Verenpaine ja päänsärky

Anonyymi

Munulla on todettu verenpainetta ja siihen lääkkeet. Kuitenkin pää on oudon tuntuinen, humahtelee ja esim. kumartuessa tuntuu kipua. Samoin jos pää jotenkin tärähtää. Onko nämä verenpaineen oireita tai kenties muuta?

13

1159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla ei korkea verenpaine aiheuta erikoisemmin mitään tuntemuksia, mutta kun se menee liian matalaksi, niin päässä " humahtelee ", tuntuu vähän samalta kuin korvat menisivät tavallaan tukkoon.
      Matala paine aiheuttaa minulle myös huimausta.

      Tuli mieleeni, että onko sinun verenpaineita mitattu lääkityksen alettua ?
      Ettei vain olisi mennyt turhan alas, kun on noita oireita tullut.

      Verenpainelääkitys voi olla aika hankalakin alussa, koska sopivan lääkkeen ja annostuksen hakeminen saattaa kestää, kun voi joutua kokeilemaan eri valmisteita.
      Tietty parempi, jos heti alkuun löytyy hyvä.

    • Anonyymi

      Minulla humahtelee kun paineet menee matalaksi. Tyypillinen tilanne esim. istun pitkään alhaalla, ylös noustessa verenpaine laskee luontaisesti, pikkuisen voi heittää vintistä ja silmissä pimenee vähän. Ei ole aiheuttanut muuta, eikä ole särkyjä. Lääkkeistä kannattaa aina keskustella hoitavan lääkärin kanssa. Lääkityksen alkuvaiheessa voi viedä aikaa saada lääkitys oikealle tasolla. Verenpainelääkkeiden pitkäaikaisvaikutuksen tasaantumiseen menee 1- 2 kk lääkityksen aloittamisesta, kun lääkettä käyttää säännöllisesti aloituksesta alkaen. Itse olen valinnut pienet vippailut ja hoitotason alareunalla olevat paineet. Niiden kanssa voin elää, mutta korkean verenpaineen kanssa todennäköisesti en.

    • Anonyymi

      Minä olen syönyt verenpainelääkkeitä noin viitisen vuotta. Nyt lääkäri ehdotti, että nostetaan lääkitystä ja minun pitäisi ottaa 2-kertainen annos lääkkeitä. MInä olen ilmoittanut lääkärille, että lopetan lääkityksen nyt kokonaan. Se on minun tahtoni ko. asiassa.

      • Anonyymi

        Suosittelen vahvasti harkitsemaan verenpainelääkityksen jatkamista. Aina voit pyytää lääkäriltä tietoa miksi lääkityksen tasoa nostetaan. Ei lääkäri sitä huvikseen esitä. Itselläkin oli kova paikka aloittaa lääkitys reilut 2 vuotta sitten. Päätin sisukkaasti koettaa hoitaa asian elämäntapamuutoksilla. Jouduin kuitenkin toteamaan, ettei paineiden pitäminen alhaalla onnistu pelkästään omin muutoksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen vahvasti harkitsemaan verenpainelääkityksen jatkamista. Aina voit pyytää lääkäriltä tietoa miksi lääkityksen tasoa nostetaan. Ei lääkäri sitä huvikseen esitä. Itselläkin oli kova paikka aloittaa lääkitys reilut 2 vuotta sitten. Päätin sisukkaasti koettaa hoitaa asian elämäntapamuutoksilla. Jouduin kuitenkin toteamaan, ettei paineiden pitäminen alhaalla onnistu pelkästään omin muutoksin.

        On minulla miettimisaikaa siinä asiassa. Kirjoitin Omakantaan siis, että todennäköisesti lopetan lääkityksen lähiaikoina. Tein verenpainemittauksen 4:n päivän seurannan kotona hätäisesti ja tuli normaalia korkeampia verenpainearvoja siis. Yksi tekijä oli kyllä kai sekin, että käytin suolaa aika paljon, se kohottaa kyllä verenpainetta, vaikka lääkitys olisikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On minulla miettimisaikaa siinä asiassa. Kirjoitin Omakantaan siis, että todennäköisesti lopetan lääkityksen lähiaikoina. Tein verenpainemittauksen 4:n päivän seurannan kotona hätäisesti ja tuli normaalia korkeampia verenpainearvoja siis. Yksi tekijä oli kyllä kai sekin, että käytin suolaa aika paljon, se kohottaa kyllä verenpainetta, vaikka lääkitys olisikin.

        Jos kotimittauksessa tulee korkeat arvot, niin miksi ihmeessä lopetat lääkkeen? Korkea verenpaine tekee tosi pahaa tuhoa elimistössä. Sydän, munuaiset, verisuonet jne. Haluatko itsellesi jonkun kroonisen sairauden vain siksi, että et halua syödä lääkettä? Kannattaa miettiä uudestaan


    • Anonyymi

      Aloittaja kirjoittaa, että on saanut verenpaineesen lääkkeet. Oleellista on kuitenkin, auttaako lääke ja onko verenpaine laskenut lääkkeiden ansiosta hyväksyttävälle tasolle? Sitä pitää mitata, ja jos paineet on edelleen kovat, lääkitystä täytyy säätää.

    • Anonyymi

      Aloittaja kirjoittaa ja on varmaan mitannutkin kotona verenpainetta. Minun mittaukset olivat keskimäärin luokkaa 150/90 ja lääkäri kehotti kaksinkertaistamaan verenpainelääkityksen. Minusta tämä ei ollut asiallista ollenkaan. Katsotaan nyt, mitä tästä tulee.

    • Anonyymi

      Nyt oli iltapaine 142/85, tämä on minun normaali painetaso, en ole vielä lopettanut verenpainelääkkeiden ottamista. Mutta näillä näkymin aion kokeilla ilman lääkkeitä, enkä noudata lääkärin hoitoehdotusta, että pitäisi nostaa lääkeannostus ja tehdä 4:n päivän seurantamittaukset noin kuukauden päästä ja käydä jopa vielä paastoverikokeissa. Minä kokeilen siis ilman lääkkeitä, kun nykyiset lääkkeet noin kuukauden päästä loppuvat, enkä aio enää apteekista hakea verenpainelääkkeitä.

      • Anonyymi

        Toi yläpaine on jo sitten oikeasti haitallinen. Lue jostain korkean verenpaineen seurauksia . Ei ole leikin asia eikä korjattavissa, jos vauriot pääsee syntymään. Pitkään jatkuva korkea verenpaine voi aiheuttaa aivohalvauksen, josta jos hengissä selviää, muuttuu elämä lopullisesti


      • Anonyymi

        Oletko ymmärtänyt, että paineesi on nyt hyvällä ( normaalilla ) tasolla juuri sen lääkityksen takia ?
        Eli koska olet käyttänyt lääkettä, on paineet normalisoituneet.
        Jos lopetat lääkkeen käytön, saattaa paineet taas lähteä nousemaan.

        Verenpainelääkitystä ei anneta kuurimuotoisessa tarkoituksessa, vaan yleensä säännölliseen käyttöön.

        Tosin annostuksen nosto taitaa olla turhaa, jos hyvä paineiden taso on jo saavutettu.


    • Anonyymi

      Kiitos kommenteista. Minulla on tässä muita asioita hoidettavana, pitää miettiä mitä teen verenpaineasian suhteen. Ei se mikään minun oma lääkäri ole, joka on kehottanut nostamaan lääkitystä. Ei täällä kaupungissa omalääkärijärjestelmä enää taida toimiakaan. Apteekin kautta sain tiedon, että pitäisi tehdä verenpaineseurantoja, siis sekin tieto oli myöhässä, kun sen syksyllä nyt sain.

    • Anonyymi

      Minulla on ollut siis monenlaisia kiireitä, eikä ole ollut aikaa rauhoittua verenpaineen mittaamiseen. Pitäisi mitata sen ohjeen mukaan, olla paikallaan tietty aika, ennen kuin alkaa mittaamaan. Pitäisi kai varata nyt aika jopa terveyskeskuslääkärille. Olen työssä, jossa on vaikea saada aikaa työterveyslääkärille, tämä työ loppuukin kuukauden kuluttua, sitten on aikaa hoitaa sitä verenpaineasiaa kuntoon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe