Kerron teille jotain työterveyspsykologeista

Anonyymi

Minä siis vihaan ja inhoan opettamista yli kaiken

Arvatkaas miten on käynyt kun olen kaksi kertaa käynyt yliopiston työterveyspsykologilla?

No, ensimmäinen ajoi mun kesken tuntia pois että halveksit mun ammattitaitoa, eikä halunnut enää keskustella mitään.

No mites kävi seuravan kanssa? No hän jaksoi kuunnella koko tunnin, mutta ilmoitti sitten että ei tarvitse tulla toista kertaa, Minä ei voi sua auttaa, etsi joku muu.

Eli näin, mitä veen paskaa.

39

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jatkan vielä asiaa sen verran että arvatkaa kuinka monta työterveyspsykologia meillä täällä on?

      No tietenkin täsmälleen kaksi ja molemmt ovat ilmoittaneet etteivät halua mua ikinä enää nähdä mua vastaanotollaan.

      T: Yliopistonlehtori

      • Anonyymi

        Sisältääkö viestisi disinformaatiota siitä, ettei työterveyspsykologeja kannata konsultoida?


      • Anonyymi

        Olet sisällyttänyt vihapuhetta sosiaaliseen mediaan.


      • Anonyymi

        kirjoitat vihaviesteihisi turhia sanoja. On riittävää: Molemmat ilmoittaneet etteivät halua minua vastaanotolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kirjoitat vihaviesteihisi turhia sanoja. On riittävää: Molemmat ilmoittaneet etteivät halua minua vastaanotolle.

        Et kai ole jättänyt ottamatta koronarokotetta? Jos et ole ottanut koronarokotetta, viestit sillä opiskelijoille, ettei koronarokotteen ottaminen ole järkevää. Tiedät varmaan, mitä siitä oikein seuraa.......


    • Anonyymi

      Niin, tosiaan se oli se vähän yllätys kun työprsykologi kertoi kesken tuntia että nyt riittää, painu helvettiin, minä en nää sulle juttele, en ikinä halua sua enää nähdä, häivy

      • Anonyymi

        Myös yliopistonlehtoreiden on hyvä käyttää kasvomaskikasvomaskia


      • Anonyymi

        Kannattaa olla varovainen, sillä aloitusviesti sisältää vihapuhetta. Vihapuheesta haittaa sekä demokratialle että yhteiskunnalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa olla varovainen, sillä aloitusviesti sisältää vihapuhetta. Vihapuheesta haittaa sekä demokratialle että yhteiskunnalle.

        Sosiaalisen median diskursseihin pitäisi sisällyttää enemmän rakkauspuhetta. Liioittelua vähättelyn sijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa olla varovainen, sillä aloitusviesti sisältää vihapuhetta. Vihapuheesta haittaa sekä demokratialle että yhteiskunnalle.

        Wokanin mukaan empatiaa tulisi sisällyttää sosiaalisen median diskursseihin. Miksi kirjoitat disinformaatiota siitä, ettei työterveyspsykologeilla


    • Anonyymi

      Sittenhän kaikki on hyvin. Parhain päin kuten sanotaan. Voit jatkaa vihaamassasi opetustyössä luennoitsijana vielä monta monta työntäyteistä vuotta. Sait siis terveen paperit. Laudatur cum laude improbaturin , Cantores minores. Mitä näitä nyt onkaan. Pääsi toimii kuin junan vessa. Olet terve ja ehjä ja skarppi. Ei pintavaurioita eikä lahovikaa.
      Jos sen sijaan olisit leuhkinut silmät kirkkaina että rakastat opetustyötäsi ihan siis vaan mielettömästi, niin silloin olisit joutunut psykologien syvätentattavaksi. Kenties passittaneet sinut oikopäätä suljetulle osastolle tarkempiin psykiatrisiin tutkimuksiin, hoitoon ja huilaamaan.

      • Anonyymi

        Kirjoita rytmikkäämmin.

        Viestissäsi on ongelma liittyen tekstin rytmiin.


      • Anonyymi

        Sitä ei kukaan muu määrittele mikä on toisen ihmisen sisäinen tila. Sen tietää ainoastaan ihminen itse.


    • Anonyymi

      Mitä sinä odotit työterveyspsykologilta?

      • Anonyymi

        Padlet / Flinga myös hyviä keinoja ryhmätehtävien purkuun.


    • Anonyymi

      Puhun mielummin itselleni mielessä kuin jollekin toiselle, saati millekään psykoloogille, apukin tulee nopeammin.

    • Anonyymi

      Mikset puhuisi yliopiston papin kanssa?

    • Anonyymi

      Tutkija-opettajan kirjoitus sisältää vihapuhetta.

      On asiatonta, että sisällytät vihapuhetta sosiaalisen median diskursseihin.

      Sinun kokemus ei kuvaa kaikkien työterveyspsykologien työtapoja; kyse on yksittäistapauksista.

      Miksi valitsit opettajan-tutkijan-uran, jos vihaat sitä?

      Entä käyttivätkö työterveyspsykologit kasvomaskia kasvomaskia vastaanotolla? Käytitkö sinä kasvonsuojusta? Jos et, se selittäisi kaiken.

    • Anonyymi

      Miksi vihaat opettamista ja miksi lietsot vihaa sosiaalisessa mediassa?

    • Anonyymi

      Vihan lietsominen sosiaalisen median diskursseissa ei ole hyväksyttävää; ei ole hedelmällistä

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tunnistaako joku työterveyspsykologeja: kaksi työterveyspsykologia / yliopisto. Olisiko mahdollisuus tunnistaa näitä uhreja ja kertoa heille, että heistä sisällytetään disinformaatiota sosiaalisen median diskursseihin?

    • Anonyymi

      työterveyspsykologi ei ole psykiatri. Mentaalipuolen ongelmiin tarvitaan ammattiapua.

      • Anonyymi

        Myös kaksi rokoteannosta tekee paremmaksi ihmiseksi


    • Anonyymi

      Joku muu tekee vihaamasi luentohommat kympillä. Jos työ ei nappaa niin vaihda maisemaa. Rupeat vaikka mainosten jakajaksi tai nakkikauppiaaksi.

      • Anonyymi

        Ei tarvitse vaihtaa maisemaa, koska YTHS:lle pääsee hoitoon; apua on saatavilla. Myös #korona-aikana.


    • Anonyymi

      Miksi levität vihapuhetta sosiaalisessa mediassa?

      Kiitos jo etukäteen vastauksesta

    • Anonyymi

      Entä miksi levität disinformaatiota siitä, ettei työterveyspsykologeja kannata konsultoida?

    • Anonyymi

      Olet sisällyttänyt vihapuhetta sosiaaliseen mediaan.

      Kuinka saatoit toimia tällä tavalla?

      • Anonyymi

        ??????????????


    • Anonyymi

      Loukkaat viestilläsi yliopiston arvoja. Näitä ovat esimerkiksi sivistys, yhteisöllisyys.
      Kuinka saatoit tehdä niin?

      Muista, että sivistys ei ole vain kirjaviisautta; sivistys on muutakin. Sivistys on ihmisiksi olemista, eikä vihapuheen tuottaminen sosiaaliseen mediaan ole sitä. Olet

    • Anonyymi

      Missä yliopistossa olet työssä?

      • Anonyymi

        On toivottavaa, että vastaat pian. Kiitos jo etukäteen vastauksesta! Minulla ei ole kauan aikaa lukea vastaustasi tai lohduttaa uhrejasi antamalla heille osoite https://häiritseväpalaute.fi/organisaation-maine-uhattuna koska minulla ei ole koronarokotusta joten todennäköisesti kuolen n. viiden viikon päästä long covidin deltamuunnokseen.


    • Minulla ei mitään käsitystä siitä, mitä työterveyspsykologi tekee taikka mikä sellaisen tarkoitus on työyhteisössä ja yhteiskunnassa laajemmin. En myöskään ole koskaan opettanut yliopistossa. Tältä pohjalta voin kommentoida aloitusta esittämällä kysymyksen, että mitä aloittaja odotti työterveyspsykologilta saavansa?

      Aloituksen perusteella voisi sanoa, että aloittaja kokee ongelmakseen joko opettamisen taikka vihaamisen. Työterveyspsykologi tuskin kykenee vaikuttamaan yliopistoyhteisössä sellaisella tavalla, että kykenee vapauttamaan jonkun opetusvelvollisuuksistaan, ellei sitten saa hänelle hommattua sairauslomaa mielenterveydellisin perustein. Jotenkin saan aloituksesta sellaisen vaikutelman, ettei aloittaja ole pyrkinyt opettamisesta eroon mainitulla verukkeella taikka syyllä.

      Jos aloittaja on pyrkinyt pääsemään eroon kokemastaan vihasta pelkästään menemällä psykologin juttusille, en usko sen toimivan sillä tavoin. Viha on pitkälti asennoitumista, eikä juttelu kenenkään kanssa muuta asennetta, ellei sitä asennetta halua itse muuttaa.

      Uskaltaisin jopa veikata, että psykologit ovat kokeneet aloittajan tulleen heidän vastaanotolleen purkamaan kokemaansa vihaa opetustyötään kohtaan, ja aloittaja on tehnyt sen inhimillisesti sietämättömällä tavalla.

      Psykologit eivät ole sylkykuppeja sen enempää kuin ovat nyrkkeilysäkkejään.

      Jokainen opetustyötä ikinä tehnyt on varmasti vihannut työtään joskus, mutta sellaiset asiat hoidetaan opettajanhuoneessa oppilaita haukkumalla taikka sitten purkamalla raivopaineet fyysisesti rasittavalla kuntoilulla tai ryyppäämällä itsensä tainnoksiin. Kukaan ei halua kuunnella valittavaa opettajaa, ei edes valittamista työkseen kuunteleva ammattilainen.

      • Anonyymi

        Olet väärässä että viha on muka "asennoitumista". Se on negatiivista energiaa joka on patoutunut ihmisen hermostoon, eikä se poistu sieltä millään "asenteen muutoksella".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä että viha on muka "asennoitumista". Se on negatiivista energiaa joka on patoutunut ihmisen hermostoon, eikä se poistu sieltä millään "asenteen muutoksella".

        Jaahas, vai että negatiivista energiaa ja vielä patoutunut ihmisen hermostoon. Mahtaako se ihmisen hermosto olla jonkinlainen paristo, kun se kerran varastoi negatiivista energiaa?

        Toisin kuin itse luulet, viha ei ole mitään "negatiivista energiaa".

        Ihminen oppii pitämään ja inhoamaan asioita. Joitain asioita hän inhoaa syntyjään ja joitain asioita oppii inhoamaan. Merkitystä on myös sillä, voiko ihminen vaikuttaa siihen, missä määrin hän joutuu olemaan tekemissä inhottaviksi kokemiensa asioiden kanssa.

        On selvää, että ihminen kokee jokseenkin synnynnäisesti monenlaiset asiat epäoikeudenmukaisina ja siten epämiellyttävinä, mutta siitä huolimatta hän voi päättää olla vihaamatta taikka oppia olemaan vihaamatta sellaisia. Epämiellyttävä olotila ei siten ole sama asia kuin vihaaminen, mutta epämiellyttävästä olotilasta voi pyrkiä eroon ärsyyntymisellä, raivonpurkauksella ja lopulta vihaamalla. Esimerkiksi vasaran iskun osuminen naulan sijasta vahingossa omaan sormeen aiheuttaa aluksi ärsyyntymistä. Kipu on epämiellyttävää ja aikaansaa helposti raivonpurkauksen kirosanojen saattelemana. Lopulta, monen sormeen osuneen iskun jälkeen, ihminen saattaa alkaa vihaamaan vasaroita taikka vasaraa käyttäviä ihmisiä ylipäätään. Toisin sanoen, hän olisi oppinut vihaamaan heitä.

        Mitä se viha nyt sitten on?

        Vihan vastakohtana voitaisiin pitää myötätuntoa, joten tässä tapauksessa viha olisi joko pitkäaikaista ja pahansuopaa välinpitämättömyyttä taikka pitkäaikaista ja pahansuopaa vaikuttamista toiseen henkilöön, kuten vaikkapa käyttämällä väkivaltaa.

        Pahansuopuudella puolestaan tarkoitetaan toivetta taikka pyrkimystä siitä, että toiselle kävisi mahdollisimman huonosti. Pahansuopuus ei kuitenkaan sellaisenaan ole vihaa, sillä sadismia voitaisiin pitää pahansuopuuden ääriesimerkkinä, jolloin henkilö saa seksuaaliseen nautintoon verrattavissa olevaa hyvänolontunnetta toiselle aiheuttamastaan kärsimyksestä taikka hallinnasta.

        Ihmisen voi opettaa ja kasvattaa vihaamaan, siitä ei pitäisi olla epäilystäkään. Esimerkiksi totalitaaristen valtioiden propaganda pyrki onnistuneesti toisen maailmansodan aikana herättämään kansalaisissaan vihaa monella tavalla, mutta jokseenkin samalla tavalla demokratiatkin opettivat lapsensa vihaamaan vihollisiaan monin tavoin.

        Lopulta voimme nostaa esiin oikeutetun vihan. Meillä on nimittäin taipumus kokea, että viha on väärin, mutta silti koemme oikeutetun vihan olevan yksi yhteiskuntamme perustuksista.

        Viha on sinänsä turhaa, se on pelkästään reaktiota epämiellyttävään asiantilaan, eli pitkään jatkuneeseen ärsytykseen. Mitä oikeutettuun vihaan tulee, tärkeintä on, mitä vihan vallassa voidaan yhteiskunnan suojaamana tehdä. Toisin sanoen, mitä yhteiskunta tekee oikeutetusti heränneen vihan lepyttämiseksi.

        Aikoinaan ihmisten yhteiskunnat sallivat oikeuden jakamisen omakätisesti, mutta mitä järjestyneemmiksi yhteiskunnat tulivat, sitä suuremmalla syyllä oikeuden jakamisesta tuli yhteiskunnan ja viranomaisten monopoli. Nykyään toisen tuottama epämiellyttävyys pyritään kostamaan käräjillä, joskin lait rajoittavat sitä, missä määrin ja minkälaisten tilanteiden aiheuttamat epämiellyttävät kokemukset voidaan tuoda tuomarin arvioitaviksi.

        Yhteenvetona:

        Epämiellyttäviltä tuntuvat ja epäoikeudenmukaisina koetut tilanteet aiheuttavat ärsyyntymistä, johon ihminen reagoi temperamentinsa mukaisesti. Eräissä tapauksissa ärsykkeeseen vastataan raivokohtauksella ja joissain tapauksissa yritetään olla ärsyyntymättä. Pitkään jatkunut ärsytys, ilman mahdollisuutta vaikuttaa siihen taikka lopettaa sitä, saattaa aiheuttaa, ihmisen niin valitessa, pitkäkestoista pahansuopuutta eli vihaa.

        Jos yllä mainittua haluaa pitää patoutuneena negatiivisena energiana ihmisen hermostossa, niin mikä ettei.


    • Anonyymi

      moi

    • Anonyymi

      Hei!

    • Anonyymi

      Olet levittänyt vaarallista disinformaatiota. Valeuutisen tarkoitus on horjuttaa luottamusta asiantuntijoihin.

      Millaisia oppiaineita opetat lukiossa? Entä voiko korkeakoulutettu asiantuntija levittää disinformaatiota internetissä? Oletko tekeytynyt yliopistonlehtori asiantuntijaksi?

      On tärkeää, että työterveyden asiantuntijoista annetaan oikeaa tietoa. Oikeaa tietoa antavat esimerkiksi
      www.yle.fi
      www.thl.fi
      www.pelastetaansuomenlapset.fi
      www.valtioneuvosto.fi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe