään todellisesta sairaudesta.

• Anonyymi

Jumala varoittaa helluntailaisten hurmostelusta ja kaatobileistä..

Helluntailaiset ovat opetelleet tekniikat kuinka ihminen saadaan hurmokseen ja vaikka kaadettua hurmoksen voimasta lattialle selälleen.

Hes. 13:17

Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan.

• Anonyymi

Uskotko kuten Daavid?

Daavid tunnusti olevansa syntinen jo syntymästään asti, Daavid oli rehellinen Jumalan mieleinen mies.

"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alaiseksi olen siinnyt äitini kohtuun." (Daavid)

• Anonyymi

Niilolle selvisi karmea totuus kun oikea lääkäri tutki 1403 helluntailaisten väittämää parantamisihmettä ja ne kaikki osoittautuivat pelkäksi huuhaaksi.

• Anonyymi

niilo ei ollut jumalan asialla. Siis.

• Anonyymi

Herätkää oikeasti,Helluntalaisuus on 1900 luvun amerikan roskan lahko!!!
      HALOO!!
      Älkää menkö väärään !!

• Anonyymi

Onko shabadabashabadabashabadaba....jne oikeaa kielillä puhumista?? Näin puhuu eräs tv-evankelista.

• Anonyymi

Sinäkö osaa kaikkia maailman kieliä?

• Anonyymi
    • Anonyymi

Pahat henget puhuu kielillä..saatanan kielillä. Amerikkalainen lahko on on saatanasta!

• Anonyymi

"profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa."

• Anonyymi

Raamattua itse perusteellisesti tutkinut uskovainen ei ole sopiva helluntailaisten lahkoon ollenkaan eikä sinne oteta sellaista.

• Anonyymi

Kielilläpuhuminen yhdistetään helluntailaisuuteen.
      Ai lahkoon joka keksittiin 1800-luvulla?
      Eiku kaikki hullujen huoneelle,1800 luvun amerikkakainen lahko:))
      Ihanmpa tuo sama vaikka alapäällä puhutte.

• Anonyymi

Kielilläpuhuminen lakkasi helluntain jälkeen.

Vain eksyttäjät yrittävät matkia helluntain tapahtumia.

• Anonyymi

Jumala ja Jeesus eivät ole mitään sekavia hurmoskieliä puhuvia pellehermanneja.

Raamatun mukaan Uuden liiton sinetti ja merkki painetaan ihmiseen Kristillisessä kastessa, jota helluntailaiset täällä herjaavat työkseen,koska eivät ole Kristittyjä ollenkaan.

Jumala on sama eilen, tänään ja iankaikksesti.

Hes. 9: "tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot, mutta älkää koskeko keneenkään, jolla on otsassaan merkki; ja alottakaa minun pyhäköstäni." Niin he alottivat niistä miehistä, vanhimmista, jotka olivat temppelin edessä."

• Uhkailet helluntailaisia joukkomurhalla.

Jos nainen on korkattu eikä naimisissa hän ei kuulu surmattavien joukkoon.

• Anonyymi
        PasiToivonen2 kirjoitti:

Uhkailet helluntailaisia joukkomurhalla.

Jos nainen on korkattu eikä naimisissa hän ei kuulu surmattavien joukkoon.

Raamattua pitää ymmärtää kokonaisuuksina oikeissa alkuperäisissä asiayhteyksissä eikä kikkailla yksittäisten sanojen kanssa.

Raamatun kieli on puhekieltä, eikä täydellisiä lauseita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattua pitää ymmärtää kokonaisuuksina oikeissa alkuperäisissä asiayhteyksissä eikä kikkailla yksittäisten sanojen kanssa.

Raamatun kieli on puhekieltä, eikä täydellisiä lauseita.

Äly hoi, älä jätä.
        Kun Raamatussa puhutaan perhekunnasta,
        niin kyllä sillä tarkoitetaan kaikenlaisia perheitä.
        Kirkkohistorian puolelta tiedetään, että suurin samalla perheenpään mukaiseen uskoon kastettu perhekunta käsitti 500 ihmistä.

• Varmaan ne kaikki viisisataa sitten pelastuivat.

• Anonyymi

Uskokaa nyt,hellunt siat on amerikkalainen lahko 1800 luvulta ja on epäluotettava,pahan tahtoinen ja alista lahko.
      Älkää alitusko pahan suuntaukselle,se sekoittaa mielenne.
      He puhuvat,kun vaskikellot mutta todellisuus on toinen.
      Sillä kun he kääntävät kasvonsa,kuten lahkot tekee..
      SINÄ ET OLE MITÄÄN!

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3493
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2339
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      35
      2168
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1937
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1532
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1369
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1252
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      259
      1210
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1155
    10. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1139
    Aihe