Miksi jotkut silti rukoilevat Jumalaa niin? Esimerkiksi näin: kiitos taivaan isä tästä ja tästä, kiitos että sanoit maan päällä ollessasi näin ja näin..Siiis hetkinen! Ei isä ollut maan päällä vaan Jeesus oli! Eikö niin? Onko tässä joku kolminaisuus väärinymmärrys vai olenko itse väärässä kun rukoilen heitä erikseen, eri persoonina? Eikö koko evankeliumin ydin olekkaan se että Isä lähetti poikansa maan päälle?
Isä ja Jeesus eivät ole sama persoona, eiväthän?
38
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Eivät ole sama persoona vaan saman Jumalan eri persoonat.
- Anonyymi
Eli onko tuo rukous oikein vai väärin?
Anonyymi kirjoitti:
Eli onko tuo rukous oikein vai väärin?
Kyllä Jumala osaa käsitellä rukoukset oikein. Mutta itsesi kannalta sinun on hyvä ymmärtää asiat oikein. Isä lähetti Pojan maan päälle.
- Anonyymi
KylläTaasNaurattaa kirjoitti:
Kyllä Jumala osaa käsitellä rukoukset oikein. Mutta itsesi kannalta sinun on hyvä ymmärtää asiat oikein. Isä lähetti Pojan maan päälle.
Niin mutta miksi tuossa rukouksessa oletetaan että Isä itse oli maan päällä? Kun he ovat kerran eri persoonat.
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta miksi tuossa rukouksessa oletetaan että Isä itse oli maan päällä? Kun he ovat kerran eri persoonat.
Mistä tuollainen rukous on? Ja olihan Jumala maan päällä esim. Eedenin puutarhassa ja palavaan pensaana Siinailla. Mutta Jeesus oli lihassa maan päällä.
- Anonyymi
Mistä tuollainen rukous on? Ja olihan Jumala maan päällä esim. Eedenin puutarhassa ja palavaan pensaana Siinailla. Mutta Jeesus oli lihassa maan päällä.
Käsittääkseni tarkoitettiin juuri Jeesusta lihaksi tulleena ja sitten Isänä taivaassa. Ehkä olen ymmärtänyt väärin koko jutun, sehän tässä mietityttääkin. Samankaltaiset rukoukset kuulin eilen tv7 ja tänään syventymispäivillä. Minä kun olen pitänyt heitä eri persoonina.
Anonyymi kirjoitti:
Käsittääkseni tarkoitettiin juuri Jeesusta lihaksi tulleena ja sitten Isänä taivaassa. Ehkä olen ymmärtänyt väärin koko jutun, sehän tässä mietityttääkin. Samankaltaiset rukoukset kuulin eilen tv7 ja tänään syventymispäivillä. Minä kun olen pitänyt heitä eri persoonina.
Kyllä he kolme nimeomaan ovat kolme eri persoonaa mutta yksi Jumala.
Jeesus on Jumala.
Isä on Jumala.
Pyhä Henki on Jumala.
Mutta:
Poika ei ole Isä.
Isä ei ole poika.
Poika ei ole Pyhä Henki
Jne.....- Anonyymi
Kyllä he kolme nimeomaan ovat kolme eri persoonaa mutta yksi Jumala.
Jeesus on Jumala.
Isä on Jumala.
Pyhä Henki on Jumala.
Mutta:
Poika ei ole Isä.
Isä ei ole poika.
Poika ei ole Pyhä Henki
Jne.....Joo siis kyllä minä sen ymmärrän että ovat sama Jumala, mutta miksi eri persoonia sekoitetaan keskenään? Miten sinä ymmärrät tuon rukouksen että laitetaan lihaan tullut Jeesus ja Isä samaksi ikäänkuin?
Anonyymi kirjoitti:
Joo siis kyllä minä sen ymmärrän että ovat sama Jumala, mutta miksi eri persoonia sekoitetaan keskenään? Miten sinä ymmärrät tuon rukouksen että laitetaan lihaan tullut Jeesus ja Isä samaksi ikäänkuin?
Nyt on vaikea sanoa kun en ole kuullut kontekstiä.
Mutta sama Jumala he ovat mutta eri persoona.
Lausumaton jumala ei ole persoona ollenkaan, vaan kaikkeus. Jeesus on valaistunut ihminen, jota symboloi aurinko.
- Anonyymi
Skitsofrenia on loppujen lopuksi kohtalaisen yleistä.
Näin uskovat ovat alitajuntaisesti tämän kannalla.
1= 3 persoonaa.
😁 - Anonyymi
<<Kyllä he kolme nimeomaan ovat KOLME ERI PERSOONAA mutta yksi Jumala.
Jeesus on Jumala. Isä on Jumala.<<
Voihan sitä yrittää valehdella....Luterilaisuuden tärkein tunnustus:
<<Kristus oli tosi ihminen ja tosi Jumala, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen PERSOONANSA OLIVAT EROTTAMATTOMASTI YHTYNEET. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI .... sovittaisi Jumalan vihan.<<
Jos Jeesus Kristuksena ei esiintyisi uskonnossa tosi Jumalana, puhumanaan Isänä, eikä näin ollen sovittaisi Jahve Jumalan vihaa, ette te uskovaiset vaihtaisi taivasten valtakuntaa synnin valtakunnaksi, ettekä silloin olisi edes saatananpalvojia. Nyt olette.
Koko Paavalin opin ideahan on juuri siinä, että hän saa Jeesuksena tapettua ja kirottua ristille tämän puhuman taivasten valtakunnan Isä Jumalan, joka oli Jahven kilpailija.- Anonyymi
Ja vastauksena aloittajan viestiin, että Jeesus oli Jeesus ja opettaja, mutta Paavalin hänestä tekemä Kristus-kultti ja antama Kristus-nimi ovat tuo Jumala, joka tässä kirotaan ja tapetaan (vrt. Gal.3:13) ristille. Todellisuudessa Jeesuksella ei ole mitään tekemistä tämän uskonnon kanssa muu kuin hänen nimeään käytetään tässä hyväksi ja annetaan ymmärtää, että Jeesus olisi sama asia kuin Kristus. Ei ole. Kyseessä on kaksi täysin eri asiaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vastauksena aloittajan viestiin, että Jeesus oli Jeesus ja opettaja, mutta Paavalin hänestä tekemä Kristus-kultti ja antama Kristus-nimi ovat tuo Jumala, joka tässä kirotaan ja tapetaan (vrt. Gal.3:13) ristille. Todellisuudessa Jeesuksella ei ole mitään tekemistä tämän uskonnon kanssa muu kuin hänen nimeään käytetään tässä hyväksi ja annetaan ymmärtää, että Jeesus olisi sama asia kuin Kristus. Ei ole. Kyseessä on kaksi täysin eri asiaa.
<<Kristus oli tosi ihminen ja tosi Jumala, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen PERSOONANSA OLIVAT EROTTAMATTOMASTI YHTYNEET. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi UHRI .... sovittaisi Jumalan vihan.<<
Vertaa tähän - tässä ei ole nimeä Jeesus, mutta Jeesus löytyy Aurgsburgin tunnustuksesta tästä tuomiokohdasta eikä ollenkaan nimeä Kristus.
<<Opetetaan Jeesuksen tulevan viimeisenä päivänä tuomitsemaan ja herättämään kuolleet. <<
Tämä tarkoittaa sitä, että uskomalla Kristuksen olevan tosi Jumala, joka koki kirottuna ristille kuoleman, niin se pelastaa Paavalin sanoin hänen tärkeimmän opetuskirjeen mukaan palvelemaan lihalla synnin lakia, jolloin perataan pois taivasten valtakunta ja vaihdetaan se synnin valtakuntaan, niin uskotaan, että pahanteosta on tuomio kuitattu.
Vastaavasti saman tunnustuksen mukaan Jeesus tuleekin maksamaan palkan tästä teosta, että hänen nimeään käytetään hyväksi tässä opissa jopa tosi Jumalan uhraamisena, jolloin palvellaan tahoa, jota hän eläessään vastusti (häntä itseään puhumanaan taivasten valtakunnan Isänä uhrilahjana Jahvelle). Kaikki tämä on täysin balanssissa sen kanssa mikä lukee Raamatussa, ja jota uskovaiset eivät suostu näkemään, kun tavoittelevat tuolla Kristus-kultilla itselleen hyötyä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väität siis että Jeesus ja Kristus ovat eri persoonat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väität siis että Jeesus ja Kristus ovat eri persoonat?
Jos mielestäsi Auringonjumalalla myös on persoona, niin sitten väitän. Piispa Huovisen sanat koluministaan Auringonpalvontaa kirkko- ja kaupunkilehdessä:
<<Juhannuksen aurinkoa ihaillessa sopii muistaa, että Kristuskin on aurinko, Toinen Aurinko, erotukseksi maallisista auringoista. Pakanallisten hallitsijoiden nimelle annettiin uusi merkitys. Kristus on Voittamaton Aurinko, Sol Invictus<<
Oletan hänen teologina tietävän nämä eri nimitysten persoona-asiat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos mielestäsi Auringonjumalalla myös on persoona, niin sitten väitän. Piispa Huovisen sanat koluministaan Auringonpalvontaa kirkko- ja kaupunkilehdessä:
<<Juhannuksen aurinkoa ihaillessa sopii muistaa, että Kristuskin on aurinko, Toinen Aurinko, erotukseksi maallisista auringoista. Pakanallisten hallitsijoiden nimelle annettiin uusi merkitys. Kristus on Voittamaton Aurinko, Sol Invictus<<
Oletan hänen teologina tietävän nämä eri nimitysten persoona-asiat.Ja vaikka Kristus nyt sitten oli uusi nimi Sol Invictukselle, niin olen piispan kanssa eri mieltä siitä, että kirottiinko ristille Auringonjumala ja laitettiinko tämä astumaan helvettiin ristiltä, jos hän väittäisi näin, koska Baal-jumalan nimi oli Sol Invictus Rooman vallanajan Roomassa. Ja kirkon ensimmäiseksi kristityksi julistama keisari Konstantinus Suuri palvoi elämänsä ajan Sol Invictusta, ja Jeesushan Kristuksena oli nimenomaan uhrilahja lepyttämään Baal-Jumalan vihan, jonka tämä vaatii surmattavaksi, koska ihmeidentekijä houkutteli toisen Jumalan luokse (taivasten valtakunnan Isän).
- Anonyymi
Sitten tuli vielä mieleeni sellainen että miksi monesti rukoillaan että Isä/Jeesus lähetä meille Pyhä Henkesi tähän tilaisuuteen tmv..? Eikö Pyhä Henki jo asu meissä? Lisää kommentteja pyydän tästä kolminaisuus aiheesta muutenkin.
- Anonyymi
No Pyhä Henki on Paavalin lanseeraama termi vuonna 53, kun hän kastaa opetuslapset Jeesuksen nimeen ja nämä sanovat, etteivät ole ennen kuulleet, että mitään sellaista on edes kuin pyhä Henki olemassa. Tämä on apostolien tekojen 19. luvussa. Ja tämä mitätöi täysin Jeesuksen ylösnousemustarinan, joka piti olla pyhän Hengen vuodatus. Kaiken lisäksi Paavali kastaa Jeesuksen nimeen, joka Jeesuksen mukaan on laittomuuden tekemistä. Jeesus jäi siis kirottuna halvettiin - tai hänen nimeen tehty Kristus, tosi Jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No Pyhä Henki on Paavalin lanseeraama termi vuonna 53, kun hän kastaa opetuslapset Jeesuksen nimeen ja nämä sanovat, etteivät ole ennen kuulleet, että mitään sellaista on edes kuin pyhä Henki olemassa. Tämä on apostolien tekojen 19. luvussa. Ja tämä mitätöi täysin Jeesuksen ylösnousemustarinan, joka piti olla pyhän Hengen vuodatus. Kaiken lisäksi Paavali kastaa Jeesuksen nimeen, joka Jeesuksen mukaan on laittomuuden tekemistä. Jeesus jäi siis kirottuna halvettiin - tai hänen nimeen tehty Kristus, tosi Jumala.
Kolminaisuus on väännös siitä, kun piti saada Baal Jumala istumaan taivaaseen ja Jeesus jätettyä helvettiin. Ei tarkoita, että kirkkoisät tahallaan näin tekevät, vaan miten se on Raamatun mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolminaisuus on väännös siitä, kun piti saada Baal Jumala istumaan taivaaseen ja Jeesus jätettyä helvettiin. Ei tarkoita, että kirkkoisät tahallaan näin tekevät, vaan miten se on Raamatun mukaan.
Ja tuon kolminaisuuden ja koko Paavalin opin seurauksena lopulta sitten syttyy sota taivaassa, jossa ovat sekä Jumala että Saatana:
Ilm.<<12:7 Ja syttyi sota taivaassa: Miikael ja hänen enkelinsä sotivat lohikäärmettä vastaan; ja lohikäärme ja hänen enkelinsä sotivat, mutta eivät voittaneet, eikä heillä enää ollut sijaa taivaassa.Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.<<
Minä kun satun olemaan tuo vaimo, joka pakeni erämaahan, niin tiedän ihan tarkalleen miten tämä jutti meni, ja siellä näin se käärmeen, jolla oli neljä jalkaa, ouroboroksen. Todella ihan livenä. Kyllä, totta vieköön, oli hieman tuliset paikat, vaikka ilmestyskirja nyt monelta osin tietysti vahvasti dramatisoikin.
- Anonyymi
Ovat saman Jumaluuden eri persoonat.
- Anonyymi
Missä tilanteessa rukoillaan mitäkin persoonaa? Vai onko isä,poika ja pyhä henki vain termejä joita Jumalasta käytetään?
- Anonyymi
Skitsofrenia diagnoosi!
😆 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä tilanteessa rukoillaan mitäkin persoonaa? Vai onko isä,poika ja pyhä henki vain termejä joita Jumalasta käytetään?
Siinäpä sinulle pulma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpä sinulle pulma.
Mikä nyt sattuu olemaan kuuloetäisyydellä tai hänen vartalossaan!
😁 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skitsofrenia diagnoosi!
😆Sinulla, uskon!
🥱 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla, uskon!
🥱Onko Jeesus tullut sinuunkin?
😁
No eihän nyt kukaan noin rukoilekkaan tai no ehkä jossain hellareissa joka taas johtuu siitä , etteivät yleensä ole kovin kirkossa käynneet ja tuosta syystä ehkä sekaannus.
- Anonyymi
Mielestäni Raamatun mukaan eri persoonia, koska Jeesus sanoo, että on vain yksi tosi Jumala, joka on suurempi kuin hän. Mutta, Raamatun mukaan Jeesus, kuten hänen opetuslapsensa, ovat Jumalan temppeli, Jumala on maanpäällä heissä.
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
Joh. 17:3
"...Isä on minua suurempi."
Joh. 14:28
"Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen. Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; ..."
Joh. 14:10-14
"Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,"
Kol. 2:9
"Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?"
1 Kor. 3:16- Anonyymi
Niin, 'isä on minussa...'. Teillä kun on kokonaan hukassa Jeesuksen opetus taivasten valtakunnasta meissä ja meidän ympärillämme ja Jumalan valtakunnasta sisäisesti meissä, joka vastaa tämän päivän tiedettä tietoisuuden suuresta älyllisestä yhtenäiskentästä.
Anteeksi nyt vaan, mutta te olette kuin joukko apinoita puun oksalla keskustelemassa ja pohtimassa jotakin johon teidän äly ei vain ritä. Ja turha tätä teille tosi Jumalan uhrikulttilaisille on edes turhaa enää selittää, jos ette ymmärrä edes, että mitä vikaa on tuossa uhrauksessa Raamatun mukaan. - Anonyymi
Ja jukolavita Jeesus ei voi puhua Kristuksesta ja omasta uhrikultistaan, kun sitä ei edes ollut vielä hänen eläessä, vaan sen teki hänen surmaajansa hänestä ja hänen seuraajilleen montakymmentä vuotta hänen kuolemansa jälkeen taluttaakseen kaikki Jeesuksen seuraajat Raamatun mukaan helvettiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja jukolavita Jeesus ei voi puhua Kristuksesta ja omasta uhrikultistaan, kun sitä ei edes ollut vielä hänen eläessä, vaan sen teki hänen surmaajansa hänestä ja hänen seuraajilleen montakymmentä vuotta hänen kuolemansa jälkeen taluttaakseen kaikki Jeesuksen seuraajat Raamatun mukaan helvettiin.
Huomioi: RAAMATUN mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomioi: RAAMATUN mukaan.
Jos Raamatussa lukee selvästi Paavalin sanoin, jos uskotte Kristukseen, menette tulenliekkeihin siis helvettiin, ja Jeesuksen sanoin, että se mikä tehdään hänen nimeen on laittomuuden tekemistä, niin ei taida auttaa nyt pohdinnassa vaikka laajentaisitte apinajoukkoa jollakin uudella kristinuskon jo olevien tuhansien oppisuuntauksen älynväläytyksellä edellisten lisäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Raamatussa lukee selvästi Paavalin sanoin, jos uskotte Kristukseen, menette tulenliekkeihin siis helvettiin, ja Jeesuksen sanoin, että se mikä tehdään hänen nimeen on laittomuuden tekemistä, niin ei taida auttaa nyt pohdinnassa vaikka laajentaisitte apinajoukkoa jollakin uudella kristinuskon jo olevien tuhansien oppisuuntauksen älynväläytyksellä edellisten lisäksi.
Ja tätä täydentää vielä tieto Pietarin 2. kirjeestä, että Kristus-kultin seuraaminen on Luciferin seuraamista, ja Pietarin ristiinnaulitseminen pää alaspäin, jolloin Pietarin risti onkin Saatana palvojien symboli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja tätä täydentää vielä tieto Pietarin 2. kirjeestä, että Kristus-kultin seuraaminen on Luciferin seuraamista, ja Pietarin ristiinnaulitseminen pää alaspäin, jolloin Pietarin risti onkin Saatana palvojien symboli.
Eikä logiikkaan edes tarvittaisi enempää Raamatun mukaan kuin tieto Kristuksesta tosi Jumalana, joka teurastetaan pääsiäisen uhrilampaana ja perataan pois taivasten valtakunta.
Te ette nyt millään vääntämisellä pysty muuttamaan Raamatun antamaa pahaa tietoa pyhäksi tiedoksi.
Ja tämä on Luojajumalan sanoin se todellinen syy miksi ihminen karkoitettiin paratiisista tämän tultua jumalien kaltaiseksi ja sidottiinaikaan ja materiaan vahinkojen välttämiseksi, kun ihminen ei erota edes pyhää pahasta, kun tarjotaan ahneudella etua jopa itse tosi Jumalan käyttämisellä uhrina.
Ja vastaavasti syy miksi Jeesus sanoo olevansa ainoa tie paratiisiin takaisin, koska jos ei tajua tätä, hänen opetusta - alhaisten tunteiden voittamista - on jo tuolla tiellä matkalla Paavalin luoaamiin tulenliekkeihin.
Paavali osasi tosi ovelasta käyttää nämä sanat hyväksi - Jeesuksesta tienä - Kristus-kultti ssa muka Jeesuksen surmaamisen, mutta Raamatun totuuteen tarvitaan muutakin kuin hänen houkutuspuhe. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päinvastoin
Egyptissä uskottiin että ristiinnaulittu putosi jalat edellä taivaaseen.
Pietari siis pääsi taivaaseen ja Jeesus ikuisesti helvettiin!
😁 - Anonyymi
Näin minäkin olen ymmärtänyt, eri persoonia ja vielä tuokin että Isä on Jeesusta suurempi! Eikö siis kaiken järjen mukaan pitäisi rukoilla Isää? En ymmärrä tätä kolminaisuutta, voisiko joku nyt avata enemmän? Miten rukoilet, mitä persoonaa? Miten voidaan sanoa Isää ja Jeesusta samaksi, kun eivät ole? Mikä onPyhän Hengen osa? Tässä menee vaan entisestä ymmälleen kun kukaan ei selitä tätä! Eikö tämän pitäisi olla uskon ydinasia ja monet eivät pidä edes tärkeänä asiana. Kyllä minä ainakin haluaisin rukoilla oikein. T.ap
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi684411Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D983956- 503466
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul222713Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!252542Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa562403- 432257
- 391887
- 471878
- 301636