Voisiko joku avata minkälainen on aitouskovainen?

Anonyymi

Täällä yksi palstalainen kehuu olevansa aitouskovainen, mutta ei suostu avaamaan tuota käsitetään tarkemmin, koska sitä hänen mielestään kysyttiin väärässä ketjussa. Joten avataan nyt sitten asialle oma ketju.
Minkälainen on aitouskovainen?

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ArtoTTT

      Aitouskovainen = uskovainen

      Samoin kuin Äärisuperhyperaitolaitaääriuskovainenkin = uskovainen
      (superlatiivit kuuluu palstan tehosteisiin)

    • Anonyymi

      Aitouskovainen on aidosti ja oikeasti uskossa, eikä pelkästään teeskentele uskovaa.

      • Miksi kukaan viitsisi teeskennellä uskovaa, ellei saa siitä palkkaa tai muita korvauksia? Mitään hyötyähän ihminen ei moisella teeskentelyllä maallistuneessa yhteiskunnassa muuten saavuta.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Miksi kukaan viitsisi teeskennellä uskovaa, ellei saa siitä palkkaa tai muita korvauksia? Mitään hyötyähän ihminen ei moisella teeskentelyllä maallistuneessa yhteiskunnassa muuten saavuta.

        niin, mutta sitä kuitenkin tapahtuu


      • Anonyymi kirjoitti:

        niin, mutta sitä kuitenkin tapahtuu

        Mutta miksi? Hyötynäkökohta on välttämätön.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Miksi kukaan viitsisi teeskennellä uskovaa, ellei saa siitä palkkaa tai muita korvauksia? Mitään hyötyähän ihminen ei moisella teeskentelyllä maallistuneessa yhteiskunnassa muuten saavuta.

        "Miksi kukaan viitsisi teeskennellä uskovaa, ellei saa siitä palkkaa tai muita korvauksia? Mitään hyötyähän ihminen ei moisella teeskentelyllä maallistuneessa yhteiskunnassa muuten saavuta."

        Hyviä kysymyksiä!

        Kirkon nimikristittyjen joukossa tällaisia teeskenteleviä on paljon ja olen miettinyt, että saavat seurakunnaltaan sosiaalista hyväksyntää ja paljon kaikenlaisia palveluja ja tilaisuuksia missä kehuvat toisiaan. Eihän tässä mitään pahaa ole, mutta hyötynäkökohta on tässä ne ponnin. Ja osa varmaan luulee että on uskossa kun on niin hyvä ja lempeä. Näitähän istuu tilaisuuksissa typertynyt ja "kaiken ymmärtävä" hymy huulillaan. Nojoo - - aitouskovia nämä eivät kuitenkaan hyväksy ja Päivi Räsästä suorastaan vihaavat. Näin luulisin ainakin osan kohdalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Miksi kukaan viitsisi teeskennellä uskovaa, ellei saa siitä palkkaa tai muita korvauksia? Mitään hyötyähän ihminen ei moisella teeskentelyllä maallistuneessa yhteiskunnassa muuten saavuta."

        Hyviä kysymyksiä!

        Kirkon nimikristittyjen joukossa tällaisia teeskenteleviä on paljon ja olen miettinyt, että saavat seurakunnaltaan sosiaalista hyväksyntää ja paljon kaikenlaisia palveluja ja tilaisuuksia missä kehuvat toisiaan. Eihän tässä mitään pahaa ole, mutta hyötynäkökohta on tässä ne ponnin. Ja osa varmaan luulee että on uskossa kun on niin hyvä ja lempeä. Näitähän istuu tilaisuuksissa typertynyt ja "kaiken ymmärtävä" hymy huulillaan. Nojoo - - aitouskovia nämä eivät kuitenkaan hyväksy ja Päivi Räsästä suorastaan vihaavat. Näin luulisin ainakin osan kohdalla.

        >Kirkon nimikristittyjen joukossa tällaisia teeskenteleviä on paljon

        Tarkoitatko nyt Helluntaikirkkoa? Sinähän et koskaan avaa luterilaisten seurakuntien ovia, joten sinulla ei ole mitään tietoa niiden takaa löytyvistä ihmisistä, puhumattakaan siitä millaisina he istuvat kirkon tilaisuuksissa. Keksit lähimmäisistäsi satuja, kun sinulla ei ole rohkeutta lähteä tapaamaan heitä.

        Alhaistakin alhaisempaa käytöstä, joskaan kukaan ei sitä enää kohdallasi ihmettele. 👎🏻


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        >Kirkon nimikristittyjen joukossa tällaisia teeskenteleviä on paljon

        Tarkoitatko nyt Helluntaikirkkoa? Sinähän et koskaan avaa luterilaisten seurakuntien ovia, joten sinulla ei ole mitään tietoa niiden takaa löytyvistä ihmisistä, puhumattakaan siitä millaisina he istuvat kirkon tilaisuuksissa. Keksit lähimmäisistäsi satuja, kun sinulla ei ole rohkeutta lähteä tapaamaan heitä.

        Alhaistakin alhaisempaa käytöstä, joskaan kukaan ei sitä enää kohdallasi ihmettele. 👎🏻

        "Sinähän et koskaan avaa luterilaisten seurakuntien ovia, joten sinulla ei ole mitään tietoa niiden takaa löytyvistä ihmisistä, puhumattakaan siitä millaisina he istuvat kirkon tilaisuuksissa. "

        Luterilaisissa kirkoissa käyn säännöllisesti, harvakseltaan mutta kuitenkin ja olen ollut luterilainen itsekin. Televisiosta katselen, jos mahdollista, tai kuuntelen radiosta kirkon menoja ja hyvin olen kartalla siellä kävijöistä millaisin hassuin ilmein istuvat kun tavoittelevat jonkinlaista "pyhyyttä" ja arvokkuutta.

        Kyllä sitä vaan nykyään näin lopunaikana on uskallettava olla "inhorealistisen" realisti ja tarkkailla maailmaa sellaisena kuin se meille näyttäytyy. Sinut on pakotettu katselemaan maailmaa sellaisena kuin liberaali media pyrkii pakottamaan, mutta se ei ole mitenkään koko totuus, se on vain progandaa ja mielikuvaa.


    • Anonyymi

      homo on aito uskova niin kuin jeesus

    • Palstahavaintojen perusteella aitouskova on mielestään aina oikeassa oleva, seksuaalivähemmistöjä inhoava fundamentalistikristitty, joka tyypillisesti ei kuulu luterilaiseen kirkkoon ja jonka poliittiset mielipiteet ovat laitaoikeistolaiset. Aitouskovainen äänestää perussuomalaisia, harvemmin kristillisdemokraatteja.

      • Anonyymi

        Siis kansankielellä hihhuli eli hörhö eli puupääuskovainen...


      • Anonyymi

        vihakirjoittelija iski jälleen. mitähän tuo ihminen saa näistä kirjoituksistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vihakirjoittelija iski jälleen. mitähän tuo ihminen saa näistä kirjoituksistaan.

        Aitouskovainen on ilmoittautunut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        vihakirjoittelija iski jälleen. mitähän tuo ihminen saa näistä kirjoituksistaan.

        Korjaa ihmeessä virheet sen sijaan että demonisoit niiden tekijän.

        Oma kuvani teistä on täsmälleen tuo, ja laillinen sananvapaus ulottuu sen sanomiseen aivan varmasti.


      • Anonyymi

        "Palstahavaintojen perusteella aitouskova on mielestään aina oikeassa oleva, ..."

        Oikeassaolo on apostoliselle uskovalle elinehto, välttämättömyys mistä ei voida tinkiä. Jeesus on myös TOTUUS ja edellyttää ehdotonta totuutta puheissa ja opetuksissa meiltä. Tietenkin lipsahduksia tapahtuu ja se "vanha aatu" iskee kun uskova on heikoimillaan jolloin tulee sanotuksi jotain väärää ja sopimatonta. Mutta tällaista meidän apostolisten uskovien tulee varoa sillä jumalaton maailma hyödyntää välittömästi nämä lipsahdut jopa vuosikymmenien ajan ja vielä niitä suurentaen aivan mahdottomuuksiin saakka, viha on niin kova.

        "...seksuaalivähemmistöjä inhoava fundamentalistikristitty, "

        No tämä on taasen sitä valheellista vihaa, sillä uskovat olemme ainoita ihmisiä joilla on Jeesuksen käskystä pyrkimys myös pelastaa homoseksuaaleja taivaaseen. Tästä ainakin lähdemme tässä pelastusoperaatiossa aina liikkeelle, että pelastetaan myös homoseksuaalista maailmasta ihmisiä suunnilleen sama prosenttimäärä kuin heteroitakin. Mutta fundametti eli Kallioperustaisi me olemme, Jeesushan on Kallio eli perusta eli fundamentti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Palstahavaintojen perusteella aitouskova on mielestään aina oikeassa oleva, ..."

        Oikeassaolo on apostoliselle uskovalle elinehto, välttämättömyys mistä ei voida tinkiä. Jeesus on myös TOTUUS ja edellyttää ehdotonta totuutta puheissa ja opetuksissa meiltä. Tietenkin lipsahduksia tapahtuu ja se "vanha aatu" iskee kun uskova on heikoimillaan jolloin tulee sanotuksi jotain väärää ja sopimatonta. Mutta tällaista meidän apostolisten uskovien tulee varoa sillä jumalaton maailma hyödyntää välittömästi nämä lipsahdut jopa vuosikymmenien ajan ja vielä niitä suurentaen aivan mahdottomuuksiin saakka, viha on niin kova.

        "...seksuaalivähemmistöjä inhoava fundamentalistikristitty, "

        No tämä on taasen sitä valheellista vihaa, sillä uskovat olemme ainoita ihmisiä joilla on Jeesuksen käskystä pyrkimys myös pelastaa homoseksuaaleja taivaaseen. Tästä ainakin lähdemme tässä pelastusoperaatiossa aina liikkeelle, että pelastetaan myös homoseksuaalista maailmasta ihmisiä suunnilleen sama prosenttimäärä kuin heteroitakin. Mutta fundametti eli Kallioperustaisi me olemme, Jeesushan on Kallio eli perusta eli fundamentti.

        Sinä Korkkiruuvi olet harhaoppisen Helluntaikirkon edustaja ja sellaisena kaukana mistään apostolisuudesta.

        Mikään muu porukka ei pidä teikäläisiä mallikelpoisina kristittyinä kuin te itse, ja juuri sinun kohdallasi voi olla että _vain_ sinä itse.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Korjaa ihmeessä virheet sen sijaan että demonisoit niiden tekijän.

        Oma kuvani teistä on täsmälleen tuo, ja laillinen sananvapaus ulottuu sen sanomiseen aivan varmasti.

        En ole uskovainen joten vihakirjoituksesi ei osunut minuun. Ihmettelen vain kaltaisiasi vihakirjoittajia. Mitä saatte kirjoituksistanne?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En ole uskovainen joten vihakirjoituksesi ei osunut minuun. Ihmettelen vain kaltaisiasi vihakirjoittajia. Mitä saatte kirjoituksistanne?

        Minä ihmettelen, mikset pysty kertomaan mikä meni väärin, jos nyt edes olet kirjoittaja jolle vastasin. 😏


    • Anonyymi

      Katso korintolaiskirjeestä rakkauden ylistys niin siitä saat jo riittävän hyvän kuvan millainen keskiverto aitouskovainen on. Hänhän on sitoutunut koko elämällään Jeesuksen periaatteisiin ja käskyihin.

      "4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
      5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
      6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
      7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii."

      Varsinkin tuo että aitouskova kaiken kärsii, niin tätä meidän täytyy lunastaa joka päivä, niin suuri raivo ja viha on ihmisillä aitouskovia kohtaan, että se on jo aikoja sitten ylittänyt kaiken järkevän kohtuuden rajat.

      • Teet palstalla kaikkesi jotta sinusta ei tykättäisi, ja sitten kun ei tykätä, sanot että kärsit siitä. Hitto mitä viihdettä! 😅🤣😁


      • Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Teet palstalla kaikkesi jotta sinusta ei tykättäisi, ja sitten kun ei tykätä, sanot että kärsit siitä. Hitto mitä viihdettä! 😅🤣😁

        Tokihan sitä nyt olemalla mahdollisimman mulkero pitäisi saada kaikki tykkäämään .


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Tokihan sitä nyt olemalla mahdollisimman mulkero pitäisi saada kaikki tykkäämään .

        Ja vika on aina muissa, kun eivät tykkää. Aina, täysin.


      • Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Ja vika on aina muissa, kun eivät tykkää. Aina, täysin.

        Totta kait. Eikä tuo malli koskaan petä. Toimimalla noin tulee aina saamaan melko negatiivista palautetta josta sitten kätevästi voi uhriutua aina vainotuksi asti.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        Teet palstalla kaikkesi jotta sinusta ei tykättäisi, ja sitten kun ei tykätä, sanot että kärsit siitä. Hitto mitä viihdettä! 😅🤣😁

        "Teet palstalla kaikkesi jotta sinusta ei tykättäisi, ja sitten kun ei tykätä, sanot että kärsit siitä. "

        No lähinnä missioni on tällä palstalla siis torpata kaikki valheet joita nykyään paljon levitetään uskovista ja apostolisesta kristinuskosta. Ja se on valheet pahuuden voimat eivät tykkää totuudesta, koska jo itseasiassa jo nyt tuomitsee heidät. Siksi pahuuden voimat ovat niin vihaisia että rikkovat vihaviesteillään koko ajan Suomen lakia. Minua ohjaa Raamatun kohta ...

        2. Kor. 10:5

        Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle


        Tästä syystä minä olen jumalattomille täysin vastustamaton ja olen torjunut jokainen tällaisen väitteen. Et varmaan ole edes älynnyt että törmäät joka kerta Jumalan voimaan, joka Pyhässä hengessä minua auttaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Teet palstalla kaikkesi jotta sinusta ei tykättäisi, ja sitten kun ei tykätä, sanot että kärsit siitä. "

        No lähinnä missioni on tällä palstalla siis torpata kaikki valheet joita nykyään paljon levitetään uskovista ja apostolisesta kristinuskosta. Ja se on valheet pahuuden voimat eivät tykkää totuudesta, koska jo itseasiassa jo nyt tuomitsee heidät. Siksi pahuuden voimat ovat niin vihaisia että rikkovat vihaviesteillään koko ajan Suomen lakia. Minua ohjaa Raamatun kohta ...

        2. Kor. 10:5

        Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle


        Tästä syystä minä olen jumalattomille täysin vastustamaton ja olen torjunut jokainen tällaisen väitteen. Et varmaan ole edes älynnyt että törmäät joka kerta Jumalan voimaan, joka Pyhässä hengessä minua auttaa.

        >Tästä syystä minä olen jumalattomille täysin vastustamaton ja olen torjunut jokainen tällaisen väitteen. Et varmaan ole edes älynnyt että törmäät joka kerta Jumalan voimaan, joka Pyhässä hengessä minua auttaa.

        Totisesti invamoposi on karannut jo Maata kiertävälle radalle. Se on hyvin viihdyttävää, mutta pelkään että jonakin päivänä romahdat finaalityyppisesti. Jo talvella olit kerran monta päivää hiljaa, mitä ei ollut tapahtunut vuosiin eikä ole tapahtunut sen jälkeen. Vielä.


      • Anonyymi
        Repe.RuutikaIIo kirjoitti:

        >Tästä syystä minä olen jumalattomille täysin vastustamaton ja olen torjunut jokainen tällaisen väitteen. Et varmaan ole edes älynnyt että törmäät joka kerta Jumalan voimaan, joka Pyhässä hengessä minua auttaa.

        Totisesti invamoposi on karannut jo Maata kiertävälle radalle. Se on hyvin viihdyttävää, mutta pelkään että jonakin päivänä romahdat finaalityyppisesti. Jo talvella olit kerran monta päivää hiljaa, mitä ei ollut tapahtunut vuosiin eikä ole tapahtunut sen jälkeen. Vielä.

        ">Tästä syystä minä olen jumalattomille täysin vastustamaton ja olen torjunut jokainen tällaisen väitteen. Et varmaan ole edes älynnyt että törmäät joka kerta Jumalan voimaan, joka Pyhässä hengessä minua auttaa.

        Totisesti invamoposi on karannut jo Maata kiertävälle radalle."

        Melkoinen kielikuva, mutta et varmaankaan älynnyt että oikeilla jäljillä olet :))

        Mutta älä silti ole huolissasi. Eihän sulla ole mitään mahdollisuuksia pärjätä elävän uskovan kanssa, koska et tunne kristinuskoa. Tunnet hieman jotain mummomuorimaista wannabe-kristinuskoa, mikä aika pitkälle kumpuaa liberaalista teologiasta ja nimikristillisyydestä. Sinun täytyisi itse tulla uskoon jotta alkaisit ymmärtää mistä on kysymys. Yleensäkin tällä foorumilla ihmiset eivät ymmärrä kristinuskoa ja siksi ovat omien ja toistensa mielikuvien varassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ">Tästä syystä minä olen jumalattomille täysin vastustamaton ja olen torjunut jokainen tällaisen väitteen. Et varmaan ole edes älynnyt että törmäät joka kerta Jumalan voimaan, joka Pyhässä hengessä minua auttaa.

        Totisesti invamoposi on karannut jo Maata kiertävälle radalle."

        Melkoinen kielikuva, mutta et varmaankaan älynnyt että oikeilla jäljillä olet :))

        Mutta älä silti ole huolissasi. Eihän sulla ole mitään mahdollisuuksia pärjätä elävän uskovan kanssa, koska et tunne kristinuskoa. Tunnet hieman jotain mummomuorimaista wannabe-kristinuskoa, mikä aika pitkälle kumpuaa liberaalista teologiasta ja nimikristillisyydestä. Sinun täytyisi itse tulla uskoon jotta alkaisit ymmärtää mistä on kysymys. Yleensäkin tällä foorumilla ihmiset eivät ymmärrä kristinuskoa ja siksi ovat omien ja toistensa mielikuvien varassa.

        " Eihän sulla ole mitään mahdollisuuksia pärjätä elävän uskovan kanssa, koska et tunne kristinuskoa."

        Jeesus kiittää simua tästä omahyväisestä itsesi korottamisesta. Aamen!


    • Anonyymi

      Termin palstalla ottivat käyttöön uudestisyntyneet itse korostaakseen eroa muihin uskoviin. Pitäisi siis heidän tietää.

      • Anonyymi

        Tuo on totta, jo apostolien aikaan oli tärkeää erottaa väärä aidosta. Tuolloin puhuttiin pakanoista ja kristityistä, kristitty oli, kuten nykyäänkin, nimenomaan Jeesuksen seuraaja.

        Vahinko vaan että jumalattomia ihmisiä, jotka nimittävät itseään kristityiksi, on jo enemmistö. Arvion mukaan vain 5-7% kristittyistä on aitoja Jeesuksen seuraajia ja tässä todellisuudessa eläviä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta, jo apostolien aikaan oli tärkeää erottaa väärä aidosta. Tuolloin puhuttiin pakanoista ja kristityistä, kristitty oli, kuten nykyäänkin, nimenomaan Jeesuksen seuraaja.

        Vahinko vaan että jumalattomia ihmisiä, jotka nimittävät itseään kristityiksi, on jo enemmistö. Arvion mukaan vain 5-7% kristittyistä on aitoja Jeesuksen seuraajia ja tässä todellisuudessa eläviä.

        >Arvion mukaan vain 5-7% kristittyistä on aitoja Jeesuksen seuraajia ja tässä todellisuudessa eläviä.

        Harvempi teistä näyttää enää elävän tässä todellisuudessa... 😎


    • Anonyymi

      Aitouskovainen = Konservatiivi uskovainen räyhis.
      😁

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      140
      2040
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      172
      1234
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1137
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      167
      1004
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      93
      926
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      869
    7. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      60
      860
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      42
      814
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      800
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      59
      703
    Aihe