Herramme opeilla onnistut

Anonyymi

Onko ateisteilla ketään vastaavaa viisasta ihmistä, joka voisi johdattaa ja jopa pelastaa? Mahtaako Dawkins pystyä sellaiseen?

22

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meidän Nöffi-Reetta pelastaa mielellään.
      Se on käynyt vesipelastuskoulutuksen hyvillä arvosanoilla.

    • Anonyymi

      Ei kai normaali terve ihminen tarvitse opastajia ja pelastajia kai niitä tarvii jotenkin vammautuneet fyysisesti/mieleltään tai syntyjään heikkomieliset ihmiset jotka eivät kykene hoitamaan asioitaan .

    • Anonyymi

      Paitsi jos putoaa veteen ja on huono uimataito.

      • Anonyymi

        Sitä varten on pelastuslaitos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä varten on pelastuslaitos

        Entä jos eivät ehdi ajoissa paikalle?
        Tai Jeesus ei ehdi puhujamatkoiltaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entä jos eivät ehdi ajoissa paikalle?
        Tai Jeesus ei ehdi puhujamatkoiltaan.

        "Entä jos eivät ehdi ajoissa paikalle?"

        Sitten täytyy vain uida itse rantaan ei kai siinä muukaan auta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Entä jos eivät ehdi ajoissa paikalle?"

        Sitten täytyy vain uida itse rantaan ei kai siinä muukaan auta

        Turhaan sitte on mitään pelastuslaitoksia.
        Menkööt vakka raksalle töihin.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        "Kyllä vain Jesus auttaa vaikka ateistit eivät uskokaan"

        Pitäisi saada Jesus Suomen maajoukkueen peräsimeen jos tekisi vaikka ihmeen ja koronapalloilijat voittaisi arvoturnauksessa jopa kaksi peliä.

        Saisi koronakaarrekkin kerrankin vastinetta rahoilleen .


    • Anonyymi

      Ateismi ei tarvitse pelastajaa. Jeesus on vastaus kristinuskon itsensä keksimään kuvitteelliseen ongelmaan.

    • Anonyymi

      Miten se pelastusjuttu meni?
      Isä Jumala haluaisi paistaa välttämättä meitä kaikkia paholaisen pannulla jostain syystä ikuiset ajat.
      Mutta itseään rauhoitellakseen tapatti poikansa joka sitten ei kuollutkaan.
      Jos sattuu passeliin lahkoon kuulumaan ja uskoo tuon, niin sitte ei siihen pannuun joudu ja pelastuu ikukidutuksesta.
      Eikö se niin mene?

      • Anonyymi

        Jumala siis pelastaa itseltään, eikä uskova koskaan ymmärrä mikä siinä on niin epäloogisen nyrjähtänyttä ja erittäin kieroutunutta. Vähän kuin isä sanoisia lapsilleen että kuulkaas lapset minä pelastan teidät siltä että en kiduta teitä ikuisesti. Sairasta.


    • Anonyymi

      Kukaan kuolleista uskovaisista ei ole pelastunut.
      Hassua!

    • Anonyymi

      johdattaa minne ? ei elämällä ole päämäärää muuta kun kuolema.

      • Anonyymi

        Tarinan mukaan Jumala eksytti Moosestakin 40 vuoden ajan hehtaarin kokoisella alueella. Sellaisesta "johdattajasta" ei ole mihinkään.


    • Anonyymi

      Juu, ihan jokainen meistä voi johdattaa ja pelastaa itse itsensä.

    • Kop kop.

      Kuka siellä?

      Jeesus, päästä minut sisään.

      Miksi?

      Jotta voin pelastaa sinut.

      Miltä?

      Minun vihaltani, jos et päästä minua sisään.

      • Anonyymi

        Tykkäisitkö itse, jos olisit ulkona kylmänä syysiltana, eikä päästettäisi sisälle? Kyllä sinäkin suuttuisit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tykkäisitkö itse, jos olisit ulkona kylmänä syysiltana, eikä päästettäisi sisälle? Kyllä sinäkin suuttuisit.

        En tietenkään tykkäisi, mutta en alkaisi riehumaan Jeesuksen lailla ja uhkaamaan iankaikkisella kidutuksella. Tuohan on järkyttävän rikollista toimintaa ja esim. kotirauhan rikkomiseen verrattuna paljon pahempaa.


    • Ateismi ei ole maailmankatsomus, joten mitään Paaveja on turha etsiä. Sinun pitäisi kertoa, mihin asiaan tarvitset pelastusta. Muuten on mahdoton neuvoa. Jos koet ahdistusta uskonnon syntiopin vuoksi, niin voit hakea vertaistukea tai mennä pätevän sekulaarisen psykologin juttusille.

    • Edes Jeesuksen suuhun pannut jutut eivät aina kovin viisaita tai korkeasti moraalisia olleet. Hän esimerkiksi tuomitsi ankarasti itseensä (siis Jeesukseen) uskovien lasten viettelyn, mutta ei puhunut muista halaistua sanaa. Ja Jeesukseen uskovia lapsia oli hänen tuon sanoessaan enintään muutama koko maailmassa.

    • Anonyymi

      Avaaja lisää
      Herran Oppi
      -

      OrraN HEPPI

      ehhe he ehhe he ehhe he¨

      ei oo sattumaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2327
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      175
      1392
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1167
    4. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1128
    5. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      91
      1080
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      168
      1067
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1015
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      957
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      930
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      64
      847
    Aihe