Pyhä Henki: Jeesuksen käskyjen ja sanojen hylkääjän kohtalo? (B)

Anonyymi

Pyhä Henki: Mikä kohtalo on Jeesuksen käskyjen ja sanojen hylkääjälle? (B)
---------------------------------------------------------------------------------------

Edellinen osa A, tästä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17089612/pyha-henki----jeesuksen-kaskyt-ovat-tanaankin-voimassa!---(a)

Jos jollakulla (uskovalla) on Jumalan antama Pyhän Hengen lahja, hänen eräs relevantti tuntomerkki on, että hän tahtoo kunnioittaa, rakastaa ja totella Herramme Jeesuksen opetuksia!

Oikea Pyhä Henki ei KOSKAAN – ei koskaan! - edes koeta romuttaa Raamatun ja Jeesuksen sanoja. Koska? Pyhä Henki on osa jumaluutta. Eikä Jumalan Henki ole ”sodassa” Jumala ja Jeesusta vastaan! Joka ”sotii” Jeesuksen sanoja vastaan on antikristuksen hengessä toimiva ValeKristus, eksyttäjä!

Tästä sen tietää? Kyllä. Siellä missä halveksitaan ja vähätellään Jeesuksen opetuksia ja käakyjä EI OLE liikkeellä Jumalan Pyhä Henki. Vaan pyhäähenkeä matkiva esksyttävä Pimeyden valhe!


Jeesus opetti, miten käy Hänen opetustensa ja sanojensa hylkääjälle?
--

Jeesus puhui monia asioita vertauskuvia käyttäen. Kun Hän oli puhunut vuorisaarnansa ( Matteus 5-7 luvut) Hän lopuksi muistutti siitä, mitä tarkoittaa jos joku Hänen sanansa mukaan tekee? Taikka hylkää Hänen opetuksensa?

• ” Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.” ( Matt 7:21)

Kalliolle rakentava mies?
-------------------------------

• ”Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu.” ( Jeesus, Matt 7:24-25)

Sorakasan päälle rakentava mies?

• ”Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri." (Jeesus, Matt 7:26-27)


Jokainen, jolla järkikulta toimii, ymmärtää sen seikan, ettei taloa huoli rakentaa minkään sorakasan tai hiekkakukkulan päälle. Pitää ymmärtää, että rakennuksella tulee olle PERUSTUS, kunnollinen sellainen. Kun luonnonvoimat koettelevat rakennusta. Kaatosateet, tulvat, hirmumyrskyt, maanvyörymät.

Jeesus esitti selkeästi, miten käy, jos joku ”hiekalle rakentaa”! Se on sellainen ”rakentaja” joka kyllä kuulee ja lukeekin Jeesuksen Sanoja. Mutta kieltäytyy tottelemasta niitä. Ja sitten keksii jopa ihan omia ”sääntöjään” ja vääristeleekin Jeesuksen opetuksia! Ei tulee totuuteen ja valoon, hellii salaisia syntejään. Kieltäytyy ”antamasta anteeksi”. Elättää katkeruutta ja kaunaa, käärmettä povellaan!

Kun Jeesus lausui, että ”hiekalle rakennetun talon” sortuminen oli SUURI, se kuvastaa sitä onnettomuutta. Joku voi koettaa ”rakentaa” jopa 33 vuotta ”hiekalle”. Eli hylkäämällä Jeesuksen opetukset ja käskyt. Kapinoimalla Jeesuksen opetuksia vastaan. Rakentamalla kuin Korkeaa Linnaa, jossa Itsevaltiaana Kuninkaana halveksi kaikkia! Sitten? Kun perustus ei ollutkaan Raamatun keoteltu Sana, Sanan kallio - niin millainen jytinä ja jyrinä käy, kun kaikki murenee maan tasalle.
Jää vain roinakasa...(Tästä Erään Tapauksen ”sortumisesta” on Jumala Pyhän Henkensä, Totuuden hengen kautta ilmoittanut jo kesäkuussa 2021. Tämä ”sortuminen” lähestyy päivä päivältä...)

Miten käy?
-----------------

Kun Jumalan määrämällä hetkellä tätä ”rakennusta koetellaan”. Kun Jumala sallii jopa itse paholaisen hyökätä tuota pytinkiä vastaan. Tapahtuuko niin? Kyllä. Jumalan ”tuli” ( Sana) koettelee JOKAISEN rakennuksen! Tästä Jeesuksen valitsema ja valtuuttama apostoli Paavali opettaa: ( 1 Kor 3: 10-14)

• ”Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa. ”

• ”Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.”

• ”Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.”
• Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan.”

• ”--- mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon.”


Lopuksi: miten käy sille, joka hylkää Jeesuksen opetukset ja käskyt?

Jeesus itse ilmoitti selvästi – monissa eri puheissaan - mikä kohtalo on serauksena, jos joku ei kunnioita ja tottele Hänen opetuksiaan. Lopullinen kohtalo on tulla Jumalan hylkäämäksi.

aloitus jatkuu..

49

606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      (Jatkoa aloitukseen: Pyhä Henki - Jeesuksen käskyjen hylkääjän kohtalo?

      Lopuksi: miten käy sille, joka hylkää Jeesuksen opetukset ja käskyt?
      ----------------------------------------------------------------------

      Jeesus itse ilmoitti selvästi – monissa eri puheissaan - mikä kohtalo on serauksena, jos joku ei kunnioita ja tottele Hänen opetuksiaan. Lopullinen kohtalo on tulla Jumalan hylkäämäksi.

      Viimeisten joukkoon:

      • ”Sentähden, joka PURKAA YHDENKÄÄN näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Matt 5.:19)

      Kirotuksi joutuminen:
      • ”Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon KIROTTU.” (Galat 1:8)

      • ”Jos joku ei pidä Herraa rakkaana, hän olkoon kirottu! Maran ata.” ( 1 Kor 16.22)


      Jumalan vihan alle jääminen- kadotuksen osa:
      -------------------------------------------------------


      • ”Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
      • ”Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä;
      • ”Mutta joka ei ole KUULIAINEN Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."


      Jumalan hylkäämäksi joutumisesta on Raamatussa esikuva?
      ------------------------------------------------------------------------

      Se henkilö oli kuningas Saul, Irsaelin 1. kuningas.

      Hän sai Pyhän Hengen voiman ja voideltiin siis kuninkaaksi. Mutta hän oli uskoton. Ei TOTELLUT sitä sanaa, jonka Jumalan Profeetta Samuel oli antanut. ( Se oli Jumalan koetus, testi - Saulille!)


      • ”Silloin Samuelille tuli tämä Herran sana: "Minä kadun, että tein Saulin kuninkaaksi, sillä hän on kääntynyt pois minusta eikä ole täyttänyt minun käskyjäni." ( 1 Sam 15:10-11)

      • Samuel puhui Saulille: "Haluaako Herra polttouhreja ja teurasuhreja yhtä hyvin kuin kuuliaisuutta Herran äänelle? Katso, KUULIAISUUS on parempi kuin uhri ja TOTTELEVAISUUS on parempi kuin oinasten rasva.”

      • ”Sillä tottelemattomuus on taikuuden syntiä, ja niskoittelu on valhetta ja kuin kotijumalain palvelusta.”
      • ”Koska sinä olet hyljännyt Herran sanan, on myös hän hyljännyt sinut.” ( 1 Sam 16:22-23)
      Tottelemattomuutensa syystä Saul menetti lopuksi kaiken:
      • kuninkuuden
      • Pyhän hengen voiman
      • mielenterveydeytensä (tuli vainoharhaiseksi, luulotautiseksi)
      • ja lopuksi kadotti sielunsa; surmasi miekalla itsensä.

      • ”Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.” ( 1 Sam 16:14)

      Ei siis ole mikään pikkujuttu, eikä leikin asia, kun on kyse Pyhän Jumalan kunnioittamisesta ja tottelemisesta? Taikka ylpeästä kapinallisuudesta. Jumala ei salli kenenkään loputtomasti pilkat ja halveksia Hänen pyhyyttään ja Sanaansa. Kun hän ”hylkää” ihmisen, ei pilkkaajalla ole sijaa taivaassa!

      Jokainen valitsee. Nöyrät perivät maan, ne jotka tottelevat Jumalan ja Jeesuksen sanoja ja kunnioittavat Hänen opetuksiaan!

      Psalmi 37: 9- 15

      • Anonyymi

        ” Laulakaa Jumalalle, veisatkaa hänen nimensä kiitosta. Tehkää tie hänelle, joka kiitää halki arojen. Hänen nimensä on Herra, riemuitkaa hänen kasvojensa edessä.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Laulakaa Jumalalle, veisatkaa hänen nimensä kiitosta. Tehkää tie hänelle, joka kiitää halki arojen. Hänen nimensä on Herra, riemuitkaa hänen kasvojensa edessä.”

        ” Kiitetty olkoon Herra joka päivä. Meitä kantaa Jumala, meidän apumme. Sela.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Laulakaa Jumalalle, veisatkaa hänen nimensä kiitosta. Tehkää tie hänelle, joka kiitää halki arojen. Hänen nimensä on Herra, riemuitkaa hänen kasvojensa edessä.”

        ” Avaa minun silmäni näkemään sinun lakisi ihmeitä.”


      • Anonyymi

        ” Minä tahdon alati noudattaa sinun lakiasi, aina ja iankaikkisesti.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Laulakaa Jumalalle, veisatkaa hänen nimensä kiitosta. Tehkää tie hänelle, joka kiitää halki arojen. Hänen nimensä on Herra, riemuitkaa hänen kasvojensa edessä.”

        ” Tee minun askeleeni vakaviksi sanallasi äläkä salli minkään vääryyden minua hallita.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Laulakaa Jumalalle, veisatkaa hänen nimensä kiitosta. Tehkää tie hänelle, joka kiitää halki arojen. Hänen nimensä on Herra, riemuitkaa hänen kasvojensa edessä.”

        ” Minä huudan sinun puoleesi, Herra; minä sanon: Sinä olet minun turvani, minun osani elävien maassa.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Avaa minun silmäni näkemään sinun lakisi ihmeitä.”

        ” Sillä Herra tuntee vanhurskasten tien, mutta jumalattomain tie hukkuu.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Laulakaa Jumalalle, veisatkaa hänen nimensä kiitosta. Tehkää tie hänelle, joka kiitää halki arojen. Hänen nimensä on Herra, riemuitkaa hänen kasvojensa edessä.”

        ” Tietäkää: ihmeellinen on Herra hurskastansa kohtaan, Herra kuulee, kun minä häntä huudan.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Laulakaa Jumalalle, veisatkaa hänen nimensä kiitosta. Tehkää tie hänelle, joka kiitää halki arojen. Hänen nimensä on Herra, riemuitkaa hänen kasvojensa edessä.”

        ” Moni sanoo: "Kuka antaa meille sitä, mikä hyvä on?" Herra, käännä sinä meihin kasvojesi valkeus.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Laulakaa Jumalalle, veisatkaa hänen nimensä kiitosta. Tehkää tie hänelle, joka kiitää halki arojen. Hänen nimensä on Herra, riemuitkaa hänen kasvojensa edessä.”

        ” Sillä sinä, Herra, siunaat vanhurskasta, sinä suojaat häntä armollasi niinkuin kilvellä.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Avaa minun silmäni näkemään sinun lakisi ihmeitä.”

        ” Jumalan tie on nuhteeton, Herran sana tulessa koeteltu. Hän on kaikkien kilpi, jotka häneen turvaavat.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Laulakaa Jumalalle, veisatkaa hänen nimensä kiitosta. Tehkää tie hänelle, joka kiitää halki arojen. Hänen nimensä on Herra, riemuitkaa hänen kasvojensa edessä.”

        ” Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.”


      • Anonyymi

        ” Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Kiitetty olkoon Herra joka päivä. Meitä kantaa Jumala, meidän apumme. Sela.”

        Jeesuksen kiittämiseen on valtavasti aihetta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Minä huudan sinun puoleesi, Herra; minä sanon: Sinä olet minun turvani, minun osani elävien maassa.”

        Jeesusta kannattaa rukoilla! 😁


      • Anonyymi

        Kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen kiittämiseen on valtavasti aihetta!

        Voe tokkiisa, kyllä!


      • Anonyymi

        Jeesus on vapahtaja.


      • Anonyymi

        Kyllä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Avaa minun silmäni näkemään sinun lakisi ihmeitä.”

        Sitä tarvitaan!


      • Anonyymi

        Vieläkin Herra tuhlaa
        päiviini lämpöään.
        Hän antaa uutta voimaa
        myös yksin elämään.
        Puolesta rakkaitten
        tein kerran paljon työtä.
        Nyt kaipaus on myötä,
        kun Isää rukoilen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Jumalan tie on nuhteeton, Herran sana tulessa koeteltu. Hän on kaikkien kilpi, jotka häneen turvaavat.”

        Jeesukseen on hyvä turvautua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä tarvitaan!

        ”On työsi, Jeesus, päätetty
        ja kaikki on jo täytetty,
        se minkä kerran kertoivat
        edeltä suuret profeetat.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Laulakaa Jumalalle, veisatkaa hänen nimensä kiitosta. Tehkää tie hänelle, joka kiitää halki arojen. Hänen nimensä on Herra, riemuitkaa hänen kasvojensa edessä.”

        Jeesus on paimen, hän kanssamme käy,
        armollaan kantaa, kun tietä ei näy.
        Laumaasi suojele, Vapahtaja,
        pelko ja ahdistus pois hajota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ” Kiitetty olkoon Herra joka päivä. Meitä kantaa Jumala, meidän apumme. Sela.”

        Vie armossasi, Jeesus,
        myös minut kunniaan,
        Isäni rakkaan luokse
        kotiini oikeaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos!

        Eipä kestä.


    • Anonyymi

      Niin se menee. Ei voi kukaan Jumalaa syyttää, jos löytää itsensä kadotuksesta, paholaisen kaverina. Siis - jos on kerran ollut mahdollisuus lukea ja totella Raamatun aj Jeesuksen sanoja!

    • Anonyymi

      Kannattaa käydä lukemassa, sillä minulla on mennyt monta yötä näitä analyysejä laatiessani.

      • Anonyymi

        Sorry, Sinä viestittelijä et ole näitä Anayysejä laatinut.
        Mutta olet voinut toki monta yötä valvoa!
        Se joka näitä Aloituksia on laatinut, tekee niitä päivällä - työaikana.
        Yöt ovat rauhallista nukkumista varten....

        Sleep well!


    • Anonyymi

      Mikä kohtalo on Jeesuksen käskyjen ja sanojen hylkääjälle?

      Onnellinen terve elämä todennäköisesti, kun harhoistaan pääsee.

      • Anonyymi

        Mielipiteesi on mitä on.

        Mutta vastauksesi ei vakuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielipiteesi on mitä on.

        Mutta vastauksesi ei vakuuta.

        Niin. Ei niistä harhoista niin vain pääse jos on ehtinyt kroonistua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Ei niistä harhoista niin vain pääse jos on ehtinyt kroonistua.

        Olet itse näköjään kroonistunut kadotuksen puolelle. Ei se mitään, oma valinta. Onnea valitsemallasi tiellä.


      • Anonyymi

        Niin, kyllä tämän TS:n harhaisuus on pahaksi edennyt!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet itse näköjään kroonistunut kadotuksen puolelle. Ei se mitään, oma valinta. Onnea valitsemallasi tiellä.

        Kiitos, mutta ei kannata luottaa onneen, jumalaan eikä lottovoittoon.


    • Anonyymi

      Pyhä Henki: Mikä kohtalo on Jeesuksen käskyjen ja sanojen hylkääjälle? (B)
      ---------------------------------------------------------------------------------------
      Pinnistin avausta tehdessäni
      • ” nyt teen parhaimman avaukseni"

      • KAKAT TULI HOUSUUN

      aloitus jatkuu..

      • Anonyymi

        Sinä hämmentäjä olet eksynyt. Kaikki kyllä huomaavat, ettet ole aloittaja.


      • Anonyymi

        Oletpa sinä uskottava. Hoh hoijaa.


    • Anonyymi

      Luukas 11.27-28

      "Niin hänen tätä puhuessaan eräs nainen kansanjoukosta korotti äänensä ja sanoi hänelle: "Autuas on se kohtu, joka on kantanut sinut, ja ne rinnat, joita olet imenyt".

      Mutta hän sanoi:
      "Niin, autuaat ovat ne, jotka kuulevat Jumalan sanan ja sitä noudattavat".

    • Anonyymi

      Jeesuksen sovitustyön hylkääjälle ja Hänen Herrautensa kieltäjälle, on Uudessa testamentissa kerrottu selvästi hänen ikuisuutensa vietto paikka. Pelastus on helppoa. Pyydä Jeesusta elämäsi Herraksi, tunnusta rehellisesti ja vilpittömästi syntisi Hänelle ja pyydä opastusta oikealle tielle. näin tulet tietämään, onko Kristinusko totta, vai puppua. Jeesuksen nimessä on valtava voima ja Raamatun sanoma on erehtymätön. Muista nämä ja pysy järkähtämättä uskossasi, niin avaat Jumalalle tien vuodattaa kaiken hyvän ja tarpeellisen yltäkylläisyyden elämääsi ja omaistesi elämään.

    • Anonyymi

      ” Saata minut ymmärtämään asetustesi tie, niin minä tutkistelen sinun ihmeitäsi.”

    • Anonyymi

      Tippaakaan en kehu,
      mutta sellainen jehu
      on poika Paakkosen.
      Palstalta sieltä
      pitää Suni ajaa pois,
      missä vain on
      poika Paakkosen.
      Paakkosen  poika Paavolasta
      palstalla pyhää puhetta,
      poistaa, pilkkaa, piilottaa.
      Paavalia poika pyhänä pitää,
      puisesta puulaatikostakin
      Paavalin puheita pitkin päivää
      palstalle pistää peräkkäin.
      Päivän päättyessä pimeällä,
      pyhiä puheita piilottaa.
      Parkuu, pyytää poistamaan,
      pyhiä puheita palstaltaan.
      Pelostakin polvia pakottaa.
      Pietarikin pelkäsi Paavalia,
      Paavali Pietaria puhutti.
      Palvelustyttökin pihalla
      pelästytti pahoin Pietarin.
      Puhkesi pihalla parkumaan,
      Pelastajansa pahoin pettäen.
      Paholainen palkitsi Pietarin,
      puki paavin pukuun puhtoiseen,
      Pietarinkirkon pappeuteen.
      Pyhäkseen puki Paavalinkin
      pyhiä pahoin pidelleen,
      palopäälliköksi polttavaan pesäänsä,
      perusisäksi papeille puhumaan.
      Plus 21xp=
      Paakkosen poika Paavolasta
      pelästyi pientä porttiapakeni piiloon pimeään,
      piikkiseen puskaan pelkäämään.
      Paholainen pönkäisi perään,
      palkkasi pojan pilkkaamaan
      Pyhiä puheita poistamaan.

    • Anonyymi

      Vakava aihe.

      • Anonyymi

        Mielenterveys on. Aika pahoja oireita mm aloittajalla.


    • Anonyymi

      Aivan niin. Jeesus ei puhunut pehmoisia!

    • Anonyymi

      Mikähän motiivi mahtoi Teuvolla olla, kun hän hylkäsi Jeesuksen opetukset ja käskyt?

    • Anonyymi

      😨🤢🤮

    • Anonyymi

      Sanon:aamen!

    Ketjusta on poistettu 46 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe