Arvatkaas kuka aloittaa teologian opinnot ?

Anonyymi

Arvaas kenestä tulee paimen? Jos Herra suo. Ylöstempaus tulee kesken opintojen?

Commandohauis

64

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oon vähän täpinöissäni. Pian Jeesus palaa ja pian pääsen sanomaan suorat sanat ja saan siitä palkankin, hohohohooo.

      Commandohauis

      Commandohauis

    • Helluntailaista vai Luterilaista vai Ortodoksista teologiaa?

      Jos ylöstempaus tulee kesken opintojen, opiskelu on turhaa. Mutta onhan se mukavampaa kuin työnteko.

      • Anonyymi

        Ei tuolla tasolla sentään yliopistoon. Ei edes teologiseen tiedekuntaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuolla tasolla sentään yliopistoon. Ei edes teologiseen tiedekuntaan.

        Jos Commandohauis opiskelee Isossa Kirjassa, tulee jossain vaiheessa tutustumismatka katoliseen kirkkoon. Toivottavasti osaa käyttäytyä.


      • Anonyymi
        PasiToivonen2 kirjoitti:

        Jos Commandohauis opiskelee Isossa Kirjassa, tulee jossain vaiheessa tutustumismatka katoliseen kirkkoon. Toivottavasti osaa käyttäytyä.

        Niuvanniemestä kyllä harvemmin pääsee tutustumaan katoliseen kirkkoon, saati että pääsisi jopa itsensä paavin pakeille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niuvanniemestä kyllä harvemmin pääsee tutustumaan katoliseen kirkkoon, saati että pääsisi jopa itsensä paavin pakeille!

        Mistä sen noin tarkasti tiedät?

        Kuka haluaa paatunutta eksyttäjää puhutella?

        Commandohauis


      • Anonyymi

        Temmataanko naru kaulassa Taivaaseen...
        Jumalasta kun ei Raamatun mukaan voi olla aina ihan varma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä sen noin tarkasti tiedät?

        Kuka haluaa paatunutta eksyttäjää puhutella?

        Commandohauis

        Vai pidät sinä itseäsi paatuneena eksyttäjänä?!


      • Anonyymi
        PasiToivonen2 kirjoitti:

        Jos Commandohauis opiskelee Isossa Kirjassa, tulee jossain vaiheessa tutustumismatka katoliseen kirkkoon. Toivottavasti osaa käyttäytyä.

        Pitääkin katsoa mikä on Iso Kirja. Tulee mieleen Raamattu vaan mutta jotakin muuta viitataan olevan kyseessä. Josko se on terveen opin antaja. Mulle kyllä tuli eilen ihan tosissaan mieleen että olisi maistuva loppuelämä jos kouluttautuisin kokiksi tai vastaavaksi kunhan koulutusta tarpeeksi saatuani tekisin paremmanmakuiset ruuat kuin muut. Haluan olla mestariteos kokki. Mestareiden mestari ja olla koko aika tosi nöyrä kova, luja, tiukka sankari, joka samalla evankelioi kertoen koko totuudessa pysyen, Raamatussa pysyen.

        Saarnata mä haluan. Mietin että perustaako YouTube tsännelin ja alkaa uploudaan sinne saarnojani, mitä Herra antaa sanottavaksi ja voihan sen aloittaa ihan niin että: Moi rakkaat lapset! Olen ihan perustiedot Raamatusta jotenkuten omaava sankari, jolla on ylitse muun tulipaloa sydämessä. Pysäyttämätön halu julistaa Herran evankeliumia eikä sitä roihua pysty sammuttamaan jumalattomien eikä saatanan palokunnat.

        Joo, mulla on yli muun halu evankeliumia julistaa, joten mä olen haluni puolesta hommaan valmis. Enkä esiintymistä pelkää vaikka esiinmarssi voi vähän jännittää että miten tutut ja etenkin äiti suhtautuu asiaan.Mutta Iso Kirja jos pomo kuulet siellä: Haluan koulutukseen millaiseen vaan. Jos en kelpaa puhujaksi niin sitten mihin vaan sellaista koulutusta saamaan, jossa saan kuulla sanan " Jeesus" useasti 8h aikana.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkin katsoa mikä on Iso Kirja. Tulee mieleen Raamattu vaan mutta jotakin muuta viitataan olevan kyseessä. Josko se on terveen opin antaja. Mulle kyllä tuli eilen ihan tosissaan mieleen että olisi maistuva loppuelämä jos kouluttautuisin kokiksi tai vastaavaksi kunhan koulutusta tarpeeksi saatuani tekisin paremmanmakuiset ruuat kuin muut. Haluan olla mestariteos kokki. Mestareiden mestari ja olla koko aika tosi nöyrä kova, luja, tiukka sankari, joka samalla evankelioi kertoen koko totuudessa pysyen, Raamatussa pysyen.

        Saarnata mä haluan. Mietin että perustaako YouTube tsännelin ja alkaa uploudaan sinne saarnojani, mitä Herra antaa sanottavaksi ja voihan sen aloittaa ihan niin että: Moi rakkaat lapset! Olen ihan perustiedot Raamatusta jotenkuten omaava sankari, jolla on ylitse muun tulipaloa sydämessä. Pysäyttämätön halu julistaa Herran evankeliumia eikä sitä roihua pysty sammuttamaan jumalattomien eikä saatanan palokunnat.

        Joo, mulla on yli muun halu evankeliumia julistaa, joten mä olen haluni puolesta hommaan valmis. Enkä esiintymistä pelkää vaikka esiinmarssi voi vähän jännittää että miten tutut ja etenkin äiti suhtautuu asiaan.Mutta Iso Kirja jos pomo kuulet siellä: Haluan koulutukseen millaiseen vaan. Jos en kelpaa puhujaksi niin sitten mihin vaan sellaista koulutusta saamaan, jossa saan kuulla sanan " Jeesus" useasti 8h aikana.

        Commandohauis

        Ja oppisopimuksella voin opiskella samalla/erikseen kokiksi, jos teillä on ruokala Isossa Kirjassa. Eli kaksi ammatti tutkintoa. Pastori ja kokki.

        Commandohauis


    • Hienoa!

      Opit pakostakin totuuden kristinuskonharhasta ja sinusta tulee ateisti.

      • Anonyymi

        Minusta ei tule luopiota koskaan. Minä pysyn totisessa viinipuussa hedelmää kantavana ja viinitarhuri minut puhdistaa määrä-ajoin.

        Minä olen jo puhdas Jeesuksen puhuman sanan tähden. Viinitarhuri puhdistaa Jeesuksen puhumalla sanalla minut, eikö niin?

        Commandohauis


      • Tuskin tässä ihan yliopistosta puhutaan… 😏


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta ei tule luopiota koskaan. Minä pysyn totisessa viinipuussa hedelmää kantavana ja viinitarhuri minut puhdistaa määrä-ajoin.

        Minä olen jo puhdas Jeesuksen puhuman sanan tähden. Viinitarhuri puhdistaa Jeesuksen puhumalla sanalla minut, eikö niin?

        Commandohauis

        Totisesti hauis kantaa pöksyissään viinipuun hedelmää, jonka puhdistaa viikottain veneeristen tautien erikoislääkäri!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta ei tule luopiota koskaan. Minä pysyn totisessa viinipuussa hedelmää kantavana ja viinitarhuri minut puhdistaa määrä-ajoin.

        Minä olen jo puhdas Jeesuksen puhuman sanan tähden. Viinitarhuri puhdistaa Jeesuksen puhumalla sanalla minut, eikö niin?

        Commandohauis

        "Minusta ei tule luopiota koskaan."
        Room:11:20 Älä ole ylpeä, vaan pelkää.
        11:21 Sillä jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.


    • Kenelle aiot sanoa suorat sanat? Jos opiskelet Yliopistossa, kärjekkäistä mielipiteistä voi saada potkut.

    • Anonyymi

      Parhamin perustamassa raamattukoulussa oli ainoana oppiaiheena kielillä puhuminen.

      Parhami lupasi kaikille opiskeleville mustille slummien miehille täydellisen viraan kielen taidon heidän käymättä päivääkään tavallista koulua.

      Kukaan ei kuitenkaan Parhamin "teologisessa tiedekunnassa" opiskelleista ei oppinut puhumaan yhtään mitään vierasta kieltä.

      Miehet pettyivät raskaasti ja erosivat koko Pentecostalismista lopullisesti.

    • Anonyymi

      Harhaoppien opiskelu on ihan eri asia kuin oikea teologia, jota Suomessa opetetaan vain yliopistoissa.

    • Anonyymi

      Parhami kuului vapaamuuraheihin ja KuKluxKlaaniin. Hiippaili yöllä pimeässä lakana päässä.

      Parhamin paras kaveri oli nimeltään musta mies William Saymour, joka piti aina rukoillessaan päässään pahvilaatikkoa.

      Kaikki tämä on totta ja löytyy helluntailaisuuden historian kirjoista.

      googlaa esim. Daniel Silliman, joka on paljon tutkinut Pentecostalismin syntyä ja historiaa.

      • Anonyymi

        Olet vainonnut Jeesuksen omia ja siinä pahuudessasi järkesi on hiipunut. Palstalla ei kirjoitte Parham eikä myöskään Saymour eivätkä kyseiset herran pidä enää missään Raamattutunteja.


    • Anonyymi

      Joh.14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimissäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minä minä olen teille sanonut. Ap.t.4:13 Mutta kun he näkivät Pietarin ja Johannksen rohkeuden ja havaitsivat heidän olevan koulunkäymättömiä ja oppimattomia miehiä, he ihmettelivät; ja he tunsivat heidät niiksi, jotka olivat olleet Jeesuksen kanssa. 1Joh.2:27 Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä. Jer.31:34. 1Tess.4:9-12

      • Anonyymi

        Ei Jeesus enää lähetä kouluttamattomia ja murhamiehiä itseään edustamaan. Se aika on jo takanapäin. Lahkoissa kun saarnaajan tehtäviin on eduksi jos on tehnyt henkirikoksia, ainakin yksi vaaditaan mielellään useampia. Rikollinen tausta on vaarallinen esim. siinä "lapsityössä"

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus enää lähetä kouluttamattomia ja murhamiehiä itseään edustamaan. Se aika on jo takanapäin. Lahkoissa kun saarnaajan tehtäviin on eduksi jos on tehnyt henkirikoksia, ainakin yksi vaaditaan mielellään useampia. Rikollinen tausta on vaarallinen esim. siinä "lapsityössä"

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

        En ole vielä tavannut yhtään helluntailaista Jeesuksen lähettämää "LAINOPETTAJAA"


        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole vielä tavannut yhtään helluntailaista Jeesuksen lähettämää "LAINOPETTAJAA"


        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.

        Mutta sinä et ole tavannut Jeesusta.


    • Anonyymi

      Seurakunnan virat ovat Pyhän Hengen virkoja. Oletko ottamassa paimenen viran ohi Jumalan Hengen?

      • Anonyymi

        En ole.

        Enkö minä ole pyhää papistoa? Jos olen, niin miksen saisi olla viraltani pappi?

        Commandohauis


    • Anonyymi

      Onkohan ihan järkevää ?

      Mitä kuvittelet sillä oikeasti saavuttavasi ?

      • Anonyymi

        Haluan julistaa puhdasta sanaa. Mulla oli vieras taannoin luonani. Erittäin teräväpäinen henkilö ja jossain vaiheessa huomasin opettavani hänelle evankeliumia ja hän otti puheeni varteen. Ymmärsin siinä tilanteessa tuntevani Raamatun riittävän hyvin voidakseni evankeliumia opettaa niin että se vangitsee kuulijan. Ainakin kahdenkeskisessä vuorovaikutustilanteessa jossa pääsee keskeyttämään ja kysymään välillä.Tunsin oloni hyväksi saarnatessani vaikkakin ääni meni sen jälkeen joksikin aikaa, mutta siihen tottuu puhumiseen suht pitkään ilman äänenmenetyksiä, luulisin.

        Haluan pelastaa alttiita ihmisiä antamalla heille ikuisen elämän sanaa.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan julistaa puhdasta sanaa. Mulla oli vieras taannoin luonani. Erittäin teräväpäinen henkilö ja jossain vaiheessa huomasin opettavani hänelle evankeliumia ja hän otti puheeni varteen. Ymmärsin siinä tilanteessa tuntevani Raamatun riittävän hyvin voidakseni evankeliumia opettaa niin että se vangitsee kuulijan. Ainakin kahdenkeskisessä vuorovaikutustilanteessa jossa pääsee keskeyttämään ja kysymään välillä.Tunsin oloni hyväksi saarnatessani vaikkakin ääni meni sen jälkeen joksikin aikaa, mutta siihen tottuu puhumiseen suht pitkään ilman äänenmenetyksiä, luulisin.

        Haluan pelastaa alttiita ihmisiä antamalla heille ikuisen elämän sanaa.

        Commandohauis

        Et ihan ymmärtänyt mitä tarkoitin.

        Opettaako Raamattu niin, että "menkää teologiseen,niin valmistutte opettamaan" ?

        Keitä Jeesus paljon torui ?

        Matt. 23:13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

        Matt. 23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!

        Matt. 23:23 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää.

        Matt. 23:25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!

        Matt. 23:27 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!

        Matt. 23:29 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te rakennatte profeettain hautoja ja kaunistatte vanhurskasten hautakammioita,

        1 Silloin Jeesus puhui kansalle ja opetuslapsilleen
        2 sanoen: "Mooseksen istuimella istuvat kirjanoppineet ja fariseukset.
        3 Sentähden, kaikki, mitä he sanovat teille, se tehkää ja pitäkää; mutta heidän tekojensa mukaan älkää tehkö, sillä he sanovat, mutta eivät tee.
        4 He sitovat kokoon raskaita ja vaikeasti kannettavia taakkoja ja panevat ne ihmisten hartioille, mutta itse he eivät tahdo niitä sormellaankaan liikuttaa.
        5 Ja kaikki tekonsa he tekevät sitä varten, että ihmiset heitä katselisivat. He tekevät raamatunlausekotelonsa leveiksi ja vaippansa tupsut suuriksi
        6 ja rakastavat ensimmäistä sijaa pidoissa ja etumaisia istuimia synagoogissa,
        7 ja tahtovat mielellään, että heitä tervehditään toreilla, ja että ihmiset kutsuvat heitä nimellä 'rabbi'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluan julistaa puhdasta sanaa. Mulla oli vieras taannoin luonani. Erittäin teräväpäinen henkilö ja jossain vaiheessa huomasin opettavani hänelle evankeliumia ja hän otti puheeni varteen. Ymmärsin siinä tilanteessa tuntevani Raamatun riittävän hyvin voidakseni evankeliumia opettaa niin että se vangitsee kuulijan. Ainakin kahdenkeskisessä vuorovaikutustilanteessa jossa pääsee keskeyttämään ja kysymään välillä.Tunsin oloni hyväksi saarnatessani vaikkakin ääni meni sen jälkeen joksikin aikaa, mutta siihen tottuu puhumiseen suht pitkään ilman äänenmenetyksiä, luulisin.

        Haluan pelastaa alttiita ihmisiä antamalla heille ikuisen elämän sanaa.

        Commandohauis

        Niin ja paimenta sinusta ei todellakaan valmistu / tule mitään teologista käymällä.

        Jumala näet itse valitsee ja kouluttaa omat paimen/ opettajansa !

        Jos et tätä vielä käistä, niin heikkoa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja paimenta sinusta ei todellakaan valmistu / tule mitään teologista käymällä.

        Jumala näet itse valitsee ja kouluttaa omat paimen/ opettajansa !

        Jos et tätä vielä käistä, niin heikkoa on.

        Ilmoitan huomenna vararehtorill etten omantunnon syistä voi aloittaa opintoja valheellista Jumalan ilmoituksen vastaisuutta sisältävää oppimateriaalia tutkittuani.

        Siellä on paljon oikeaa opetusta, mutta näköjään valhettakin aika lailla. Pettymys tämä on kun sain paikan ja olin onnellinen kun pääsen opiskelemaan juuri mun unelmahommaan. Olen herkkä ihminen, mussa ei ole enää kovuutta opetella valheita, jotka tiedostan selvästi valheiksi.

        Mun suunnitelmani tuhosi liberaaliteologinen opetus, jota on ujutettu oppimateriaaliin. Kun muhun näin sattuu ihan lyhyt vilkaisu oppimateriaaliin niin miten sitä jaksaisin useamman vuoden?

        Järkyttyneenä,

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmoitan huomenna vararehtorill etten omantunnon syistä voi aloittaa opintoja valheellista Jumalan ilmoituksen vastaisuutta sisältävää oppimateriaalia tutkittuani.

        Siellä on paljon oikeaa opetusta, mutta näköjään valhettakin aika lailla. Pettymys tämä on kun sain paikan ja olin onnellinen kun pääsen opiskelemaan juuri mun unelmahommaan. Olen herkkä ihminen, mussa ei ole enää kovuutta opetella valheita, jotka tiedostan selvästi valheiksi.

        Mun suunnitelmani tuhosi liberaaliteologinen opetus, jota on ujutettu oppimateriaaliin. Kun muhun näin sattuu ihan lyhyt vilkaisu oppimateriaaliin niin miten sitä jaksaisin useamman vuoden?

        Järkyttyneenä,

        Commandohauis

        Arvasinhan minä, ettei sinusta ole teologiaa opiskelemaan.


    • Anonyymi

      Kannattaa vaihtaa teologia geologian opintoihin.
      Siinä on tolkkua.

      • Anonyymi

        Miten on mahdollista, että israeliaisten Jumala on myös meidän?
        Kävikö tämä täällä?


    • Anonyymi

      Hyvä. Jos kävi täällä, kävikö myös Kuussa?
      Muuten miksi Luoja loi Kuun? Pitääkseen hauskaa? Planeetat...
      Raamattu ei taaskaan kerro totuutta.

    • Anonyymi

      Harhaoppiset helluntailaiset karttavat ja vihaavat koulutettuja teologeja, koska he näkevät heti, että hallariopit ovat keksittyjä ihmisoppeja ja harhaoppeja.

      • Anonyymi

        helluntailaisuus - eksytys :

        "he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
        ja kääntävät korvansa pois tootuudesta ja kääntyvät taruihin"
        2 Tim: 4: 3-4

        helluntailaisuudessa "haalivat" opettajia, joilla ei mitään raamatun-tuntemusta, kertoilevat vaan omia vanhoja ryyppyreissujaan, ja "elämänsätaruja" . . . kuka niitä jaksaa kuunnella, ne voi lukea ihan päivänlehdestäkin , ja raamatussa kirjoitettu:

        "sellaisia tekoja, joita ei pitäisi Jumalan huoneessa, -
        "edes mainittako teidän keskuudessanne" !!


    • Anonyymi

      Puutun hieman tähän:

      -------------

      " Enkö minä ole pyhää papistoa? Jos olen, niin miksen saisi olla viraltani pappi?

      Commandohauis "

      ---------------

      Leeviläiset pojat olivat syntyissään jo Jumalan ennalta valtisemia suorittamaan palvelutehtäväänsä.

      Kaikki sukukunnat kuuluivat Jumalan kansaan, mutta vain aikuiset Leeviläiset miehet toimivat pappis palvelutehtävässä.

      Se kertoo sen, että vaikka me nyt kuulummekin kuninkaalliseen papistoon / pyhään heimoon, niin Seurakunnan palvelutehtäviin yhä valitsee Jumala ne, jotka Hän katsoo kuhunkin tehtävään sopiviksi.

      Kaikista ei siis voi tulla paimen/opettajia, vaan vain niistä, jotka Jumala kasvattaa ja kouluttaa ja opettaa siihen tehtävään.

      Se on siis Jumalan valinta, ei ihmisen !

      Jos et vielä tajua, niin kuuluivathan ne Leeviläiset naisetkin ja nuoret pojatkin pappis sukuun, mutta eivät hekään palvelleet pappeina.

      Vai meinaatko nyt, että naisetkin voivat toimia paimen / opettajina ja siten srk vanhimpina ?

      Mieti ja tutki tätä asiaa kunnolla ja ajatuksella, nyt olet uskonut joidenkin höpö höpö juttuja eli valheita.

    • Anonyymi

      Yliopistojen teologisissa tiedekunissa saa korkeatavoista teologista koulutusta.

      Jenkkilahkojen omissa "raamattukouluissa" on heti kyse lahkon omien oppien junttaamisesta.

      Niitä kannattaa varoa kuin kulkutautautia.

      • Anonyymi

        Isossa Kirjassa voi suorittaa myös kansainvälisiä college- tutkintoja. Mutta sekään ei sovi kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isossa Kirjassa voi suorittaa myös kansainvälisiä college- tutkintoja. Mutta sekään ei sovi kaikille.

        Vau! Osaan kyllä kieliä puhua.Koulussa olin number one ruotsissa, enkussa, mutta saksan kielessä jossain keskikohdassa kun vertaa omaan luokkaan. Todistuksella asia ilmaistiin numerologisesti: 10, 10, 8.

        Osaan enkkua ja se riittää jos oikein hiffaan.Ja opin nopeasti jos vaan innostun riittävästi aiheeseen.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vau! Osaan kyllä kieliä puhua.Koulussa olin number one ruotsissa, enkussa, mutta saksan kielessä jossain keskikohdassa kun vertaa omaan luokkaan. Todistuksella asia ilmaistiin numerologisesti: 10, 10, 8.

        Osaan enkkua ja se riittää jos oikein hiffaan.Ja opin nopeasti jos vaan innostun riittävästi aiheeseen.

        Commandohauis

        Saksan tunnit olivat kaksoistunteja ja samaan aikaan tuli tv:stä yks sarja, jota diggasin niin välillä saksankielen tunneilta skippasin. Muistu vaan mieleen operrajan kireä naama kun hän mesosi siitä.Osallistuminen oppitunnille oli silloin ihan maaninen vaatimus. Olin pataluha opettajalle.Tämä söi arvosanaa vaikkakokeissa pärjäsin 9 - 10. Joskun oli koepaperissa 8 huonoimpana numerona. Se on jäänyt mieleen se 8 . En mä siihen muuta ollut kuin tyytyväinen.Kunhan pääsi luokalta toiselle luikkimaan muiden mukana niin mission accomplished.

        Commandohauis


    • Anonyymi

      VL:n aikana edes Leeviläiseen pappissukuun syntyneet eivät voineet tulla Jumalan läheisyyteen, ellei heitä ollut ensin puhdistettu synnistä 1kk ikäisistä pojista alkaen.

      Nykyisin kristillisen kaste lapselle.

      4. Moos. 8:7

      Ja puhdistaaksesi heidät tee näin: Pirskoita heihin synnistä puhdistavaa vettä,

      -aikuisilta lisäksi hiesten ja ihokarvojen ajaminen pois

      • Anonyymi

        Höpö höpö !

        Näihin ei enää kannata muuta vastata !


    • Anonyymi

      Suosittelen Raamatun tutkimukseen perehtymistä. Usko siinä karisee, mutta tietoa saa lisää ja järki voittaa yhdessä totuuden kanssa. Raamattu on satuja täynnä.

      • Anonyymi

        usko ei karise,
        eikä uskon tarvitse olla "järjetön", siis järkikin saa olla mukana . . .


    • Anonyymi

      Unohda kaikki hellarien harhaopit ja aloita teologian opinnot tyhjältä pöydältä.

      • Anonyymi

        Juuri ilmoitin eroni. Etsin opiskelupaikkaa kunhan se liittyy Jeesukseen niin että Hänestä jutellaan usein.

        Kokkikoulutus kiinnostaa. Haluan tehdä hyvät eväät. Olen muutamia kokkeja tavannut ja maistanut maistuvaisia.

        Ihan perus lihamakaronilaatikko on herkkujen herkkua.

        Commandohauis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri ilmoitin eroni. Etsin opiskelupaikkaa kunhan se liittyy Jeesukseen niin että Hänestä jutellaan usein.

        Kokkikoulutus kiinnostaa. Haluan tehdä hyvät eväät. Olen muutamia kokkeja tavannut ja maistanut maistuvaisia.

        Ihan perus lihamakaronilaatikko on herkkujen herkkua.

        Commandohauis

        Näitkö nyt ihan erilaisen unen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri ilmoitin eroni. Etsin opiskelupaikkaa kunhan se liittyy Jeesukseen niin että Hänestä jutellaan usein.

        Kokkikoulutus kiinnostaa. Haluan tehdä hyvät eväät. Olen muutamia kokkeja tavannut ja maistanut maistuvaisia.

        Ihan perus lihamakaronilaatikko on herkkujen herkkua.

        Commandohauis

        Commando on liian kypsymätön ja joustamaton haastaakseen itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Commando on liian kypsymätön ja joustamaton haastaakseen itseään.

        Jos tietäisit sen oppimateriaalin sisältöä niin jos oikeasti rakastat Jeesusta olisi mahdoton läpäistä kokeita valehtelematta. Valehtelulla läpäistään kokeet hyväksytysti läpi , oletan ihan siksi kun opetukseen kuuluu paljon valheita: mm. Juudaksen kirja on gnostilaisuutta. Eli suomeksi? Aivan, harhaoppia. Johtopäätökset: Raamatusta voidaan repiä pois Juudaksen kirja ja no antaa olla....Tajusin oppimateriaalia lukiessani että muhun sattuu niin pahoin etten mä yksinkertaisesti pysty opiskelemaan valhetta ja totuutta yhdessä. Lopulta menisin sekaisin siitä, mikäon totta ja mikä valhetta? Eli eksymysvaara aivopesulla mahdollinen.

        En ole kai koskaan uskoontultuani tajunnut sitä eksytyksen laajuutta ja syväjuurisuutta kuin oppimateriaaleja selatessani. Se oli kuin kauhuleffaa olisi katsonut. Enkä liioittelua harjoita.



        Commandohauis


    • Anonyymi

      Lahkoonnehan pääsee saarnaajaksi ilman mitään opiskeluja suoraan vaikka torilta.

      • Anonyymi

        Lahkosaarnaajan tehtäviin on eduksi vähintään yksi henkirikos.

        Raamattu sanoo kuitenkin, että Jeesus ei lähtetä enää ketään murhamiehiä edustamaan itseään, vaan tälläisiä totuuden julistajia:

        Matt. 23:34

        "Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja,
        VIISAITA MIEHIÄ JA LAINOPETTAJIA
        Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen.


      • Anonyymi

        Useat helluntailaisten saarnaajat ovatkin entisiä Helppoheikkejä, jotka ovat toreilla myyneet vaikkapa koirankarvarukkasia, ja ovat kovia supliikkimiehiä ja varsin sopivia saarnamiehiksi.


      • Anonyymi

        Käsivarret saa olla täynnä tatuointeja.

        Kolehtihaaviin tulee pelkkiä seteleitä?


      • Anonyymi

        En kuulu mihinkään muuhun kuin Jumalan seurakuntaan. Kirkosta olen eronnut omantunnon kiusatessa. Ev.Lut kirkosta siis. Kun ero tuli tehtyä niin omatunto ei enää muistutellut paineena thoraxin alueella sydämen puolelle painottuen.

        Commandohauis


    • Anonyymi

      Kristillinen kaste, joka on käytössä vanhoissa Kristillisissä Kirkoissa (ei lahkoissa)

      "Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat."

      Kannattaa varoa uskonlahkoissa riehuvia ja ihmisiä maahan kaatavia "irtohenkiä"

      • Anonyymi

        onhan helluntailaisuudesta moni lähtenyyt, ja sittemmin, siirtyneet luterilaisuuteen, osa niistä kouluttautunut, papeiksi, ja jopa Piispankin virassa.

        että, siis mitä väittelette !?


    • Anonyymi

      No et ainakaan sinä!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kuka meistä on valmis jos JEESUS tulisi. Puolet meistä nukkuu.

      • Anonyymi

        Tulkoon vaan, kyllä tänne yksi pakolainen vielä mahtuu ja pullakahvit tarjotaan.
        Yleisesti ihmiset nukkuvat liian vähän .


    • Anonyymi

      Hienoa että aloittaja aavistaa ylösoton tulevan kesken opintojen.
      Ei mitään yllätystä vaan kaikki edeltävät tapahtumat tiedetään kun
      lukee os.: http://wwnet.fi/users/veijone

    • Anonyymi

      Hienoa. Yleensä kun perehtyy vähän tieteellisesti raamattuun niin uskovaisesta tulee ateisti. Hyvä tie itsensä kehittämiseen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      151
      2682
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      179
      1568
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1463
    4. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      129
      1432
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1197
    6. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      42
      1155
    7. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1142
    8. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1130
    9. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1117
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      75
      1007
    Aihe