Monilla palstan uskovaisilla on tapana kopioida sinne tänne summittaisia raamatunlauseita. Tapa on nähtävästi ikivanha ja sitä kutsutaan hengelliseksi keskustelemiseksi.
Mietin, että onnistuisiko järkevä ja rakentava keskustelu pelkillä lainauksilla Raamatusta. Mitään tällaista ei varmaankaan ole kokeiltu ennen, joten on vähintäänkin kohtuullista antaa uutuudelle mahdollisuus.
Säännöt ovat hyvin yksinkertaiset:
vastaa edelliseen viestiin vain ja ainoastaan suoralla lainauksella Raamatusta ja laita viite (lauseita voi olla monta)
<============================>
Te olette lähtöisin Saatanasta. Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää. Saatana on ollut murhaaja alusta asti. Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras. Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
(Joh. 8:44)
Raamatullinen sanapeli
19
<50
Vastaukset
Samoin käy maailman lopussa: enkelit tulevat, erottavat pahat vanhurskaista ja heittävät heidät tuliseen pätsiin. Siellä itketään ja kiristellään hampaita.
(Matt. 13:49-50)- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Hankkikaa viisautta, te ymmärtämättömät...
(Sananl. 8:5)mikä Sinun jumalasi nimi on?
Anonyymi kirjoitti:
mikä Sinun jumalasi nimi on?
Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
(Joh. 1:1)- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.
(Joh. 1:1)väärin..
2 Moos.
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
väärin..
2 Moos.
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi,7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
Anonyymi kirjoitti:
väärin..
2 Moos.
2 "Minä olen Herra, sinun Jumalasi,Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
(2. Moos. 20:7)- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
(2. Moos. 20:7)2. Moos. 3:15
Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.
MIKSI SINULLA ON TUO JUMALA JOH. 1: 1 Henki kirjoitti:
Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
(2. Moos. 20:7)Mutta jos armo perustuu tekoihin, ei se enää olisikaan armo.
- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
Mutta jos armo perustuu tekoihin, ei se enää olisikaan armo.
Herra,
Sinun jumalasi ei ole ilmoittanut että Hänen armonsa riittää kaikkeen mitä Te ihmiset ajattelette. Anonyymi kirjoitti:
Herra,
Sinun jumalasi ei ole ilmoittanut että Hänen armonsa riittää kaikkeen mitä Te ihmiset ajattelette.MINÄ OLEN JUMALA EIKÄ TOISTA OLE!!!
- Anonyymi
Ashera12 kirjoitti:
MINÄ OLEN JUMALA EIKÄ TOISTA OLE!!!
>> MINÄ OLEN JUMALA EIKÄ TOISTA OLE!!! >>
väärin, väärin.
totuus on seuraava:
Jes. 45:5
Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua
totuus on :
Minä olen Herra,
Sinun jumalasi
- Anonyymi
MIKSI SINULLA ON TUO JUMALA JOH. 1: 1
- Anonyymi
1Joh.3:8-9 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä vasten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. 1Kun.8:46 Jos he tekevät syntiä sinua vastaan - sillä ei ole ihmistä, joka ei syntiä tee - ja sinä vihastut heihin ja annat heidät vihollisen valtaan, niin että heidän vangitsijansa vievät heidät vangeiksi vihollimaahan, kaukaiseen tai läheiseen. 2Aikak.6:36 Jos he tekevät syntiä sinua vastaan - sillä ei ole ihmistä, joka ei syntiä tee - ja sinä vihastut heihin ja annat heidät vihollisen valtaan, niin että heidän vangitsijansa vievät heidät vangeiksi kaukaiseen tai läheiseen maahan, Saarn.7:21 Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä syntiä tekisi. Sananl.20:9 Kuka voi sanoa: Olen puhdistanut sydämeni, olen puhdas synneistäni? Room.3:23-25 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osottaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit, 1Joh.1:8-10 Jos sanomme, etei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskoillinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä. Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
- Anonyymi
Herran, Teidän Jumalanne armo ei riitä tuohon Joh. 1 :1 jumalaanne.
- Anonyymi
>> Te olette lähtöisin Saatanasta. >>
aloittaja kirjoittaa tuon.
Suomessa on tilanne , että edelleen suomalaiset 99,99999% ovat Perkeleen kakaria.
Ja Herran, Teidän Jumalanne lapsia on todella vähän!!! - Anonyymi
MIKSI SINULLA ON TUO JUMALA JOH. 1:1
- Anonyymi
Joh.1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän on täynnä armoa ja totuutta. Ilm.19:12-13 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hän päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse, ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
- Anonyymi
MIKSI SINULLA ON TUO JUMALA JOH.1:1
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi644062Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D803690- 423195
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192558Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!222407Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa522206- 482035
- 471778
- 361720
- 301566